Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


flesvoeding

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 12 Apr 2014 14:26

flesvoeding

Omdat K maar bleef afvallen van borstvoeding en het mij zoveel zorgen en stress gaf waardoor mijn productie ook hard terugliep, vandaag toch de knoop doorgehakt om te stoppen met borstvoeding en over te gaan op de fles.
Nu heeft K zijn eerste fles gehad en die schrokte hij echt naar binnen, het arme kind had zo'n honger. Hij had de fles dan ook binnen 10 minuten leeg. Hierna kwam er ook meteen een hele grote golf melk mee naar buiten.

Hij heeft de fles om 13.30 uur gehad, moet ik er nu gewoon 3 uur tussen laten? En wat is verstandig met voeden? Zodat hij hem niet weer zo schrokt en weer heel veel teruggeeft.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 45

Bericht 12 Apr 2014 16:36

Re: flesvoeding

Hoe oud is hij? Je kan overdag om de 3/4 voeden en nacht als hij zich meld. Welke soort fles gebruik je? Het kan dat de melk veel te snel loopt waardoor hij spuugt met een andere fles is dat snel opgelost. Aanrader is een dr Brown fles!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 12 Apr 2014 16:41

Re: flesvoeding

Heb geen tips wat betreft je vraag, maar ik ben wel zo brutaal geweest om je ticker goed te plaatsen :)
Succes!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Apr 2014 17:11

Re: flesvoeding

Mijn dochter schrokt ook als een gek alles naar binnen. Door af en toe een pauze in te lassen gaat het een stuk beter. Nu doe ik bij een fles van 150 cc 4 pauzes en hou haar goed rechtop tijdens en na het voeden. Dit gaat heel goed. Wij gebruiken Avent flesjes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 13 Apr 2014 11:40

Re: flesvoeding

Geen verstand van kv maar je zou een andere speen kunnen gebruiken (de kleinste) zodat de voeding minder hard gaat. Ik zou ook kleinere hoeveelheden aanbieden en dan vaker een voeding. Als hij nog zuigbehoefte heeft zou je hem kunnen aanleggen, tenzij je dit echt niet meer zou willen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2014 11:54

Re: flesvoeding

Sowieso is het het beste als een kindje minimaal 15 minuten over een flesje doet, om een verzadigd gevoel te krijgen.

Ik zou kijken voor een kleinere speen, en kijken of je hem eventueel op zijn zij kan voeden. Voedingskussen gevouwen op je benen (met de dichte kant van je af), hem daar wat schuin op zijn linkerzij opleggen, en dan de fles geven.
Zo werkt de zwaartekracht minder mee, en heeft hij de kans rustiger te drinken.
Loopt er ook veel langs zijn mondje?
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 13 Apr 2014 12:00

Re: flesvoeding

Bedankt voor jullie antwoorden.
K bleef de voeding maar teruggeven. Ook toen we hem nog maar 60 cc gaven i.p.v. 90 cc. Vannacht toch maar hap gebeld en die wilde graag dat we de volgende ochtend even voor de zekerheid langskwamen. Dit vanmorgen gedaan en de arts vond K er wel gezond uitzien. Ook plast hij wel gewoon. Weer voor de zekerheid doorgestuurd naar de kinderarts en zij heeft even naar hem gekeken. Ook gewogen en K is ondanks het spugen niet meer afgevallen, dus dat is positief. Zij raadde ons een andere fles aan we hebben nu de avent en ze raadde de difrax aan. Want die heeft een kleinere speen. Ook moeten we hem op zijn zij leggen tijdens het voeden, zodatvde voeding niet gelijk in zijn maag beland, maar er iets langer over doet. Zij heeft het even voorgedaan en ons zolang een flesje van het ziekenhuis geleend. Deze voeding zit er nog in. Dus hopen dat het werkt.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Apr 2014 12:45

Re: flesvoeding

ik zou over gaan op een dr browns fles!
<<

Anoniem 45

Bericht 13 Apr 2014 15:19

Re: flesvoeding

Olivia schreef:ik zou over gaan op een dr browns fles!


Hier ben ik het mee eens!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers