Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Apr 2014 09:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kwak schreef:Mezzoforte, ik kwam bij beide ook ruim 20 kilo aan. Draag ook mt 34/36. Ik hoopte dat er na de bevalling wat kilo's bij aanbleven plakken maar helaas... Poging 3 ;)


Dat hoopte ik ook na 2 zwangerschapen. Maar nu de 3e er is ben ik 10 kilo zwaarder :banaan: Woog 53 kilo en nu 63kg ondanks dat ik nog borstvoeding geef.
Dus er is nog hoop voor je Kwak!!
3x is scheepsrecht!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Apr 2014 09:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bruintje beer schreef:
Kwak schreef:Mezzoforte, ik kwam bij beide ook ruim 20 kilo aan. Draag ook mt 34/36. Ik hoopte dat er na de bevalling wat kilo's bij aanbleven plakken maar helaas... Poging 3 ;)


Dat hoopte ik ook na 2 zwangerschapen. maar helaas viel ik snel af naar mijn oude gewicht. Mede door de borstvoeding. Maar nu de 3e er is ben ik 10 kilo zwaarder :banaan: Woog 53 kilo en nu 63kg ondanks dat ik nog borstvoeding geef.
Dus er is nog hoop voor je Kwak!!
3x is scheepsrecht!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Apr 2014 09:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kwak schreef:Mezzoforte, ik kwam bij beide ook ruim 20 kilo aan. Draag ook mt 34/36. Ik hoopte dat er na de bevalling wat kilo's bij aanbleven plakken maar helaas... Poging 3 ;)


Dat hoopte ik ook na 2 zwangerschapen. maar helaas viel ik snel af naar mijn oude gewicht. Mede door de borstvoeding. Maar nu de 3e er is ben ik 10 kilo zwaarder :banaan: Woog 53 kilo en nu 63kg ondanks dat ik nog borstvoeding geef.
Dus er is nog hoop voor je Kwak!!
3x is scheepsrecht!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Apr 2014 10:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bruintje beer schreef:
Kwak schreef:Mezzoforte, ik kwam bij beide ook ruim 20 kilo aan. Draag ook mt 34/36. Ik hoopte dat er na de bevalling wat kilo's bij aanbleven plakken maar helaas... Poging 3 ;)


Dat hoopte ik ook na 2 zwangerschapen. maar helaas viel ik snel af naar mijn oude gewicht. Mede door de borstvoeding. Maar nu de 3e er is ben ik 10 kilo zwaarder :banaan: Woog 53 kilo en nu 63kg ondanks dat ik nog borstvoeding geef.
Dus er is nog hoop voor je Kwak!!
3x is scheepsrecht!


In het kader van 3x is scheepsrecht gelijk het bericht maar 3x posten? :thumbup:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 10 Apr 2014 10:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mijn echo was dinsdag goed, voor zover dat mogelijk is. Er was 1 vruchtzakje (opluchting!) en dat was voornamelijk waar ik voor ging. Verder was er nog weinig te zien maar het was natuurlijk ook wel heel vroeg nog. Wij menen overigens wel wat te zien op de echo. Ik mag in ieder geval de 23ste weer om te kijken of er dan meer te zien is en eventueel het hartje al zou het daar misschien nog te vroeg voor zijn. Als die niet te zien is mag ik de 28ste nog even snel voor de afspraak bij de gyn.
Ik ben zoals het er nu naar uit ziet op mijn verjaardag uitgerekend.

Mezzoforte, kan me heel goed voorstellen dat je niet zo blij was met een kilo of 20 erbij hoor. Ik was er 30 bijgekomen vanaf mijn startgewicht en dan nog alles wat ik in het begin af was gevallen (tussen de 5-10 kg). Nou baalde ook flink hoor! Was gelukkig na een week wel direct 25 kilo kwijt. Na bv weer 5 erbij en nu nog steeds. Hoop het deze keer toch op max 10 erbij te houden. Ben je je baan kwijt of binnenkort dat je nu tijdens zwangerschap moet/wilt solliciteren of wil je graag iets anders? Oh, ik lees het al! Kan me voorstellen dat je weinig motivatie hebt dan, hij heeft ook zo'n leuke leeftijd nu natuurlijk!

Kwak, ondanks er zelf voor te hebben gekozen mag je natuurlijk best balen van het moe en niet lekker zijn! Hopelijk voel je je snel wat fitter!

Framboos, wat grappig dat je zus dat nog net zei voor jullie komst! Vinden ze het leuk om (weer) tante, opa & oma te worden of zijn ze daar niet zo mee bezig? Ik herken het heel erg van mijn vorige zwangerschap dat je na een paar happen vol zit. Begint nu ook weer wat te komen maar idd zolang dat het is hoor je mij niet klagen. Misselijk zijn vind ik een stuk erger.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Apr 2014 10:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Whaha
Ging wat fout Mezzoforte :redface:
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 10 Apr 2014 17:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn dat er maar één vruchtzakje te zien is! Fijn dat je ook al zo snel terug mag om te kijken of ze een hartje kunnen zien! Wat dachten jullie te zien op de echo?

Mezzo, ik kan me ook wel voorstellen dat je nu weinig motivatie hebt. Vooral nu je toch toeleeft naar je tweede kindje. Misschien maar gewoon kijken waar het schip strand.

Framboos, dat snel vol zitten en futloos zijn ken ik. Niet echt een lekker gevoel. Ik sta niet vaak op de weegschaal, maar volgens mij ben ik ook nog niet aangekomen.
Hadden jullie verteld dat jullie iets gingen vertellen?

Van de week vertelde een vriendin dat ze zwanger is. Superleuk! Ik zou een halve week tot een week verder zijn dan haar. Ze weet het nog niet, want wij willen echt de echo afwachten. Ik vond het echt super moeilijk om niks te zeggen, maar dat komt wel.

Ik dacht dat de grootste vermoeidheid hier wel over was, maar gisteravond lag ik toch weer voor 20u te slapen.
Afbeelding
<<

Buurvrouwtje

Bericht 13 Apr 2014 15:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mag ik mij hier komen melden?
Ik ben as woensdag 9 weken zwanger! Vorige week hebben we, ivm bloedverlies, een echo gehad en zagen een hartje kloppen <3 Als alles goed gaat, ben ik half november uitgerekend.
Heb helaas wel wat last van misselijkheid en vooral vermoeidheid. De koelkast en de supermarkt zijn echt dikke no-go's voor mij momenteel. En koken is ook waardeloos. Laat staan eten halen in de bedrijfskantine... mijn collega's weten het inmiddels dus ook al, want ik ga elk uur ongeveer een cracker eten...

Hoop dat ik regelmatig mee kan schrijven. Moet zeggen dat ik niet vaak online ben, maar ik ga mijn best doen!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 13 Apr 2014 19:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Buurvrouwtje schreef:Mag ik mij hier komen melden?
Ik ben as woensdag 9 weken zwanger! Vorige week hebben we, ivm bloedverlies, een echo gehad en zagen een hartje kloppen <3 Als alles goed gaat, ben ik half november uitgerekend.
Heb helaas wel wat last van misselijkheid en vooral vermoeidheid. De koelkast en de supermarkt zijn echt dikke no-go's voor mij momenteel. En koken is ook waardeloos. Laat staan eten halen in de bedrijfskantine... mijn collega's weten het inmiddels dus ook al, want ik ga elk uur ongeveer een cracker eten...

Hoop dat ik regelmatig mee kan schrijven. Moet zeggen dat ik niet vaak online ben, maar ik ga mijn best doen!

Gefeliciteerd Buurvrouwtje.
Zo herkenbaar die koelkast, supermarkt en eten koken. Wordt al misselijk bij het idee. Voel mij vandaag ook echt flink misselijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Buurvrouwtje

Bericht 13 Apr 2014 19:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gelukkig ben ik niet de enige Framboos! Mijn vriend maakt zich alweer zorgen... *zucht*

Nu moet ik weer wat eten.... pfft ik heb honger en daar raak ik misselijk door... :S
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 14 Apr 2014 08:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Buurvrouwtje! Wat schrikken dat je bloed verloor, maar gelukkig een kloppend hartje. Dat is toch een geruststelling!
De supermarkt kan ik nog wel goed in, maar de keuken is hier ook geen favo plek. Ook om het uur a anderhalf uur wat eten komt me bekend voor!

Wij hebben net de termijnecho gehad en het hartje klopte!! Kleintje was de hele tijd aan het bewegen, waardoor het meten eerst wat lastig was. :love: Super mooie echofoto ook meegekregen. Heb een dagje winst gekregen. Ben echt super blij en opgelucht! Heb zo uitgekeken naar de echo.
Afbeelding
<<

Buurvrouwtje

Bericht 14 Apr 2014 10:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Haha Romee, echt fijn dat ik niet de enige ben met de keuken en supermarkt...
Fijn dat je echo goed was! Wij mogen 28 april voor de termijnecho, over 2 weken dus al! Volgens de echo van afgelopen week liep ik 5 dagen voor. We zullen zien hoe dat over 2 weken is!
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 14 Apr 2014 11:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik merk al wel dat dat de echte hevigheid van de kwaaltjes wat afneemt. Hopelijk komt dat bij jou ook snel.
Over twee weken de echo! Dat duurt niet zo lang meer. Al vond ik de laatste twee weken wel voorbij kruipen. Gelukkig heb jij al een hartje gehoord.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Apr 2014 11:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Buurvrouwtje
En Romee, ook gefeliciteerd

Over misselijk zijn, ik ben inmiddels op het punt dat ik echt niet meer goed weet wat ik er mee moet. Het hele weekend heb ik voor pampus op de bank gelegen en me beroerd gevoeld maar met regelmatig kleine beetje eten ging het wel redelijk.
Maar vandaag ben ik weer aan het werk, ik ben om 5 uur opgestaan en heb eerst wat gegeten en ben een minuut of 10 blijven liggen, ik was wel misselijk maar hield wel alles binnen, maar vanaf 7 uur heb ik inmiddels al 6 keer over moeten geven, ik hou geen water binnen. Ik zit op mijn werk en voel me zo beroerd!
Ik kijk nog even de middag een beetje aan, ik kan hier ook niet zomaar weg, maar dit kan zo niet en anders moet ik voor morgen echt iets anders verzinnen. Ik weet dat het voor het goede doel is en dat het er nou eenmaal bij hoort, maar nu ik er midden in zit voel ik me toch wel echt zwaar klote!

Sorry voor mijn geklaag, maar ik moet het even ergen spuien!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 14 Apr 2014 14:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Minoes, kan je niet de verloskundige bellen of je medicijnen tegen de misselijkheid kan krijgen? Die zijn er wel en volgens mij niet schadelijk voor je kindje. Zo is het ook niet uit te houden voor je! Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, misselijk zijn is echt enorm klote en al helemaal in de mate zoals jij het hebt! De roze wolk is dan een heel eind weg. Heel veel sterkte!!
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Apr 2014 15:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankjewel voor je lieve reactie Romee.

Ik heb donderdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige, ik dacht dat even af te wachten, maar net ook mijn lunch ( 1 boterham) en dat ene kopje thee wat ik vandaag op heb er weer uitgegooid. Ik ben dus naar huis gegaan van mijn werk en heb gezegd dat ik ziek ben en dat ik morgen ook niet kom. Als ik me morgenochtend weer zo voel, bel ik inderdaad de verloskundige, want dit kan zo echt niet, ook water hou ik niet binnen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

ChiQ

Bericht 14 Apr 2014 15:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat vervelend Minoes, je moet eventjes om de 10 minuten 2 slokjes water nemen. Zo krijg je niet meteen een sloot water binnen maar droog je ook niet meteen uit. Heel vervelend. Misschien zijn het er 2, schijnt dat je dan ook vanaf het begin ontzettend misselijk kan zijn.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Apr 2014 15:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankjewel voor de tip Chiq, die had ik nog niet gehoord en ga ik zeker proberen! Dat ik geen eten binnen hou is niet zo erg, maar wat drinken moet er toch wel in blijven.

Twee kindjes zijn ook heel welkom, maar ik heb verder geen tweelingen in de familie dus die kans is denk ik niet zo heel groot, donderdag heb ik een afspraak bij de verloskundige en daarna kan ik een afspraak voor een echo maken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 14 Apr 2014 16:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat vervelend Minoessepoes! Ik herken het wel van mijn zwangerschap van de tweeling. Ik heb enorm genoten van het getrappel maar die misselijkheid legt wel een heel naar gevoel op je zwangerschap, waar je eigenlijk vind dat je moet genieten baal je vreselijk van de beroerdheid. Dat mag ook gewoon natuurlijk, ook als het pas na jaren gelukt is om zwanger te raken/blijven. Niks om je schuldig oid om te voelen.

Heb je al lange vingers geprobeerd? Een slokje cola? Droge theebisquits? Hapje banaan? Dat waren dingen die bij mij wat van de grote druk van misselijk zijn af haalden. Oh en wilhelmina pepermunt.
En water werkte bij mij helemaal niet, kwam er direct weer uit en nu wordt ik ook weer misselijk van water.
Beterschap!

Ik moest toen overigens ook om de 10 min wat kleine slokjes drinken om te voorkomen dat ik opgenomen moest worden. Daarmee blijf je beter gehydrateerd dan met elk uur,anderhalf uur een glas wat er grotendeels of volledig weer uit komt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 14 Apr 2014 16:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd en welkom buurvrouwtje!

Romee, fijn dat jullie een goede echo hebben gehad met kloppend hartje! Krijg je er nu met 12 weken nog weer een?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Buurvrouwtje

Bericht 14 Apr 2014 16:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij zijn net terug van de intake bij VK. Leuk mens!
En via de doptone was het hartje ook te horen, ze was helemaal verbaasd :) Ben nu op 9+2 gezet, over 2 weken hebben we de termijnecho en wordt gekeken wat de echte datum wordt.

@Minoessepoes, wat verschrikkelijk naar! Goed dat je je hebt ziekgemeld hoor, dit is niks natuurlijk. Morgen maar even de VK bellen, maar beter nog de huisarts. Want volgens mij mag de VK geen medicatie voorschrijven!

Ik heb trouwens een overwinning gehad, ik ben de supermarkt in geweest :cheer: zolang ik niet kijk naar de verse producten zoals vlees, kaas, groente, etc, gaat het best OK.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 14 Apr 2014 19:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Romee, fijn dat je een goede echo hebt gehad, geniet ervan!
@ Buurvrouwtje, fijn datje weer even Nasr het hartje van je kleintje kon luisteren, toch een fijn idee lijkt mij.
@ Minoessepoes, wat vervelend dat je zo misselijk bent en zo veel moet spugen. Zou ook zeker wat vragen voor de misselijkheid. Ik heb nog niet moeten spugen, maar als ik misselijk ben voel ik mij ook al flink beroerd. Sterkte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 14 Apr 2014 20:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Chaos, wat leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Apr 2014 19:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank je Gijs! Leuk dat je terug bent!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Apr 2014 19:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Even een kort berichtje, reageer van de week uitgebreider.
Ik mag me hier eindelijk ook weer melden, vanavond een echo gehad, een kloppend hartje gezien en ik ben 7 wkn en 3 dgn zwanger. Op 1 mei hebben we een intake en 13 mei de 2e echo.
Erg blij en opgelucht!!
D. 16-8 en J. 27-11
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers