Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Apr 2014 12:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Succes met wachten Agje, Marinaa en olijfje!

Ik ben net terug van het gesprek in het ziekenhuis. Echo zag er goed uit, ben helemaal schoon.
We hebben ook direct bloed laten prikken voor het chromosoomonderzoek en daar krijgen we over 3-4 weken de uitslag van.
Verder wordt er nog onderzoek bij mij gedaan, stollingsonderzoek. Maar dit kan pas 2 maanden na de miskraam. Als wij er weer klaar voor zijn mogen we weer verder en als ik dan over 2 maanden niet zwanger ben kan ik het stollingsonderzoek laten doen. Het spuiten van de hormonen heeft hier geen invloed op.

Ze stelde ook voor om m'n eileiders door te spuiten maar dit had geen prioriteit omdat het zwanger worden al wel 2x is gelukt. Dus heb ook gezegd dat ik hier liever nog mee wacht.

En...daar ben ik heel blij mee. Zodra ik een positieve test heb moet ik ustrogestan gaan gebruiken, zeker tot de eerste echo! Ik had dit ook op m'n lijstje staan om voor te stellen maar ze kwam er zelf mee.

Ik ben echt gerust gesteld en vond het een fijn gesprek!
<<

Anoniem328

Bericht 14 Apr 2014 12:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally wat fijn dat het zo'n goed gesprek was en dat alles schoon is.
Moet je nu gewoon wachten tot je weer ongesteld wordt en dan mogen jullie er weer voor gaan?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Apr 2014 12:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik word niet uit mezelf ongesteld hè..

Dus zodra we er klaar voor zijn moet ik eerst weer voor een echo en dan pillen voor menstruatie op te wekken.
<<

Anoniem328

Bericht 14 Apr 2014 12:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik dacht dat dat na een miskraam misschien anders zou gaan.
Maar nu is het dus aan jullie zelf om te bepalen wanneer je precies weer begint, dat is wel fijn.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 14 Apr 2014 16:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally: waarvoor is dat Ustrogestan? Die onderzoeken hebben wij ook gehad. Krijg volgende donderdag de uitslagen van dat stollingsonderzoek. Weet je al wanneer je dat wilt doen.

Olijfje: welkom op het bankje en veel succes! Fijn dat je zulke goede cellen had.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 14 Apr 2014 16:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq: ook jij veel succes. Ik hoop het zo erg voor je.

Olijfje: echt een traject zitten we niet in. We worden gewoon steeds in de gaten gehouden en hebben alle onderzoeken gehad.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Apr 2014 20:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje: ja het kan wel hoor dat m'n cyclus nuna de miskraam wel vanzelf komt. Maar ik zal dat geluk wel niet hebben. Denk dat we tot einde van de maand wachten.mik zou al wel weer verder willen maar mijn vriend nog niet. Een een pauze kan natuurlijk geen kwaad.

@ vlinder: ustrogestan zorgt voor een betere innesteling. Ik heb nu 2 vroege miskramen gehad (7 en 5-6 weken) dus hopelijk helpt de ustrogestan ervoor dat de innesteling goed gaat.
Dat stollingsonderzoek kan pas na 2 maanden na een miskraam dus zodra het mag laat ik het onderzoek doen.
Ik vind het wel fijn dat we wel verder mogen met de behandelingen en niet 2 maanden hoeven te wachten.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Apr 2014 11:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik kan me best voorstellen dat je vriend eventjes wil wachten, het is ook erg heftig geweest voor jullie de afgelopen tijd. Maar het is zo het einde van de maand en dan kunnen jullie hopelijk weer met frisse moed beginnen.

Ik heb gisterochtend de iui gehad en gisteravond voelde ik volgens mij duidelijk m'n eisprong. Vanochtend werd ik wakker en ik heb me toch buikpijn! Echt een lage buikpijn, en ik loop er bijna krom van. Ik ben nog erg verkouden en moet veel hoesten, maar dat zo'n pijn. Ik heb het nog nooit eerder gehad. Het is bij mij altijd wel zoeken naar m'n baarmoedermond met die eendenbek, dus het duurt altijd even en is een geduw en getrek, maar daar heb ik nog nooit eerder last van gehad een dag later. Is dit voor iemand herkenbaar? Ik wacht nog wel een dag af, maar anders bel ik morgen maar eventjes.

Vlindertje wanneer kun jij eigenlijk testen?

Marina hoe ging het spuiten van de ovitrelle?

Sabje hoe gaat het met jou nu?
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 15 Apr 2014 12:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

olijfje: Ik heb gisteren een scan gehad om te kijken of mijn nier het weer beter doet door het slangetje wat ze geplaatst hebben. De uitslag krijg ik pas over een maand. Kon niet eerder. Ik ga over een week of 2/3 weer met de pil stoppen. Nu zijn de scans voorbij (hoop ik).
De uroloog overlegd met de gyn. Dan weet ik pas meer.

Iedereen op het wachtbankje heel veel succes met wachten!! 2 weken kunnen zo heeeeel lang duren.
Ons boefje 24-08-2010
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 15 Apr 2014 17:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: dat is goed nieuws. Ik kan volgende week testen maar heb er al geen goed gevoel over. Eerste zwarte bloed alweer gezien.

Shally: ga er dan toch ook eens naar vragen bij de gynaecoloog. Al is het alleen voor mijn gevoel.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem219

Bericht 15 Apr 2014 19:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Marinaa: spannend zeg je weer een poging! duimen draaien!

@olijfje: jeeeeh goede score!!! Nu hopen dat 1 de weg weet te vinden!! Lekker knus op het bankje....
wat raar van die buikpijn. ik heb ook wel een aantal dagen een beetje strak gevoel gehad met hier en daar een kramp, maar niet krom gelegen van de pijn.

@shally: wat fijn dat alles weer schoon was! en wat goed dat je na de positieve test die medicijnen mag slikken, verkleind dat de kans op een miskraam? oh ik lees het al, betere innesteling! nou hopelijk helpt het meid!

@vlinder: oh nee, balen zeg!! Heb je altijd zwart bloed voor je menstruatie?
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 15 Apr 2014 20:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb de ovitrelle gister gezet. Als het goed is heb ik dan vanavond een eisprong. En dan worden het 2 spannende weken. Ben heel erg benieuwd.
Wel fijn dat we er nu eindelijk dus echt voor kunnen gaan.

Zitten er nu aardig wat op het wachtbankje. Wanneer gaan jullie testen of wachten jullie rustig af?
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 15 Apr 2014 20:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje: we zijn even ver in de cyclus, mogen op dezelfde dag testen.
Ik heb dat altijd en sinds mijn laatste miskraam heb ik maar 1 week per maand geen bloedverlies, of terwijl erg vervelend.. :thumbdown:

Marinaa: welkom, is druk op het bankje. Ik ga niet testen denk ik. Ik wacht het eventjes af. Mij duimen draaien weer voor iedereen. Het is alweer even geleden dat iemand hier zwanger was..
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 16 Apr 2014 18:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi meoden, ik ben hier een tijdje weggeweest omdat het allemaal even duurde. Inmiddels brn ik begonnen met icsi en heb ik vandaag de punctie gehad. De oogst is 35 eicellen.

Toen wij weggingen waren er 8 van de eerste 10 goed genoeg de rest moet nog schoongemaakt e.d.
Vrijdag horen wij of het door is gaan delen.
Ik moet vanwege dreigende overstimulatie heel rustig aan dorn tot zaterdag en mag ook niet werken.
Zaterdag moet ik voor controle en hopelijk terugplaatsing.

Dus even stilgezet, heb ook wel flink buikpijn nu.
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 22:18

Bericht 16 Apr 2014 20:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje Summerbeach, 35 eicellen?!! Echt heeeel rustig aan doen hoor, veel drinken en goed je gewicht in de gaten houden. Een overstimulatie is echt geen pretje.. Hopelijk hebben jullie een mooi aantal bevruchtingen en kan de tp doorgaan!
Afbeelding

Afbeelding
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 16 Apr 2014 21:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

summerbeach: Wat fijn zoveel! Maar lekker rustig aan doen, lang weekend voor de boeg denk ik? hoop voor je dat het een beetje mooi weer blijft, heb je toch nog iets om van te genieten.

diese: hoe gaat het met jou?
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Apr 2014 21:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sow summerbeach, 35 is wel heel toch? Doe maar lekker rustig aan!

Vlindertje, zolang is nig niet geleden hoor dat er van hier iemand zwanger was. 3 weken was ik het nog, al was het dan welvweer een slechte afloop.
Maar jullie gaan nu allemaal voor een zwangerschap!! Het is jullie allemaal enorm gegund!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 16 Apr 2014 21:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hey,
Diese; zie dat jij keer overstimulatie hebt gehad? Ook na de punctie?
Ik heb nog flink buikpijn. Ze zeiden ook dat ik tot zaterdag rustig aan moet doen en ook niet mag werken.
Alleen op de bank en 3liter thee drinken.
Waar zit jij nu in het proces?

Vlinder; inderdaad noodgedwongen lang weekend.

Stom maar ik heb paar collega's die nu al vragen wat ik dan heb... Denk nu al help wat moet ik zeggen...
Heb wel paar collega's die ik het heb verteld maar niet iedereen.

Misschien lees ik morgen even wat bij als het mij lukt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Apr 2014 21:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dag dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten, alhoewel de topictitel voor mij niet helemaal klopt. Ik kan immers wel zwanger worden, maar een zwangerschap voldragen lijkt een probleem.

Afgelopen februari heb ik mijn 2e miskraam gehad. De eerste keer was ik 9wk, nu 7,5wk zwanger. We hebben chromosomenonderzoek en o.a. stollingsonderzoek etc laten doen, waar we gelukkig al snel de uitslag van kregen. Helaas bleken we bij dat hele kleine groepje mensen te horen bij wie wel iets gevonden wordt bij het chromosomenonderzoek. Ik blijk een chromosoomtranslocatie te hebben. Ik kan een heel technisch verhaal houden, maar het komt erop neer dat de kans om een mk te krijgen helaas veel groter is voor mij dan normaal. We zijn bij een geneticus geweest; maar die kan ons helaas geen kansverdeling geven aan de hand waarvan we zouden kunnen inschatten wat onze opties zijn. Als we het niet aandurven via de natuurlijke weg, dan kunnen we voor PGD kiezen (preimplantatie genetische diagnostiek). Een soort IVF plus. De slagingskansen daarbij zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Pff. Ik kan nog niet echt geloven dat dit over mij gaat hoor. En dat er in elk van mijn cellen een afwijking zit. Brrr. Ik zou het fijn vinden met jullie mee te kunnen kletsen. Ik hoop dat de komende tijd de letterlijk fysieke pijn in mijn buik van verdriet wat minder wordt... daar helpt van me af schrijven vast een beetje bij :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Apr 2014 21:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jemig Zora, ik schrik er van. Wat heftig zeg. Pff...ik begrijp dat je veel verdriet hebt.
De kans op een slechte uitslag is zo klein en je verwacht daar niet bij te zitten. Als dat dan wel zo is zakt de wereld onder jw voeten vandaan. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen.

Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en hebben ook chromosoomonderzoek laten doen. Na jouw berichtje ben ik wel heel bang voor de uitslag. En we moeten nog een week of 3-4 wachten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Apr 2014 22:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik las idd dat jij ook dit oz had laten doen, en twijfelde al om te reageren :) Maar de kans dat dit eruit komt is echt heel klein hoor! Ik neem aan dat ze ook tegen jullie hebben gezegd dat de kans op resultaat bij het chromosomenonderzoek 2 tot 3 procent is? Wij hadden ook gerekend op 3 maanden wachten trouwens, maar hadden de uitslag al met 3 weken. Fijn dat het zo snel kon iig. Wie weet zijn ze bij jullie ook snel; ik hoop het voor jullie.

Dank je wel voor je lieve bericht :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 16 Apr 2014 22:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje Zora wat heftig, sterkte!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Apr 2014 22:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ze hebben gezegd dat de kans dat er iets uit komt heel klein is,meer niet.
We moeten ongeveer 3 tot 4 weken wachten. Stollingsonderzoek mag ik ook laten doen maar dat mag pas over 2 maanden.

Worden jullie wel goed begeleid vanuit het ziekenhuis?
Ik vind het zo erg voor je. Ik ken je niet eens maar zou je zo een kaartje willen sturen voor een dikke knuffel (niet dat dat je verdriet minder maakt maar toch)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Apr 2014 22:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ach jeetje wat heftig Zora!! Ik kan me voorstellen dat de grond even onder je voeten weggeslagen wordt!
Sterkte!
Afbeelding
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 22:18

Bericht 16 Apr 2014 23:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

SB: Ik heb inderdaad ook een overstimulatie gehad na een punctie van 33 follikels (24 eicellen; 16 embryo's). Bij mij kon er helaas geen tp plaatsvinden en ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus en met tromboseremmers.
Gelukkig hebben ze wel 15 embryo's in kunnen vriezen, die dus op een later moment ontdooid kunnen worden. Dit was in augustis 2013, in januari heb ik de eerste tp uit deze poging gehad. Helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

Zora, wat een ontzettend verdrietige uitslag. Wij zitten ook in een IVF/PGD traject vanwege een erfelijke aandoening. Dus als je vragen hebt, stel gerust! Jij ook SummerBeach! Knuffel voor jullie!

Lief dat je vraagt Vlinder. Ik ben inmiddels hersteld van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wij hebben nog 6 cryo's over van de vorige IVF poging (augustus '13). Hopelijk hebben we hier over een paar weken de tweede terugplaatsing van. Ik wacht nu op mijn menstruatie, zodat ik weer met de medicijnen kan beginnen voor een tp in kuntsmatige cyclus. Van de vorige 9 cryo's die ontdooid zijn was er helaas maar 1 goede bij (dit heeft te maken met de PGD, waardoor er meer afvallers zijn dan normaal en omdat ze na een overstimulatie alle embryo's invriezen, ook die van mindere kwaliteit zijn). Dus ik ben bang dat er van deze 6 niets overblijft om terug te plaatsen. Het voelt als iets dat we verplicht moeten doen voordat we ons aan kunnen melden voor een nieuwe (de laatste!) IVF poging. Door de PGD zijn er grote wachttijden, dus ik hoop dat we dat dit jaar nog kunnen doen.

Sorry dat ik hier niet zo actief ben. Het is gewoon heel lastig als je maanden niets kunt doen behalve afwachten tot je weer een kansje hebt.. Heb in anderhalf jaar maar 2 terugplaatsingen gehad, dus maar 2 kansen op een zwangerschap.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron