Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe spreek je de buren aan?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2014 21:26

Hoe spreek je de buren aan?

Sinds kort hebben we nieuwe buren, in de paar maanden dat ze hier nu wonen heb ik al meer last van ze gehad dan van de vorige buren in al die jaren (sterker nog, van de vorige buren heb ik nog NOOIT last gehad).

Het begon met het klussen, was vooral in de avond en soms door tot midden in de nacht (leeg huis, galmt lekker door natuurlijk). Dat heb ik laten gaan, want ja, er moet toch geklust worden en als je gewoon moet werken ben je aangewezen op de avonden.

Maar nu ze er (volgens mij) wonen, is het nog niet rustiger. Heb de tv al eens keihard aan horen staan, vandeweek liep ze denk wel 30 keer heen en weer door het huis op haar hakken enz. Nu is dit niet zo erg, dat is allemaal overdag, en een mens moet toch kunnen leven.
Alleen 's avonds maken ze ook best wat lawaai. Ze hebben een zoontje van een jaar of 3, dat volgens mij niet echt bepaald vroeg naar bed gaat. Ik hoorde ze net nog rennen (Wat zeg ik.. stampen) door het huis heen. Volgens mij gingen papa en kind al brullend en joelend en stampend achter elkaar aan.

Maar hoe spreek je de buren nou aan op zo iets? Vind dat zo moeilijk... Wil niet gelijk de saaie, klagende buurvrouw zijn :(
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Apr 2014 21:31

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Vragen of ze wel eens last van jou hebben omdat de huizen zo vréselijk gehorig zijn en je ze niet tot last wil zijn? Misschien snappen ze de hint :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 19 Apr 2014 21:34

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Ik zou niet met hints werken maar duidelijk zijn. Aangeven wat je hoort, vragen wat zij van jullie horen en kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2014 21:37

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Nou, heb de huizen eigenlijk nooit gehorig gevonden.
Met de vorige buren hebben we dus nooit last gehad. Ja, we hoorden hun dochter wel eens wat huilen, maar zij die van ons ook. Vaak stuurde ik ze dan zelfs nog een appje om ons te excuseren dat B weer eens uit der panty ging (of niet wilde slapen ofzo).

Kijk, het hele eerlijk zijn enzo snap ik allemaal wel.. maar HOE
Gewoon aanbellen 'hoi.. Leonie, de buurvrouw hier.. ik heb last van jullie'
Hoe breng je zo iets tactisch? Hoe open je zo'n gesprek?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Apr 2014 21:41

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Ik denk dat je het gewoon rustig wel aan kan geven. Dat jullie hun tv vaak erg hard horen en misschien kan je het gooien op dat B anders niet goed kan slapen s avonds?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Apr 2014 21:42

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Je zou ze kunnen uitnodigen voor een kop koffie om kennis te maken en het dan ter sprake brengen. Maar gewoon aanbellen kan ook. Ik denk dat je lichaamstaal erg belangrijks is: met een vriendelijke houding kun je prima iets zeggen als 'hoi, ik ben de buurvrouw. Hey, het is misschien niet het leukste onderwerp voor een eerste gesprek, maar ik zou het toch graag even willen hebben over de geluiden die we van elkaar horen. Jullie hebben ons misschien ook al wel gehoord. Heb je nu even tijd of zullen we binnenkort een keer afspreken? Dat lijkt me ook leuk want ik wil je graag leren kennen en ben benieuwd naar hoe het huis geworden is.'
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2014 22:49

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Gezien het feit dat ze net zowat dóór de muur heen kwamen en B er zelfs wakker van werd heb ik aangebeld.

'Hallo, sorry dat ik zo laat aanbel, ik ben de buurvrouw. Mag het alsjeblieft wat zachter? Ik wil niet meteen de zeurende buurvrouw zijn, maar mijn dochter werd er wakker van!'

Kreeg excuses en dat hij niet besefte dat hij zoveel lawaai maakte.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Apr 2014 00:48

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Goed opgelost zo door op het moment van de overlast aan te bellen en het aan te geven. Hopen dat ze er ook rekening mee houden sàvonds nu.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Apr 2014 02:40

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Hopelijk is het zo opgelost. Soms hebben mensen niet eens door wat voor herrie ze eigenlijk veroorzaken. Ik verontschuldig mij ook weleens bij de buren wat betreft mijn zoontje maar zij geven eigenlijk altijd aan niets gehoord te hebben. Eigenlijk is het goed om aan te geven dat je "overlast" van ze ondervindt zodat zij er rekening mee kunnen houden en je het niet opkropt. Als je het opstapelt dan komt het er op den duur in 1 x zo "rot" uit (meestal dan). Dus ik denk dat het goed is dat je het nu direct aan hebt gegeven i.p.v. het op te laten lopen.
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Apr 2014 08:37

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Netjes gedaan zo toch. Goed dat je het aangegeven hebt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 20 Apr 2014 08:59

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Zeker goed gedaan en fijn dat ze het goed/vriendelijk oppikten.
L2014 & H2017
<<

Anoniem187

Bericht 20 Apr 2014 11:31

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Goed gedaan Lejow!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 21 Apr 2014 14:50

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Top Lejow! :good:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 17:01

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Heel netjes opgelost Lejow!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2014 17:03

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Stond echt te shaken op mijn benen haha!
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 17:04

Re: Hoe spreek je de buren aan?

Haha, dat kan ik geloven. Je kan je zo rot voelen als je iemand daar op aan moet spreken hè! Maar wel goed dat je het hebt gedaan. Beter gelijk op het moment van overlast er op wijzen, dan is het ook gelijk duidelijk. En je buren waarderen vast dat je er eerlijk over bent geweest in plaats van de hele tijd steken onder water te geven oid.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One