Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allergisch voor shampoo

<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 15 Apr 2014 18:29

Allergisch voor shampoo

Sindskort ben ik waarschijnlijk allergisch voor shampoo. Dat is wat de dokter denkt. Ik heb een lotion gekregen om op mijn hoofdhuid te smeren. Die was echt vuur rood en helemaal kapot. En het jeukte ook nog een verschrikkelijk.

Herkent iemand dit? En welke shampoo vind je fijn? Of zou ik ook baking soda en apple cider vinegar kunnen gebruiken? Ik ga over drie weken op een hele lange vakantie en dan is bs en acv misschien niet zo handig.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 15 Apr 2014 18:58

Re: Allergisch voor shampoo

Heb je al eens dermolin shampoo geprobeerd? Dat is hypo allergeen, misschien kun je daar wel tegen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 15 Apr 2014 19:13

Re: Allergisch voor shampoo

Of shampoo van lush? Daar schijnen ook veel mensen dan wel weer tegen te kunnen...bij lush kun je gewoon om een proefje vragen. Zelf gebruik ik Big, deze is met zeezout, en hiervan zijn mijn schilfers wel overgegaan. Maar ik ben dan niet allergisch natuurlijk...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Apr 2014 19:21

Re: Allergisch voor shampoo

Ik kan ook maar heel weinig verdragen want anders krijg ik ontzettende jeuk in mijn oren er van.
Ik kan wel tegen neutral of weleda.
Lush ging even goed maar daarna ook weer t zelfde probleem
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Apr 2014 20:02

Re: Allergisch voor shampoo

Weet je ook door welk stofje in de shampoo?
Mijn man is allergisch voor cocamidopropyl betaine, dat is het stofje in douchegel,shampoo en veel zepen wat het product laat schuimen.
De babyshampoo natusan en dan de paarse en dacht ook de gele versie bevatten dit niet. Nu is hij kaal dus voor zijn haar maakt het niet uit maar hij kan dus ook geen douchegel gebruiken. Hij gebruikt als douchegel nu dus die babyshampoo of een cremespoeling. Veel cremespoelingen bevatten het ook niet.
Als je niet weet door welk stofje het precies komt zou je eens producten met cocamidopropyl betaine kunnen mijden, kijken of het daardoor verbeterd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 15 Apr 2014 22:18

Re: Allergisch voor shampoo

En kan je tegen het merk Zarqa? Ik gebruik het voor mijn baby en die kan daar wel tegen.
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 15 Apr 2014 22:35

Re: Allergisch voor shampoo

Wellicht Weleda, Lavera of Aveda?
En als je zonder shampoo wil zou ik het wassen met klei van bijvoorbeeld Rhassoul klei te koop bij Turkse badhuizen. Of als klei shampoo van Logona.
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 16 Apr 2014 07:01

Re: Allergisch voor shampoo

Ik weet niet zeker of het bij mij een allergie of eczeem is, maar ik verdraag ook weinig zepen en shampoos. Weet dus niet of het een allergische reactie is, of eczeem als gevolg van de droogte.
Wat bij mij redelijk gaat is de Say Yes To....-lijn, ik verdun het ook een beetje.
Zelf gaan klussen met azijn en baking soda zou ik niet aanraden. De PH-waarde van beiden wijkt zoveel af van die van je huid, als je al wat gevoelig bent kun je meer kwaad dan goed doen.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 17:01

Re: Allergisch voor shampoo

Chaos schreef:Weet je ook door welk stofje in de shampoo?
Mijn man is allergisch voor cocamidopropyl betaine, dat is het stofje in douchegel,shampoo en veel zepen wat het product laat schuimen.
De babyshampoo natusan en dan de paarse en dacht ook de gele versie bevatten dit niet. Nu is hij kaal dus voor zijn haar maakt het niet uit maar hij kan dus ook geen douchegel gebruiken. Hij gebruikt als douchegel nu dus die babyshampoo of een cremespoeling. Veel cremespoelingen bevatten het ook niet.
Als je niet weet door welk stofje het precies komt zou je eens producten met cocamidopropyl betaine kunnen mijden, kijken of het daardoor verbeterd.



Nee ik weet helaas niet welk stofje. Dat kan ik hier helaas niet laten checken. Maar zeker bedankt voor je tip. Hier heb ik zeker wat aan.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 17:04

Re: Allergisch voor shampoo

Rovine schreef:Ik weet niet zeker of het bij mij een allergie of eczeem is, maar ik verdraag ook weinig zepen en shampoos. Weet dus niet of het een allergische reactie is, of eczeem als gevolg van de droogte.
Wat bij mij redelijk gaat is de Say Yes To....-lijn, ik verdun het ook een beetje.
Zelf gaan klussen met azijn en baking soda zou ik niet aanraden. De PH-waarde van beiden wijkt zoveel af van die van je huid, als je al wat gevoelig bent kun je meer kwaad dan goed doen.


Dat weet ik bij mij ook niet helemaal zeker. De dokter kan hier geen test doen voor allergien dus misschien is het wel eczeem. Ik heb nog nooit van de Say Yes To lijn gehoord. Ik ga het eens opzoeken op internet. En dank je wel ook voor het advies over de azijn en baking soda daar had ik helemaal niet aan gedacht dat de ph waarde zoveel afwijkt.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 17:08

Re: Allergisch voor shampoo

En voor de rest ook iedereen bedankt natuurlijk! Heb nu heel veel keuze. Ik had het wel op internet op kunnen zoeken maar met dit soort dingen hoor ik toch liever ervaringen rechtstreeks van mensen.
<<

Anoniem147

Bericht 16 Apr 2014 17:19

Re: Allergisch voor shampoo

Kom ik weer aan met mijn Selsun shampoo (tip, bij de apotheek). Dat is voor eczeemachtige klachen op de hoofdhuid (net name rond de haargrens, achter op het hoofd waar je haar minder snel droogt en achter je oren).

Ik heb zoveel shampoo's geprobeerd maar nooit ging het weg. Nu gebruik ik 1x per week Selsun (in het begin gebruik je dan alleen Selsun) en voor de rest 1x normale shampoo en ik heb nergens meer last van. Geen wondjes, velletjes, schilfertjes echt niets.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 17:27

Re: Allergisch voor shampoo

Marni schreef:Kom ik weer aan met mijn Selsun shampoo (tip, bij de apotheek). Dat is voor eczeemachtige klachen op de hoofdhuid (net name rond de haargrens, achter op het hoofd waar je haar minder snel droogt en achter je oren).

Ik heb zoveel shampoo's geprobeerd maar nooit ging het weg. Nu gebruik ik 1x per week Selsun (in het begin gebruik je dan alleen Selsun) en voor de rest 1x normale shampoo en ik heb nergens meer last van. Geen wondjes, velletjes, schilfertjes echt niets.



Dan moet ik misschien die proberen! Want het zit bij mij het meest achter op mijn hoofd. Jij combineert dus de selsun met normale shampoo van een ander merk? 1 dag in de week selsun en 1 dag in de week normale shampoo? Heb ik het zo goed begrepen? En hoe duur is het?
<<

Anoniem147

Bericht 16 Apr 2014 17:30

Re: Allergisch voor shampoo

Ja klopt. In het begin raden ze volgens mij 2x per week aan en als het weg is raden ze aan het gewoon 1x bij week te blijven wassen met Selsun en de rest met je normale shampoo. (Ik was mijn haar maar 2x per week).

Dus ik gebruik nu inderdaad selsun 1x per week en dan mijn normale shampoo de andere keer. Als ik de klachten weer wat meer voel opkomen gebruik ik het 2x per week met een zachte conditioner (je haar wordt er heel erg stug van, vandaar dat ik wel conditioner gebruik, maar alleen in de punten! Niet op je hoofdhuid waar de Selsun dus eerder gebruikt is).

Een flesje kost iets van 4 of 5 euro en je hebt maar een druppel ter grote van een 'euro' nodig om je hele hoofdhuid er mee te wassen.
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 17:36

Re: Allergisch voor shampoo

Marni schreef:Ja klopt. In het begin raden ze volgens mij 2x per week aan en als het weg is raden ze aan het gewoon 1x bij week te blijven wassen met Selsun en de rest met je normale shampoo. (Ik was mijn haar maar 2x per week).

Dus ik gebruik nu inderdaad selsun 1x per week en dan mijn normale shampoo de andere keer. Als ik de klachten weer wat meer voel opkomen gebruik ik het 2x per week met een zachte conditioner (je haar wordt er heel erg stug van, vandaar dat ik wel conditioner gebruik, maar alleen in de punten! Niet op je hoofdhuid waar de Selsun dus eerder gebruikt is).

Een flesje kost iets van 4 of 5 euro en je hebt maar een druppel ter grote van een 'euro' nodig om je hele hoofdhuid er mee te wassen.



Ik heb nu ook stug haar van de shampoo die ik hier gebruik. Ik moet wel zeggen dat mijn haar veel voller lijkt en meer volume heeft sinds ik met een natuurlijke shampoo was. Krijg je niet last van vet haar omdat je je haar maar 2 keer per week wast?
<<

Anoniem147

Bericht 16 Apr 2014 18:35

Re: Allergisch voor shampoo

Nee. Ik heb ook geblondeerd haar, dus sowieso al heel droog door het bleken. Ik wil ook niet te vaak wassen, daarom maar 2x in de week. Volgens mij is wassen toch elke keer een aanslag op je haar en hoofdhuid.

Met mijn eigen licht bruine haar heb ik er veel sneller last van vettig haar.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Apr 2014 18:40

Re: Allergisch voor shampoo

Inderdaad Selsun is een goede tip!
2016
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 19:41

Re: Allergisch voor shampoo

Wellicht kun je een allergietest laten doen?
<<

Wednesday

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 23 Sep 2013 06:36

Bericht 16 Apr 2014 20:22

Re: Allergisch voor shampoo

Serendipity schreef:Wellicht kun je een allergietest laten doen?


Helaas geen tijd meer voordat ik op vakantie ga. Anders had ik het zeker gedaan.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 01:16

Re: Allergisch voor shampoo

Je kunt ook baking soda en appelazijn gaan gebruiken. Het is dan alleen even afwachten hoe jouw haar er op reageert. Vaak hebben ze het over een 'overgangsperiode' van een week of drie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf daar totaal geen 'last' daar van heb gehad. Je moet gewoon even goed leren je haar met die soda te wassen, maar dan krijg je het prima schoon. In het begin gebruikte ik het net zo vaak als shampoo (dus iedere dag) maar na verloop van tijd kun je dat ook afbouwen. In principe kun je er dus nu gewoon mee beginnen. Mocht je alsnog last krijgen van dat je je haar niet meer schoon krijgt voor je gevoel, dan kun je altijd terug omschakelen naar shampoo.

Ik was nu zelf ongeveer 10 weken met baking soda en appel azijn. Heb geen last meer van roos of een pijnlijke hoofdhuid. Wel is mijn haarstructuur veranderd. Het is dikker en stroever en er zit meer slag in dan ik hier voor had.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers