Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 09 Sep 2013 08:28

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik zat laatst met de kinderen en mijn moeder in de auto. J. was een heel verhaal aan het vertellen aan mijn moeder. J. verteld heel enthousiast maar mijn moeder kon het niet goed volgen. Toen kreeg ze de opmerking: 'Och, oma snapt er ook niks van!'
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 09:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

haha altijd zo leuk kinderuitspraken!

Ik was vorige week een gordijn aan het ophangen, ongemakkelijk op een stoel.
Valt er een haakje vanaf hoor ik S zeggen: ohoh!!
Geef maar aan mama!
'Nee!!' en rent hard weg met het haakje, uiteindelijk wel gekregen maar makkelijk was anders haha.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Sep 2013 09:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Afgelopen weekend was mijn zoontje al beneden en ik zou ook zo komen had ik hem gezegd, maar mn bed lag nog wel erg lekker...
Gegeven moment roept hij naar boven: Mama, als je nu niet snel luistert en beneden komt wordt ik heel boos. Ik tel tot 3!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 09 Sep 2013 13:30

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Dolphinne, die vind ik echt gaaf!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 09 Sep 2013 14:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Luuk en ik waren aan het stoeien terwijl mijn vriend boven aan het douchen was. Als Luuk uitdaagt gaat hij altijd heel hard gillen. Na een paar minuten komt mijn vriend beneden en vraagt Luuk ' wie was er zo aan het gillen?!'. Luuk wijst naar mij en zegt 'mama!'.

En nog een van mijn nichtje;
We aten bloemkool bij mijn schoonouders en ze hadden er wat nootmuskaat over gedaan. Mijn nichtje krijgt haar bordje, kijkt er naar en zegt 'bah vies, zand!'
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 14:26

Re: Leuke uitspraken-topic!

We zitten boven op onze slaapkamer. Dochter zit naar buiten te kijken. Zegt ze: "Als papa komt dan ga ik hem roepen. Kom maar naar boven, we hebben hier genoeg ruimte voor jou." :heart:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Sep 2013 15:39

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wij gingen bbqen vorige week. Het broodje van S. valt, hij pakt hem op en eet verder. Op een gegeven moment zegt hij al kijkend naar zijn broodje. Hé pap, er zit een steen op. Maar ik lust helemaal geen steen!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 09 Sep 2013 18:25

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik heb er ook weer eentje. Dochter wilde vanmiddag vertellen dat er een vlieg op het plafond zat.
Mama, er zit een vlieg op de euh euh euh wolkenmuur.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Sep 2013 18:01

Re: Leuke uitspraken-topic!

We lagen hier net dubbel om mijn zoontje.
Vanmiddag heb ik samen met hem een racebaan gebouwd en daarna hebben we er met duplo van alles omheen gebouwd.

Loopt mijn vriend net bij hem binnen terwijl hij er alleen aan het spelen is. En zegt, zo dat hebben jullie mooi gemaakt!
Wat heb jij gebouwd?
Zoontje denkt even na en kijkt rond een zegt: Eh, niks...

En dat klopte nog ook :razz: . Hij was met de auto's bezig met in elkaar zetten en spelen en ik aan het bouwen hihi.

Dit was het resultaat trouwens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 18:14

Re: Leuke uitspraken-topic!

Van de week heb ik moeten lachen. Mijn schoonmoeder zegt ooo nee het regent en we hebben geen paraplu waarop mijn dochter zegt...nou oma maak je maar geen zorgen hoor, komt goed! Haha wat een uitspraken.
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 18:15

Re: Leuke uitspraken-topic!

Dolphine wat een leuke racebaan!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Sep 2013 18:23

Re: Leuke uitspraken-topic!

Yrsa was circusje aan het spelen met oma en toen viel ze per ongeluk op haar billen, toen zei ze: 'Dat hoorde niet bij het circus hoor oma, dat was een hoepseboemsie.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 11 Sep 2013 18:31

Re: Leuke uitspraken-topic!

We gingen gister maar een vriendinnetje en D had daar voor geverfd.
We zaten in de auto en ik zei, oho..D je hebt nog allemaal verf op je handen!
Waarop D zegt, "mama je moet niet zo piepen, bij Y hebben ze ook een kraan hoor"!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 18:38

Re: Leuke uitspraken-topic!

Vanmiddag hadden we koekjes gebakken en die waren nog aan het afkoelen. Zegt R: mama ik denk dat de koekjes nu wel afgewarmd zijn..
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 22:07

Re: Leuke uitspraken-topic!

We liepen vanavond door een sjieke herenkledingzaak, veel pakken werden geshowd op paspoppen. Dochter: 'Waarom verkopen ze hier nepmensen?'
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 22:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Bij de Scapino vindt ze even later schoenen met lichtjes erin die ze fantastisch vindt. Helaas (of eigenlijk gelukkig) heb ik niet genoeg geld bij me.

Dochter: 'Dan verstoppel ik ze wel even en komen we morgen terug.' *Mikt de schoenen tussen twee stellingen in*. Moest ik er eerst weer tussenuit vissen, is best moeilijk.

Daarna loopt er een kindje het gangpad in, dochter: 'Nee nee, er is hier niks en geen schoenen met lampjes, ga maar weer weg.' Bij de uitgang tegen een vader met een kind: 'Niet mijn schoenen gaan kopen alsjeblieft.'
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 13 Sep 2013 22:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, Twellie! "Nothing to see here, move along please!" :angel: Hoe oud is je dochter?

Van de week was m'n vriend N. aan het wassen en pyjama aandoen en zo. Toen haar luier af was rook mijn vriend opeens iets. Dus hij vroeg "Heb je een windje gelaten?"
N.: "Nee, twee windjes!"
<<

Anoniem7

Bericht 13 Sep 2013 22:14

Re: Leuke uitspraken-topic!

:lol:
<<

Anoniem 49

Bericht 13 Sep 2013 22:26

Re: Leuke uitspraken-topic!

Oooh Twellie! Ik vind jouw dochter fantastisch!

Hahaha Novalee! :lol:
<<

Anoniem272

Bericht 14 Sep 2013 06:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Twellie, geniaal weer! Y van Susan ook trouwens :D Hier net een mooie overpeinzing gehoord tijdena het ontbijt: 'gelukkig bestaat de wereld. Anders zouden we allemaal in de ruimte zweven en zouden we geprikt kunnen worden door een ster'.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Sep 2013 08:40

Re: Leuke uitspraken-topic!

N.: "Mama, mag ik wat vlokken op mijn bordje?"
Ik: "Neem nog maar een boterham met vlokken erop. Nu even geen losse vlokken."
N.: "Mag ik het dan stiekem?"
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Sep 2013 09:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

S. moet erg wennen op school. Van de week had hij nog niet zo'n zin. 'Ik hoef niet meer naar school hoor, ik ben al genoeg geweest'.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Sep 2013 09:58

Re: Leuke uitspraken-topic!

Filoria schreef:Hier net een mooie overpeinzing gehoord tijdena het ontbijt: 'gelukkig bestaat de wereld. Anders zouden we allemaal in de ruimte zweven en zouden we geprikt kunnen worden door een ster'.


Oeh, die vind ik echt mooi. Wat een logica.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 14 Sep 2013 10:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Sinds vorige week zegt L. papa, eerst nog een beetje onduidelijk, maar nu echt heel goed uitgesproken. Tijdens het wandelen hoorde ik dus steeds: papapapapapapa, thuis haar even op haar kleed gelegd om te spelen, ze ziet de kat en roept in volle overtuiging: PAPA!! Je kon me opvegen.

Inmiddels zegt ze ook mama (al blijft papa zeggen favoriet) en sinds maandag hoor ik af en toe Opa! :cheering: Vorige weekend heeft ze bij mijn ouders gelogeerd omdat wij een weekendje naar Parijs gingen, en volgens mij heeft mijn vader goed zijn best gedaan! :dance:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 17 Sep 2013 07:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik geef les aan groep 7, waar we elke week het schooltv-weekjournaal kijken. Sinds dit schooljaar is er een nieuwe rubriek, die gaat over seksualiteit. Gisteren keek ik deze aflevering met mijn klas, het ging over het mannetje dat omhoog komt, daar beneden, bij jongens... 1 van de meiden keek mij echt heel verdwaasd aan: 'maar wat komt er dan omhoog juf?'
19 juni 2015
2 februari 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers