Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem315

Bericht 18 Apr 2014 15:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Verschillende kleuren ontlasting herken ik, maar daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt. Laat je de borst goed leegdrinken? Dan moet je baby in principe toch gewoon voldoende achtermelk binnenkrijgen.
Wanneer ik stuwing had en mijn dochter kreeg het niet weg, dan ging ik kolven.

Ik ga trouwens inmiddels mooi richting de 5 maanden :smile: Had ik vooraf niet bedacht. Productie lijkt momenteel zelfs weer sterker te zijn, waardoor ik eigenlijk die ene fles kunst weg kan laten. Ik heb besloten dat ik met 6 maanden rustig aan af ga bouwen naar een ochtend en een avondvoeding.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Apr 2014 18:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meiden weet iemand hoe ik mijn productie kan verhogen dmv kolven?
Mijn dochter krijgt alleen afgekolfde melk in een fles maar mijn productie lijkt minder. Kolf nu elke 3 uur maar 90 cc en dit was veel meer. Vaker kolven? Elk uur 5 minuten?
Ik heb de ameda lactaline maar het lijkt ook alsof mijn tsr langer duurt en alsof ie minder hard zuigt....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 18 Apr 2014 19:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou inderdaad eens vaker proberen te kolven óf een ander apparaat proberen. Mijn ervaring is dat de baby er meer uit krijgt dan het apparaat.

Lukt het drinken trouwens niet, of heb je een andere reden dat je de baby niet bij je laat drinken?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Apr 2014 19:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nou ze ligt overdags wel aan de borst nog een paar keer maar ze valt altijd in slaap en dan is ze na een half uur alweer aan het smakken van de honger. Ze krijgt dan na de bv een fles met afgekolfde melk.
soms gaat het wel goed en drinkt ze 5 minuten achter elkaar aan beide kanten en dan is ze ook voldaan.
snachts probeer ik het niet meer, was 1,5 uur bezig met een voeding. Dus snachts krijgt ze sowieso afgekolfde melk (2x 90 cc) en overdag ligt ze aan de borst maar krijgt ze dus nog wat afgekolfde melk erachteraan. Ze is trouwens 12 dagen oud
04-2014
10-2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Apr 2014 19:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou niet bijvoeden met afgekolfde melk maar je dochter vaker aanleggen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Apr 2014 19:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Werkt dat beter Muppetje?
Het aanhappen gaat wel beter maar ze drinkt nooit zolang... ze laat snel los en moet dan weer aanhappen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem97

Bericht 18 Apr 2014 20:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Idd vaker aanleggen, het is heel normaal dat ze nog vaak willen drinken als ze zo jong zijn. Ze drinken dat nog minder effectief dan wanneer ze groter zijn.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Apr 2014 20:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja het gaat absoluut beter als je het haar zelf laat regelen!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 18 Apr 2014 20:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dank je wel voor je antwoord Exogenesis. 'Fijn' te lezen dat jouw baby ook wel eens anders gekleurde ontlasting had en jij inmiddels 5 maanden met succes borstvoeding geeft! :cheering:

Ik probeer nu dus te voeden in blokken van 3 uur, alleen meestal wil hij sowieso maar 1x per 3 uur drinken en dan een borst per keer (dat is natuurlijk ook de bedoeling met blokvoeden, maar verandert dus niet veel aan het patroon wat we dus al hadden).
Vanmiddag wilde hij toevallig na 1 uur nog een keer drinken en heb ik hem dus dezelfde borst nogmaals aangeboden en ik moet zeggen dat mijn borst al lang niet zo soepel aangevoeld had.

Zal eens proberen bij erge stuwing het ergste eruit te laten lopen, misschien dat dat wat verlichting kan bieden voor het kleine mannetje. Vind het zo zielig als hij krampjes heeft. :(
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Apr 2014 22:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

@ moutte, hier 2 jongens die beide bv kregen/krijgen en ik heb al meerdere kleurtjes voorbij zien komen. Geel/ groen soms.
Als ik heel veel stuwing heb en j. drinkt het niet leeg en het doet pijn dan kolf ik mijn borsten leeg.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Apr 2014 10:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolf nog steeds maar 90-100cc na drie uur, volgens mij heb ik gewoon niet extreem veel melk ofzo. Al kolf ik nu gelukkig even niet, maar tijdens de ziekenhuisopname van R moest ik alles kolven. De kolf maakt ook wat uit vind ik, met mijn eigen medela swing kolf ik dus 90-100cc en met de ziekenhuiskolf was dat vaak toch nog iets meer.

Domme vraag misschien, maar is het normaal dat een kindje tijdens de voeding snel in slaap valt? Hij redt het hooguit een paar minuten en is dan vertrokken. Drinkt dan nog wel wat door gelukkig. Maar het valt me dus op dat hij tijdens het voeden heel snel in slaap valt.

En door het kolven tijdens zijn ziekenhuisopname weet ik dus dat ik nog steeds geen enorme hoeveelheden melk heb. Niet dat dit persé hoeft ofzo, maar dan ben ik toch weer onzeker. Zolang hij er goed op groeit dan is het toch goed? Hij groeit namelijk prima, nog best hard ook zelfs. Maar dan is daar toch weer een onzeker stemmetje in mijn hoofd..

Ik ben overigens wel blij dat de BV nog steeds gaat, ondanks alle tegenslagen die we hebben gehad met R. Hij doet het goe aan de borst en gelukkig is mijn productie niet enorm teruggelopen tijdens de laatste opname. Ik hoop voorlopig nog door te kunnen gaan!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 19 Apr 2014 12:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben echt zo blij en trots dat ik 'al' 3 maanden borstvoeding geef. Inmiddels *tromgrroffel* voed ik ook in het openbaar, maar dat is nog steeds wel een kleine drempel hoor!
L2014 & H2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Apr 2014 17:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Roze, ik kolf ook niet erg veel. Na 4 uur is het meestal tussen de 100 en 120 ml. Zit er op mn werk een keer 5 uur of iets meer tussen is het ook wel eens 140 ml.
Als ze gekolfde melk krijgt, krijgt ze per keer meestal rond de 130-140. Daar red ze het dan weer 4 uur op. Of ze krijgt een fles flesvoeding van 120+4.

Ze lijkt wel gewoon goed te groeien, ze zal zelf aan de borst denk ik wel meer drinken dan die 100 ml. Dus ik probeer me ook geen zorgen te maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Apr 2014 17:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

MZ Charlotte! Whowhoe, goed hoor. Fijn dat je nu ook ih openbaar durft te voeden!

Dat doet mij denken aan mijn werk. Er is op sommige dagen geen kantoor vrij (ik zit normaal in de vergaderruimte of het kantoor vd directeur die er maar 2 dgn id week is). Soms schop ik de chef van dienst dan uit zijn/haar kantoor, maar soms zit ik dan bij 2 vrouwelijke collega's ih kantoor. Daar voelde ih begin ook wel wat onwennig, maar ik ga dan met mijn rug naar hen zitten en eet ondertussen rustig mijn brood etc.
Is de kolfruimte bij anderen goed geregeld?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Apr 2014 22:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn om jouw ervaring te lezen Dolphine, jouw meisje is al iets ouder dan mijn zoontje en het gaat bij jullie dus ook gewoon goed met die hoeveelheden. En ik denk inderdaad dat hij aan de borst misschien wel meer drinkt, dat zei een lactatiekundige in het ziekenhuis een aantal weken geleden ook. Dat dat vaak effectiever is dan kolven. Hij groeit ook prima tot dusver, dus ik moet maar proberen mijn onzekerheden een beetje los te laten zo lang er geen reden voor is onzeker te zijn. Maar ik ben gewoon gauw onzeker met sommige dingen, en als ik dan hoor of lees dat anderen bijvoorbeeld veel meer kolven, dan ga ik twijfelen.

Wat goed mzcharlotte! Al drie maanden en ook voeden in het openbaar!

Voeden in het openbaar vind ik trouwens nog lastig. Ik ben niet preuts ofzo, maar vind het ook niet heel fijn om mijn borsten in het openbaar te 'flashen'. Ik heb namelijk geen heel bescheiden cup en vind het nog lastig om het een beetje bedekt te houden. Iemand tips wat dat betreft? Heb het wel al een paar keer gedaan hoor, want ik ga me niet laten beperken doordat ik een beetje onzeker ben op dat gebied. Maar volgens mij gaat het nog zo ongemakkelijk dat ik daardoor juist de aandacht op me vestig :palm:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Apr 2014 22:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik probeer altijd maar gewoon te doen zodat mensen denken dat het de normaalste zaak van de wereld is, wat het natuurlijk ook eigenlijk is. Hoewel ik nu vrijwel nooit meer in het openbaar voed, hij drinkt overdag niet vaak en ik vind hem ook wat groot om altijd maar te laten drinken.
R. 2013
D. 2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Apr 2014 23:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meiden snoep niet teveel paaseitjes. Wij mogen nu voor de 3e keer naar boven omdat T erge krampjes heeft. Hij laat ook behoorlijk luidruchtige scheten. Nooit bij stil gestaan dat dit van de chocolade eitjes zou komen.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Apr 2014 06:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dolphinne, wat ongemakkelijk lijkt me dat. Kun je niet in een kleedruimte kolven (je werkt toch in een zwembad?) Of is daar geen stroom? Ik heb een kantoorbaan en kolf in mijn eigen kantoortje, dus dat is goed geregeld. Af en toe zit er een collega op de andere computer te werken, maar die gaat dan met pauze als ik graag wil kolven. De deur van het kantoor kan op slot.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Apr 2014 07:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Ik ben echt zo blij en trots dat ik 'al' 3 maanden borstvoeding geef. Inmiddels *tromgrroffel* voed ik ook in het openbaar, maar dat is nog steeds wel een kleine drempel hoor!


Wat fijn!! Daar mag je zeker trots op zijn.

In het openbaar voeden is ook nooit mijn favoriet geweest. Ik deed het alleen als het echt niet anders kon.
Inmiddels voed ik ook al een poos niet meer in het openbaar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 20 Apr 2014 08:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt Dolphinne, Roze en Jans!

Bij mij op de zaak was er geen kolfhok, maar is er wel 1 gemaakt voor mij. Het is een oude bezemkast van welke iedereen was vergeten dat het uberhaupt bestond. Het is wel netjes gemaakt, je kunt amper je kont keren, maar anderzijds is het voldoende plus de deur kan op slot. Het was alleen jammer dat op dag 1 alles nog vuil was en er geen handdoek of zeep was.
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Apr 2014 11:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat Carool doet doe ik ook eigenlijk, gewoon voeden en tot nu toe kijkt niemand er raar van op gelukkig.
En Roze, ik draag nu altijd een hemdje onder mijn kleren. Ik doe dan mijn shirt/trui omhoog en het hemdje naar beneden, zo is er nooit veel borst bloot :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 20 Apr 2014 14:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

N. poept sinds een paar dagen 'vast'. Tot dan toe heeft ze altijd redelijk vloeibare ontlasting gehad (de laatste weken werd het wat klei-achtiger), maar nu zijn het gewoon 'keutels', zeg maar. Is dat normaal met 4 maanden?

Is er iets in de samenstelling van de melk veranderd, of zou het door de fruit- en groentehapjes komen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2014 17:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat komt door de fruit- en groentehapjes waarschijnlijk. L. ging toen hij dat kreeg (hij kreeg met 6 maanden volgens rapley, dus geen hapjes) ook anders poepen. Het is volgens mij vrij normaal dat je ontlastingpatroon veranderd als je anders gaat eten... :wink:
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 20 Apr 2014 23:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Milou schreef:Meiden weet iemand hoe ik mijn productie kan verhogen dmv kolven?
Mijn dochter krijgt alleen afgekolfde melk in een fles maar mijn productie lijkt minder. Kolf nu elke 3 uur maar 90 cc en dit was veel meer. Vaker kolven? Elk uur 5 minuten?
Ik heb de ameda lactaline maar het lijkt ook alsof mijn tsr langer duurt en alsof ie minder hard zuigt....



Ik zou proberen alle voedingen zelf te geven, alles op verzoek. Elk uur (of vaker) willen drinken is vrij normaal in t begin en heel goed voor je productie en de hechting met je kindje. Ik heb voor xe oudste 20mnd fulltime gekolfd en nu ik de jongste gewoon zelf voed merk ik pas hoeveel extra werk en tijd t me bij de oudste heeft gekost. Ook kon ik toen amper de deur uit omdat t echt lastig was met baby en kolf. Als je denkt dat iets niet goed gaat met zelf voeden zou ik je zeker een LK adviseren.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem315

Bericht 22 Apr 2014 17:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pompoen schreef:Ja dat komt door de fruit- en groentehapjes waarschijnlijk. L. ging toen hij dat kreeg (hij kreeg met 6 maanden volgens rapley, dus geen hapjes) ook anders poepen. Het is volgens mij vrij normaal dat je ontlastingpatroon veranderd als je anders gaat eten... :wink:


Ik snap dat het verandert, maar dat het zó stevig zou zijn, dat had ik niet gedacht. Die hapjes zijn nagenoeg vloeibaar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers