Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijnlijke heupen bij het slapen

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2013 09:58

Pijnlijke heupen bij het slapen

Ik ben nu 23w zwanger en heb ontzettende last van mijn heupen (uitstralend naar mijn billen) bij het slapen op mijn zij. Het maakt niet uit welke zij. Ik heb ook al met een voedingskussen tussen mijn benen geslapen. Dat hielp niet, dat leek het eigenlijk alleen maar erger te maken.

Ik las ergens dat zij-slapen het beste is vanwege doorbloeding, klopt dat?

Als dat het geval is, heeft iemand tips op de pijn te verlichten?
L2014 & H2017
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 14 Sep 2013 10:04

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

Ik heb dit ook gehad. Wat bij mij hielp is om op mijn zij, richting buiklig, te liggen tegen het voedingskussen aan, dus een beetje op het voedingskussen hangen zo werd mijn buik fijn ondersteund.

Het klopt dat als je op je rug slaapt je een ader kan afknellen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 14 Sep 2013 10:06

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

En als je ipv een voedingskussen gewoon een klein kussentje pakt=
<<

Anoniem6

Bericht 14 Sep 2013 10:07

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

Ik heb er helaas ook al een paar weken last van. Volgens de vk zijn het de banden en is er niks aan te doen. Ik heb geprobeerd met het voedindskussen te slapen maar vind dat niet prettig!
Ik slaap nu vaak half gedraaid rug/zij.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Sep 2013 10:17

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

Het kan ook best zijn dat het je bekken zijn. Wat jij beschrijft had ik ook bij S. In het begin ook en dat werd later helaas erger. Als het erger wordt zou ik eens een keer naar de fysio gaan. Dan kan de fysio het wat masseren en je oefeningen geven.

Op je zij liggen is idd het beste. Vooral voor je bekken want dan staan ze in de goede positie. Als je op je rug ligt zakt het toch wat in.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Sep 2013 11:29

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

En het is beter om dan op je linker zij te liggen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2013 11:32

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

Een kleinere kussen kan ik inderdaad eens proberen en anders zal ik de fysio eens bellen.
L2014 & H2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Sep 2013 15:17

Re: Pijnlijke heupen bij het slapen

Ik had dit ook heel erg tijdens de zwangerschap, een klein kussentje hielp nog wel redelijk. Moet zeggen dat ik het nog steeds heb met vlagen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron