Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Apr 2014 12:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben zwanger, sinds begin van de week s morgens misselijk, maar dit was goed te doen. Overdag om de twee uur wat eten zodat het wegbleef/weer weg ging.
Sinds gisteren is het echter echt misselijk, een die niet goed te doen is en waarbij je niet verder kan gaan met de dagelijkse dingen. Ook zie ik steeds sterretjes. Half zitten/liggen hielp en het bleef tot na tweeën erg, daarna wat minder en kon ik rustig wat dingen doen. Verder veel op de bank.
Vandaag weer zo, nu incl. Overgeven. Ik ben gaan kijken wat er gebeurd als ik rustig eind van de morgen wat doe (douchen), dat gaat helaas niet zo goed, overgegeven en plat liggen. Mijzelf eerst afdrogen leek b.v. Niet eens verstandig.

Morgen moet ik echter weer werken, hoe ga ik dit doen?! Ik wil niet dat ze al weten dat ik zwanger ben.
Gelukkig heb ik ook veel avonddiensten en zie ik mijn collega's vooral maandag en de andere dagen niet echt.

Wie heeft de goudentip?
<<

Anoniem144

Bericht 13 Apr 2014 23:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou toch je leidinggevende inlichten en even overleggen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Apr 2014 13:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja, of gewoon ziekmelden. Ik ben tot ik medicatie ben gaan gebruiken ziek thuis gebleven, ik kon geen stap verzetten zonder te hoeven spugen dus dan gaat werken ook niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Apr 2014 21:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik wil dit (nog) niet onder mijn eigen account schrijven, maar ik wil eigenlijk wel raad.

Ik ben een dochter van hele jonge ouders. Ze zijn bewust op jonge leeftijd ouders geworden, omdat ze er ook voor ons wilden zijn als we ze eigenlijk niet meer nodig zouden zijn. Ik heb dat ook altijd als zeer prettig ervaren. Ik denk dat er maar weinig kinderen zijn die alles tegen hun ouders kunnen zeggen. Of er zullen kinderen zijn die hun ouders alles kunnen zeggen, maar ik denk niet dat andere kinderen op de manier tegen hun ouders praten zoals ik en mijn broer tegen ze praten.

Toen ik voor het eerst merkte dat ik jonge ouders had was ik 16 jaar. Ik vertelde mijn moeder dat ik ook jong moeder wilde worden, omdat ik de manier van met elkaar praten heel prettig vond. Het zou inhouden dat ze ook jong oma zou worden en dat vond ze toch minder. Maar goed, ik heb nooit een kinderwens gekregen en ik dacht op mijn 27e dat ik hem ook nooit meer zou krijgen.

Nu ben ik 31 jaar en ik heb heel sterk een kinderwens. Ik stond vandaag in de drogist en er was een jongetje van 2 jaar dat een nieuwe speen kreeg. Hij bleef me aankijken en ik hem en toen zei hij; Kijk, nieuwe speen. Dat is toch gewoon zo schattig. Maar ik vind mezelf nu veel te oud om nog kinderen te krijgen. Nu ben ik nog niet oud, maar als de zoon of dochter 20 is, ben ik al 51/52/53... En dan? Ik ben een oude brompot, dat weet ik, hoe ben ik dan als ik de 50 passeer? Veranderen kinderen echt je leven en kan ik er nog steeds voor gaan? Dus jong blijven, omdat de kinderen nog jong zijn? Of moet ik het plan gewoon afblazen? Omdat ik op mijn 50e + niet meer de moeder kan zijn die ik graag wil zijn?
<<

Anoniem86

Bericht 17 Apr 2014 21:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoezo zou je met 50 jaar en ouder geen leuke/goede moeder meer kunnen zijn dan? Mijn beide ouders zijn 50+ (en ik ben 25+) maar staan gewoon 100% in het leven, kunnen alles, doen alles, en staan volledig voor ons klaar als het nodig is, en ook als het niet nodig is. Als je nou op je 50e pas moeder wordt, oké, maar rond de 31? Nee hoor, dat kan echt prima.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Apr 2014 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De kans bestaat dat je op je 50e pas net over de helft bent, haha. Mijn ouders zijn eind 50, totaal geen probleem mee
<<

Anoniem331

Bericht 17 Apr 2014 21:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben 28 en mijn moeder is 60.
Ik ervaar dat echt niet als oud. Mijn oudste broer is 35, die heeft een jongere moeder dus.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Apr 2014 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Misschien heb ik nu wel 'pech' met mijn ouders en ben ik daardoor een beetje bang voor de toekomst.

Beide ouders hebben Artrose en fybromyalgie. Beiden lopen nu veel bij het ziekenhuis. En soms gaat het goed en soms zien ze grauw van de ouderdom. Doordat beide ouders hetzelfde hebben ben ik bang voor mijn eigen toekomst. Wat als ik het ook krijg? Het zijn beiden nog steeds schatten van mensen, luisteren nog steeds erg goed en geven nog steeds heel goed raad, maar worden door hun aandoeningen wel steeds meer gesteld op hun eigen tijd. Ik wil voor later niet dat ik tegen mijn kinderen moet zeggen; 'Nu niet, want ik voel me niet goed'.

Ik wil niet uit egoïsme kinderen krijgen. Ik wil kinderen krijgen als ik ze ook alles kan geven wat ik in mij heb. Ik weet echt niet of ik het dan kan. Misschien maak ik me wel bang met de gedachte, maar ik wil wel dat ze ouders hebben tot we echt oud zijn en niet als we nog maar 'halverwege' zijn.

Het lijkt nu alsof ik mijn ouders het kwalijk neem dat ze ziek zijn, maar dat doe ik niet. Ik zou het gewoon vervelend vinden als mijn kinderen niet bij mij terecht zouden kunnen als ze nog niet helemaal begrijpen dat mensen die ouder worden vervelende kwalen kunnen krijgen. Ik snap nu wel dat mijn ouders er niet altijd voor me kunnen zijn, want ze hebben hun eigen problemen. Ik wil geen problemen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Apr 2014 09:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb ook even een biechtje. Ik ben zelf niet zwanger, maar een vriendinnetje van mij wel. Ze is nu ongeveer 6 maanden zwanger en begint flink te groeien. Daar klaagt ze zelf heel veel over. Ze vindt dat ze te dik wordt en het is allemaal een drama. Ben ik nou gek dat ik dat nogal oppervlakkig vind? Natuurlijk verandert er veel in en aan je lichaam als je zwanger bent, maar ze klaagt echt dat ze veel te dik is. Ze zegt zelf ook altijd al dat ze dikke mensen verschrikkelijk vindt, wat ik nogal een rare uitspraak vind. Komt ook bij dat ik zelf niet de magerste ben, dus ik voel me gewoon aangesproken daardoor, al bedoelt ze het vast niet zo, maar ze zegt het gewoon zo keihard in m'n gezicht dat ze dat dik vindt. Van de week zei ze dat ze dat ze gigantische kleren heeft gekocht, maat 42. Toen zei ik terug van euh sorry ik heb ook maat 42 en dat is gewoon een gemiddelde maat en je bent zwanger dus er groeit gewoon een baby in je buik. Misschien een beetje lullig van mij, of niet? Maar ik voel me gewoon op m'n teentjes getrapt daardoor. Ik vind het zo oppervlakkig van haar. Goed, ze had hiervoor maatje 36 dus het is nogal een overgang en wennen voor haar, maar ik vind het zo denigrerend klinken van haar. Alsof iedereen met maat 42 maar lelijk is. Ik kan er slecht tegen dat ze loopt te verkondigen dat ze zulke gigantische kleding moet kopen wat ze verschrikkelijk vindt, terwijl half Nederland in die maat loopt. Zover mijn ergernis. Tips om er mee om te gaan zijn welkom.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Apr 2014 09:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou gewoon een keer zeggen dat ik al die opmerkingen over dikke mensen behoorlijk zat ben en dat ik geen zin meer heb om daarnaar te luisteren. Zoals ik het lees heeft dit niks met haar zwangerschap te maken, maar doet ze dit altijd. Ik vind ook wel dat je een flink bord voor je kop hebt als je tegen een vriendin met maat 42 gaat roepen dat je maat 42 dik - of zelfs gigantisch - vindt en dat je en passant ook nog roept dat je dikke mensen verschrikkelijk vindt.

En ja, ik vind haar wel oppervlakkig. Dat vind ik zeker niet lullig om te zeggen. Dat je zelf probeert om niet dik te worden, prima, maar dikke mensen verschrikkelijk vinden? Mensen zijn wel meer dan hun gewicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 18 Apr 2014 09:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik wil niet uit egoïsme kinderen krijgen. Ik wil kinderen krijgen als ik ze ook alles kan geven wat ik in mij heb. Ik weet echt niet of ik het dan kan. Misschien maak ik me wel bang met de gedachte, maar ik wil wel dat ze ouders hebben tot we echt oud zijn en niet als we nog maar 'halverwege' zijn.

Maar dat heb je toch niet voor het zeggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Apr 2014 10:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Inderdaad. Ik vind het ook wat extreem dat je jezelf met 31 al 'veel te oud' vindt om nog kinderen te krijgen. Als je nou 45 was. Je kunt het jezelf ook te moeilijk maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Bericht 18 Apr 2014 10:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een na laatste biechtje: Ik krijg het idee dat je de garantie wilt dat je gezond 100 wordt. Die garantie is er niet en kan niemand je geven. Mijn moeder stierf op haar 57e en werd ernstig ziek op haar 54e, ik hoop van harte dat mijn zoon veel lsnger van zijn moeder mag genieten als dat ik dat kon, maar dat weet je nooit van tevoren. Je hebt geen zekerheden in het leven, maar ik wil hier niet continue mee bezig zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Apr 2014 12:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoe groot is de kans dat een kruitvat test een vals positieve uitslag geeft, als het test streepje haast donkerder is als het controle streepje en bovendien binnen 1 minuut van het schermpje knalde? Wil nog niet te enthousiast zijn, aangezien ik de laatste tijd veel hoor over vals positieve testen van kruitvat...
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Apr 2014 12:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Euhm... Als het streepje zo duidelijk is is jij absoluut niet vals.
Valspositief hebben hele lichte streepjes en geen knap streepjes.


Gefeliciteerd!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Apr 2014 13:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het was echt een heeeeeeel duidelijk streepje :yes:
Voor de zekerheid morgen maar ff een test van een ander merk doen en dan weet ik het zeker :wink:
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Apr 2014 13:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carool schreef:Ja, of gewoon ziekmelden. Ik ben tot ik medicatie ben gaan gebruiken ziek thuis gebleven, ik kon geen stap verzetten zonder te hoeven spugen dus dan gaat werken ook niet.


Dan zou ik toch ook de werkgever inlichten want zo kost het hun geld terwijl dit helemaal niet hoeft omdat het vangnet situatie is.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Apr 2014 16:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Hoe groot is de kans dat een kruitvat test een vals positieve uitslag geeft, als het test streepje haast donkerder is als het controle streepje en bovendien binnen 1 minuut van het schermpje knalde? Wil nog niet te enthousiast zijn, aangezien ik de laatste tijd veel hoor over vals positieve testen van kruitvat...

Lijkt me sterk als jij niet zwanger bent, gefeliciteerd!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Apr 2014 16:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Limburg schreef:
Carool schreef:Ja, of gewoon ziekmelden. Ik ben tot ik medicatie ben gaan gebruiken ziek thuis gebleven, ik kon geen stap verzetten zonder te hoeven spugen dus dan gaat werken ook niet.


Dan zou ik toch ook de werkgever inlichten want zo kost het hun geld terwijl dit helemaal niet hoeft omdat het vangnet situatie is.


Daar heb je wel een punt inderdaad.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 18 Apr 2014 17:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Carool schreef:
Limburg schreef:
Carool schreef:Ja, of gewoon ziekmelden. Ik ben tot ik medicatie ben gaan gebruiken ziek thuis gebleven, ik kon geen stap verzetten zonder te hoeven spugen dus dan gaat werken ook niet.


Dan zou ik toch ook de werkgever inlichten want zo kost het hun geld terwijl dit helemaal niet hoeft omdat het vangnet situatie is.


Daar heb je wel een punt inderdaad.


Maar het kost ze sowieso geld omdat er nog geen zwangerschapsverklaring is dus het uwv weet nog van niets. Dus het word volgens mij nog gewoon gemeld als gewoon ziek zijn.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 18 Apr 2014 20:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat laatste klopt niet, ik ben in mijn zwangerschap 2 weken ziek geweest ivm zwangerschap zonder zwangerschapsverklaring, die heb ik pas later afgegeven. Ik kreeg wel meteen telefoon en post van het uwv, ook dat mijn "uitkering" werd uitbehtaald aan mijn werkgever.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Apr 2014 20:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dan zou ik toch ook de werkgever inlichten want zo kost het hun geld terwijl dit helemaal niet hoeft omdat het vangnet situatie is.


Daar heb je wel een punt inderdaad.[/quote]

Maar het kost ze sowieso geld omdat er nog geen zwangerschapsverklaring is dus het uwv weet nog van niets. Dus het word volgens mij nog gewoon gemeld als gewoon ziek zijn.[/quote]

Nee hoor, een zwangerschapsverklaring hoef pas naar het UWV als de wazo uitkering word gedaan, niet voor de ziektewet door zwangerschap.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Apr 2014 13:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

dan had ik heb verkeerd begrepen. Ik moest pas met spoed een verklaring inleveren want als ik ziek zou worden dan konden ze dat vergoed krijgen. Maar nu ben ik eigenlijk nooit ziek dus ik had er geen haast mee. Inmiddels wel ingeleverd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 19 Apr 2014 20:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Weer een namen-vraag... :) Even anoniem i.v.m. eventuele meelezers.

Wij twijfelen enorm tussen de namen Isa of Isabel voor onze dochter. Isabel kunnen we natuurlijk altijd afkorten naar Isa, maar is het niet te tuttig? Twijfel, twijfel...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Apr 2014 20:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind ze allebei leuk! Ik denk dat bij een langere achternaam Isa leuker is en anders Isabel.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers