Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afstand nemen van iemand

<<

Anoniem38

Bericht 08 Apr 2014 10:23

Afstand nemen van iemand

Ik heb besloten dat ik van iemand (tijdelijk) afstand wil nemen. Diegene kost mij te veel energie op het moment, ik kan het gedrag niet handelen. En ik heb het idee gebruikt te worden em dat ik alleen maar nodig ben als het diegene uit komt.

Het telefoonnummer wissen uit mijn telefoon is een begin, maar vervolgens komen we elkaar nog wel tegen bij het sporten en zie ik dingen op facebook voorbij komen.

Gevoelsmatig vind ik het heel moeilijk, omdat ik wel om diegene geef.

Hoe doe ik dat? Hoe neem jij afstand van mensen?
<<

Anoniem117

Bericht 08 Apr 2014 10:31

Re: Afstand nemen van iemand

Heb jij dit al niet eerder gehad? Ik kan me een soortgelijk topic van jou herinneren? Ik denk dat als dit vaker voorkomt, met dit bedoel ik dat je energie opraakt door een vriendschap of het gevoel krijgt gebruikt te worden, je ook moet kijken naar je eigen instelling/houding in een vriendschap. Hiermee bedoel ik niet dat je iets verkeerd doet, maar bijvoorbeeld dat je teveel verwacht of dingen te persoonlijk oppakt.

Ik heb nooit bewust afstand van een vriendschap genomen. Ik heb wel periodes gehad waarin ik vriendschappen op een lager pitje heb gezet. Dat lag nooit aan de vriendschappen, maar juist aan mijzelf. Mijn vrienden weten dat dat ik soms minder behoefte aan contact heb en dat is oké. Ik ben ook niet iemand die vaak belt/ of elkaar wekelijks wil zien. Als je dat communiceert is het meestal prima.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Apr 2014 10:34

Re: Afstand nemen van iemand

Ik zou het aan die persoon gewoon laten weten. Dat jij nu eerst aan jezelf moet werken en dat zij je te veel energie kost nu. Als zij ook om jou geef, dan waardeert ze dat en neemt zij ook afstand. En dan kan jij zelf weer aangeven, wanneer jij het wel weer kan opbrengen.

Daarvoor hoef je volgens mij geen nummer te wissen. En op facebook kan je de meldingen gewoon uitzetten.
<<

Anoniem38

Bericht 08 Apr 2014 10:56

Re: Afstand nemen van iemand

Ik heb het eerder gehad, maar dat was om een heel andere reden. Waarover ik niet wil uitwijden.

Degene waar ik nu afstand van wil nemen zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje als ik, maar er speelt meer. Ze is niet eerlijk tegen mij en ik zie/lees/hoor tegenstrijdige dingen en dat doet mij zeer. Omdat ik momenteel (te) veel met anderen bezig ben, raakt me dit en word ik nog meer onzeker, vandaar dat ik afstand wil nemen.
<<

Anoniem117

Bericht 08 Apr 2014 11:01

Re: Afstand nemen van iemand

Jip83 schreef:Ik heb het eerder gehad, maar dat was om een heel andere reden. Waarover ik niet wil uitwijden.

Degene waar ik nu afstand van wil nemen zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje als ik, maar er speelt meer. Ze is niet eerlijk tegen mij en ik zie/lees/hoor tegenstrijdige dingen en dat doet mij zeer. Omdat ik momenteel (te) veel met anderen bezig ben, raakt me dit en word ik nog meer onzeker, vandaar dat ik afstand wil nemen.



Je kan dit ook zo tegen haar zeggen. Dan bij jij duidelijk en eerlijk. En denk je aan je eigen gezondheid/welzijn. Ook heel belangrijk.
<<

Anoniem38

Bericht 08 Apr 2014 17:20

Re: Afstand nemen van iemand

Af en toe... Ik heb het gemeld zoals omschreven...twee dagen mezelf druk erom gemaakt en ik kreeg 'ok' terug als antwoord..
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Apr 2014 18:21

Re: Afstand nemen van iemand

Ik zou dit kenbaar maken aan diegene. Wat ze ermee doet is aan haar, maar dan ben je in ieder geval eerlijk naar haar toe en naar jezelf. Je zegt dat je om haar geeft, dus dan is het wel zo fijn als je ook eerlijk bent als je wilt dat het contact zich ooit weer hersteld.

Succes.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Apr 2014 19:10

Re: Afstand nemen van iemand

Kenbaar maken. Een telefoonnummer verwijderen zou ik niet doen. Wel haar verwijderen van FB, krijg je ook niets mee van haar leven.
<<

Anoniem38

Bericht 08 Apr 2014 21:08

Re: Afstand nemen van iemand

Heb haar even geblokkeerd op whatsapp en 'ontvolgt' op Facebook. Hopelijk krijg ik zo weer wat meer rust voor mezelf.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Apr 2014 09:07

Re: Afstand nemen van iemand

Jip83 schreef:Heb haar even geblokkeerd op whatsapp en 'ontvolgt' op Facebook. Hopelijk krijg ik zo weer wat meer rust voor mezelf.


Is ze er nu zelf wel van op de hoogte?
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Apr 2014 09:28

Re: Afstand nemen van iemand

Ja..dat staat hierboven.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Apr 2014 14:37

Re: Afstand nemen van iemand

Oh overheen gelezen, excuses! Hopelijk vindt je nu wat meer rust.

Succes.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Apr 2014 09:59

Re: Afstand nemen van iemand

Ik kom er nu dus achter dat ze gewoon heel achterbaks is geweest en mij gebruikt heeft. Wat een rot gevoel geeft mij dat zeg. Ik word door haar nu ook in al mijn sportdingen in de gaten gehouden, ze laat zelfs de trainer mijn tijden opmeten en aan haar doorgeven. En het ergste is, ik kan het dus niet loslaten. Ik blijf er maar over malen en hoe ik anders had kunnen doen/reageren, achteraf is altijd zo makkelijk...

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers