Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even snel een domme vraag?

<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 21:57

Re: Even snel een domme vraag?

Dat is dus echt het nadeel van kleine dorpen. Voor je een tankstation hebt gevonden ben je km's verder. Ik had vroeger geen benzinelampje en al helemaal niet zo digitaal, maar sinds ik hem heb houd ik het allemaal in de gaten. Ben ook alleen een Dagobert Duck, als het niet hoeft dan bespaar ik nog liever een dag mijn geld. :palm: (edit, dat deed ik ook al toen ik nog wel werk had. Dan moest ik tien minuten voor tijd uit bed, maar had ik wel een dag geld bespaard :smile: )
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 15 Apr 2014 21:58

Re: Even snel een domme vraag?

Niet goed voor je auto om je tank heel ver leeg te rijden.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 22:02

Re: Even snel een domme vraag?

expressob schreef:Niet goed voor je auto om je tank heel ver leeg te rijden.


Iets met stofhappen toch?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 15 Apr 2014 22:04

Re: Even snel een domme vraag?

Stofhappen? Nee.

Technisch verhaal moet je zelf maar ff googlen ;)
Dacht geef de tip ff mee
<<

Anoniem50

Bericht 15 Apr 2014 22:10

Re: Even snel een domme vraag?

expressob schreef:Stofhappen? Nee.

Technisch verhaal moet je zelf maar ff googlen ;)
Dacht geef de tip ff mee


Een automonteur zei me ooit dat het geen kwaad kon om de tank eens helemaal leeg te rijden, maar dat ik niet gek moest opkijken dat als ik het te vaak zou doen, dat mijn auto zou gaan stotteren. Zal hem nog eens vragen waarom een auto dat doet. Ik noem alles stofhappen, ook al komt er geen stof bij, maar goed.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 15 Apr 2014 22:31

Re: Even snel een domme vraag?

Je kan echt pech krijgen! En zijn geen goedkope kosten
Kan 100x goed gaan maar wat je zegt
<<

Anoniem178

Bericht 16 Apr 2014 06:12

Re: Even snel een domme vraag?

Volgens mij iets met bezinksel wat dan in je motor komt.

Ik zou het even googlen, het kan per auto verschillen. Mijn ex beweerde ook dat ik een reservetank had waar ik nog 50 km op kon. Anders zou er wel een lampje branden. Nou, mooi niet dus, volgens pa, die de auto al meerdere keren uit elkaar gehaald heeft. Zo'n lampje heb ik ook niet. Ik weet nu wel dat ik nog 2 liter heb als het wijzertje op de bovenste poot van de E zit. Gelukkig is het bij mij altijd goed gegaan.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 16 Apr 2014 06:18

Re: Even snel een domme vraag?

Zodra mijn lampje begint te branden geeft de boordcomputer aan dat ik nog 150 km kan rijden. Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik rijd rustig Nog een keer naar mijn werk op en neer, 40km.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Apr 2014 07:23

Re: Even snel een domme vraag?

Pandora schreef:Zodra mijn lampje begint te branden geeft de boordcomputer aan dat ik nog 150 km kan rijden. Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik rijd rustig Nog een keer naar mijn werk op en neer, 40km.

Echt? Dat zou ik nooit doen, gewoon omdat ik dan de hele rit in de stress zit over dat lampje. Ik ben echt een schijterd, ik durf nooit te rijden als dat lampje brandt. Daarom tank ik altijd al als de tank op een kwart zit.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 16 Apr 2014 08:42

Re: Even snel een domme vraag?

Als mijn lampje gaat branden onderweg naar m'n werk of op de terugweg dan rijd ik rustig door, dus maximaal 35 a 40 km. Dat gaat prima. Verder durf ik echt niet. Ik ben wel eens in een file terecht gekomen met een brandend lampje. Toen raakte ik wel in de stress.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 16 Apr 2014 08:47

Re: Even snel een domme vraag?

Elliot schreef:
Pandora schreef:Zodra mijn lampje begint te branden geeft de boordcomputer aan dat ik nog 150 km kan rijden. Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik rijd rustig Nog een keer naar mijn werk op en neer, 40km.

Echt? Dat zou ik nooit doen, gewoon omdat ik dan de hele rit in de stress zit over dat lampje. Ik ben echt een schijterd, ik durf nooit te rijden als dat lampje brandt. Daarom tank ik altijd al als de tank op een kwart zit.


Haha... Ja hoor, ik vertrouw volledig op de boordcomputer :angel:
misschien niet heel handig maar hij heeft me Tot nu toe nog nooit in de steek gelaten
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Apr 2014 08:50

Re: Even snel een domme vraag?

Haha nou heerlijk toch, als je dat stressgevoel niet hebt! Ik raak zo in paniek als dat lampje brandt, irritant is dat.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 16 Apr 2014 10:05

Re: Even snel een domme vraag?

Onze golf kan niet tellen hoor, als het lampje brand dan kan ik nog 50km zegt ie, maar na 5 km kan ik nog maar 20. Maar goed, wij tanken altijd als ie op de helft is. Plus, het is erg slecht de tank leeg te rijden/bijna leeg te rijden, onderin je depot van je tank ligt altijd vuil en dat is niet goed voor je moter.
<<

Anoniem99

Bericht 16 Apr 2014 10:09

Re: Even snel een domme vraag?

Als ie op de helft is en dan vol tanken is ook niet goed hoor Chiq. Je kunt hem het beste tot aan het rode lampje leegrijden en dan gaan tanken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Apr 2014 10:10

Re: Even snel een domme vraag?

Wat is daar dan erg aan Sienna? Ik tank ook altijd vrij vroeg (dan lijkt het ook goedkoper, haha)

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 16 Apr 2014 10:13

Re: Even snel een domme vraag?

Daar had ik nooit van gehoord, komt wel eens voor dat ik te lui ben en dan doorrij maar meestal als ie minder dan de helft heeft dan gooien we m vol.

Enige wat ik wel weet is dat een auto zuiniger is als het minder zwaar geladen is, de auto moet flink werken als er bijv 65liter in zit dan bijv 5liter, maar het verschil is maar een klein beetje:
<<

Anoniem321

Bericht 16 Apr 2014 11:27

Re: Even snel een domme vraag?

Ik heb een smart en daar zit een klein tankje van 22 liter in. Bij 5 liter begint er iets op mijn dashboard te knipperen. Ik rijd dan meestal door tot 'ie op 2 liter staat. Als ik dan tank, gaat er altijd zo'n 17 a 18 liter in, dus als mijn auto 0 liter aangeeft, zit er dus nog 2 a 3 liter in. Ik zorg er alleen wel voor dat het nooit zover komt!
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 18:50

Re: Even snel een domme vraag?

Waarom is het niet goed om je tank leeg te rijden (vanwege de rotzooi onderin je tank toch?) en waarom is het niet goed om te tanken als je tank half leeg is?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Apr 2014 19:27

Re: Even snel een domme vraag?

Mijn vriend zegt dat het allebei onzin is. Vroeger was brandstof nog van niet stabiele kwaliteit en was het misschien beter om niet 2 soorten door elkaar te mengen (= zijn verklaring op het verhaal van halverwege je tank tanken). Je tankdop zit goed dicht en afgesloten, dus er kan geen vuil met het tanken mee naar binnen komen en dus ook geen vuil onderin je tank ophopen (= zijn tegenargument over je tank leeg rijden).
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 19:38

Re: Even snel een domme vraag?

Oké, weer wat geleerd!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Apr 2014 19:39

Re: Even snel een domme vraag?

Serendipity schreef:Oké, weer wat geleerd!



Jij gelooft mijn vriend sneller dan dat ik het doe ;)
Maar in dit geval geloof ik hem eigenlijk wel.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 19:43

Re: Even snel een domme vraag?

Nja, ik vind het wel logisch klinken..
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers