Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Mrt 2014 09:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dan zou ik de juf er nogmaals naar vragen Ieniemienie, dan weet je van haar meteen of ze er naar jouw zin genoeg aan doen op school of niet. En als ze zoveel met de dood bezig is dan is het wel lastiger om aan haar uit te leggen waarom je er verdrietig van wordt. Wat een rotsituatie :-(

Wij hebben nog geen keuze gemaakt of ze naar groep 3 gaat of niet, we laten het even op z'n beloop. Volgende maand krijgen ze volgens mij hun 'rapport' en daarna krijgen we dan een gesprek, dus dan zien we verder.
<<

Anoniem255

Bericht 14 Mrt 2014 10:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jeetje wat naar Ieniemienie.
Ik denk dat je niet anders kunt doen dan wat je nu doet.
Maar ik snap je gevoel en frustratie goed. Hier kwam dochter laatst met: ik hak je kop er af.
Blijkt dat ongeveer zo gezegd te worden in de K3 musical Alice in Wonderland. ...

Onze dochter gaat nu een paar maanden naar school.
Bijna elke ochtend moet ze huilen. Mijn hart breekt dan. Ondanks dat ik weet dat het na een paar minuten over is ga
ik met een enorm rotgevoel weg.
<<

Anoniem58

Bericht 14 Mrt 2014 10:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zijn ook al een hoop dingen de revue gepasseerd waar ik van met mijn oren sta te klapperen. Christian kwam laatst thuis met de mededeling dat ballen een ander woord voor seks is. Tja, bij hem in de klas zit helaas ook zo'n aso jongetje in de klas (wat ook nog een vriendje van hem is) en de juf heeft aan hem en zijn ouders ook al eens gevraagd waar hij die taal vandaan haalt. Laatst waren ze een spelletje aan het doen achter mijn huis en deden ze alsof ze wiet aan het roken waren. Ik vind het ook wel moeilijk, moet je daar op reageren of negeren?
Toen ik 7 was speelde ik buiten paardje met m'n fiets...
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 31 Mrt 2014 15:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik kreeg net een brief van school. In die brief stond dat de schoolinspectie op school is geweest en dat er een aanpassing van ons verwacht wordt. De school heeft 3 verdiepingen en de verdiepingen hebben allemaal een andere kleur. De kleur van mijn dochters verdieping is groen. Nu wordt er verwacht dat alle kinderen morgen hun bovenkleding aanpassen op de kleur van de verdieping. Dit zou beter zijn voor de concentratie en presteervermogen.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen. Ook heb ik geen groene bovenkleding voor mijn dochter en ben dus niet van plan om dat te gaan kopen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2014 15:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lynn,

Het is morgen 1 april :wink:.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Mrt 2014 15:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Cotton schreef:Lynn,

Het is morgen 1 april :wink:.


Oeh, goed van jou! :good:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem272

Bericht 31 Mrt 2014 16:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hahaha scherp hoor!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 31 Mrt 2014 16:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zat ik idd ook aan te denken Cotton. Zou dat wel erg flauw vinden. Ik kleed haar morgen lekker in een andere kleur.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Mrt 2014 16:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het wel een originele grap, waarom nou weer flauw. :nopompom:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 31 Mrt 2014 16:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan schreef:Ik vind het wel een originele grap, waarom nou weer flauw. :nopompom:


Ik vind hem flauw, omdat ik er in ben getrapt haha. Maar origineel zou het wel zijn idd. Ik vond het al raar, waarom zou de inspectie dat zeggen?
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Mrt 2014 16:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha, ik vind 'm leuk:-)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 31 Mrt 2014 19:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Whahaahha
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 31 Mrt 2014 21:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

1 troost, ik ben gelukkig niet de enige die erin is getrapt haha..

Maar heb morgen 10 minuten gesprek op school en dat is geen grap. Dochter had een mooi rapport. Ben benieuwd wat de juffrouw te zeggen heeft.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Apr 2014 07:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

haha wat grappig dat de school mee werkt aan een 1 april grap! Leuk!
<<

Anoniem32

Bericht 01 Apr 2014 07:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hahahahhahahahah ik vind hem geniaal! :yes:
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Apr 2014 08:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

En het was idd een 1 april grap. Een aantal moeders is er in getrapt en de kindjes hadden een groen shirt aan gekregen haha.. De juffrouw had een groen jasje bij en ze zouden het later in de klas gaan bespreken.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem103

Bericht 16 Apr 2014 08:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn er nog kindjes die ook rond deze tijd voor het eerst naar school gaan? Ik heb net m'n zoontje voor het eerst weg gebracht en hij moest heel hard huilen :( . De juf was wel heel lief en een paar jongetjes kwamen meteen vragen of hij mee kwam kleien dus dat was wel heel fijn. Maar nu zit ik als een emotionele muts op de bank te janken omdat mijn kleine ventje al zo groot geworden is, ik voel me echt stom :nopompom:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Apr 2014 08:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spannend Tania! Is dit nog een wendag of echt al de eerste schooldag?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 16 Apr 2014 08:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dit is de eerste wendag, door de feestdagen en vakantie duurt het even voordat hij weer gaat. Vanaf 8 mei gaat hij elke dag.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 16 Apr 2014 09:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn middelste dochter is vandaag weer aan het wennen. Na de meivakantie mag ze gaan starten. Ze vond het geweldig, stond te springen om te gaan en had geen tijd meer om me uit te zwaaien. Maar goed, dat was met de oudste ook wel anders, die heeft de eerste week alleen maar gehuild bij het wegbrengen. Voor jezelf is het ook wel even wennen!
3 mooie meiden!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Apr 2014 10:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Heel rot is het om je kind huilend achter te laten:-( Ik hoop dat het snel over was Tania en dat hij het leuk gehad heeft.
Mijn dochter heeft de allereerste keer ook heel hard gehuild, ze was helemaal overstuur. De juf belde na een uur dat het heel goed ging en die eerste keer was ook meteen de laatste keer dat ze gehuild heeft. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.

Mijn dochter heeft vorige week haar rapport gehad en gisteren hebben we een 10 minuten gesprek gehad. De knoop is definitief doorgehakt, ze gaat na de zomervakantie naar groep 3. De juffen zeiden dat ze er niet aan twijfelen en dat ze dat wel aan kan, wij staan er nu ook wel positief tegenover.
Ze had een heel mooi rapport waar ook in stond dat ze het zonnetje is van de klas, ik ben zo trots op haar.
<<

Anoniem103

Bericht 16 Apr 2014 12:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat leuk voor je dochter Liadan, kan me voorstellen dat je trots bent!

Ik heb J. net opgehaald. Toen hij uit de klas kwam en ik vroeg of hij het leuk vond zei hij dat hij het een beetje leuk vond. Maar onderweg begon hij al meer te vertellen en net thuis een heel verhaal over dat hij met een Echte schaar mocht knippen en met Echte lijm mocht plakken en hij samen met een jongetje op de computer mocht en ze gingen buitenspelen en dat een jongetje hem ging duwen met de auto. Hij was toen helemaal enthousiast gelukkig.
De juf zei dat hij even gehuild had en daarna af en toe nog heel even naar mij vroeg maar dat hij wel leuk mee gedaan had en dat de andere kindjes ook allemaal heel lief voor hem waren en hem mee lieten doen.
Ik ben echt blij dat het goed gegaan is en hij het zelf ook leuk vond. Maakt het de volgende keer als hij weer moet huilen toch wat makkelijker om weg te gaan.
<<

Anoniem112

Bericht 16 Apr 2014 12:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat het toch meegevallen is Tania.

Mijn oudste is afgelopen maandag 4 geworden, hij mag dus ook naar school, we zijn voor die tijd 1x samen een middag geweest en hij is zelf een keer een ochtend gaan wennen, nu is het alweer bijna twee weken geleden maar hij vond het ook heel erg leuk.
Deze week mocht hij eigenlijk officieel beginnen maar hij mocht ook deze week nog naar de psz dus na de Pasen gaat hij officieel naar school.

Hoe hebben jullie dit in het begin gedaan? Gelijk elke ochtend? Of gelijk de hele dag?
Ik denk dat we hem eerst alleen de ochtenden laten gaan en daarvan misschien zelfs nog 1 thuis houden ofzo.. Dus dan bijv woensdag thuis en de rest de ochtenden ofzo.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 16 Apr 2014 12:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik laat mijn dochter in principe gewoon de hele week naar school gaan, dat hebben we met de oudste ook gedaan. Als ze echt moe zijn mogen ze best een middagje thuis blijven. Voor onze oudste werkte dat het beste om snel te wennen. Mijn middelste wil denk ik niet eens thuisblijven, ze was al boos dat ze morgen niet mocht, en nog naar de peuterspeelzaal moest.
3 mooie meiden!
<<

Anoniem103

Bericht 16 Apr 2014 13:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

J. gaat na zijn verjaardag eerst twee weken halve dagen elke dag behalve op dinsdag. En daarna als het goed gaat hele dagen. Tot de zomervakantie gaat hij niet op dinsdag, dan heeft hij fysiotherapie en logopedie en dat kost wel energie genoeg voor hem.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora