Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem147

Bericht 19 Apr 2014 16:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Body en fit zijn snel he!

Ik heb een keer op zondagavond besteld had ik het maandag in huis! Alsof ze daar 's nachts op zondag werken haha.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Apr 2014 16:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha wow, dat is echt snel!

De kokosolie is trouwens wel een aanrader.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Apr 2014 20:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Laced schreef:Oh, die appelmoescake heb ik gisteren ook gemaakt! Heerlijk!

Ik heb het recept van deze website: http://uitpaulineskeuken.nl/2014/04/gez ... scake.html


Deze staat nu in de oven, maar dan met half havermeel half boekweitmeel, walnoten en stukjes dadel. Ben erg benieuwd.
<<

Anoniem83

Bericht 19 Apr 2014 22:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle schreef:Het was heerlijk! Ik heb wel van de meeste dingen maar een halfje op. M'n moeder had overal porties van gesneden die ik dan weer door de helft deed.
Clean eten vind ik niet moeilijk om weer op te pakken, ik heb thuis gewoon voornamelijk gezond eten. Wat ik het moeilijkst vind is het ´schuldgevoel´. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik baal van mezelf. Wat nergens op slaat want ik eet normaal gesproken niet zo dus er is niks aan de hand.


Ik herken het schuldgevoel zo erg. Te veel en 'verkeerd' voedsel eten heb ik geen moeite mee an sich, ik pak het clean eten ook direct weer goed op als zulke dagen weer voorbij zijn. Maar ik zit me nu ook echt rot en schuldig te voelen op de bank (mijn buik voelt ook niet helemaal fijn nu). Echt rot voel ik me nu bah, maandag weer dubbelgoed er tegen aan. Morgen eerst nog een paasbrunch en naar de kermis en waarschijnlijk ook nog uit eten. Ik baal ook van dat schuldgevoel, maar nou ja kan het niet zo goed uitleggen zonder iemand tegen me in het harnas te jagen, maar ben gewoon net zo blij de afgevallen kilo's en het afgekickt zijn van de suiker enz.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 20 Apr 2014 21:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb een vraag over het bananenbrood. Ik wil hem toch een keer gaan maken (kijken of ik de bananen niet teveel proef)
In het recept van vegadutchie staat 100 Gr. bloem en 100 Gr. Speltmeel. Doen jullie dat ook altijd zo of kan ik ook 200 Gr. Spelt gebruiken? En zouden er naast walnoten ook andere noten doorheen kunnen? Heb nu thuis wel amandelen enzo liggen. Zuiveringszout kan ik vervangen voor bakpoeder? En vanille kan weggelaten worden?

Ik ben benieuwd.
💜💜💙💙
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 20 Apr 2014 21:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini schreef:
Poubelle schreef:Het was heerlijk! Ik heb wel van de meeste dingen maar een halfje op. M'n moeder had overal porties van gesneden die ik dan weer door de helft deed.
Clean eten vind ik niet moeilijk om weer op te pakken, ik heb thuis gewoon voornamelijk gezond eten. Wat ik het moeilijkst vind is het ´schuldgevoel´. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik baal van mezelf. Wat nergens op slaat want ik eet normaal gesproken niet zo dus er is niks aan de hand.


Ik herken het schuldgevoel zo erg. Te veel en 'verkeerd' voedsel eten heb ik geen moeite mee an sich, ik pak het clean eten ook direct weer goed op als zulke dagen weer voorbij zijn. Maar ik zit me nu ook echt rot en schuldig te voelen op de bank (mijn buik voelt ook niet helemaal fijn nu). Echt rot voel ik me nu bah, maandag weer dubbelgoed er tegen aan. Morgen eerst nog een paasbrunch en naar de kermis en waarschijnlijk ook nog uit eten. Ik baal ook van dat schuldgevoel, maar nou ja kan het niet zo goed uitleggen zonder iemand tegen me in het harnas te jagen, maar ben gewoon net zo blij de afgevallen kilo's en het afgekickt zijn van de suiker enz.


Hier ook herkenning hoor. Ik ben gewoon zo goed bezig en je zit dan in een flow. Ik heb ook geen moeite meer met gezond eten. Vandaag heb ik een smoothie gemaakt met broccoli, banaan en peer. Dat was goed te doen aangezien ik niet echt een groente eter ben.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Apr 2014 23:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Ik heb een vraag over het bananenbrood. Ik wil hem toch een keer gaan maken (kijken of ik de bananen niet teveel proef)
In het recept van vegadutchie staat 100 Gr. bloem en 100 Gr. Speltmeel. Doen jullie dat ook altijd zo of kan ik ook 200 Gr. Spelt gebruiken? En zouden er naast walnoten ook andere noten doorheen kunnen? Heb nu thuis wel amandelen enzo liggen. Zuiveringszout kan ik vervangen voor bakpoeder? En vanille kan weggelaten worden?

Ik ben benieuwd.


Ik bak altijd alleen maar met meel, dat kan bij dit recept ook prima. Andere noten lijken me ook prima te kunnen. Zuiveringszout is een onderdeel van bakpoeder, ik weet niet of je dat zo kan vervangen met elkaar. Valt te proberen, het zal vast niet in eens mislukken. Vanille kan je idd weglaten.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Apr 2014 23:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jammer dat jullie je zo schuldig voelen, zo zonde. Ik heb vandaag echt een mega niet-cleane brunch op. Maar het was zo lekker. Allemaal soorten zoete en hartige broodjes. Vooral de kaneelrolletjes met een vanillesaus was echt heerlijk. Ik heb er van genoten en voel me daar niet schuldig om hoor. :banaan: Na de Pasen gaan we weer normaal eten, komt wel goed.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Apr 2014 07:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bij het recept wat ik heb gebruikt ging 1,5 theelepel bakpoeder. Heb het zelf vervangen voor 0,5 theelepel baking soda. Maar schijnbaar kan bakpoeder dan ook prima.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Apr 2014 08:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb gisteren zelf het een en ander bij elkaar gegooid en heb net geproefd, erg geslaagd voor zo'n eerste keer!
Had een beetje kokosolie, 1 eetlepel honing, havermout, kokosmelk (uit een kokosnoot), wat bessen, kokosschaafsels, lijnzaad en een appel. Oh en een zakje bakpoeder. Dat allemaal gemengd tot een stevig beslag en in de oven gezet.
Het is niet zoet, maar door de kokos een lekker en door het fruit smeuig!
<<

Anoniem156

Bericht 21 Apr 2014 09:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

ijsjemeisje schreef:
Mini schreef:
Poubelle schreef:Het was heerlijk! Ik heb wel van de meeste dingen maar een halfje op. M'n moeder had overal porties van gesneden die ik dan weer door de helft deed.
Clean eten vind ik niet moeilijk om weer op te pakken, ik heb thuis gewoon voornamelijk gezond eten. Wat ik het moeilijkst vind is het ´schuldgevoel´. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik baal van mezelf. Wat nergens op slaat want ik eet normaal gesproken niet zo dus er is niks aan de hand.


Ik herken het schuldgevoel zo erg. Te veel en 'verkeerd' voedsel eten heb ik geen moeite mee an sich, ik pak het clean eten ook direct weer goed op als zulke dagen weer voorbij zijn. Maar ik zit me nu ook echt rot en schuldig te voelen op de bank (mijn buik voelt ook niet helemaal fijn nu). Echt rot voel ik me nu bah, maandag weer dubbelgoed er tegen aan. Morgen eerst nog een paasbrunch en naar de kermis en waarschijnlijk ook nog uit eten. Ik baal ook van dat schuldgevoel, maar nou ja kan het niet zo goed uitleggen zonder iemand tegen me in het harnas te jagen, maar ben gewoon net zo blij de afgevallen kilo's en het afgekickt zijn van de suiker enz.


Hier ook herkenning hoor. Ik ben gewoon zo goed bezig en je zit dan in een flow. Ik heb ook geen moeite meer met gezond eten. Vandaag heb ik een smoothie gemaakt met broccoli, banaan en peer. Dat was goed te doen aangezien ik niet echt een groente eter ben.


Dat is het ook, ik ben zo goed bezig, zie resultaat en dan baal ik toch. Heb echt wel genoten en gisteren weer wat beter opgelet dus ik kan het ook wel relativeren nu (en zo ga ik weer paasontbijten en daarna de stad in haha).
ik heb gisteren trouwens een superlekkere milkshake gemaaky:
bevroren banaan, amandelmelk, rauwe cacaopoeder en pindakaas. YUMMEH!
<<

Anoniem186

Bericht 21 Apr 2014 09:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jorja schreef:Ik heb gisteren zelf het een en ander bij elkaar gegooid en heb net geproefd, erg geslaagd voor zo'n eerste keer!
Had een beetje kokosolie, 1 eetlepel honing, havermout, kokosmelk (uit een kokosnoot), wat bessen, kokosschaafsels, lijnzaad en een appel. Oh en een zakje bakpoeder. Dat allemaal gemengd tot een stevig beslag en in de oven gezet.
Het is niet zoet, maar door de kokos een lekker en door het fruit smeuig!


Dat klinkt als iets wat mijn dochter heerlijk zou vinden. Zij is gek op kokos.

Dat appelmoesbrood vind ik trouwens niet lekker. Te droog. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Bananenbrood blijft m'n favoriet.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 21 Apr 2014 11:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zojuist mijn bananenbrood uit de oven gehaald.
Ik kreeg een klein stukje niet uit het blik, dus dat heb ik alvast opgegeten :angel: En het was heerlijk! Ik moet zeggen dat de smaak van bananen niet heel overheersend is. Ik had er 3 in gedaan.
Hij ligt nu af te koelen onder een theedoek. Ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt.
💜💜💙💙
<<

Anoniem186

Bericht 21 Apr 2014 19:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Zojuist mijn bananenbrood uit de oven gehaald.
Ik kreeg een klein stukje niet uit het blik, dus dat heb ik alvast opgegeten :angel: En het was heerlijk! Ik moet zeggen dat de smaak van bananen niet heel overheersend is. Ik had er 3 in gedaan.
Hij ligt nu af te koelen onder een theedoek. Ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt.


En... Smaakte het?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Apr 2014 20:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Geeft bevroren banaan een andere smaak/mondgevoel?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Apr 2014 20:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag m'n keukenkastjes en voorraadkast opgeruimd. Ik had 2 flinke bestellingen binnen gekregen en alle kasten stonden stampensvol, het was zo'n zooitje, niks paste er meer bij. Nu is alles weer netjes. M'n schoonouders eten regelmatig Chinees en dan bewaren ze de bakjes voor mij. Die zijn erg handig om alles in te bewaren, alles ook netjes gelabeld.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Apr 2014 20:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Limburg schreef:Geeft bevroren banaan een andere smaak/mondgevoel?


Ja, vind ik wel. Bevroren banaan door m'n smoothie proeft en voelt anders. Of bedoel je dat niet?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Apr 2014 20:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja idd vroeg me idd de extra waarde van het bevriezen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 21 Apr 2014 20:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans', hij is heerlijk.
Ik vind de smaak van de banaan heel erg meevallen. Mijn kinderen konden er niet vanaf blijven
💜💜💙💙
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Apr 2014 20:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Geen ervaring met bevroren banaan in een smootie, maar bevroren fruit in een smootie is handig, omdat je smootie dan gelijk koud is.
Verder is bevrorenbanaan langer houdbaar.
En om gewoon bevroren banaan te eten (als ijsje) is wel iets anders kwa structuur, niet zo smeuig.
(Overigens er lekker om met chocolade in te vriezen als ijsje, maar clean is het niet:D)
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 22 Apr 2014 20:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben op zoek naar een blender oid.
Ik lees vaak in de recepten dat je noten moet hakken enz.
Ik wil dus eigenlijk een blender voor smoothies en om te hakken. Heeft iemand een tip?
💜💜💙💙
<<

Anoniem313

Bericht 22 Apr 2014 20:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dan heb je een meerdelige keukenmachine nodig. Ik vind de Magimix het mooiste, maar die is ook vrij prijzig. Zelf heb ik er 1 van Philips, die doet het prima.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Apr 2014 20:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Ik ben op zoek naar een blender oid.
Ik lees vaak in de recepten dat je noten moet hakken enz.
Ik wil dus eigenlijk een blender voor smoothies en om te hakken. Heeft iemand een tip?


Sowieso 1 nemen met een glazen kan. Plastic is niks.

Ik heb een simpele van princess, kostte geloof ik 18 euro bij de blokker, maar voldoet prima. Ik kan er alles mee doen wat ik wil.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 22 Apr 2014 22:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heeft iemand nog een lekker recept met aubergine?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Apr 2014 22:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gegrilde aubergine met speltpasta, een zelfgemaakte tomatentapenade met chilipeper, wat olijfolie over de pasta en dan nog wat pijnboompitten :-).
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers