Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jullie van deze jas?

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Apr 2014 13:15

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik vind de onderkant van de jas erg groot lijken. Een trenchcoat kan wel mooi staan bij een voller figuur maar deze moet dan wat meer getailleerd zijn en niet uitlopend aan de onderkant. Nu oogt de onderkant van je lichaam in verhouding breed terwijl dit volgens mij helemaal niet zo is.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Apr 2014 13:19

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Wat Chiq zegt klopt voor mij trouwens wel. Ik heb zelf maat 44 en ben 1,65 m. Ik droeg voorheen ook altijd wijdvallende en eigenlijk net te grote kleding. Sinds ik goed passende kleding draag krijg ik altijd de vraag of ik ben afgevallen. En inderdaad sieraden die grof zijn staan mij beter dan hele fijne sieraden. Dat is meer in verhouding met mijn lichaam denk ik haha.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 13:21

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Misschien zoiets?
Afbeelding
Is van de wehkamp, ik denk dat het helpt als je een taille creëert en het jasje wat korter is.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 14:07

Re: Wat vinden jullie van deze jas?

ChiQ schreef:Mag ik het zeggen? Ik denk dat het een veel voorkomende fout is dat vrouwen die voller zijn maken, te wijde kleding. Het is vaak vormloos en niet echt perse goed voor je voorkomen. Probeer eens een kort leer jack, met een zwarte legging en een langer maar strakker model jurkje, mooie sierraden, mag best grof zijn, mooie stoere boots eronder. Mooie sjaal misschien en een grote tas, echt, je hoeft er niet oubollig uit te zien als je vol bent.

Wat een goede tip!
<<

Anoniem301

Bericht 09 Apr 2014 14:57

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Juist Highway, die foto is hartstikke leuk!
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 09 Apr 2014 16:40

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik zou ook voor een ander model gaan. En. Chic die heeft echte goede tips gegeven, misschien kan je er iets mee.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Apr 2014 17:11

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik vind hem niet zo mooi. Heb zelf ook een plus maat. En vind het ook erg moeilijk om leuke kleren te hebben. Wat chiQ zegt een korte leren jack dat durf ik niet eens aan te doen ben ik bang

ik had van vorig jaar nog een knal rode zomer jas alleen is die nu veel te groot doordat ik afgevallen ben. Wil hem eigenlijk laten vermaken geen idee of dat kan
Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 09 Apr 2014 17:18

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Isabel_ schreef:Ik vind de onderkant van de jas erg groot lijken. Een trenchcoat kan wel mooi staan bij een voller figuur maar deze moet dan wat meer getailleerd zijn en niet uitlopend aan de onderkant. Nu oogt de onderkant van je lichaam in verhouding breed terwijl dit volgens mij helemaal niet zo is.


Helemaal eens. Geen idee of hij ook te groot is, dat lijkt ook zo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Apr 2014 17:25

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Nee, vind dit echt niet mooi. Erg onflatteus. Hij lijkt inderdaad veel te groot.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Apr 2014 17:26

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Je word er wel heel klein en popperig van!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 09 Apr 2014 17:59

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik vind hem ook niet echt flatteren, de jas loopt teveel uit aan de onderkant, waardoor je voller lijkt dan je bent. Ik denk ook dat een iets korter model je beter zal staan en wellicht ook een maatje kleiner. Wat Chiq ook zegt, als je iets voller bent hoef je niet per se wijde kleding te dragen. Probeer je goede punten te accentueren en je mindere punten te verbloemen (bijvoorbeeld als je een buikje hebt, je shirt in je rok of broek dragen en dan de stof een beetje laten 'plooien', dat doe ik altijd).
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem99

Bericht 09 Apr 2014 22:22

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ook hier een volle vrouw.

Deze jas doet echt helemaal niks voor je. Als ik je een tip mag geven? Doe een keer een stijlworkshop! Ik heb zelf laatst een gehad en weet nu beter wat bij mijn figuur past. Nu heb ik me eigenlijk nooit wat aangetrokken van mijn figuur dus heb ik nooit in soepjurken rondgelopen, maar ook (JUIST) als je voller bent, mag je strakkere kleding dragen! Juist om je vormen te accentueren, voordat je een vierkant blok wordt.
Als je weer op zoek gaan naar een trenchcoat, zoek dan eentje met een band die je moet knopen in je taille. Dat maakt je echt slanker! En een zwaardere jas staat vaak ook mooier, omdat die dunne jassen zo wijd uit gaan staan waardoor je groter lijkt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Apr 2014 22:40

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Sienna ik heb altijd het idee als ik een jas heb met zn band die je moet knopen om je taille dat je daar dikker door word. Maar dat is dus niet zo ?

Ik heb vooral bij mijn buik dikker. Volgens mij kan ik hier nog heel wat leren. Kleed me vaak makkelijk in een donker blauwe Jeans met een shirtje en vestje.
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 10 Apr 2014 09:05

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Als je een buikje hebt dan moet je juist je taille wat accentueren. Het is vaak mooi om iets te dragen met een wat verhoogde taille, dat wordt ook wel een empire waist genoemd. Die zit het strakst net onder je borsten en valt vanuit daar iets wijder uit, waardoor je buik wordt gecamoufleerd.
Dit zeggen Trinny en Susannah: http://bodyshapestyle.com/2011/02/03/tr ... the-apple/
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Apr 2014 09:41

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik heb ook een buikje en ik draag vaak jurkjes met een empire waist. Ik vind het ook leuk om daar bijvoorbeeld een riempje op te dragen (dus net onder mijn borsten) en wat grovere laarzen zodat alles wat meer in verhouding is zeg maar. Ook draag ik graag wikkeljurkjes. Ik draag niet vaak broeken maar als ik deze draag dan vaak met een aansluitende top. Je ziet mijn buikje dan wel maar met een wijd shirt lijk ik veel breder dan dat ik daadwerkelijk ben. Vooral van de zijkant. Ik bedoel dus geen strakke top maar een goed passende. Ik kijk ook altijd naar de stof. Van die strakke en soms beetje glimmende stof (ik kan even niet op de naam komen haha) staat mij niet. Dat accentueert elk vetrolletje. Dat koop ik dus nooit.

Ik zie vaak dat vrouwen met een soortgelijk figuur als dat van mij hun lichaam proberen te verhullen in wijdvallende kleding en nauwelijks accessoires dragen of alleen hele fijne sieraden. Een wat grovere sjaal, armband of ketting staat juist vaak erg leuk. Op die manier kan je eventuele simpele of oubollige kleding wat oppimpen vind ik. Voor mij werkt het in ieder geval!
<<

Anoniem173

Bericht 10 Apr 2014 10:49

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Leuke witte sokken :p.

Maar denk dat de meeste ook wel mijn gevoel verwoorden. Niet helemaal geweldig de jas. Hoewel de jas en sich ook gewoon niet je van het is. Vind ik
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Apr 2014 15:51

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Wat veel reacties!

Het is in ieder geval duidelijk dat ik hier de enige ben die het leuk vind. Ik vond het wijduitlopende juist wel leuk staan. Een maat kleiner pas ik wel in, als ik me maar niet beweeg. Dat is dus geen optie.

Ik vind het moeilijk om juist wat strakkere kleding te dragen, omdat ik me daar heel onzeker in voel en niet prettig. Ondanks dat iedereen kan zien dat ik overgewicht heb, voel ik me prettiger bij wijdvallende kleding dan strakke kleding.

Ik heb bijv. de jas ook geprobeerd die Aagje postte op de 2e pagina, dat lijkt qua model wel op de jas die Highway postte en ik vond me daar niet slanker in dan deze jas. Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik wil doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Apr 2014 16:29

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Volgens mij vind ik de bolling die de jas creert niet zo mooi. En omdat hij op je knieen valt, hakt hij je optisch niet mooi in delen maar in een blok.. Ik vind het zonde want ik denk echt dat er een mooiere jas voor je te vinden valt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Apr 2014 16:58

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

girli schreef:Wat veel reacties!

Het is in ieder geval duidelijk dat ik hier de enige ben die het leuk vind. Ik vond het wijduitlopende juist wel leuk staan. Een maat kleiner pas ik wel in, als ik me maar niet beweeg. Dat is dus geen optie.

Ik vind het moeilijk om juist wat strakkere kleding te dragen, omdat ik me daar heel onzeker in voel en niet prettig. Ondanks dat iedereen kan zien dat ik overgewicht heb, voel ik me prettiger bij wijdvallende kleding dan strakke kleding.

Ik heb bijv. de jas ook geprobeerd die Aagje postte op de 2e pagina, dat lijkt qua model wel op de jas die Highway postte en ik vond me daar niet slanker in dan deze jas. Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik wil doen.


En.. als je nu eens buiten je comfort zone stapt. Je gaat met een vriendin die kennis van zaken heeft en neemt de tips mee van de meiden hier. Neem een paar hoge hakken mee als je kleren gaat passen (altijd goed om je optisch slanker te maken), en probeer eens wat andere dingen uit. Dat is hartstikke goed voor je zelfvertrouwen, zeker omdat je al bent afgevallen en wie weet.. je bent niet verplicht tot kopen maar misschien opent het je ogen voor wat jíj nog meer leuk vindt. Het is misschien even eng om wat strakkere kleding te passen maar wie weet kom je er langzaam een beetje in en al koop je een broek en een shirtje en draag je die op een onwijs zelfverzekerde dag (niet op een dag dat je je stom en lelijk voelt, want dan voelt die kleding al helemaal niet fijn) en probeer zo wat nieuwe dingen uit.

Het is maar een idee :-)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 10 Apr 2014 17:09

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Volgens mij verwar je nu strak met fitting, ik kom even niet op het Nederlandse woord. Het moet niet strak om je heen geplakt zitten maar de vorm van je lichaam volgen. Te wijde kleren dragen als je overgewicht hebt zorgt er alleen maar voor dat je het tegenovergestelde bereikt van wat je wilt. Het verbergt niet je buik waardoor je slanker lijkt, het maakt je juist nog groter en vaak een vierkant blok. Als je iets draagt waar vorm in zit, een getailleerd shirtje bijvoorbeeld dan krijgt je lichaam ook die vorm. Dan benadruk je je taille en krijg je zelf meer vorm en juist dan lijk je slanker.

En als je dingen gaat passen zul je ongewtijfeld een hoop dingen proberen die niet passen of die je niet mooi staan. So what? Dat heeft iemand met maat 36 ook hoor. Geen enkel vrouwenlichaam past elk soort kleding, ongeacht welke maat je hebt. Probeer het gewoon en is het niks, dan koop je het niet en ga je op zoek naar iets wat wel past en flatteert. Die kleding is er echt. Zie het niet als dat jij niet goed genoeg bent voor die kleding, maar juist dat die kleding niet is wat jij wilt.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 10 Apr 2014 17:20

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ohnee doe echt maar niet, dit maakt echt onnodig breder.

Ik heb een behoorlijk stevige vriendin en zij ziet er altijd fantastisch uit en draagt eigenlijk wat Chiq omschrijft. Zwarte legging met aansluitend jurkje en jasje of skinny met een leuk bloesje of trui. En vaak sjaaltjes en grote sieraden idd. Ze is vrij klein en draagt juist jasjes en shirtjes die niet te lang vallen.


http://www.fashionscene.nl/p/130000/10x ... n_bloggers

Misschien kun je hier tips opdoen?
Laatst gewijzigd door Lavendel op 11 Apr 2014 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Apr 2014 14:03

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Highway schreef:Misschien zoiets?
Afbeelding
Is van de wehkamp, ik denk dat het helpt als je een taille creëert en het jasje wat korter is.


Wat een leuke outfit!

Girli, ik zou deze jas ook niet houden! Zou toch kijken voor een ander/korter model.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 11 Apr 2014 17:02

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Het spijt me om te zeggen, maar ik vind de jas ook niet zo mooi staan bij je.
Wat de anderen al zeggen, het doet erg weinig voor je lichaam. Ik vind de jas die Highway heeft gepost dan veel mooier en ik denk dat zo'n jas ook veel beter staat bij je figuur.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 11 Apr 2014 17:27

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

Ik denk eigenlijk ook wel dat er jassen genoeg zijn die me beter staan dan deze. Je oogt er echt steviger door dan je bent en dat is sonde.
Die van Highway vind ik ook wel erg leuk!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem99

Bericht 11 Apr 2014 22:26

Re: Wat vinden jullie van deze jas? (foto p. 1)

sarah1985 schreef:Sienna ik heb altijd het idee als ik een jas heb met zn band die je moet knopen om je taille dat je daar dikker door word. Maar dat is dus niet zo ?

Ik heb vooral bij mijn buik dikker. Volgens mij kan ik hier nog heel wat leren. Kleed me vaak makkelijk in een donker blauwe Jeans met een shirtje en vestje.


Misschien is het handig om te meten waar je taille zit. Dit kan je als volgt doen:

Laat je armen langs je lichaam hangen en buig je arm. Daar waar je elleboog in je zij prikt als het ware, daar zit je taille. Dat moet je accentueren. Zoek het smalste punt op je lichaam op zorg dat banden (bijv. van een jurkje of top) daar vallen en dan iets wijder uitlopen.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers