Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekneusd sleutelbeen of meer?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Apr 2014 15:42

Gekneusd sleutelbeen of meer?

Mijn man heeft vrijdag foto's gehad en daaruit bleek dat zijn rechter sleutelbeen gekneusd is. Wij en onze omgeving twijfelen eraan. Het bot steekt namelijk best een stuk naar voren en naar ons idee is dat geen vocht.
Kan dat? Er zijn foto's gemaakt...
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem122

Bericht 20 Apr 2014 15:46

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Volgens mij is een breuk van het sleutelbeen wel extreem pijnlijk. Maar je kan altijd een second opinion vragen bij twijfel en evt. nieuwe foto.

Kan hij zijn arm wel gewoon gebruiken?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Apr 2014 16:13

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Een breuk hoeft niet perse ontzettend pijnlijk te zijn. Een vriend van me is eens 's ochtends onderuit gegaan met zijn motor en heeft daarna nog de hele dag gereden met ons. Toen hij 's avonds toch wat meer last kreeg en naar het ziekenhuis ging werd hij meteen geopereerd omdat het dus gebroken was.
10.04.17
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Apr 2014 16:32

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Hij kan hem wel bewegen, maar doet goed pijn. Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan en kon bijna niks meer, toen moest hij alles ineens doen ipv dat ik alles voor hem deed. Vanmiddag huilend zijn ouders opgebeld of ze de kinderen konden komen halen, die zijn net weg.
Hij had ook nog iets op internet gevonden dat het ook vanuit de schouder verschoven kan zijn naar voren? Klinkt opzich ook wel logisch als je bedenkt wat voor kracht je tegen het stuur zet vanuit je schouders.
In principe wil hij dinsdag voor een second opinion, maar door het overbelasten doet het nu heel erg pijn.
Het sleutelbeen wat omhoog staat is net zo hard als zijn andere sleutelbeen en doet als je er op drukt geen pijn.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem38

Bericht 20 Apr 2014 17:59

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Een breuk hoeft niet extreem pijnlijk te zijn. Het kan ook zijn dat het bandje op het einde van het sleutelbeen uitgerekt is en dat het sleutelbeen daarom naar voren/omhoog staat een zogenaamd pianotoets-fenomeen. Is er geen foto gemaakt?


Edit ja dus...een foto is gemaakt.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Apr 2014 19:14

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Zoals jip zegt kan het ook een luxatie zijn! Dus een soort van uit de kom. (al zou je dat op een foto best goed kunnen zien)
Zou bij blijvende klachten zeker even teruggaan naar de huisarts en aangeven dat het anders voelt dan voor het ongeluk.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Apr 2014 20:41

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Over die pianotoets had mijn schoonvader het ook, maar mijn man kan hem niet bewegen-indrukken
December 2009
juli 2012
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 20 Apr 2014 22:46

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Een vriend van mij heeft bij een val ook eens zijn banden opgerekt/gescheurd en toen leek het ook alsof er een stuk bot omhoog stak. Daarom hebben we hem toen ook naar het ziekenhuis gestuurd. Het bleek dus geen breuk te zijn maar iets met zijn banden. Hij heeft daar veel pijn van gehad! En het lijkt nog steeds of zijn bot uitsteekt.

Oh en banden zijn niet te zien op een foto dus wellicht hebben ze een inschattingsfout gemaakt... Ik zou zeker di terug gaan als hij nog veel pijn hebt!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Apr 2014 14:18

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Angela schreef:Een vriend van mij heeft bij een val ook eens zijn banden opgerekt/gescheurd en toen leek het ook alsof er een stuk bot omhoog stak. Daarom hebben we hem toen ook naar het ziekenhuis gestuurd. Het bleek dus geen breuk te zijn maar iets met zijn banden. Hij heeft daar veel pijn van gehad! En het lijkt nog steeds of zijn bot uitsteekt.

Oh en banden zijn niet te zien op een foto dus wellicht hebben ze een inschattingsfout gemaakt... Ik zou zeker di terug gaan als hij nog veel pijn hebt!



Het klopt dat je banden niet kunt zien maar een AC luxatie (waar we het hier over hebben) kun je wel degelijk zien. Het uiteinde van het bot van het sleutelbeen staat dan te ver van het bot van het schouderblad af, zie foto hieronder.

Afbeelding
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 16:40

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Stel je voor dat het alsnog gebroken zou zijn terwijl uit de foto's nu kennelijk blijkt dat dat niet zo is. Wat dan? Dan gaan ze het namelijk alsnog niet opereren want de stand is blijkbaar (relatief) goed. Een sleutelbeenfractuur wordt meestal met conservatief beleid behandeld - wat dus betekent dat je rust moet houden (mitella/sling dragen). Het enige wat het dus verandert aan de situatie is dat hij kan zeggen dat hij hem heeft gebroken in plaats van gekneusd.

Niet gek dat hij nu last heeft aangezien hij het moet overbelasten.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 22 Apr 2014 12:48

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Ik had het ook niet over gebroken, maar verschoven.
Waarschijnlijk is dit ook het geval volgens de huisarts. Hier is niks aan te doen. Doordat het verschoven is zijn de banden/pezen wat opgerekt en geïrriteerd. Eind volgende week moet hij weer komen ter controle. Als dan de pijn nog niet weg is wordt er verder gekeken.
December 2009
juli 2012
<<

Buurvrouwtje

Bericht 22 Apr 2014 19:03

Re: Gekneusd sleutelbeen of meer?

Is het "bovenop" ineens een dakje? Dan zou het zomaar het AC-gewricht kunnen zijn. Heeft mijn vriend ook gehad, door een stomme val. Inmiddels een paar jaar later heeft hij nergens meer last van. Dat dakje blijft, maar kan geen kwaad.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers