Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaande ouder campings

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 03 Apr 2014 08:33

Alleenstaande ouder campings

Jet lijkt me leuk om deze zomer samen met M even weg te gaan. Ik weet dat er ook alleenstaande ouder campings zijn. Ik moet me er wel nog in verdiepen maar vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft en of het bevallen is en of jullie eventueel campings weten?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Apr 2014 10:05

Re: Alleenstaande ouder campings

Ik heb gewerkt voor cirkel vakanties. Die hebben alleenstaande ouder tenten. Erg leuk aangezien ze voor de kids veel animatie hebben maar ook dagjes/ ochtenden weg organiseren voor de ouders (zowel met als zonder kids) en ook op en neer rijden met ouders voor de boodschappen. Je kunt dus gemakkelijk met de busreis meegaan zodat je als alleenouder niet de hele reis zelf hoeft te maken, maar je mag ook met eigen auto.
En gezien velen in t zelfde schuitje zitten is er voor de ouders ook meteen aanspraak
Ik vond het iig een geweldig concept!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem123

Bericht 03 Apr 2014 11:14

Re: Alleenstaande ouder campings

Een vriendin van mij is alleenstaand en paar jaar terug meegegaan met een alleenstaande ouder vakantie. Haar dochter was toen 10/11. Was ook op een camping, tent stond er al. Ze hebben het beide naar hun zin gehad, het klikte zowel met de kinderen onderling als met de ouders. Eerste jaar is ze naar Texel geweest, omdat ze het best wel eng vond wou ze dicht bij huis. Tweede jaar ergens in Drenthe.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 03 Apr 2014 13:23

Re: Alleenstaande ouder campings

Ik denk dat ik de eerste keer ook in Nederland blijf om te kijken hoe het gaat.
Dankje Pure, ik ga eens kijken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Apr 2014 17:43

Re: Alleenstaande ouder campings

Wij gingen nog wel eens een weekend of weekje weg met het Nivon die hadden speciale weekenden/weken voor alleenstaande ouders.
Nivon is erg gericht op de natuur, daar moet je dus wel van houden
Afbeelding
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 03 Apr 2014 17:53

Re: Alleenstaande ouder campings

Op zich kan het wel gezellig zijn denk ik. Maar ik vraag me af of het niet allemaal zo verplicht zal zijn/aanvoelen.

Afgelopen zomer ben ik met mijn zoon naar Tunesië gegaan, gewoon met z'n tweetjes. En als je daar zin in hebt maak je ook dan snel aanspraak hoor. Dat ging wel om een all inclusive hotel, wellicht scheelt dat wat.
Dit jaar ben ik van plan om met de auto naar Frankrijk te gaan en daar op een camping te gaan staan. Ik vraag me wel af of het op een camping net zo makkelijk is. Of je daar niet zit tussen de saaie burgerlijke gezinnetjes die alleen op elkaar gericht zijn. Maar ja, dat weet je nooit van te voren.

Tijdens zo'n alleenstaande ouder reis weet je in ieder geval zeker dat je gemakkelijk contacten kúnt maken, maar misschien vind je toevallig die mensen dan wel helemaal niet leuk.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 03 Apr 2014 19:10

Re: Alleenstaande ouder campings

Toevallig! Ik heb vandaag informatie aangevraagd via Estivant.
Zij hebben Benjaminweken in Rheezerveen en in Creuse in Frankrijk.
Heb wat informatie en prijzen opgevraagd.
Vind het een enorm hoge drempel maar zou wel graag er even tussenuit willen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Apr 2014 20:27

Re: Alleenstaande ouder campings

Ik ga op vakantie met Estivant, die zijn gericht op alleenstaande ouders. Ik ga naar Frankrijk maar ze hebben ook locaties in Nederland.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Apr 2014 20:35

Re: Alleenstaande ouder campings

Spark schreef:Toevallig! Ik heb vandaag informatie aangevraagd via Estivant.
Zij hebben Benjaminweken in Rheezerveen en in Creuse in Frankrijk.
Heb wat informatie en prijzen opgevraagd.
Vind het een enorm hoge drempel maar zou wel graag er even tussenuit willen.


Ik ga naar Creuse naar een Benjaminweek. Ik heb er superveel zin in maar kan je nog geen ervaringen laten horen dus. Het is wel zo dat de eerste twee weken in Creuse al helemaal vol zijn, er is nu ook een derde week maar hoe het daar mee zit weet ik niet. In Creuse is het volpension en met een programma voor de kinderen, dat lijkt me echt heerlijk!

Hoe oud is/zijn jouw kind(eren)?
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 04 Apr 2014 11:24

Re: Alleenstaande ouder campings

Pompoen , mijn zoon is dan 2. Ik heb een optie op week 27 voor Creuse!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Apr 2014 15:35

Re: Alleenstaande ouder campings

Mijn zus gaat dit jaar voor de derde keer op rij. Ze gaat trouwens niet naar een specifiek alleenstaande ouder camping maar naar een camping met 1 of 2 rijen waar alle alleenstaande ouders worden geplaatst. Zij vind het echt een uitkomst omdat ze dan als ouders 's avonds ook elkaar opzoeken en veel met elkaar optrekken wat overigens niet verplicht is. Haar kinderen zijn al wel 10 en 11 maar er zaten ook jongere kinderen bij. Ze is in drenthe geweest, afgelopen jaar in zeeland en deze zomer gaat ze naar Renesse. Er is ook veel animatie voor de kinderen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Apr 2014 10:43

Re: Alleenstaande ouder campings

Spark schreef:Pompoen , mijn zoon is dan 2. Ik heb een optie op week 27 voor Creuse!


Oh ja dat is de derde week, ik ga een andere week!
Wanneer ga je de knoop doorhakken? En waar hangt het vanaf?
Ik heb hele goeie dingen gehoord er over en ook wat negatieve reacties gelezen. Er zijn echter beduidend meer positieve dan negatieve reacties dus ik ga er vanuit dat het wel los zal lopen. Ik verheug me vooral op niet hoeven koken, zon, relaxen en af en toe mijn handen vrij hebben!
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2014 12:11

Re: Alleenstaande ouder campings

Ik kende dit helemaal niet, wat een goed initiatief.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Apr 2014 12:28

Re: Alleenstaande ouder campings

De vakanties via Estivant spreken mij wel aan, ziet er leuk uit allemaal. Ik kijk nog even verder of ik nog iets tegen kom.
Denk dat ik een week in NL ga, voelt voor mij toch wel alsof ik een drempel over moet stappen om het echt te gaan doen. Zo kan ik kijken hoe het bevalt en anders kan ik altijd nog een keer naar het buitenland gaan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Apr 2014 14:27

Re: Alleenstaande ouder campings

Mijn broer gaat ook bijna elk jaar met zijn zoon van inmiddels 10 naar zulke vakanties.
Meestal wel met eigen tent, maar dan wel op een veld met andere alleenstaande ouders. Ze hebben daar hele leuke vriendschappen aan over gehouden!

Ook zijn ze een aantal keer met een bushotel op pad geweest. Weet alleen niet meer of dat ook alleenstaande ouders waren of ook gezinnen.

En geen alleenstaande oudercamping, maar wel op een veld met kinderen van dezelfde leeftijd, dus ook heel makkelijk aanspraak.
http://www.terspegelt.nl/nl/lekker-slap ... erplaatsen
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers