Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem83

Bericht 11 Apr 2014 20:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het ging mij er ook niet om dat hun wel uit pakjes en zakjes koken en eten, ik eet daar gerust mee. En ik ga ze echt niet overhalen om biologisch te koken en clean te eten. Moeten ze allemaal lekker zelf weten. Het begon gewoon met de bananen die mijn pa op de fruitschaal zag liggen, met een bio stickertje erop en dus begon over vieze bio bananen. Toen mijn man zei dat we al een hele poos grotendeels biologisch eten, begon hij gelijk over muffige troep. En het bio-vak ren ik altijd hard voorbij, enz... Ach ja, ik had het ook nog niet eerder meegemaakt. Vriend(inn)en zijn juist altijd geïnteresseerd enz. Ik zal de laatste zijn die commentaar geeft op mensen die uit pakjes/zakjes koken, want ik heb zo ook heel lang eten gemaakt. En soms nog weleens. (Mijn man is verslaafd aan de Kip Madras van Knorr)
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2014 20:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha ja dat is een andere generatie hè, zo gaat dat. Mijn pa denkt er volgens mij ook zo over. En het is vaak een vastgeroest beeld wat ze hebben over biologisch eten.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2014 21:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb wortelmuffins in de oven staan. Van alles wat ik in huis heb bij elkaar gegooid, ben benieuwd of het wat is. Als ze goed lukken dan zal ik het recept delen.

Ik had laatst echt een vet lekkere worteltaart gemaakt. Met bruine basterdsuiker, witte bloem en roomkaas. Echt goddelijk lekker.
Deze muffins zijn een stuk verantwoorder.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2014 22:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ze zijn in ieder geval heel uit m'n vorm gekomen, dat is al wat, haha. En het hele huis ruikt nu zalig. Morgenochtend proeven, ben benieuwd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Apr 2014 09:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mini schreef:
Lady: heb je het al gemaakt/geprobeerd? Ik heb ze nog nooit zelf gemaakt, dus ik kan je niet helpen. Maar als je het goede recept hebt, houd ik me aanbevolen :-D


Nee, uiteindelijk heb ik kant en klare wraps gebruikt, omdat ik anders in tijdnood kwam. Het is wel heel makkelijk zelf te maken en dan zonder al die E-nummers en toevoegingen, dus ik ga dat zeker nog eens doen. Ik meen me te herinneren dat ik hier eens iets heb gelezen of de helft speltmeel en de helft bloem maar ik kon dat gisteren nergens meer terugvinden.

De wraps als gerecht waren heerlijk, dankzij het recept dat ik van Jans kreeg in het 'Wat eten we vandaag' topic. Bedankt Jans!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Apr 2014 09:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk, lady!

M'n wortelmuffins zijn echt heel lekker! De volgende keer kan er ook wel wat gehakte walnoten in. Ik zal vandaag het recept even uitschrijven.

Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 12 Apr 2014 09:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jaaa Jans ik vind ook dat jij altijd hele fijne recepten hebt!
<<

Anoniem147

Bericht 12 Apr 2014 09:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er lekker uit Jans!
<<

Anoniem83

Bericht 12 Apr 2014 09:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zien er echt lekker uit. Ik ben ook benieuwd naar het recept :-)
<<

Anoniem186

Bericht 12 Apr 2014 12:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Komt tie:


Wortelmuffins (12 stuks)

• 240 ml karnemelk
• 60 ml gesmolten kokosolie
• 1 ei
• 3 lepels dadelstroop
• 200 gram geraspte wortels
• 100 gr speltmeel
• 100 gr havermout
• 50 gr oerzoet
• 1 theelepel bakpoeder
• 1 theelepel baksoda
• flink wat kaneel
• snuf zout

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng in een kom de karnemelk, kokosolie, dadelstroop en ei en voeg daarna de wortels toe. Neem een andere kom en meng hierin de overige ingrediënten. Doe de inhoud van de twee kommen bij elkaar en laat het even rusten.

Giet het beslag in de muffinvormpjes en strooi wat oerzoet bovenop. Bak ze ongeveer 40 minuten. Prik met een satéprikker in de muffin, als deze er schoon uitkomt zijn ze gaar.


Ze zijn best zoet, dus er zou ook minder oerzoet (of een andere suikervervanger) in kunnen (misschien zelfs wel helemaal zonder zoet). En als je ze koemelkvrij wilt hebben, dan moet het denk ik ook wel lukken met een plantaardige drank met een eetlepel azijn erdoor. Dat ga ik binnenkort eens proberen. M'n worteltaart was ook met karnemelk, dus daarom nu ook gedaan.
En het zal ook wel erg lekker zijn om roomkaas met wat sinaasappelsap en wat geraspte schil te vermengen en dat op de bovenkant (of ertussen) te smeren.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Apr 2014 13:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had allemaal dingen bij gekruid.com besteld. Allemaal lekkere kruiden enzo! Heerlijk! Ziet er netjes uit ook, in nette potjes verpakt. Echt een aanrader!
<<

Anoniem187

Bericht 14 Apr 2014 19:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, heb je niet toevallig een word-bestand met al jouw recepten? :D Ik wil alles!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Apr 2014 20:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Serendipity schreef:Jans, heb je niet toevallig een word-bestand met al jouw recepten? :D Ik wil alles!


Haha, leuk!
Nee, eigenlijk niet. Zou ik wel moeten doen. Nu raak ik vaak genoeg iets kwijt. Het meeste staat her en der op verschillende fora. Soms loop ik me rot te zoeken naar iets, niet handig.
<<

Anoniem156

Bericht 14 Apr 2014 20:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Serendipity schreef:Jans, heb je niet toevallig een word-bestand met al jouw recepten? :D Ik wil alles!


Haha, leuk!
Nee, eigenlijk niet. Zou ik wel moeten doen. Nu raak ik vaak genoeg iets kwijt. Het meeste staat her en der op verschillende fora. Soms loop ik me rot te zoeken naar iets, niet handig.


Ik heb een notitieboek voor recepten, heb er van het weekend al 'n losse recepten ingeschreven. Misschien is het ook iets voor jou?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Apr 2014 07:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik schrijf hier niet zo veel mee, maar lees wel erg veel. Vind het altijd leuk om recepten die jullie hebben te proberen.

Vanavond wil ik speltpizza bakken. Heeft iemand een recept hoeveel je nodig hebt voor 1 pizza? En hebben jullie nog lekkere topping ideeën?
<<

Anoniem186

Bericht 15 Apr 2014 08:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle, ja denk het wel. Alleen heb ik liever iets online, dat vind ik makkelijker.

Kaas, ik gebruik altijd dit recept voor 2 pizza's:
Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g speltmeel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water

Meng het zout en de gist door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.


Je kan uiteraard ook tarwemeel gebruiken. En pizzadeeg kan je ook heel goed invriezen. Handig voor de volgende keer.

Ik maak meestal een paprikasalsa voor erop ipv tomatensaus. Uitje snipperen en bakken, pot gegrilde paprika in stukjes en wat sambal mee bakken. Staafmixer erdoor en klaar is je saus.
Heerlijk met kortgekookte broccoli en gekruide en gebakken kipfilet (of gehakt), plakjes kastanje champignons en lekker wat kaas. M'n favoriete zelfgemaakte pizza.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Apr 2014 12:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat klinkt goed Jans, bedankt!

Edit: Ik heb de pizza inmiddels gemaakt en gegeten. Wat een heerlijke pizza! Die saus smaakt ook onwijs lekker.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Apr 2014 10:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kaas schreef:Dat klinkt goed Jans, bedankt!

Edit: Ik heb de pizza inmiddels gemaakt en gegeten. Wat een heerlijke pizza! Die saus smaakt ook onwijs lekker.


Leuk! Ja lekker hè. Is net weer wat anders dan een tomatensaus.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 16 Apr 2014 11:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb even een vraag over het deeg van de pizza. Als hij nu klaar is met rijzen moet je hem dan meteen uitrollen? Wil de pizza namelijk voor vanavond maken maar het deeg is nu wel bijna klaar. Waar laat ik het dan? ;)
💜💜💙💙
<<

Anoniem186

Bericht 16 Apr 2014 12:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zou het nu in de koelkast leggen en straks rollen. Wel in wat folie doen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 16 Apr 2014 12:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dank je Jans!
Ik heb net een heerlijke omelet gemaakt met boerenkool, rucola, sambal en geitenkaas.

En heb vanochtend zelf crackers gemaakt. Die op de site van Ellemieke staan. Heerlijk
💜💜💙💙
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 18:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ga maar wel alles verzamelen Jans, alles uitproberen en dan alles wat lekker is naar mij sturen :angel:
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 16 Apr 2014 18:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ook ik heb wel interesse in de recepten van Jans!!

Voor leuke ideetjes kijk ik trouwens ook vaak op http://smakelijck.blogspot.nl/p/recepten-index.html
misschien kunnen jullie de site al, maar ik heb er wel lekkere receptjes van gemaakt.

Edit: De chicken tonight is erg lekker!
Laatst gewijzigd door dodo op 16 Apr 2014 18:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Apr 2014 18:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt Dodo!
<<

Anoniem74

Bericht 16 Apr 2014 19:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gebruiken jullie weleens santen? Heb nu een recept waarbij ik dit nodig heb, maar weet niet zo goed hoe santen op ' clean' vlak scoort.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers