Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Couchsurfing

<<

Anoniem40

Bericht 02 Apr 2014 21:45

Couchsurfing

Zijn er hier meiden die aan couchsurfing doen? Bij anderen slapen of ook zelf mensen hosten?

Ik heb pas 2 keer gehost, terwijl ik al vrij lang lid ben. Ik wijs de meeste requests af, omdat ik er geen zin in heb of omdat de mensen me niet leuk lijken. Stom eigenlijk, want de 2 keren dat ik het wel gedaan heb was het super gezellig. Ik ben zelf 1 keer bij iemand gaan slapen, voor 1 nacht. Het was gezellig, maar we hadden geen hele grote klik, het was een beetje raar.

Nu ben ik verhuisd naar Oslo en ik merk dat de hostels hier duur zijn (25 euro voor een bed in een dorm). Ik krijg aan de lopende band requests. Het lijkt me wel leuk om weer eens wat mensen te ontmoeten en ik zou ook graag wat meer positieve reviews op mijn profiel krijgen, dus ik heb besloten weer te gaan hosten. Ik heb net ja gezegd tegen een Spanjaard die dit weekend wil komen.

Ik ben benieuwd of er hier couchsurfers zitten!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Apr 2014 22:14

Re: Couchsurfing

Ik heb een aantal jaar geleden een paar keer gesurft, bij anderen. Niet hosten, dat wilde ik niet. Ik heb o.a. Geslapen bij mensen in Bulgarije, Parijs en Sacramento. Vond t super leuk! En ik was heel actief in Sofia met couchsurfmeetings.
In Parijs was dat trouwens ook leuk: Met onze host naar een CS meeting geweest, daar een meisje ontmoet die ons uitnodigde voor een picknick aan de Seine de dat er na (vet leuk, met gitaar en eten en allemaal mensen), daar weer jongen ontmoet die we de dag daarna weer bij de notre dame hebben gezien. Zo rolt t balletje gauw.
<<

Anoniem40

Bericht 02 Apr 2014 22:22

Re: Couchsurfing

Ik snap dat je niet wilt hosten hoor, maar dat is natuurlijk wel een beetje de bedoeling. Ik hoop dat ik op reis ook zo wat leuke en bijzondere dingen mee kan maken, lijkt me leuk!
Hier zijn trouwens ook meetings, ik neem me al een paar maanden voor om naar een bordspellenmeeting te gaan, maar op de 1 of andere manier vind ik het een beetje eng en stom. Om zo maar af te spreken met mensen die ik niet ken, terwijl ik met hosten dus geen probleem heb. Deze week misschien toch maar doen!
<<

Anoniem40

Bericht 02 Apr 2014 22:37

Re: Couchsurfing

Ik zit er nu trouwens over te denken om onze extra slaapkamer op airbnb te zetten, daar kun je dat per nacht verhuren. Eigenlijk hetzelfde als couchsurfing, maar je krijgt er geld voor. En ik kan eerlijk gezegd wel wat extra geld gebruiken...
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Apr 2014 22:39

Re: Couchsurfing

Whoop! schreef:Ik zit er nu trouwens over te denken om onze extra slaapkamer op airbnb te zetten, daar kun je dat per nacht verhuren. Eigenlijk hetzelfde als couchsurfing, maar je krijgt er geld voor. En ik kan eerlijk gezegd wel wat extra geld gebruiken...
Zou ik persoonlijk ook eerder doen. Ik heb als gast iig hele goede ervaringen met airbnb.
<<

Anoniem40

Bericht 02 Apr 2014 22:57

Re: Couchsurfing

Ja, het zou natuurlijk fijn zijn om er geld voor te krijgen, maar zoals de kamer er nu uitziet vind ik hem niet goed genoeg om te verhuren. Het wordt nu een beetje gebruikt als opslaghok, dus dan zouden we eerst een beetje op moeten ruimen en het iets gezelliger maken. Misschien doe ik dat deze week wel, heb ik een leuk projectje :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Apr 2014 23:55

Re: Couchsurfing

Gewoon naar de bordspelmeeting gaan. In NL heb je ook bordspelverigingen die maar 1 of 2 keer per maand een spellenavond hebben. Ik was er eerst ook een beetje huiverig voor, maar ik ben naar zo'n avond toe geweest en het viel erg mee. Heb er leuke mensen ontmoet en ook nog leuke spellen gespeeld en ben zelfs lid geworden.

Oslo lijkt mij wel gaaf om een keer naar toe te gaan. Daar hebben ze toch dichtbij de stad en skigebied?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Apr 2014 00:09

Re: Couchsurfing

Fred schreef:Gewoon naar de bordspelmeeting gaan. In NL heb je ook bordspelverigingen die maar 1 of 2 keer per maand een spellenavond hebben. Ik was er eerst ook een beetje huiverig voor, maar ik ben naar zo'n avond toe geweest en het viel erg mee. Heb er leuke mensen ontmoet en ook nog leuke spellen gespeeld en ben zelfs lid geworden.

Oslo lijkt mij wel gaaf om een keer naar toe te gaan. Daar hebben ze toch dichtbij de stad en skigebied?

Waar heb jij het nou weer over?
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Apr 2014 00:26

Re: Couchsurfing

Ze heeft het over een bordspellenmeeting. Ik kan voorstellen dat het een drempel voor iemand is om dat naartoe te gaan. Was het eerst namelijk ook voor mij, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Apr 2014 00:40

Re: Couchsurfing

Whoop! schreef:Ik snap dat je niet wilt hosten hoor, maar dat is natuurlijk wel een beetje de bedoeling. Ik hoop dat ik op reis ook zo wat leuke en bijzondere dingen mee kan maken, lijkt me leuk!
Hier zijn trouwens ook meetings, ik neem me al een paar maanden voor om naar een bordspellenmeeting te gaan, maar op de 1 of andere manier vind ik het een beetje eng en stom. Om zo maar af te spreken met mensen die ik niet ken, terwijl ik met hosten dus geen probleem heb. Deze week misschien toch maar doen!


Nee hoor het is helemaal niet de bedoeling om ook te hosten als je zelf surft. Ik heb daar nog nooit wat over gehoord en die optie kun je prima aangeven.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 03 Apr 2014 01:57

Re: Couchsurfing

UN, via couchsurfing kun je ook avonden iets doen. Ik ben ook wel eens naar een game-avond geweest toen ik net nieuw was in mijn stad.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Apr 2014 08:18

Re: Couchsurfing

Fred schreef:Ze heeft het over een bordspellenmeeting. Ik kan voorstellen dat het een drempel voor iemand is om dat naartoe te gaan. Was het eerst namelijk ook voor mij, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.

Ik las daar helemaal over heen gisteren zie ik. Snapte de link daarom niet :)

Hoe dan ook, ik heb vaak gehost bij CS. Altijd goede ervaringen mee gehad en leuke contacten opgedaan. Ik heb 1 keer zelf ergens geslapen. Dat was in Hongarije.
#teammaple🍁
<<

Anoniem40

Bericht 03 Apr 2014 08:45

Re: Couchsurfing

Fred; In Oslo heb je inderdaad een skigebied bij de stad, je kunt er met het openbaar vervoer naartoe. Maar niet te vergelijken met de skigebieden in Frankrijk en Oostenrijk hoor, het zijn maar een paar liften en maar een paar leuke pistes.

Marin; Ik dacht dat dat wel een beetje verwacht werd, maar ik lees ook dat t niet hoeft nee.

UN; Leuk dat je gehost hebt!

Ik ga mijn extra slaapkamer echt niet opgeruimd krijgen op m op airbnb te zetten ben ik bang, dus dan zal het couchsurfen worden. Ben benieuwd of ik reactie krijg van die Spaanse jongen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Apr 2014 12:07

Re: Couchsurfing

Ik heb heel veel gesurft en ook 1 keer gehost (maar dat was maar een dagje).

Ik vind het helemaal geweldig! En heerlijk! Heb zowel in Indonesië (bijna 2 weken lang door heel java) en ook 2 weken in Argentinië aan couchsurfing gedaan. Echt vrienden voor het leven gemaakt en heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt dankzij mijn host.
<<

Anoniem40

Bericht 08 Apr 2014 13:04

Re: Couchsurfing

Leuk Tabbie!
Ik krijg morgen mijn eerste gasten sinds hele lange tijd. Nederlandssprekend, dat leek me wel leuk om er weer even in te komen. Ik hoop dat het gezellig wordt :)
<<

Anoniem287

Bericht 08 Apr 2014 13:16

Re: Couchsurfing

Ik heb aan Couchsurfing gedaan in San Francisco, Los Angeles, Sacramento en een klein plaatsje ergens in het midden van California (naam vergeten). In SF en LA heb ik ook echt dingen ondernomen met de hosts. Ik deed en ik zag echt dingen die ik anders niet mee zou hebben gemaakt. Echt bijzondere ervaringen waren dat! Vooral Los Angeles; ik verbleef daar in een luxe villa in de Hollywood Hills tussen de beroemdheden.

In Sacramento en dat andere plaatsje was het alleen als plek om te overnachten op doorreis. Bij de mensen in Sacramento ben ik het jaar daarna nog een keer geweest. Zelf heb ik de mensen gehost die tegelijkertijd met mij bij dezelfde Couchsurfer verbleven in SF. Oh ja en verder heb ik in Cambridge gemeet met een meisje van Couchsurfing. Zij woonde daar en ik ook (als au pair) en ik zocht vrouwelijke contacten om Cambridge mee te verkennen.

Al mijn Couchsurf-ervaringen zijn dus positief!

Wat ik trouwens wel echt heel bizar/bijzonder vond, was dat de mensen bij wie we overnachtten in dat plaatsje in California, 's ochtends heel vroeg naar hun werk gingen en wij gewoon daar nog mochten blijven. We kwamen 's avonds laat om 11 uur aan de avond daarvoor dus we hadden enkel een uurtje zitten kletsen met ze, haha. 's Ochtends hebben wij toen de kamer netjes opgeruimd en pannenkoeken voor ze gebakken. Toen ze weer thuiskwamen uit werk 's avonds stond er dus een stapel heerlijke Nederlandse pannenkoeken op ze te wachten :) Zelf hadden ze ook een kaartje met tekst en foto van hun gezin (2 zoontjes) achtergelaten op de keukentafel voor ons. Zo lief! Bij de mensen in Sacramento moesten we 's ochtends tegelijk met hen vertrekken, vandaar dat ik niet had verwacht dat we bij deze mensen gewoon mochten blijven toen zij naar hun werk gingen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers