Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem313

Bericht 08 Apr 2014 12:42

Re: Afvaltopic

Precies. Maar ik zou verder niet proberen om relaties te gaan trekken tussen je dagelijkse gewicht en wat je de dag ervoor at. Zo werkt het lichaam, en het afvalproces, niet. Je gewicht schommelt van dag tot dag en daarop zijn veel factoren van invloed. Morgen kun je maar zo een kg zwaarder zijn, en dat komt dan echt niet omdat je vandaag geen eieren/maar 1 ei/2 crackers/een avocado/of weetikveelwat hebt gegeten.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Apr 2014 20:34

Re: Afvaltopic

Het staat er weer lekker dom/krom. Maar ik bedoel niet dat doordat ik eieren heb gegeten afgevallen ben. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat als ik eiwitten aan mijn dieet toevoeg ik ook iets positiefs merk aan de weegschaal. Met andere woorden, jullie hebben het al vaker gezegd.... Meer eiwitten toevoegen aan het dieet. ;)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Apr 2014 20:36

Re: Afvaltopic

Ik zal maar even opbiechten dat ik al twee dagen loop te snaaien. :palm: Nu is het hopelijk weer klaar, al heb ik morgen wel een etentje met m'n werk. Zal morgenochtend wel weer schrikken worden op de weegschaal!

Verder zijn jullie hier goed bezig! Ibbel, lekker joh, weer een kilo eraf. Stimuleert meteen om door te gaan hè?
❤ 7 juni 2018
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 08 Apr 2014 21:07

Re: Afvaltopic

Zo ben ik ook weer eens. Na mijn zondig dag op zondag heb ik gisteren weer 2 uur gesport (pump en combat) en vandaag body attack. Echt wat is sporten toch fijn. Zeker met de nieuwe releases en mijn super enthousiaste instructeurs. En ik heb weer gezond gegeten dus gaat prima. Ik heb besloten om de eiwit repen 's middags te gaan vervangen door normale lunch, na die reep heb ik na een uurtje alweer honger. Lijkt me niet de bedoeling.

Bliss: jammer van het snaaien, kom op! Je was zo lekker bezig. Ik zou trouwens graag die blauwe broek over willen nemen en misschien ook de grijze, de jeanslegging pas ik niet denk ik, wat zou je ervoor willen hebben? Mijn budget is heel krap gezien mijn werkloosheid.

Ibbel: YES! En ook meteen een kilo, super meid! Hopelijk blijft die dalende lijn.

Marley: ik eet ook veel eiwitten, nu in de vorm van een eitwitshake maar anders eet ik vrijwel iedere dag een gekookt ei, heerlijk! Lijkt me goed om die meer toe te voegen dus :)

Lookie: ik snij een appel in stukjes met een beetje zoetstof kaneel en moerbeien of rozijnen (kan, hoeft niet). Voor de kruimels gebruik ik havervlokken, klein blokje roomboter en zoetstof. Dat mengen tot je crumbles krijgt, over je appeltje en in de oven tot de bovenkant goudbruin is. Is ook heel lekker met aardbeien, pruimen en peer. Wat je lekker vind dus.

Cotton: je bent goed bezig! Vind het leuk om je eetdagboek te lezen op fitnesspal

Atelier Madame: Goed dat je al bezig bent met gezond eten en qua ontlasting, dat is goed!

Elliot: succes, gaat je vast lukken! Ga je met een bepaald doel hardlopen? Een wedstrijd ofzo?

Madam: Super fijn dat je bent afgevallen!

Volgens mij heb ik iedereen gehad, succes weer deze week! Komt vast goed met iedereen.

Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Apr 2014 21:13

Re: Afvaltopic

Ja, het is ook zonde! Bluh, baal nu ook van mezelf, zit hier met een opgeblazen gevoel. Hoop dat ik mezelf weer weet te motiveren! Gisteravond nog wel lekker gesport, idd nieuwe release van body combat gehad, was leuk!
Ik hoef ook niet zo veel voor de broeken te hebben; ik dacht zelf aan een tientje per stuk. Verzendkosten komen daar nog wel bij, het wordt dan pakketpost denk ik. Goed dat jij zo enthousiast aan het sporten bent! Het is ook lekker, vooral de voldoening achteraf :)
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 06:44

Re: Afvaltopic

Oh bliss wat jammer dat snaaien! Stoppen nu! :P En denk aan het sporten en dat het zonde is als je weer gaat snaaien. Je kan het meid!! Kom op!

Lizz goed bezig ook met sporten. En goed dat je ook naar je eten kijkt. Weer snel honger hebben is ook niet bevorderlijk (ivm met kans op extra gaan eten). Succes!

Hoochie wat balen dat het ging onweren en de bootcamp moest stoppen. Hopelijk gaat ie gauw wel weer door!

Oh ik zag vanmorgen nog een lager gewicht op de weegschaal :wtf: Ik kan het niet geloven. Maar goed maandag 'officiële' weegdag momenteel dus dan weet ik wat het 'echt' is.

Gisterenochtend weer krachtttraining gaan 9 min (via fb doe ik dat) en 's avonds hebben collega's en ik de groepsruimte veranderd en gesjouwd en geduwd met kasten en banken en zo haha. Dus beweging genoeg volgens mij :D

Eten gaat mij de afgelopen dagen weer super af. Ben er zo blij mee! Ik hoop dat dit zo door mag zetten.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 08:18

Re: Afvaltopic

Liz ga je stoppen met die maaltijdrepen van WC? Wel verstandig denk ik. Ze zijn heerlijk maar er zit wel veel suiker in dus het is wel logisch dat je snel weer trek hebt. Ik heb ook ooit WC gedaan, maar toen ik dat zag, jeetje. Het hielp mij ook niet trouwens haha. Jij sport wel echt veel, super!

Gisterenavond een beetje los gegaan met (zelfgemaakte) broodjes kebab. Als ik avondeten echt heel heel heel lekker vind, vind ik het soms wel moeilijk om een beetje maat te houden. Gelukkig blijf ik qua gewicht dan wel stabiel, dus ik vind het niet heel erg, maar toch.

Je gaat lekker D'n Ibbel!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 08:22

Re: Afvaltopic

Oei los gegaan met die broodjes klinkt iets minder goed ;) Wel fijn dat je toch qua gewicht dan stabiel blijft. Misschien een kleiner bord nemen en op = op ?

En ja het goed goed. Ben niet meer gewent dat het zo goed gaat haha. Dus vind het ook beetje eng ;) Hopelijk gaat het zo door. Zit nu weer in goede flow. Maar heb een tijd dan zo'n flow, dan weer een tijd een dip en dan weer een flow etc.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 08:29

Re: Afvaltopic

Ja het nadeel is dat ik een broodje shoarma niet al 'op' m`n bord heb, die maak ik broodje voor broodje. Ik heb al een kleiner bord (anders kan ik het scherm van het weegschaal niet meer zien haha) maar het is dan zooooooo lekker. Ik heb dat normaal nooit, maar met zulke dingen, ohh zo lekker. Gelukkig eten we het bijna nooit, dat scheelt. Het was ook niet heel dramatisch hoor qua kcal, maarja het hoort niet zo. Aan de andere kant heb ik al weken geen koeken enzo gesnoept, dat maakt het misschien nog een beetje goed.

Super toch? Ik zie de tabel even niet, maar zit je bijna op je streefgewicht?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 08:44

Re: Afvaltopic

Hoeveel broodjes eet je dan?

En ik sta niet in tabel ;) Wat ik als streef voor einde maand had, daar zit ik nu sinds vandaag 0,5 onder ;) Nu vast blijven houden. Maar verder mag er nog genoeg af, dus ben er nog niet :)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 08:46

Re: Afvaltopic

Oh haha, ik dacht dat jij er ook in stond, sorry! Knap hoor hoeveel je al afgevallen bent, op je foto`s zie je zeker wel verschil.

Ik heb 3 broodjes gehad. Ik doe er wel veel sla op, niet zo heel veel kebab en dan een beetje whiskeysaus. Ik streef naar 2 broodjes, maarja zo lekker he :P.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Apr 2014 08:47

Re: Afvaltopic

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td][td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lookie[/td][td=50,white]1,70[/td] [td=50,white]72[/td] [td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]1,3[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]81,8[/td] [td=50,white]15,2[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]11,5[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]69,2[/td] [td=50,white]1,5[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Cotton[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75,8[/td] [td=50,white]72,9[/td] [td=50,white]2,9[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Parel[/td][td=50,white]1,76[/td][td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Marin[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75[/td] [td=50,white]74,6[/td] [td=50,white]0,4[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Marley[/td][td=50,white]1.61[/td][td=50,white]77,2[/td] [td=50,white]75,9[/td] [td=50,white]1,3[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Novalee[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]89,3[/td] [td=50,white]86,1[/td] [td=50,white]3,2[/td] [td=50,white]65/70[/td][/tr][tr][td=50,white]Highway[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]86,3[/td][td=50,white]84,2[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Flower[/td][td=50,white]1,67[/td][td=50,white]76,0[/td][td=50,white]73,3[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Rain[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]67,8[/td][td=50,white]66,1[/td][td=50,white]1,7[/td] [td=50,white]56,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Scampi[/td][td=50,white]1,58[/td][td=50,white]76,4[/td][td=50,white]74,4[/td][td=50,white]2[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Bliss[/td][td=50,white]1,83[/td][td=50,white]95,5[/td][td=50,white]84,7[/td][td=50,white]10,8[/td] [td=50,white]82,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Sushi[/td][td=50,white]1,70[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]24,4[/td] [td=50,white]-[/td][/tr][td=50,white]Fiwen[/td][td=50,white]1,74[/td][td=50,white]83[/td][td=50,white]72[/td][td=50,white]11[/td] [td=50,white]65[/td][tr][td=50,white]Liz[/td][td=50,white]1,82[/td] [td=50,white]108[/td] [td=50,white]99,1[/td] [td=50,white]8,9[/td] [td=50,white]85[/td][/tr][/table]

Nou, vandaag weer mn weegdag: 84.7. Gelukkig wel 0.4 minder dan vorige week woensdag, maar wel een kilo meer dan afgelopen zaterdag. Ik hoop in de komende dagen (als het gesnaai weer klaar is tenminste; allerlei paaseitjes en snoeperijen op het werk helpen niet mee!) weer meer richting de 84 te komen of eigenlijk eronder natuurlijk. Maar ik moet ook ongesteld worden, dus tja. Misschien dat ik daarom ook wel een paar zwakke dagen achter de rug heb. Vanavond dus een etentje met mn werk, ik neem dan sowieso geen toetje.
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 08:50

Re: Afvaltopic

Zorg dat je 2 broodjes klaar legt anders? En de 3e niet meer in zicht ;) Je kan het! ;) En dan lekker salade er bij maken/eten ipv alleen sla er bij misschien?

En dank je :) Ben er ook wel trots op dat ik het zelf heb gedaan zonder repen of shakes of gastric bypass of zo. En ieder voor zich hoor en ieder doet wat goed voelt. Maar ik vond die opties niets voor mij. Ik wilde het met een gezond(er) eetpatroon en meer bewegen kunnen bereiken. En tja ik ben al een eindje gekomen haha.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 09:01

Re: Afvaltopic

Ik ben gestopt met de weightcare, ik val geen ram af en inmiddels vind ik het vies. Ik ga zo even speltbrood halen, wat mager beleg etc. Ben benieuwd. Deze week hebben we een 5 daags pakket van hellofresh voor avondeten dus dat is in ieder geval gezond :)

Ik weet niet meer wie het vroeg ( en te lui om terug te lezen haha) maar ik sport in w.ageningen
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 09 Apr 2014 09:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 09:02

Re: Afvaltopic

Ja dat is idd wel een goede. Gewoon 2 broodjes maken. Ook vet stom trouwens, eerst had Jumbo 4 broodjes in 1 verpakking en dan had ik altijd 1 over. En nu hebben ze 5 broodjes in 1 verpakking gedaan. M`n vriend heeft er altijd aardappeltjes bij. Echt vet zonde van die broodjes. Maar goed daar gaat het nu niet over haha! :P

Goedzo Highway, Weight Care zit vol met suikers, zonde. En je kan het met gewoon gezond eten! :hulde:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 09:15

Re: Afvaltopic

Highway succes met de nieuwe weg die je in slaat zonder die weight care.
Wat voor groentes zitten er in het pakket?

Cotton soms zijn verpakkingen niet ideaal idd haha. Maar ja idd 2 broodjes maken en verder niet meer nemen ;) Aardappels erbij zou ik zelf dan ook niet meer doen. Maar wat ik al zei een salade dan weer wel. Al zou ik zelfs denk ik 1 broodje doen. Maar goed jij bent meer gewend dus dan is 1 minder al een goede stap :)
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 09:28

Re: Afvaltopic

ik heb het even gecopy paste uit het weeklijstjes topic Ibbel, maar er zitten dus hele maaltijden in het pakket.

woensdag: kabeljauwfilet met zeekraal en ovenfriet
donderdag: broodje hamburger met gegrilde groenten, yoghurtsaus en salade
vrijdag: kichree met kidneybonen en peultjes
zaterdag: spaghetti integrale met kippendijfilet en raapstelen
zondag: bami met pinda's en gebakken ei in ketjapsaus

Er zit courgette, wortel, bleekselderij, zeekraal, mesclun, peultjes, kidneyboontjes, tomaat, uiten, raapstelen en prei in het pakket. Ben benieuwd hoe alles zal smaken.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 09:56

Re: Afvaltopic

Oh oke! Ik dacht dat t alleen groentes waren ;)
Maar wel aan de ene kant leuk dat je ook de wat (iig voor mij) onbekendere dingen krijgt er bij.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 10:03

Re: Afvaltopic

ja voor mij ook hoor, zowel raapstelen als zeekraal heb ik nog nooit gehad. Of het moet onbewust zijn geweest in een restaurant ofzo. Vooral naar de zeekraal ben ik benieuwd.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Apr 2014 10:44

Re: Afvaltopic

Nou spannend dus haha. Laat je het weten of het wat was?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Apr 2014 10:52

Re: Afvaltopic

Het eten van eieren, maakt het uit in wat voor vorm? Kan je er bijv. ook een gebakken ei van maken? Ik kan namelijk eieren bakken zonder olie/boter of wat voor soort vet dan ook. Dan lijkt het me niet ongezonder dan een gekookt ei?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Apr 2014 10:53

Re: Afvaltopic

Lijkt me ook niet, een ei is een ei.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2014 10:59

Re: Afvaltopic

2 ei is een paasei! :D

Maar idd, volgens mij maakt het zonder olie/boter niks meer uit!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Apr 2014 11:11

Re: Afvaltopic

De voordelen van een gloednieuwe pan :D
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Apr 2014 12:12

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Ja dat is idd wel een goede. Gewoon 2 broodjes maken. Ook vet stom trouwens, eerst had Jumbo 4 broodjes in 1 verpakking en dan had ik altijd 1 over. En nu hebben ze 5 broodjes in 1 verpakking gedaan. M`n vriend heeft er altijd aardappeltjes bij. Echt vet zonde van die broodjes. Maar goed daar gaat het nu niet over haha! :P

Goedzo Highway, Weight Care zit vol met suikers, zonde. En je kan het met gewoon gezond eten! :hulde:


Je kan ze gewoon in de vriezer doen!

Ik eet tegenwoordig alleen verantwoord shoarma. Die van de Lidl is zonder geraffineerde suiker, die bak ik zonder olie (of kokosolie), met paprika of spitskool en doe ik tussen een speltboterham! Eventueel een klein beetje eigen gemaakte tomatensaus, maar zonder is ook heerlijk!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers