Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

<<

Anoniem219

Bericht 18 Apr 2014 07:58

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Mijn vader is in 2006 overleden en in 2009 ben ik getrouwd. Ik heb een kettinkje met wat as van mijn vader erin, en in de bruidsjurk was een klein zakje gemaakt waar ik de hele dag dat kettinkje in had gedaan.

Verder had de man van de bloemen het trouwboeket van mij nog een keer gemaakt in het klein en die hebben we bij zijn foto gelegd en een kaarsje gebrand.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Apr 2014 18:51

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Elliot schreef:
SarahKey schreef:En wij hebben ons kind naar hem vernoemd :love:

Dat wil ik ook doen! Mijn vader had twee namen en ik vind zijn tweede voornaam mooier dan zijn eerste, maar laat die tweede voornaam nou net dezelfde voornaam zijn als de naam van mijn vriends vader.. (snap je het nog?). En mijn vriends vader is al 15 jaar niet meer in het leven van mijn vriend omdat hij mijn vriend in de steek heeft gelaten, dus hem willen we juist absoluut niet vernoemen.


ja ik snap hem nog :wink: Kan je van zijn roepnaam geen mooie naam mee bedenken? Als S een meisje was geweest had ze qua roepnaam geheten naar mijn vader. S zijn tweede naam is mijn vaders volledige naam. Heb het altijd al wel gezegd, mijn eerste geborende word naar mijn vader vernoemd en heel veel mensen hadden ook niet anders verwacht. Ook al heeft mijn kind een andere achternaam, mijn vader blijft zo bestaan in zijn kleinkind.

Zo'n medaillon vind ik trouwens ook een erg mooi idee. Had ik dat toen maar geweten.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Apr 2014 19:09

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

SarahKey schreef:
Elliot schreef:
SarahKey schreef:En wij hebben ons kind naar hem vernoemd :love:

Dat wil ik ook doen! Mijn vader had twee namen en ik vind zijn tweede voornaam mooier dan zijn eerste, maar laat die tweede voornaam nou net dezelfde voornaam zijn als de naam van mijn vriends vader.. (snap je het nog?). En mijn vriends vader is al 15 jaar niet meer in het leven van mijn vriend omdat hij mijn vriend in de steek heeft gelaten, dus hem willen we juist absoluut niet vernoemen.


ja ik snap hem nog :wink: Kan je van zijn roepnaam geen mooie naam mee bedenken? Als S een meisje was geweest had ze qua roepnaam geheten naar mijn vader. S zijn tweede naam is mijn vaders volledige naam. Heb het altijd al wel gezegd, mijn eerste geborende word naar mijn vader vernoemd en heel veel mensen hadden ook niet anders verwacht. Ook al heeft mijn kind een andere achternaam, mijn vader blijft zo bestaan in zijn kleinkind.

Zo'n medaillon vind ik trouwens ook een erg mooi idee. Had ik dat toen maar geweten.


Dat gaan wij ook doen met ons eerste kind. Eerder riep ik altijd dat ik ons naar niemand ging vernoemen. Maar daar denk ik nu wel anders over.
10-08-2017 ♥
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Apr 2014 19:46

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Bazinga schreef:
Lejow schreef:Even heel kort, want ik zit op mijn werk.

Mijn schoonmoeder is 5 jaar geleden overleden en van haar trouwjurk maken we een jurkje voor mijn dochter.

Ik weet bijna zeker dat Bolus vast perongeluk een verkeerde smiley aangeklikt heeft.


Ik hoop 't :/



ik zie het nu pas, natuurlijk is dit per ongeluk! Ik had niet voor niets een serieuze reactie getypt met ideeen.
Het spijt me heel erg.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 21 Apr 2014 10:07

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Dit artikel kwam ik laatst tegen, misschien heb je er iets aan: http://www.arnhemsmeisje.nl/2014/03/27/ ... -bruiloft/
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 21 Apr 2014 10:15

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

@Vajen, een link met veel mooie tips. Dank je. Hier kan ik vast wel wat mee.
10-08-2017 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2014 13:53

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Wat een mooie link Vajen!
Ik ga het er even met mijn vriend over hebben vanavond, maar ik denk dat we voor tip 2 gaan. Onze overleden dierbaren en 'eigen' stoel geven, met hun foto er op (en dan gaat het om mijn opa en schoonmoeder) en dan een hart erbij met 'in loving memory'
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 22 Apr 2014 06:10

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Lejow schreef:Wat een mooie link Vajen!
Ik ga het er even met mijn vriend over hebben vanavond, maar ik denk dat we voor tip 2 gaan. Onze overleden dierbaren en 'eigen' stoel geven, met hun foto er op (en dan gaat het om mijn opa en schoonmoeder) en dan een hart erbij met 'in loving memory'


Dat is inderdaad wel mooi. Alleen is het denk ik dan extra confronterend dat ze er niet bij zijn. Maar met het hart er bij wat je beschrijft maakt het vast wel weer bijzonder.
10-08-2017 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2014 09:14

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Wordt hem niet, mijn vriend vond het niets.
Dan houden we het gewoon zo, zoals het is, met mijn dochter die een jurkje draagt uit de stof van mijn schoonmoeders jurk.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers