Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is er ook aan het werk?

<<

Anoniem187

Bericht 18 Apr 2014 19:43

Re: Wie is er ook aan het werk?

De meeste mensen moesten trouwens toch gewoon werken vandaag? Meeste bedrijven zijn toch gewoon open..
<<

Anoniem185

Bericht 18 Apr 2014 21:08

Re: Wie is er ook aan het werk?

Bij ons was het redelijk druk. Had van mijn 10 toegewezen patiënten 6 ontslagen en ook nog een nieuwe opname er bij... Bijna onze hele afdeling lag vol vanochtend.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Apr 2014 21:12

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ik was vandaag vrij, maar heb nu een aantal werkdagen voor de boeg. Feestdag of niet, ons werk gaat altijd door.
<<

Anoniem173

Bericht 18 Apr 2014 21:15

Re: Wie is er ook aan het werk?

Lampenkapje schreef:Bij ons was het redelijk druk. Had van mijn 10 toegewezen patiënten 6 ontslagen en ook nog een nieuwe opname er bij... Bijna onze hele afdeling lag vol vanochtend.

10 :shock: wat veel! Jij loopt toch nog stage?

Ik moest ook gewoon werken, mja in de zorg is dat normaal.
<<

Anoniem177

Bericht 18 Apr 2014 21:22

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ik werk in een kapsalon en wij waren ook open. Was super druk.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Apr 2014 21:22

Re: Wie is er ook aan het werk?

Atelier Madame schreef:
Lampenkapje schreef:Bij ons was het redelijk druk. Had van mijn 10 toegewezen patiënten 6 ontslagen en ook nog een nieuwe opname er bij... Bijna onze hele afdeling lag vol vanochtend.

10 :shock: wat veel! Jij loopt toch nog stage?

Ik moest ook gewoon werken, mja in de zorg is dat normaal.
Haha, ja nouja ik sta wel samen ingedeeld met een werkbegeleider dan hè. Je staat nooit helemaal alleen, er is een helpende hand om in te grijpen als het mis gaat of te druk is. Maar in principe waren mijn patiënten al redelijk 'hersteld' (aangezien er 6 naar huis mochten en dus de ochtendzorg bijna alleen deden). Plus als je laatstejaars bent en over een paar weken afstudeert verwachten ze dat je gewoon op het niveau van een verpleegkundige meedraait... Maar het was wel even aanpoten! Ik heb nu ook weer redelijk wat rugpijn, terwijl ik dat een hele tijd niet echt heb gehad.

Voordeel is dat ik vandaag voor het eerst gewoon infusen af mocht koppelen die zonder medicatie lopen (had dit vorige stage ook al gedaan). Er was bij deze afdeling de regel dat dit onder geen voorwaarde mocht, maar dat is dus nu net veranderd naar dat laatstejaars het wel mogen. Ideaal, want ik moest normaal altijd mijn werkbegeleider er bij roepen om alles af te koppelen als ik iemand aan het wassen was. Nu ben ik nog wel gefrustreerd dat ik mijn eigen OK's niet weg mag brengen. Je doet alles van de opname, je weet alles van de patiënt. Dat moet je vervolgens overdragen aan je werkbegeleider en die moet dan de OK gaan wegbrengen. Laatstejaars leerlingen (intern, allemaal niv 4) mogen dit sinds deze week wel, maar ik mag het niet omdat ik een laatstejaars niv 5 stagiaire (en dus niet intern) ben. Logisch he!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Apr 2014 21:44

Re: Wie is er ook aan het werk?

Lauren schreef:
Carool schreef:Ik moest van 06.45 tot 12.15 en ben nu vrij, heb 2 dagen vrij, dat is echt zeldzaam! Mijn vriend is om 8.15 begonnen en moet nog tot 17.00.

Is dat bij jullie ook al zo zeldzaam? Ik had van de week voor het eerst sinds maanden weer eens 3 dagen achter elkaar vrij, heerlijk!

Krijg je eigenlijk een toeslag als je vandaag werkt? Weet nou niet meer zeker of Goede Vrijdag een feestdag is..


Mijn vaste vrije dagen zijn donderdag en zaterdag maar omdat het gister een drukke dag was heb ik gister gewerkt en mocht ik zondag vrij. Mijn vriend heeft 1 keer in de drie weken een weekend vrij. Normaal heb ik alleen twee dagen achter elkaar vrij als ik vrij vraag. Er zijn maar weinig mensen die twee dagen na elkaar standaard vrij zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem85

Bericht 18 Apr 2014 21:45

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ik moest ook werken, was rustig, werk op een woonvorm en vrijdag is sowieso al rustig maar nu helemaal. Op de groep van mijn zoontje waren vandaag maar 2 kindjes incl. hijzelf op het kdv.
<<

Anoniem173

Bericht 18 Apr 2014 21:48

Re: Wie is er ook aan het werk?

Lampenkapje schreef:
Atelier Madame schreef:
Lampenkapje schreef:Bij ons was het redelijk druk. Had van mijn 10 toegewezen patiënten 6 ontslagen en ook nog een nieuwe opname er bij... Bijna onze hele afdeling lag vol vanochtend.

10 :shock: wat veel! Jij loopt toch nog stage?

Ik moest ook gewoon werken, mja in de zorg is dat normaal.
Haha, ja nouja ik sta wel samen ingedeeld met een werkbegeleider dan hè. Je staat nooit helemaal alleen, er is een helpende hand om in te grijpen als het mis gaat of te druk is. Maar in principe waren mijn patiënten al redelijk 'hersteld' (aangezien er 6 naar huis mochten en dus de ochtendzorg bijna alleen deden). Plus als je laatstejaars bent en over een paar weken afstudeert verwachten ze dat je gewoon op het niveau van een verpleegkundige meedraait... Maar het was wel even aanpoten! Ik heb nu ook weer redelijk wat rugpijn, terwijl ik dat een hele tijd niet echt heb gehad.

Voordeel is dat ik vandaag voor het eerst gewoon infusen af mocht koppelen die zonder medicatie lopen (had dit vorige stage ook al gedaan). Er was bij deze afdeling de regel dat dit onder geen voorwaarde mocht, maar dat is dus nu net veranderd naar dat laatstejaars het wel mogen. Ideaal, want ik moest normaal altijd mijn werkbegeleider er bij roepen om alles af te koppelen als ik iemand aan het wassen was. Nu ben ik nog wel gefrustreerd dat ik mijn eigen OK's niet weg mag brengen. Je doet alles van de opname, je weet alles van de patiënt. Dat moet je vervolgens overdragen aan je werkbegeleider en die moet dan de OK gaan wegbrengen. Laatstejaars leerlingen (intern, allemaal niv 4) mogen dit sinds deze week wel, maar ik mag het niet omdat ik een laatstejaars niv 5 stagiaire (en dus niet intern) ben. Logisch he!


Oh jij staat samen met je werkbegeleider op zaal. Ik dacht te begrijpen dat je ze zelf had en je wbg ook nog eigen. Ik draai d'r zelf 4/5 maar die zijn wel complex. Ik vind het gek dat een laatste jaars niveau 5 nog geen infuus mag afkoppelen. Mag je ze wel verwijderen? En bijv spuitenpomp vervsngen of ab oplossen? Ik vind het soms gek om als dualer te zien hoe weinig voltijds studenten soms nog mogen Maar ook kunnen na 4 jaar school.
Dat van naar de ok brengen snap ik wel.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Apr 2014 21:59

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ik mocht vandaag ook werken. Tot kwart over 3.
Met Pasen mag ik ook werken. Werk gaat 24/7 door in de zorg.
<<

Anoniem 53

Bericht 19 Apr 2014 02:42

Re: Wie is er ook aan het werk?

Carool schreef:
Lauren schreef:
Carool schreef:Ik moest van 06.45 tot 12.15 en ben nu vrij, heb 2 dagen vrij, dat is echt zeldzaam! Mijn vriend is om 8.15 begonnen en moet nog tot 17.00.

Is dat bij jullie ook al zo zeldzaam? Ik had van de week voor het eerst sinds maanden weer eens 3 dagen achter elkaar vrij, heerlijk!

Krijg je eigenlijk een toeslag als je vandaag werkt? Weet nou niet meer zeker of Goede Vrijdag een feestdag is..


Mijn vaste vrije dagen zijn donderdag en zaterdag maar omdat het gister een drukke dag was heb ik gister gewerkt en mocht ik zondag vrij. Mijn vriend heeft 1 keer in de drie weken een weekend vrij. Normaal heb ik alleen twee dagen achter elkaar vrij als ik vrij vraag. Er zijn maar weinig mensen die twee dagen na elkaar standaard vrij zijn.

Ja zo werkt dat bij ons ook. Vind ik soms wel een nadeel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Apr 2014 08:23

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ja ik vind het ook niet heel relaxt. Ik werk maar 20-25 uur dus dat zou ook makkelijk in 4 dagen kunnen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 43

Bericht 19 Apr 2014 08:33

Re: Wie is er ook aan het werk?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 05 Mei 2014 12:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Apr 2014 11:10

Re: Wie is er ook aan het werk?

Atelier Madame schreef:
Lampenkapje schreef:
Atelier Madame schreef:10 :shock: wat veel! Jij loopt toch nog stage?

Ik moest ook gewoon werken, mja in de zorg is dat normaal.
Haha, ja nouja ik sta wel samen ingedeeld met een werkbegeleider dan hè. Je staat nooit helemaal alleen, er is een helpende hand om in te grijpen als het mis gaat of te druk is. Maar in principe waren mijn patiënten al redelijk 'hersteld' (aangezien er 6 naar huis mochten en dus de ochtendzorg bijna alleen deden). Plus als je laatstejaars bent en over een paar weken afstudeert verwachten ze dat je gewoon op het niveau van een verpleegkundige meedraait... Maar het was wel even aanpoten! Ik heb nu ook weer redelijk wat rugpijn, terwijl ik dat een hele tijd niet echt heb gehad.

Voordeel is dat ik vandaag voor het eerst gewoon infusen af mocht koppelen die zonder medicatie lopen (had dit vorige stage ook al gedaan). Er was bij deze afdeling de regel dat dit onder geen voorwaarde mocht, maar dat is dus nu net veranderd naar dat laatstejaars het wel mogen. Ideaal, want ik moest normaal altijd mijn werkbegeleider er bij roepen om alles af te koppelen als ik iemand aan het wassen was. Nu ben ik nog wel gefrustreerd dat ik mijn eigen OK's niet weg mag brengen. Je doet alles van de opname, je weet alles van de patiënt. Dat moet je vervolgens overdragen aan je werkbegeleider en die moet dan de OK gaan wegbrengen. Laatstejaars leerlingen (intern, allemaal niv 4) mogen dit sinds deze week wel, maar ik mag het niet omdat ik een laatstejaars niv 5 stagiaire (en dus niet intern) ben. Logisch he!


Oh jij staat samen met je werkbegeleider op zaal. Ik dacht te begrijpen dat je ze zelf had en je wbg ook nog eigen. Ik draai d'r zelf 4/5 maar die zijn wel complex. Ik vind het gek dat een laatste jaars niveau 5 nog geen infuus mag afkoppelen. Mag je ze wel verwijderen? En bijv spuitenpomp vervsngen of ab oplossen? Ik vind het soms gek om als dualer te zien hoe weinig voltijds studenten soms nog mogen Maar ook kunnen na 4 jaar school.
Dat van naar de ok brengen snap ik wel.
Sinds deze week is besloten dat we alles mogen met een infuus zo lang er geen medicatie in het spel is. Dus afkoppelen, verwijderen, druppelsnelheid instellen als er geen medicatie loopt etc. Antibiotica oplossen mag eigenlijk niet maar als je het vraagt mag je het onder begeleiding. Aanhangen mag onder geen voorwaarde. Voorheen mocht ik ook wel waaknaalden verwijderen maar dus niet als er nog een (gesloten) zal nacl aan hing. Ook irritant dat we het infuus niet harder mochten zetten bij een lage bloeddruk maar dat mag dus nu ineens wel.

Mogen en kunnen werkt elkaar ook in de hand he. Als ik gewoon mag wat duale studenten mogen dan zou ik het ook kunnen, maar je krijgt de kans niet. De afdeling vind dat ik te hoge eisen aan mezelf stek omdat ik me wil meten aan de andere vierdejaars (die dus duaal zijn). Ik kan daar niks aan doen, maar wil gewoon even veel kunnen als hun en dat lukt aardig. De afdeling is dus positief verrast dat ik redelijk veel kan en doe.

Oh en je werkbegeleider doet niet echt iets bij ons, enkel de dingen die ik dus niet mag: ok wegbrengen, infusen met medicatie, medicatie in de computer uitwerken en doktersvisite lopen (ja dat mogen stagiaires ook niet).
<<

Anoniem205

Bericht 19 Apr 2014 18:46

Re: Wie is er ook aan het werk?

Ik moest gisteren ook gewoon werken. Voorheen was het een verplichte ATV, maar die hebben ze vorig jaar geschrapt... zo stom! En het was ook nog eens super rustig, dus ik baalde als een stekker...
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 20 Apr 2014 22:18

Re: Wie is er ook aan het werk?

ik heb vrijdag ook gewoon gewerkt van 6,15 tot 17.30, was even druk als anders
mama van een mooie zoon 1 november 2015
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers