Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Apr 2014 22:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik aap alles na wat ik hier zie :) Dus ik heb nu ook de havermout ontbijtcake in de oven staan. M'n timing was wat minder, ik lig al in bed en moet er straks dus nog uit om de oven uit te zetten :palm:
Ik heb er geen bessen door gedaan want daar hou ik niet van. Heb er een extra banaan door gedaan. En wat minder honing.
Ben benieuwd!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Apr 2014 22:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ohja, in het recept zegt dat meisje dat ze hem zo uit de oven de koelkast ingeschoven heeft, maar da's toch vet slecht voor je koelkast?

Ik denk dat ik de oven gewoon op een kier zet en hem daar in laat.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 09 Apr 2014 23:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, daar is dit topic toch voor, leuk juist. Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Ik dacht inderdaad ook dat het heel slecht voor je koelkast is. Ik vond hem goed koud wel echt lekkerder dan lauw warm.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Apr 2014 23:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nou hij rook heerlijk iig.
Haha m'n man vroeg wat er in zat, ik zei 'eeeeh eigenlijk net als altijd havermout, banaan, lijnzaad..' Alleen de dadels missen in deze cake :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem156

Bericht 10 Apr 2014 07:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga die cake van het weekend maken, ben benieuwd!

Heb gisteravond nog even snel een bananenbrood met kaneel, dadels en noten gemaakt. Ik wilde iets te snel want mn maatbeker met banenprut en kwark viel om dus ik heb er nog 1 schep kwark. bijgedaan en nog een banaan dus het was even afwachten of 'ie wel zou lukken. Hij is gelukt en megalekker!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 07:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Met kwark, dat klinkt ook wel lekker, poubelle. Heb je daar een recept van?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Apr 2014 07:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goedzo Poubelle! Ik vind dat brood het meest geslaagd van alles wat ik gemaakt heb. Hoewel de chocolamuffins ook wel goed zijn.

De ontbijtcake! Goed gelukt, maar qua smaak niet verrassend gezien de ingrediënten. Ik ben duidelijk toe aan verandering :) M'n man was al vroeg weg vanmorgen maar hij heeft het ook gegeten en stuurde net een beoordeling: 'goede smaak en structuur. Blij verrast.'
#teammaple🍁
<<

Anoniem156

Bericht 10 Apr 2014 08:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Met kwark, dat klinkt ook wel lekker, poubelle. Heb je daar een recept van?


Die heb ik laatst geplaatst in een topic van eten en drinken geloof ik. Zal 't hier anders vanavond nog even doen :)
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 10 Apr 2014 08:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle schreef:Ik ga die cake van het weekend maken, ben benieuwd!

Heb gisteravond nog even snel een bananenbrood met kaneel, dadels en noten gemaakt. Ik wilde iets te snel want mn maatbeker met banenprut en kwark viel om dus ik heb er nog 1 schep kwark. bijgedaan en nog een banaan dus het was even afwachten of 'ie wel zou lukken. Hij is gelukt en megalekker!


Klinkt heel goed! Doe je er dan niets van additionele vetstoffen in? Heeft iemand hier al geprobeerd te bakken met geweekt chiazaad?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 13:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle schreef:
Jans schreef:Met kwark, dat klinkt ook wel lekker, poubelle. Heb je daar een recept van?


Die heb ik laatst geplaatst in een topic van eten en drinken geloof ik. Zal 't hier anders vanavond nog even doen :)


Ik zie het! Hier staat tie:
post280735.html?hilit=Bananenbrood%20kwark#p280735
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 13:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Rain schreef:Klinkt heel goed! Doe je er dan niets van additionele vetstoffen in? Heeft iemand hier al geprobeerd te bakken met geweekt chiazaad?


Ik heb deze pita's al eens gemaakt met chiazaad, erg lekker. Vooral met falafel.
http://voedzo.nl/recepten/gevulde-pitab ... uivelvrij/
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 13:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Goedzo Poubelle! Ik vind dat brood het meest geslaagd van alles wat ik gemaakt heb. Hoewel de chocolamuffins ook wel goed zijn.

De ontbijtcake! Goed gelukt, maar qua smaak niet verrassend gezien de ingrediënten. Ik ben duidelijk toe aan verandering :) M'n man was al vroeg weg vanmorgen maar hij heeft het ook gegeten en stuurde net een beoordeling: 'goede smaak en structuur. Blij verrast.'


Ja, ik ben ook toe aan iets anders. Ik gebruik de laatste tijd ook te vaak dezelfde ingrediënten. Ik ga maar weer eens even op zoek naar wat lekkere receptjes.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Apr 2014 13:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ok ik hou je in de gaten :) Ik ben een volger in deze kwestie.
#teammaple🍁
<<

Anoniem83

Bericht 10 Apr 2014 14:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vanmiddag zijn we redelijk onverwacht bij mijn ouders in de buurt, en mijn vader was 2 weken geleden jarig (sindsdien elkaar nog niet tegen gekomen), dus ik heb vanmorgen heel snel een appeltaartje zonder suiker (wel met kokosbloesemsuiker en wat oerzoet) gemaakt. En half om half tarwe en spelt bloem. Ik heb net een stuk van de rand afgebroken en geproefd, maar ik denk dat 'ie nog wel iets zoeter had gemogen. Maar goed, misschien valt het mee. Ik heb er wel mega veel kaneel in gedaan (door de appels) dus ik ben benieuwd.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 14:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem156

Bericht 10 Apr 2014 14:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuke recepten Jans!
Ik vind ook heel veel recepten op Instagram. Van het weekend ga ik ook nog zelf granola maken en kokosmuffins.
Ohh en ik ga nog een voorraad courgettepannenkoekjes maken. Haha ik ga dus veel in de keuken staan, yay!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 10 Apr 2014 15:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een tijdje geleden heb ik ook een aantal weken gezond gegeten. Veel tips gehaald uit het boek van Amber en hier van het forum. Daarna heb ik echt een dip gehad waarin ik veel te veel snoepte. Nu ben ik sinds gisteren weer de draad aan het oppakken. Het bananenbrood van hier en ontbijtmuffins met havermout staan op mijn lijstje om te maken dit weekend.

Het lijkt mij gezellig om hier mee te schrijven en ik hoop dat het mij ook helpt om mijn motivatie van nu vast te houden.

Dan heb ik ook gelijk een vraag. Hoe doen jullie dat met smoothies? Ik heb gisteren weer een smoothie gemaakt met appel/kiwi/druiven en sinaasappelsap. Dit was veel meer dan een glas vol. Wat doen jullie met de "rest". Ook gelijk opdrinken, delen met iemand, weggooien of bewaren? En bewaren in de koelkast tot de volgende dag?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Apr 2014 15:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink geen smoothies, maar als ik het wel zou doen en ik had iets over, dan zou ik het meenemen voor bij de lunch denk ik.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2014 17:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dodo, welkom, gezellig! Bananenbrood had je zondag in de dierentuin van me kunnen proeven, ik had het bij me. Ik gebruik trouwens altijd het recept van vegadutchie. Die met kwark wil ik ook nog een keer proberen.
Wbt de smoothies. Hier drinken de kindjes er ook van. Lust jouw zoon het ook? Ik maak smoothies altijd vrij vlot op, ik vind het niet lekker om het lang te bewaren.

Poubelle, ik kijk eigenlijk nooit op instagram. Ook maar eens doen dan.

Deze muffins met zoete aardappel lijken me ook heerlijk!
http://www.degroenemeisjes.nl/recept-zo ... el-muffins


Net 40 minuten wezen hardlopen, dat was alweer ruim 2 weken geleden. Ik moet niet meer zo lang niet lopen. Ik merk het gelijk. 1 juni doe ik mee met de ladiesrun, 7.5 km hardlopen. Dat red ik nog lang niet. Dus ik heb nog een flink streven.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 10 Apr 2014 17:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, N. wil het nog steeds niet proeven. Helpen met maken vind hij wel leuk.
En bedankt voor het recept, ga ik eerst die proberen en wie weet daarna een keer met kwark erdoor.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Apr 2014 09:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als je wraps van speltmeel maakt, kun je dan alleen speltmeel gebruiken of is het beter om dit fifty fifty met bijvoorbeeld bloem te doen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem286

Bericht 11 Apr 2014 12:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik breek even in, maar misschien zijn jullie al op de hoogte (zag het zo snel niet)
Ik zag net bij de action oa chiazaad, gojibesjes etc voor een volgens mij redelijke prijs. Misschien een tip voor jullie?
Er was volgens mij ook lijnzaad en moerbeien.
<<

Anoniem83

Bericht 11 Apr 2014 18:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gisteren een discussie met mijn vader gehad over clean eten en biologische producten. Het komt erop neer dat een 'gewone' banaan in zijn opinie meer smaak heeft dan een bio banaan. En dat alles uit het bio vak muffig smaakt. Wat een vooroordelen. Mij. Argumenten werden zo van tafel geveegd. En tot slot moest ik het doen met 'je bent te mager', waarop mijn moeder hem dan weer ongelijk gaf. Gezellig. Nee hoor, was zeker gezellig maar onze manier van eten kan mijn vader zich totaal niet in vinden. Macaroni moet zo smaken zoals uit dat pakje van Knorr en als het anders smaakt is het geen macaroni. Ach ja, hij zit hier maar zelden aan tafel. Maar mijn moeder was wel geïnteresseerd in gerechten zonder pakjes eb zakjes.
Oh maar mijn suikervrije en met biologische spullen gemaakte appeltaartje was wel lekker, aldus mijn vader. Dus...

Lopen jullie weleens tegen zoiets aan? Onbegrip enz.

Lady: heb je het al gemaakt/geprobeerd? Ik heb ze nog nooit zelf gemaakt, dus ik kan je niet helpen. Maar als je het goede recept hebt, houd ik me aanbevolen :-D
<<

Anoniem156

Bericht 11 Apr 2014 20:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh wat vervelend zo'n discussie, Mini!
Ik herken het (gelukkig) niet, mijn ouders vinden het wel leuk om te horen wat ik allemaal uitprobeer maar ze zeggen wel allebei elke keer 'pas je op dat je niet te dun wordt'. En als ik daar ga eten zorgt m'n moeder altijd voor een lekker toetje waarvan ze een extra portie maakt zodat ik die mee kan nemen. Ik vind het altijd superlekker, maar het hoeft niet voor mij.
Mijn moeder kookte trouwens nooit echt met pakjes en zakjes, en ze vindt koken erg leuk (en ze kan het ook erg goed) dus ze vertelt me vaak welke kruiden ik in welke gerechten kan proberen enzo, dat vind ik heel leuk.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2014 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

In het begin ging ik die discussie wel eens aan, maar dat doe ik nu niet meer. Het maakt me eigenlijk niet zo uit hoe een ander en eet en wat die er van vindt. Als een ander er niet in geloofd dat mijn eten gezonder is dan een pakje Knorr. Of als diegene blij wordt van zo'n pakje, dan vind ik het best. Ik eet bij anderen ook gewoon mee, maakt me echt niks uit.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers