Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Medicijn Aerius

<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2013 20:13

Medicijn Aerius

Wie gebruikt het medicijn Aerius en waar gebruik je het voor?
Heb je veel last van bijwerkingen?
Leven en laten leven
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Sep 2013 20:30

Re: Medicijn Aerius

Mijn vriend gebruikt het al jaren voor allergieën zoals honden en kattenallergie, hooikoorts ed. Hij heeft geen last van bijwerkingen.
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 12 Sep 2013 20:32

Re: Medicijn Aerius

Ik heb het van de dokter gekregen tegen jeuk bij mijn huidziekte.
Ik kan me geen bijwerkingen herinneren.
Laatst gewijzigd door Norah op 12 Sep 2013 20:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Sep 2013 20:32

Re: Medicijn Aerius

Ik gebruik het voor hooikoorts/allergie, kan het nog ergens anders voor gebruikt worden, dan? Ik had dit jaar trouwens de goedkopere stofnaamvariant, en daar was ik -ironisch genoeg- allergisch voor, dus die heb ik bijna niet geslikt. Kon m'n hooikoorts gelukkig goed in bedwang houden met neusspray en oogdruppels.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Sep 2013 20:33

Re: Medicijn Aerius

Verder geen bijwerkingen, trouwens. Alleen jeuk en bultjes op m'n handen als ik de stofnaamvariant slik.
<<

Patsy

Bericht 12 Sep 2013 20:41

Re: Medicijn Aerius

Mijn man gebruikt ze voor zijn hooikoorts, hij heeft geen last van bijwerkingen.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2013 20:53

Re: Medicijn Aerius

Ok, dus met name voor hooikoorts.

CCC, wat waren de klachten van jouw man bij zijn allergie voor katten?
Leven en laten leven
<<

Anoniem7

Bericht 12 Sep 2013 20:55

Re: Medicijn Aerius

Hooikoorts is natuurlijk ook allergie, het geeft bij mij vrijwel dezelfde klachten als die ik heb bij m'n kattenallergie.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Sep 2013 20:58

Re: Medicijn Aerius

Zoethout schreef:Ok, dus met name voor hooikoorts.

CCC, wat waren de klachten van jouw man bij zijn allergie voor katten?


Mijn vriend word benauwd,dikke/ rode/ betraande ogen, hoesten, loopneus, huidproblemen ed. Mijn vriend heeft trouwens ook behoorlijke astma, dus sommige dingen hangen ook samen met zijn astma.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Sep 2013 21:11

Re: Medicijn Aerius

Ik heb het gebruikt. Waarom wil je dat weten? Ga je het gebruiken of gebruik je het al en heb je last vd bijwerkingen?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2013 23:46

Re: Medicijn Aerius

Ik wil het weten voor mijn man. We zouden héél graag een kat willen, maar mijn man is allergisch. Nu had een collega van mijn man dit medicijn genoemd, omdat zijn vriendin daar heel veel baad bij had.
Ik was benieuwd naar ervaringen, alvorens dit te vragen bij de huisarts.
Leven en laten leven
<<

Anoniem7

Bericht 12 Sep 2013 23:48

Re: Medicijn Aerius

Dan zou ik geen kat nemen. Ik vind die medicatie meer iets om te gebruiken in hooikoortsseizoenen, of als je toevallig op visite gaat bij mensen met katten. Niet je hele leven door.

Je kunt ook zoeken naar kattenrassen die geschikt zijn om te houden als je een allergie hebt.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 12 Sep 2013 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2013 23:48

Re: Medicijn Aerius

Maple schreef:Hooikoorts is natuurlijk ook allergie, het geeft bij mij vrijwel dezelfde klachten als die ik heb bij m'n kattenallergie.


Ja, dat weet ik inderdaad, maar ik vroeg me met name af of er ook mensen zijn die het gebruikenvoor en dierenallergie.
Leven en laten leven
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Sep 2013 23:51

Re: Medicijn Aerius

Maple schreef:Dan zou ik geen kat nemen. Ik vind die medicatie meer iets om te gebruiken in hooikoortsseizoenen, of als je toevallig op visite gaat bij mensen met katten. Niet je hele leven door.

Je kunt ook zoeken naar kattenrassen die geschikt zijn om te houden als je een allergie hebt.



Hier heb je wel gelijk in, maar wij weten inmiddels uit ervaring dat mijn man er uiteindelijk 'overheen groeit' bij de specifieke kat waar hij mee in aanraking komt, dus ik denk dat hij er op termijn dan geen last meer van zal hebben en de medicijnen niet meer hoeft te nemen.
Leven en laten leven
<<

Anoniem178

Bericht 13 Sep 2013 08:26

Re: Medicijn Aerius

Ik heb het gebruikt tegen hooikoorts en kattenallergie. Vrienden hadden altijd een stripje liggen voor allergisch bezoek. Ben nu overgegaan op Xyzal, Aerius werkte niet afdoende meer.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 13 Sep 2013 11:11

Re: Medicijn Aerius

Rovine schreef:Ik heb het gebruikt tegen hooikoorts en kattenallergie. Vrienden hadden altijd een stripje liggen voor allergisch bezoek. Ben nu overgegaan op Xyzal, Aerius werkte niet afdoende meer.


Oké, weet je ook waarom het niet meer afdoende was?
Wat waren jouw klachten m.b.t. de allergie voor katten?
Leven en laten leven
<<

Anoniem178

Bericht 13 Sep 2013 11:25

Re: Medicijn Aerius

Huis vol schimmels, hond en kat in huis en veel huisstofmijt. Toen ben ik geswitcht. Slik dagelijks en op slechte dagen voel ik het ook wanneer het uitgewerkt raakt, dan ben ik verkouden. Die slechte dagen worden vooral veroorzaakt door pollen. Als het geregend heeft heb ik nergens last van.
Ik heb rode ogen, jeukend gehemelte, niezen, eczeem, loopneus, hoesten (bij huisstofmijt) en een jeukend gevoel.

Welke klachten door katten veroorzaakt worden weet ik niet, aangezien ik momenteel met 3 katten in huis woon, waarvan 2 permanent. De laatste 4 jaar heb ik altijd katten gehad en zolang hooikoorts geen roet in het eten gooit gaat het perfect met pillen.
<<

Anoniem178

Bericht 13 Sep 2013 11:27

Re: Medicijn Aerius

Wel nog even een aanvulling: dat het bij mij zo goed gaat wil niet zeggen dat het altijd zo goed zal gaan. Ik heb wel een risico genomen hiermee, met de kans dat het ooit foutgaat. Weet niet of ik anderen aan zou raden hier doelbewust aan te beginnen. Het is wel levenslang dagelijks pillen slikken, in de hoop dat het daarmee goed blijft gaan.
<<

Anoniem17

Bericht 13 Sep 2013 14:02

Re: Medicijn Aerius

Ik heb het een tijdje gebruikt omdat ik heel erg last had van een loopneus, mijn dokter dacht dat het aan een huisstofmijtallergie lag. Maar het hielp me niets.
Achteraf blijkt dat ik een scheef neusschotje heb waardoor ik chronisch verkouden ben.

Bijwerkingen heb ik niet gehad.
<<

Anoniem91

Bericht 13 Sep 2013 14:04

Re: Medicijn Aerius

Ik heb voor mijn allergieën Desloratadine, werkt prima. Ook geen bijwerkingen.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Sep 2013 16:00

Re: Medicijn Aerius

Mijn man gebruikte het ook voor zijn hooikoorts en had geen last van bijwerkingen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 13 Sep 2013 17:45

Re: Medicijn Aerius

Ik slik ook Aerius in de periodes dat het hooikoorts is en huisstofmijt meer voorkomt (dus eigenlijk in de lente en het najaar). De eerste week word ik er heel moe van, maar dat is na een paar keer gebruiken weer over. Voor de rest geen bijwerkingen.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2013 00:08

Re: Medicijn Aerius

Bedankt voor jullie antwoorden, meiden!
Leven en laten leven

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy