Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draaipoging (versie)

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Apr 2014 11:12

Draaipoging (versie)

De baby ligt nu al 3 weken overdwars in mijn buik. Niet in stuitligging maar echt overdwars, hoofd rechts en billen links van mijn navel. Aanstaande vrijdag word ik in het ziekenhuis verwacht voor een draaipoging. Wie heeft hier ervaring mee? Ik zie er als een berg tegenop, maar ja het is of een versie, of een keizersnede omdat ze er overdwars nou eenmaal moeilijk uitkomen....
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Apr 2014 11:33

Re: Draaipoging (versie)

Geen ervaring(gelukkig), maar kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! Hopelijk lukt de poging en blijft hij daarna ook goed in hoofdligging liggen
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Patsy

Bericht 16 Apr 2014 11:41

Re: Draaipoging (versie)

2 vriendinnen van mij hebben dit gehad. Bij de ene is het kindje na de draaipoging teruggedraaid, maar kort voordat de bevalling begon is het kindje alsnog goed gaan liggen. Bij de andere is het kindje ook weer teruggedraaid en zo blijven liggen, dit kindje is middels een keizersnee geboren.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Apr 2014 11:44

Re: Draaipoging (versie)

Ergens ga ik er vanuit dat het niet gaat lukken en dat ik uiteindelijk een keizersnede krijg. Maar ik wil deze poging wel wagen natuurlijk. Ik ben alleen wel bang voor de pijn. De gyn was wel positief, het is de 3e dus meer ruimte, ik heb veel vruchtwater, hij ligt er gunstig voor en is niet ingedaald. Maar toch...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Apr 2014 11:58

Re: Draaipoging (versie)

Mijn jongste lag met 36 weken nog dwars, ik ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Maar hij draaide ook nog rondjes in mijn buik. Een draaipoging wilden ze bij mij niet doen want hij draaide dus nog rond en de kans dat hij dan goed was blijven liggen was heel klein. De gynaecoloog zei dat ze hem nog zouden kunnen proberen te draaien als de weeen zouden beginnen. Uiteindelijk is hij met ongeveer 39 weken goed gaan liggen en blijven liggen. Hij is tot aan het breken van de vliezen niet ingedaald maar lag hoog boven mijn bekken.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 16 Apr 2014 12:47

Re: Draaipoging (versie)

Bij mijn middelste ben ik in het zkh geweest voor een draaipoging, maar die boef had zich toen net omgedraaid en lag dus goed.
Mijn jongste heeft tot het eind alle kanten op gedraaid, moest toen dus op een gegeven moment blijven en ben ingeleid op het moment dat ze goed lag
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 16 Apr 2014 12:56

Re: Draaipoging (versie)

Ik heb bij de jongste 2 of 3 keer een draaipoging gehad. Kleine man bleef echter eigenwijs en draaide steeds weer terug naar stuit/dwars/schuin: alles behalve goed zeg maar. De draaipogingen op zich zijn me erg meegevallen. F. was niet te groot en er was genoeg ruimte. Helaas dus ook genoeg ruimte om weer zijn eigen, vertrouwde ligging op te zoeken.

Met 39 weken wilde de gynaecoloog nog een laatste draaipoging doen. Onder tijd dat ik aan de ctg lag, heeft meneer eieren voor zijn geld gekozen en is alsnog zelf goed gaan liggen. Uiteindelijk is hij alsnog met een keizersnede geboren. Ik bleek een verdikking in mijn baarmoeder te hebben. Het is onduidelijk of F. deze zelf veroorzaakt heeft met zijn gedraai, of dat hij door die verdikking juist niet goed wilde gaan liggen/indalen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Apr 2014 14:41

Re: Draaipoging (versie)

Geen ervaring mee, maar heb weleens iets gelezen over moxatherapie bij stuitligging. Misschien iets om je in te verdiepen wanneer de draaipoging niet zou lukken. Hopelijk gaat hij nog op tijd goed liggen, succes!
<<

Anoniem61

Bericht 16 Apr 2014 15:33

Re: Draaipoging (versie)

,
Laatst gewijzigd door Anoniem61 op 21 Sep 2014 09:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 16 Apr 2014 15:49

Re: Draaipoging (versie)

De jongste lag hier ook een aantal weken dwars. Pas met 39 weken is hij goed gaan liggen (niet ingedaald). Draaipoging wilde ze bij niet beginnen voor de 39,5 week.
Plan was om met 40 weken de draaien en meteen de vliezen te breken.
Gelukkig was dit niet nodig!
Wat ik wel heb gehoord is dat de meeste kindjes die lang dwars liggen een voorkeurshouding hebben.
Misschien iets om in je achterhoofd te houden.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem80

Bericht 16 Apr 2014 16:25

Re: Draaipoging (versie)

Ik heb met 36 weken een draaipoging gehad. Mijn dochter lag in met haar billen in mijn bellen en koppie omhoog. Ze hebben met 3 man gedraaid en meteen draaide ze weer terug. Toen nogmaals gedraaid en gelukkig draaide ze toen noet meer terug.

Heel eerlijk: ik zou het nooit weer doen...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Apr 2014 16:35

Re: Draaipoging (versie)

Skywise waarom zou je het nooit meer doen?

Ik vind het ook moeilijk, het is voor mijn gevoel een beetje kiezen tussen 2 kwaden. Ik heb bij de oudste een keizersnede gehad en ondanks dat ik vlot herstelde was dat ook niet je van het...

De gyn brengt het allemaal heel luchtig, even een zetje geven en dan ligt hij goed. Ik ken 1 iemand in mijn omgeving die dit heeft laten doen en bij haar was het appeltje eitje en ging haar dochter goed liggen.

Pffff nu al eigenwijs...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Apr 2014 20:05

Re: Draaipoging (versie)

Waarom wil de gynaecoloog het nu al bij je doen? Als je nog genoeg ruimte hebt dan is de kans dat hij terugdraait toch heel groot?
<<

Anoniem331

Bericht 16 Apr 2014 20:08

Re: Draaipoging (versie)

Ik had toen precies hetzelfde. Alleen gaf de gyn zelf aan het niet aan te durven. Ik stond er zelf ook niet positief tegenover, en was blij dat hij de keuze voor me maakte.
Ik ben uiteindelijk dus met een keizersnee bevallen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Apr 2014 20:17

Re: Draaipoging (versie)

Liadan ik weet het niet, hij wilde het perse rond de 36 weken doen. Ik werd er nogal door overvallen vandaag en nu komen de vragen pas op. Misschien zodat er anders nog wat tijd is om een keizersnede in te plannen of zo? Of omdat hij nu denkt dat de baby nog genoeg ruimte heeft en het niet zoveel moeite zal kosten? Geen idee...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 20:18

Re: Draaipoging (versie)

Geen ervaring, maar ik wil je wel alvast succes wensen! Lijkt me heel spannend.
<<

Anoniem80

Bericht 16 Apr 2014 21:21

Re: Draaipoging (versie)

Ik zou het niet meer doen omdat ik zoveel pijn heb gehad bij het draaien dat ik zowat out ging en mijnan die erbij was ook, zo vreselijk vond hij het eruit zien. Mijn gevoel zei niet doen, gyn zei anders kom ke grwoon en beslis je ter plaatse. En toen dacht ik ja ik zeg wel stop als t noet meer gaat. Maar zo ben ik noet, als ze dan eenmaal bezig Zijn denk ik ach nog ff doorbijten meid. Hierdoor ben ik flink over mijn grens gegaan helaas.

Sorry voor dit verhaal, maar dat is mijn reden.
<<

Anoniem80

Bericht 16 Apr 2014 21:22

Re: Draaipoging (versie)

Knillis schreef:Liadan ik weet het niet, hij wilde het perse rond de 36 weken doen. Ik werd er nogal door overvallen vandaag en nu komen de vragen pas op. Misschien zodat er anders nog wat tijd is om een keizersnede in te plannen of zo? Of omdat hij nu denkt dat de baby nog genoeg ruimte heeft en het niet zoveel moeite zal kosten? Geen idee...


Bij mij wilden ze ook perse in 35-36ste week draaien omdat kans van slagen dan het grootst is.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Apr 2014 21:25

Re: Draaipoging (versie)

Ja, ik heb ook gehoord dat met die weken de slagingskans het grootst is maar ik dacht dat dat bij een tweede zwangerschap misschien anders was omdat een kindje dan meestal nog wat meer ruimte heeft om terug te draaien. En omdat ik las dat het kindje nog voldoende ruimte heeft dacht ik zelf dat de kans dan toch ook groter is dat het weer terug draait.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Apr 2014 11:34

Re: Draaipoging (versie)

Nou de draaipoging is achter de rug en vooralsnog ligt hij met zijn hoofd naar beneden :cheering: Het is me 100% meegevallen, het deed totaal geen pijn. Hij heeft nog wel veel ruimte dus het kan maar zo zijn dat hij vrolijk verder draait, maar voor nu ziet het er allemaal prima uit!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Apr 2014 11:37

Re: Draaipoging (versie)

Ik wilde je net sterkte gaan wensen, maar je bent al klaar! Wat fijn dat de kleine man nu goed ligt, hopelijk blijft dat zo!
<<

Patsy

Bericht 18 Apr 2014 12:27

Re: Draaipoging (versie)

Fijn dat het zo is meegevallen en dat hij nu goed ligt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers