Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Atopie/atopische eczeem

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Apr 2014 09:16

Atopie/atopische eczeem

Kan iemand me daar meer over vertellen? Of heeft iemand er ervaring mee?

Ik las er toevallig wat over en wilde weten wat het is, dus ik ging googlen. De symptomen lijken toch erg op wat Julie heeft, nu hebben we maandag een doktersafspraak staan hieromtrent.

Het zit dus zo dat ze al sinds haar geboorte een erg droge huid heeft: met barstjes en schilfers. Ook altijd rode, soms verdikte plekken op haar huid. In het begin zaten deze vooral op haar wangen en kin (toen dachten we dus dat ze koemelkeiwitallergie had, in combinatie met allemaal andere symptomen), nu in de knie- en armplooien, in de nekplooi en sinds kort ook onder haar oksel. Af en toe ziet ook heel haar luierstreek, haar binnenbenen tot aan haar knieplooien er zo rood en schilferig uit (toen dachten we dat het iets te maken had met de wegwerpluiers, maar ondertussen komt het gewoon op en gaat het weer weg zonder dat we erop kunnen plakken waar het door komt).
De laatste weken heeft ze ook erg veel last van haar oortje; het ontstaan wondjes en die lijken te gaan ontsteken (veel etter, alles rood en dik). Ik heb zelf niet de indruk dat het pijn doet of jeukt. Ze heeft ook melkkorstjes die maar niet weggaan (bij Louise was dat weg na enkele keren behandelen met amandelolie).

Die rode, schilferige, dikke plekken die komen en gaan dus. Ze zijn altijd wel aanwezig, maar bij een opwelling wordt het dus erger. Ik let heel erg op de producten die ik gebruik; ondertussen test ik Weleda iedere dag olie en cremebad uit.
AfbeeldingAfbeelding
<<

leeentje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 49

Geregistreerd: 26 Nov 2013 22:22

Bericht 12 Apr 2014 10:19

Re: Atopie/atopische eczeem

Ik herken de symptomen wel. Mijn dochter had daar ook last van. Vooral met warm weer en dan in de huidplooien. Na verschillende huisarts bezoekjes en veel hormooncremes die maar kort hielpen, stuitte ik op Dermalex creme. Gewoon te koop bij de drogist (rond de 10,- euro). Hier hielp dat super! Er zit geen kleur- en geurstoffen in of parfum ofzo. Misschien kun je die eens proberen? Verder gebruikte we Natusan babydoekjes want daar zit ook geen parfum in.
Sterkte. Gelukkig heeft ze er geen last van, het ziet er alleen zo naar uit he.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Apr 2014 13:49

Re: Atopie/atopische eczeem

Ik heb er zelf last van en N. ook. Hier helpt Honey Derma care via de KA heel goed. Ook kokosvet helpt hier goed. Wij smeren zo min mogelijk met andere dingen, dit verergert vaak alles weer.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Apr 2014 14:02

Re: Atopie/atopische eczeem

Hoi, Klinkt vervelend!


Ik heb zelf (een vorm van) atopisch eczeem. En moet hier eigenlijk altijd rekening mee houden. Maar zo erg als ik het vroeger had, is het al lang niet meer. Dus misschien dat ze later wel in meer of mindere mate overheen groeit.
Ik gebruik alleen wasmiddel zonder parfum (Neutral), handschoenen aan met afwassen en kan geen/ zeer beperkt parfum op doen. (doe ik dat wel, krijg ik op een gegeven moment weer plekken).
Ook alle crèmes en spullen voor mijn huid zijn 'sensitieve' of parfumvrij. ect.ect.
Je kunt zonder al te veel moeite al veel 'triggers' uit het dagelijks leven weg halen en vervangen.
Dat is 1. (en dit is natuurlijk voor zo'n kleine meid wel moeilijker dan voor een volwassene)

Maar..... mijn nummer 1. trigger is stress. Dit betekend dat als er iets speelt of aan de hand is, zie je dat als eerste op mijn huid. Dus als je langdurige stress kunt vermijden is dat altijd het beste.

In het alternatieve circuit zijn trouwens veel'oplossingen voor alle vormen van eczeem, maar voor mij heeft dit niet geholpen.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 13 Apr 2014 19:41

Re: Atopie/atopische eczeem

Onze zoon van 2 heeft het ook, het is een tijdje heel erg geweest, we hebben toen via de dermatoloog zalfjes, een zalfschema en speciale douchelotion (groninger badlotion) voorgeschreven gekregen.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder, en zijn we gestopt (via afbouwschema) met de zalfjes, en sinds kort ook met de douchelotion, en gaat het eigenlijk heel goed.. We gebruiken nu Neutral voor hem, en hebben 1 zalfje voor zo nodig, die kunnen we meteen weer gebruiken als zijn huidje weer droog wordt of als de eczeem weer komt opzetten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers