Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heel brutaal

<<

Anoniem219

Bericht 19 Apr 2014 05:26

Heel brutaal

Mijn dochter is nu net 4 en sinds ze op school zit is ze heel brutaal geworden. De hele dag moet ik een strijd voeren, en als ik wat vraag is het een scheeuwende NEEEEEEE met een snauw een tong en een stamp op de vloer erbij. Hoe gaan jullie hiermee om?

Hebben jullie tips om dit vooral nu de goede kant op te buigen en niet erger te laten worden??
<<

jenjoeny

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 13 Apr 2014 19:12

Bericht 19 Apr 2014 09:32

Re: Heel brutaal

Aagje, dat is niet leuk als ze zo veranderen, maar ik herken het hier wel. Bij beide kinderen kon ik heel goed verandering in hun gedrag merken toen ze net naar school gingen. Hier is het vanzelf weer over gegaan, en soms komt het ook wel weer eens terug (spannende periodes zoals sinterklaas en verjaardagen ofzo). Op school doet ze waarschijnlijk heel erg haar best om alles goed te doen en het is allemaal nieuw, kost veel energie, en dan moet ze zich thuis een soort van afreageren. Hier hielp het het beste als ik zelf zo rustig mogelijk bleef (al is dat soms heel moeilijk) en als ze te ver gingen werden ze daar natuurlijk wel op aangesproken of moesten ze even afkoelen op de gang. Ik zou ook proberen veel met haar te praten. Vragen hoe het was op school, en zeggen dat je best begrijpt dat het een beetje spannend is en nieuw. Succes, hopelijk wordt het snel weer beter!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 19 Apr 2014 12:38

Re: Heel brutaal

Jep ook hier was het heel herkenbaar, toen de oudste net naar school ging was hij thuis niet te genieten. Brutaal, chagrijnig, niets willen en overal tegenaan schoppen. Ik kende onze lieve rustige J. niet meer terug. Uiteindelijk is dit na een paar weken ook bij ons gewoon overgegaan. Wel is hij veel mondiger geworden sinds hij op school zit maar dit was ook wel een beetje nodig. Hij laat niet meer over zich heen lopen.

Hier hielp het om zelf rustig te blijven (wat lang niet altijd lukte), hem niet teveel op de nek zitten maar hem wel aanspreken als hij te ver ging.

Succes, ik vond het best pittig en niet leuk toen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 20 Apr 2014 13:46

Re: Heel brutaal

Fase, FASE, FASE!! dat kan ik alleen maar zeggen! hoor het van zoveel ouders dat ze aan het eind van de psz en aan het begin van de kleuterschool heel vervelend kunnen worden maar dat het vanzelf weer over gaat :)
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem219

Bericht 20 Apr 2014 13:55

Re: Heel brutaal

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb inderdaad ook wel moeite met mijn geduld af en toe. We wachten dan maar tot het over waait haha....
<<

Anoniem331

Bericht 20 Apr 2014 15:10

Re: Heel brutaal

Hier was het ook zo, maar wij hebben het eigenlijk altijd gelijk afgekapt, en nu nog. Brutale monden hoeven ze hier niet mee aan te komen, en inmiddels weten ze dat. Uiteraard doen ze het nog wel eens hoor, want ze vinden na het een het andere weer uit, en zijn gewoon zo beïnvloedbaar . Al helemaal op een school, ze nemen alles over zonder soms te weten wat ze nu eigenlijk zeggen.
<<

Anoniem219

Bericht 20 Apr 2014 15:31

Re: Heel brutaal

En hoe kap je dat af dan tangerine? Hoe heb jij dat aangepakt?
<<

Anoniem331

Bericht 20 Apr 2014 15:34

Re: Heel brutaal

Uitgelegd waarom een brutale mond niet netjes is. Het even andersom draaien, dat ze weten hoe het is als er zo tegen iemand gesproken word, en ik negeer ze ook bewust wel eens. Dan snappen ze binnen 2 tellen dat ze ons anders aan moeten spreken.
Vooral de jongste heeft er een handje van, en die gaat nog niet eens naar school. Ik hou mijn hart vast. Die is ook van de bevelen, die vraagt niet. Ik negeer het vaak, of zeg tegen hem dat hij iets anders moet vragen, omdat ik hem anders niet help.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 20 Apr 2014 19:08

Re: Heel brutaal

Hier was het ook zo.. Inmiddels zit dochter een half jaar op school en wordt het ietsje beter, maar mijn lieve, vriendelijke meisje die ze was voor ze naar school ging, is ze zeker nog niet weer geworden... :(
Ik vind het ook heel moeilijk om hier mee om te gaan, en ik verlies onderhand mijn geduld ook wel eens..
Niet leuk voor dochter, en ik voel me ook erg rot als dat gebeurd, maar ze drijft me soms tot complete wanhoop...
Ik lees dus graag nog even mee voor meerdere tips...

Vervelend is dat he, als je de hele tijd zo'n strijd moet voeren... Maar helaas leren ze op school niet alleen maar de goede dingen van de leraren, maar ook minder leuke dingen van andere (oudere) kinderen...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy