Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe en wanneer zindelijk?

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Apr 2014 08:27

Hoe en wanneer zindelijk?

Hoe en wanneer werd jouw kind zindelijk?

Lars kan al heel goed aangeven dat hij moet poepen of gepoept heeft. Als hij poepen roept heeft hij of een vieze luier of twee minuten later is dat zo

"Moet" ik hier al wat mee, en hoe kan ik het dan het beste aanpakken? We hebben wel een potje, dat vindt hij heel mooi, ook om op te zitten, maar zonder luier wil ie er niet op, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 09 Apr 2014 09:04

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Mijn zoontje was 2jaar en 4 maanden en dochter was met 22 maanden zindelijk.

Mijn dochter was al heel jong toen ze een paar dagen zindelijk was maar omdat ze nog niet kon praten was het lastig, vanaf 1,5 ging ze regelmatig op t potje en na een paar maanden wilde ze geen luier meer om en met 22 maanden dus zindelijk.

Zoontje heb ik zomers zonder luier laten lopen en die was met een week dag en nacht zindelijk.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 09 Apr 2014 09:47

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Hier ging het ook zo in het begin. Ze gaf duidelijk aan dat ze moest poepen, maar wilde nog niet op het potje of op de wc. En dan deed ze het vaak in haar luier. Wij lieten het potje gewoon in de buurt staan en lieten haar in haar blote kont lopen. Op den duur ging ze op het potje zitten om te plassen. Poepen heeft langere tijd geduurd wilde ze alleen maar in haar luier doen.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Apr 2014 10:58

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Voor de geboorte van B gaf F heel goed aan wanneer hij moest poepen en wilde dan ook op het potje. Na de geboorte van B ging hij alles weer in zijn broek doen. Nu begint het poepen op de wc weer te komen. Plassen nog niet. We laten het nu nog maar even op z'n beloop. Maar over een paar maanden willen we ook het plassen op de wc gaan stimuleren. Maar hoe? Geen luier meer omdoen opperde mijn man. Maar ja, loopt je 10 keer per dag te dweilen en te verschonen.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 09 Apr 2014 11:34

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Hier beide rond 2,5 jaar zindelijk. Ze gaven het beide aan toen ze moesten plassen of poepen. Dochter was in 1 dag gelijk zindelijk. Zoontje heeft het 2 maanden geduurd maar lekker in de blote billen laten lopen thuis en potje dicht in de buurt.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem85

Bericht 09 Apr 2014 11:43

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Misschien tip; het boek zindelijk maken is kinderspel. Zelf nog niet gebruikt maar de uitleg van het boek en de recensies zijn goed. In dat boek is het inderdaad de luier uit, is even veel dweilen maar volgens het boek zijn ze dan binnen een week zindelijk. (Nog geen ervaring mee dus haha)
<<

Anoniem135

Bericht 09 Apr 2014 11:47

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Dochter was met anderhalf dag en nacht zindelijk... Binnen een week. Ze had vreselijke waterpokken en kon geen luier aan hebben omdat ze ook in haar liezen zaten. Zo moest ze wel,ze was er al wel mee bezig in de zin van het interessant vinden en op het potje zitten.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Apr 2014 11:51

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Mijn dochter was met 2,5 jaar zindelijk. Het was zomer dus ze liep gewoon veel in haar blootje. Ze was er ook echt aan toe, want ze was heel vlot zindelijk. Vlak voor haar derde verjaardag was ze ook 's nachts zindelijk.

Muppetje, ik zou gewoon zo verder zoals je al doet. Als hij met z'n luier om op het potje wil zitten, lekker zo laten. Hij gaat het vanzelf nog interessanter vinden. En van de zomer doet hij dan misschien wel uit zichzelf een plas op het potje.
Komt vanzelf!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Apr 2014 12:01

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Oh ik heb ook geen haast hoor Jans, hij is nog klein... Vroeg me alleen af of ik er al meer mee zou moeten /kunnen/willen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Apr 2014 12:06

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Ik zou gewoon zo doorgaan als je nu doet het komt vanzelf.
Hier staat het potje in de badkamer en gaat ze er soms heel even opzitten.
Vorrige week bleef ze er ineens best lang op zitten een had ze geplast. Maar verder besteed ik er nog niet zo veel aandacht aan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Apr 2014 12:10

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Mijn zoontje was met plassen zindelijk toen hij 3 jaar was en sinds een paar dagen kan hij nu ook op de wc poepen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem37

Bericht 09 Apr 2014 12:43

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Mag ik dit topic even gebruiken voor een vraag. Wanneer begin je met het oefenen om je kind in de nacht zindelijk te krijgen? En hoe pak je dit aan?
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Apr 2014 14:30

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

De oudste is net zo goed als zindelijk, zowel plassen en poepen op de wc/potje, 3,5 is ze. Maar meteen overdag en 's nachts en op school . De jongste is 1,5 en die vind het maar wat interessant als zus naar het potje/wc gaat. Ze kruipt regelmatig op het potje (met luier aan!) en zegt dan BAH BAH! En dan voel je, is de luier warm en nat..

Zou het dan een goed begin zijn om er dan nu al mee te beginnen vraag ik mij af ?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Apr 2014 14:32

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Laced schreef:Mag ik dit topic even gebruiken voor een vraag. Wanneer begin je met het oefenen om je kind in de nacht zindelijk te krijgen? En hoe pak je dit aan?


Onze oudste is zoals ik net al schreef net zindelijk. Toen het overdag goed ging zei ze na een paar dagen, doe maar weg maar, en nu sinds vorige week donderdag ligt ze zonder luier aan 's avonds in bed. Tot op heden gaat het goed! Ik of mijn man maakt haar voordat wij zelf gaan slapen nog even wakker om te plassen, maar dat wil ze niet. Gisteravond voor het eerst dus niet wakker gemaakt en vanmorgen was het bed nog steeds droog.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Apr 2014 14:44

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Hier was N. net voor haar derde jaar zindelijk overdag, wat betreft plassen dan. Wel deden we buitenshuis nog vaak een luier om, maar dat hoeft inmiddels niet meer omdat ze het al even op kan houden tot we een toilet vinden. Poepen heeft ze twee weken geleden voor het eerst gedaan, twee keer op het toilet bij oma. Vorige week weer, dit keer op ons eigen toilet terwijl andere oma oppaste. Maar toch vraagt ze altijd om een luier, ze vertikt het om op het toilet te poepen, ze raakt in paniek (op die drie keer na). Dat doet ze nog steeds in de luier. Ach, komt vanzelf wel.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Apr 2014 20:20

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Rond de 2 jaar en 2,5 jaar heb ik een keer geprobeerd of hij op het potje wilde. Dit lukte nog niet. Werd zelfs bang voor het potje wilde er niet meer met zijn blote billen op.
Net voor hij drie werd heb ik hem verteld dat als hij jarig was geweest hij een grote jongen was en hij geen luier meer aan kreeg. Hij was binnen twee dagen zindelijk.
's Nachts is hij nog niet zindelijk. Hij is nu wel een paar dagen achter elkaar droog 's nachts. Hij mag nu een sticker plakken als hij droog is. Als hij een week droog is mag hij een klein cadeautje uitzoeken. En als hij een maand droog is een groter cadeau. Ben benieuwd of het lukt, want is al een keer eerder een week droog geweest en daarna niet meer.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem112

Bericht 09 Apr 2014 21:42

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Zoontje met 2 jaar en drie maanden overdag, duurde een weekje, snacht was hij pas zindelijk met ruim 3,5 jaar zo ineens!
Dochter is nu net twee en wil soms op de wc, heeft laatst al een keer op geplast! Straks van de zomer laat ik haar ook lekker zo buiten lopen.
<<

Anoniem97

Bericht 10 Apr 2014 07:27

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

FashionMommy schreef:De oudste is net zo goed als zindelijk, zowel plassen en poepen op de wc/potje, 3,5 is ze. Maar meteen overdag en 's nachts en op school . De jongste is 1,5 en die vind het maar wat interessant als zus naar het potje/wc gaat. Ze kruipt regelmatig op het potje (met luier aan!) en zegt dan BAH BAH! En dan voel je, is de luier warm en nat..

Zou het dan een goed begin zijn om er dan nu al mee te beginnen vraag ik mij af ?


Ja tussen de 1,5 en 2 jaar is de beste tijd om zindelijk te worden, het gaat dan op een hele natuurlijk wijze. Ze voelen rond die leeftijd wanneer ze moeten plassen en poepen en hebben nog niet de angsten van poepen en plassen op wc/potjes enzv.
(uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Apr 2014 12:01

Re: Hoe en wanneer zindelijk?

Gaia schreef:
FashionMommy schreef:De oudste is net zo goed als zindelijk, zowel plassen en poepen op de wc/potje, 3,5 is ze. Maar meteen overdag en 's nachts en op school . De jongste is 1,5 en die vind het maar wat interessant als zus naar het potje/wc gaat. Ze kruipt regelmatig op het potje (met luier aan!) en zegt dan BAH BAH! En dan voel je, is de luier warm en nat..

Zou het dan een goed begin zijn om er dan nu al mee te beginnen vraag ik mij af ?


Ja tussen de 1,5 en 2 jaar is de beste tijd om zindelijk te worden, het gaat dan op een hele natuurlijk wijze. Ze voelen rond die leeftijd wanneer ze moeten plassen en poepen en hebben nog niet de angsten van poepen en plassen op wc/potjes enzv.
(uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)


Nou gewoon zo nu en dan dus eens gaan proberen zonder luier.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers