Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Apr 2014 21:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Fearie! Gefeliciteerd. Heb je veel last van kwaaltjes of blijft het je tot nu toe bespaart?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 16 Apr 2014 07:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankje Chaos. Ik ben voornamelijk erg moe. En sinds gisteren sochtends misselijk, maar tis nog te doen.
Die vermoeidheid vind ik t het vervelendst.

En ben net als bij D continue hongerig, ik kan echt de hele dag door eten. Als ik dat niet doe word ik weer misselijk. Dus veel fruit, ontbijtkoek en brood. Gelukkig nog niet snaaidrang.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 16 Apr 2014 09:43

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Fearie! Wat fijn voor jullie!
2014 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Apr 2014 10:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd fearie!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Apr 2014 13:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Feari, wat leuk!

Hier gaat het iets beter, zo lang ik plat lig hou ik weer wat binnen. Ik heb wat voorgeschreven gekregen van de huisarts, mijn man heeft de supermarkt leeg gekocht, crackers, toastjes, gember voor thee, gewone cola, vanille vla en beschuit en ik heb mijn leidinggevende gebeld en verteld dat ik zwanger ben. Mijn leidinggevende reageerde erg enthousiast en begripvol, dus voor mij is nu ook de druk er wel vanaf dat ik snel weer naar het werk "moet", deze week ga ik sowieso niet meer en daarna kijken we weer verder.

Verder hebben de tips van hier me goed geholpen, Chiq en Chaos, jullie tip was de truc om drinken binnen te houden, elke 10minuten een slokje cola, werkt echt! Bedankt nog!

Ik ben inmiddels zo ver dat ik straks weer van de bank af durf te komen en even ga proberen te douchen.
Morgen hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige en ik ga proberen daar gewoon naar toe te gaan, mocht dat niet lukken dan komt ze naar mij toe, maar voor nu heb ik er wel vertrouwen in dat het lukt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Apr 2014 15:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@minoessepoes, fijn dat het iets beter gaat nu. Hopelijk gaat jet nu weer elke dag een beetje beter.

Hier net eerste intake gehad bij de verloskundige. Eerste echo staat nu op 28 april. Moet dan alleen werken dus moet morgen even regelen dat ik kan ruilen met iemand. Anders kon ik pas 1,5 week later. Moet het morgen of overmorgen ook aan mijn baas vertellen, maar die is al twee dagen niet bereikbaar op haar werkplek (zit er normaal hele dagen, maar nu heeft ze twee dagen vol met alleen maar afspraken en vergaderingen). Dus ik hoop dat ik haar morgen te pakken kan krijgen, want daarna heb ik een week vakantie en wordt het nieuwe rooster alweer gemaakt en aangezien ik liever niet tot 20 weken nachtdienst wil doen, moet ze het voor die tijd weten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 16 Apr 2014 16:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Romée!
Gefeliciteerd Fearie!
Jeetje, minoessepoes, het klinkt nog steeds heel heftig! Hopelijk doen de medicijnen hun werk en kan je morgen naar de intake.

Hier begint de misselijkheid ook wat te komen, maar valt tot nu toe nog heel erg mee.
Vanavond komt er iemand van Moeders voor Moeders. Zij gaat ook een zwangerschapstest doen, 'dus' heb vanochtend zelf ook even getest en het teststreepje is een stuk donkerder dan het controlestreepje. Met het hcg zit het dus wel goed :)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Apr 2014 19:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd fearie!!

War naar minoessepoes dat je zo misselijk bent! Hopelijk hebben de medicijnen!

Bleu phone, hopelijk blijft het meevallen met je misselijkheid!

Nog 8 dagen tot de termijnecho!vnd het heel spannend!ik ben ook zo benieuwd hoever ik nu daadwerkelijk ben, ik denk nog steeds dat ik verder ben dan die 9 week wat ze nu zeggen. Ik kan gewoon toch niet positief hebben getest met 2,5 week, dan heb ik gewoon na de sex positief getest...
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Apr 2014 19:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zoals het er nu naar uit ziet heb ik ook met 2,5 week getest (28maart) Kwak! Al zou het kunnen dat ik nog vooruit wordt gezet natuurlijk.

Fijn dat je op die manier wat vocht binnen kunt houden Minoessepoes. Wat fijn dat je vk eventueel ook bij jullie thuis langs kan komen. Hoop voor je dat je het redt om zelf te gaan!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Apr 2014 15:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik voel me vandaag een stuk beter! We zijn naar de verloskundige geweest en ik heb gewoon wat brood op en alles zit er nog in, ik voel me zo'n ander mens dan afgelopen dagen!

Ik had wel een verhoogde hartslag, de verloskundige gaf aan dat dat geen kwaad kon maar dat, dat wel een teken is dat mijn lichaam het wat lastiger heeft en dat dat echt komt van het ziek zijn.
Ik slik nu een soort van wagenziekte tabletjes en dat is echt een wereld van verschil, daarnaast neem ik Rennies tegen het boeren en maagzuur en mijn maag wordt daar een stuk rustiger door, daarnaast moet ik gewoon rust houden en kleine beetjes blijven eten.

Het was een prettig gesprek bij de verloskundige, ik heb niet veel nieuws gehoord want er was al veel verteld tijdens de informatie avond waar we laatst geweest zijn, maar ze was heel begripvol, gaf veel tips en ik voelde me echt begrepen.

Nu een echo plannen voor over een week of 2 (dan ben ik ongeveer 10weken) en dan kan ik ook meteen bloed laten prikken. Spannend hoor!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Apr 2014 09:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Chaos, per 1 april ben ik werkloos, maar heb als het goed is alweer een nieuwe baan te pakken. Mooi dat jouw echo goed was en er 1 vruchtzakje was.

Buurvrouwtje, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Romée, wat fijn dat de termijnecho goed was.

Fearie, ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

Minoessepoes, fijn dat je je een stuk beter voelt. Altijd spannend de echo inderdaad.

Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad, ze schatten dat ik een week minder ver ben dan gedacht en dus vandaag pas 7 weken i.p.v. 8 zeg maar. Was dus ook nog niet zoveel op echo te zien, de kleine wurm. Nu nog even geduld dan maar hebben voor de termijnecho, dan zal er veel meer te zien zijn weer. Komende week het intakegseprek bij VK, die was week later dan de echo gepland omdat ze het erg druk hadden en me niet een week langer wilde laten wachten met de echo.
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 18 Apr 2014 18:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk dat er zoveel gepraat is!

Gefeliciteerd Fearie!

Minoes, fijn dat je je weer iets beter voelt zeg! Anders is het bijna niet vol te houden zeg.

Wat hebben jullie uiteindelijk vroeg getest zeg Chaos, Kwak en Mezzo. Bij mij scheelde het uiteindelijk maar een dagje met wat ik zelf berekend had. Maar het allerbelangrijkste is dat alles goed gaat. Ik ben ook super benieuwd hoe ver je nu precies bent Kwak! Heel veel plezier bij je termijnecho!

Mezzo, ben je er blij mee dat je je nieuwe baan hebt? Aangezien je eerst twijfelde toch?

Hoe gaat het met jou Chaos? Heb jij binnenkort weer een echo?

Hoe gaat het met MvM Blue Phone?



Ik krijg geen echo meer tot de 20 weken echo. Dat duurt echt super lang zeg! Ik ga woensdag een afspraak hiervoor maken. Wel willen we een geslachtsbepaling laten doen (dus pretecho). Dit kan bij hetzelfde centrum vanaf 16 weken. Dat klinkt een stuk dichterbij!
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Apr 2014 19:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romee, kun je geen 4 week extra wachten ;)? Hoe duur kost het bij jullie dan?

Donderdag de echo, ben zo benieuwd. Vind het ook spannend!daarna hebben wij pas de 20 week echo, dan hopen we ook te zien wat het is! Als het een jochie is, is het wel erg leuk want mijn beide oma's hadden ook eerst een meisje en toen 2 jongens, mijn moeder ook eerst een meisje en dan 2 jongens en ik heb ook eest een meisje en een jochie... Als dit dus ook een jochie is is dat wel super leuk!
En goedkoop, op mt 68na heb ik alle kleding nog van J, word het een meisje kunnen we eindelijk onze naam te gebruiken die we al ruim 3 jaar in ons hoofd hebben.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Buurvrouwtje

Bericht 19 Apr 2014 18:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

*zucht* ik had van de week een heel bericht geschreven, maar dat is nooit geplaatst. Grrrr

@Minoes, fijn dat je je wat beter voelt! Wat heb jij voorgeschreven gekregen? Hier gaat het met reisziekte pilletjes (Suprimal) ook een heel stuk beter, gelukkig!
@Romee, ik krijg over een ruime week nog een echo en daarna ook niet meer tot de 20 weken. Wij gaan niet tussendoor nog een echo doen. Ik vind het vrij prijzig allemaal. Daarnaast vliegen de weken toch voorbij, dus ik kan wel wachten :)
@ Chaos, jeetje wat heb jij dan vroeg getest! Ben benieuwd wat er uit de termijnecho komt hoe ver je bent!
@ Mezzo, spannend! Wanneer moet je nu terug voor de termijnecho? En fijn dat je waarschijnlijk alweer een baan hebt!
@ Kwak, wat denk je zelf dat het wordt? Hebben jullie een voorkeur?

Hier gaat het weer iets beter, al is de vermoeidheid verschrikkelijk! Van de week ook een migraine aanval gehad en dan is het geen feest als je alleen maar paracetamol mag. Heb het ook nog nooit zo heftig gehad. Was wel even een wake-up call, want ik krijg die aanvallen alleen als ik mijzelf voorbij loop... Woensdag ben ik dus de hele dag thuis gebleven (en in bed) en ik merkte dat ik daardoor donderdag veel meer energie had!

Eten is hier nog steeds een drama. Ik ben inmiddels ruim 2,5 kilo afgevallen. Op zich niet erg, want mijn lijf kan dat hebben, maar ik vind het wel vervelend. Want door de misselijkheid heb ik minder eetlust. En omdat ik minder eet, is mijn maag leger, dus word ik weer misselijker :S De halve pilletje suprimal helpen mij iig de dag door!

De 28e hebben we de termijnecho. Ben heel erg benieuwd of ze me op de termijn houden waarop ik nu zit, of dat ik nog verder vooruit/terug ga!
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 20 Apr 2014 11:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kwak, het zou wel super leuk zijn als jij de traditie in stand houdt! Ben benieuwd! Donderdag weer een echo, spannend! Ik kan in principe wel 4 weekjes nog wachten, maar vind het ook leuk om het al wel te weten en heel leuk om onze beeb weer een keertje te zien. Ik heb 'nog maar' één echo gehad. Heel standaard hoor dat weet ik. Het kost 30 euro.

Buurvrouwtje, fijn dat het iets beter gaat. Al klinkt het wel alsof je het nog erg zwaar hebt! Een migraine aanval, lastig met eten. Sterkte meis! Ben ook benieuwd naar je echo, je was eerst een week vooruit gezet toch?
Afbeelding
<<

Buurvrouwtje

Bericht 20 Apr 2014 12:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Zwaar valt wel mee, ik ben alleen echt gruwelijk moe... Dat staat me zo tegen! Hoop echt dat dat beter wordt, want anders word ik gek!

Met de vorige echo ben ik 4 dagen vooruit gezet, dus van 8+1 naar 8+5. Vandaag ben ik dan 10+1 volgens de echo. Maar omdat het hartje bij 9+3 al uitwendig te horen was (en wat volgens de vk zeer uitzonderlijk is), zou het me niks verbazen als ik nog wat verder blijk te zijn... Nog 12 dagen wachten!
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 21 Apr 2014 07:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Buurvrouwtje, moe zijn kan ook zwaar zijn toch? Ook al weet je wel dat het er bij hoort. Hopelijk trekt het een beetje weg. Ah vandaar, weet je zelf wanneer je eisprong is geweest?

Gisteren hebben we het mijn ouders verteld. waren echt heel blij! Alle verhalen van toen ze zwanger waren van mij kwamen voorbij en ze hadden alle baby spulletjes nog bewaard. Soms vind ik m'n ouders lastig te peilen hoe ze zullen reageren. Ze zien nogal eens beren op de weg, maar nu helemaal niet. Super leuk! Vind het ook fijn dat ik er nu wel met mijn moeder over kan praten. :banaan:
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Apr 2014 08:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romee, wat leuk dat je ouders enthousiast reageerden.
Wij hebben t gisteren ook aan mn vader en zn vrouw vertelt, hij heeft de zwangerschap en geboorte van D niet meegemaakt odat we toen geen contact hadden dus dit word de eerste keer. Hij was een beetje bedust, het duurde even voordat j
het doordrong.
Uiteindelijk vond hij het erg leuk voor ons. Mn zusje begon meteen te brullen en had het direct door.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 21 Apr 2014 09:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk dat je vader het nu helemaal vanaf het begin mee kan maken. Mijn vader was ook wel even beduusd. Leuke reactie van je zusje!

Vandaag gaan we het mijn schoonouders vertellen.
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Apr 2014 10:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij ook. Al denk ik dat mn schoonmoeder het al wel vermoed. Ze zat al een week te vissen.

We hebben in Disney foto's gemaakt, waaronder eentje waar D op staat voor het Disney kasteel met een ik word grote broer shirt. Die foto zit tussen de rest van de foto's. Dus voor degene die oplet, valt het op ;)
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Buurvrouwtje

Bericht 21 Apr 2014 11:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romee, je hebt gelijk hoor, dat vermoeidheid ook zwaar is! Dit weekend lijk ik de misselijkheid te hebben overwonnen. Fingers crossed!
Leuk dat jullie het verteld hebben aan je ouders! Mijn ouders weten het al sinds het begin. Het viel een beetje op dat ik toastjes met kaas en zalm nam :-)

Fearie, jullie dus ook verteld! Wat leuk! Het is wel echt een vertelweekend want vandaag gaan we mijn schoonouders inlichten.....
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:31

Bericht 21 Apr 2014 11:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Het Paasweekend is ook een mooi weekend om het te vertellen. Super leuke manier Fearie! Ben benieuwd of iemand het ziet. Maar als je schoonmoeder al aan het vissen was zal ze inderdaad wel extra alert zijn. Ik had verwacht dat mijn moeder het ook wel vermoede, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat vond ze geloof ik wel jammer.

Buurvrouwtje, lekker dat je misselijkheid wat verdreven is! Zou lekker zijn als dat wegblijft. Veel plezier bij het vertellen aan je schoonouders.
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 22 Apr 2014 10:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi, ik wil mij hier graag ook melden!
Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger, over drie weken heb ik de eerste echo.
Ik vind het allemaal best spannend, omdat het de eerste keer is en het zo lang duurt voordat we weten of alles goed is. Plus of het er een of twee zijn, er is meer kans op een tweeling waarschijnlijk, omdat het in de familie zit.

Hoe reageerden alle ouders en schoonouders deze Pasen op het nieuws?
Faerie, viel het t-shirt ze meteen op?

We willen het onze ouders pas gaan vertellen als we een goede echo hebben gehad en de uitslag van de prenatale screening. Nu weten alleen mijn beste vriendin, een forumvriendin en mijn man beste vriend het. Soms wel lastig te doen alsof er niets is, terwijl je misselijk en erg moe bent.
<<

Buurvrouwtje

Bericht 22 Apr 2014 18:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Wolf, gefeliciteerd en welkom :)

@ Romee, ik was niet mee naar mijn schoonouders. Was gisteren erg moe, dus lag een poosje in bed. Misselijkheid vandaag was alweer een stuk minder. Maar die vermoeidheid... pfffft! Ga donderdag even met mijn teamleider om de tafel om te overleggen of ik misschien een paar uur minder kan werken. Ik val tussen 2 en half 4 gewoon om van de slaap. Ook niet fijn. Mijn concentratie is dan ver te zoeken en ik maak veel fouten....
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Apr 2014 20:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wolf gefeliciteerd en welkom!

Buurvrouwtje, vreselijk he die vermoeidheid. Ik loop de hele dag ook te gapen op mn werk, ben gewoon helemaal op aan t eind van de dag. Als ik de kans krijg lig ik er zoals nu om 8 uur al in. Erg ongezellig voor mn man, maar anders trek ik t niet.
Op mn werk is het redelijk te doen, ik heb een kantoorbaan. Dus kan afwisselen tussen papierwerk en telefoon. Af en toe ga ik gewoon ff op t toilet zitten, ff gapen en moe zijn.
Ik heb nog niets verteld op mn werk. Al zal t niet lang duren want mn man heeft zich verluld tegen de buurvrouw en man, en mn collega is hun schoonzus. Dus dat wordt wss vanavond nog op de app besproken.
Ik hoop dat ze me niet gaan uithoren en het gewoon zelf op t werk laten vertellen. Was namelijk nog niet van plan wat te vertellen tot op zn vroegst over 1,5 week.
D. 16-8 en J. 27-11
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers