Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Anoniem74

Bericht 08 Apr 2014 12:32

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hier doet hij dat ook ella. Tussen tafel en bank prima....maar verder....ho maar.

Leuk vooruitzicht Travel! Zag het huis ergens in een topic of fb geloof ik. Ziet er goed uit zeg! Heb je al een idee voor de nieuwe kamer van de kleine meid?

Hier ook 1 slaapje, van 3 uur. Verder is hij vreselijk actief. Hij wil het liefst net als broer klimmen en klauteren. Van de glijbaan is favoriet, al frustreert het hem dat hij niet zelf alle trapjes op kan. Sommige zijn net te lastig.




Wie nog graag een kindje (of meer...) erbij zou krijgen: hebben jullie hier al over na gedacht? Zelf kriebelt het nog niet, maar sluit niets uit.
<<

ChiQ

Bericht 08 Apr 2014 12:51

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ik ben ook een wintermama 2013! Mijn zoontje is van januari 2013. Ik geloof dat ik een snelle jelle heb, hij liep met 12,5 maand goed zelf los en inmiddels wil hij nooit meer in de wagen, heel vermoeiend. Hij praat ook echt, hij zegt regelmatig 2 woordjes bijv - mama, atr? (mama, mag ik water) hij zegt: poes, paard, koe, sjaap (schaap), bal, auto, buiten, ijst (rijst) asse (plassen), blaft als hij een hondje ziet en zegt: ondje, daag, yaya (oma in het Armeens) ama (oma), papa, dayi (oom in het Turks) ensi (mijn zusje Nancy) babu (bumba) etta (eten) en jawel... Ajax. en de hele dag: MAMAAAA, sinds kort belt hij ook en dan komt er een waterval aan onverstaanbare woorden uit. Verder is het een brokkepiloot, hij klimt overal op, en af en hij kan de trap zowel op als af. Hele leuk fase!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Apr 2014 12:53

Re: Winter 2012-2013 mama's

T loopt al een paar maanden los, hij zette zijn eerste losse stapjes toen hij precies 11 maanden was. Sinds een week ongeveer klimt hij ook zelf op de bank en dan gaat hij vervolgens daar overheen rennen. Vind ik niet zo´n goed idee, hij is er laatst al met een salto vanaf gevallen dus nu trek ik hem elke keer van de bank af. Helaas vindt meneer dat een erg leuk spelletje, dus moet ik hem zo´n 500 keer per uur van de bank afhalen, zeer vermoeiend.
Verder is hij graag buiten, zodra de deur opengaat dan komt ie meteen en hij stapt zo naar buiten als hij de kans krijgt. Vorige week zijn we lekker in de tuin bezig geweest en dat vond hij echt heel leuk. Lekker door de modder stappen, en af en toe even proeven of modder ook lekker is :palm:

Hij slaapt meestal 1 keer per dag, een uurtje of 2. Het slapen gaat de laatste tijd (overdag) steeds beter, heel fijn.

Wij willen nog wel een tweede kindje, maar nu nog niet. Ik vind het nog wel lekker makkelijk met 1 kind. We zien wel wanneer er een tweede komt, zijn er niet echt mee bezig momenteel.

Travel, leuk dat jullie naar de veluwe gaan verhuizen. Ik vind het daar zo mooi! Ik ben er gister met T wezen wandelen, echt supermooi. (Mijn man moest daar zijn voor zijn werk dus we konden mooi even meerijden :D)
19-12-2012
04-07-2015
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 08 Apr 2014 13:26

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk binbam, ja wij zijn ook erg verlieft op de omgeving daar.
Chiq: wat kletst hij al lekker! leuk.
Ig-nore: dat klimmen is hier nog niet zo.

Wel merk ik dat madam steeds meer weet dat ze zelf iets wel of niet leuk vind en soms als ze haar zin niet krijgt gaat brullen ;-)

Leuk om te lezen dat elk kindje alles op zijn eigen tempo doet, en steeds meer kunnen.
Onze dochter vind het ook leuk als wij oren/ogen/tandjes/neus zeggen en zij het kan aanwijzen. Zodra ze iemand ziet.....gaat ze ernaar wijzen en als wij het dan benoemen....klapt ze vrolijk voor zichzelf :heart:

Wij willen denk ik" nadat we in ons huis zitten" wel voor de 2e gaan als het lukt. Kan stiekum niet wachten om weer zwanger te zijn :smile:
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Apr 2014 13:37

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk dat dit topic weer geupt is!

Ik ben ondertussen al zwanger van de derde. Valt me wel zwaar met 2 kleintjes waarvan de jongste een kleine terrorist is maar vooruit, ik heb er zelf voor gekozen en de rust komt vanzelf weer.

J liep ook ondanks zijn spreidbroek met 13 maanden al. Hij vind het zelf super leuk en elke keer is hij nog hard aan het gillen als hij loopt. Ik moet hier alle kast deurtjes op slot hebben, prullenbakken opruimen want hij eet er uit, krukjes moeten op de kop, deuren dicht want hij zit zo boven of hij graait in de wc en de oudste vergeet ngo wel eens door te spoelen dus dat idee vind ik niet zo fijn. Verder is het heerlijk genieten en heerlijk druk! Zal zo even bij lezen en reageren maar eerst mijn huishouden want J slaapt dus heb even tijd?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

ChiQ

Bericht 08 Apr 2014 13:47

Re: Winter 2012-2013 mama's

Pff, Kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is Kwak! Succes ermee, valt volgens mij niet mee straks 2 onder de 2 te hebben.

Julian is trouwens ook echt een draak, hij krijgt de slotjes op de kasten gewoon rustig open, heeft al bedacht dat als hij het krukje (of iets wat heb langer maakt) richting het te openen voorwerk brengt hij erop kan staan én het kan pakken/openen, zoals bijv de deuren. Wij moeten altijd zorgen dat we messen etc wegbergen.

Ondanks dat ik nog geen werk heb gaat hij per volgende week naar het KDV, ik denk dat dat voor ons beide beter is. Hij wordt anders uitgedaagd, en ik kom even aan mezelf toe.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 08 Apr 2014 13:50

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk weer een upje!

Ik zal morgen verder uitgebreid reageren want moet zo naar mijn werk.

Travel Jij werkt toch in R.k. bij de D.n. (Snap je hem;)) Blijf je daar nu gewoon werken als jullie straks op de V.eluwe wonen? Zoiets meen ik ergens gelezen te hebben. Zo, ja hoe ga je dat doen? Want D. is toch wel een stukje rijden.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Apr 2014 17:36

Re: Winter 2012-2013 mama's

Aaaah wat leuk dat dit topic ge-upt is!! :D

Leuk om die updates over jullie kindjes te lezen.

Ig-nore, wij willen heel waarschijnlijk in de toekomst wel een tweede kindje, maar sowieso de eerstkomende tijd nog niet. Ik zou het wel fijn vinden als de jongste naar school zou gaan vooraleer de volgende komt.

Ella, het zal vast niet lang meer duren voor hij zelf ook loopt. Ik denk dat ze vaak gewoon nog even die klik moeten maken om zelf te (durven) stappen.

Travel, ik las dat jullie gingen verhuizen, leuk! En leuk ook dat ze los loopt, wel lekker makkelijk. Ik zou het leuk vinden als hij dat deze zomer ook kan, veel fijner buiten spelen. Hier kan hij soms ook flink laten merken dat iets niet naar zijn zin is hoor, dan gaat hij flink met zijn benen stampen haha.

ChiQ, wat kletst Julian al lekker zeg! Ik vind het ook echt zo'n fijne leeftijd. Je kan ze vanalles leren en ze pikken zo snel op. Ik denk dat het voor jullie allebei wel fijn is als hij naar het KDV gaat. Anders denk ik dat jullie in een vicieuze cirkel blijven hangen. En zo heb je ook wat tijd voor jezelf he, lekker leuke dingen gaan doen zonder even alles te moeten regelen en rekening houden met. Gaat hij 1 dag?

Bimbam, oh haha dat lijkt me vermoeiend dat je hem moet blijven corrigeren dat hij niet op de bank mag. Hier gelukkig (nog) geen klimmer en dat mag best zo blijven van mij ;).

Kwak, echt heel erg leuk dat je weer zwanger bent. Lijkt me ook echt wel pittig hoor, zo met 2 kinderen thuis en dan zwanger zijn. Hopelijk kan je er toch van genieten!


Hier gaat het ook allemaal goed! Hij doet sinds hij 11 maanden is nog maar 1 slaapje. Soms maar een uurtje (veel te kort en dan is hij 's avonds ook echt heel snel moe/zeurderig) maar vaak wel 1,5-2u met uitschieters tot 2,5-3u. 2u slapen vind ik ideaal. Kan ik toch wat doen in huis en nog even wat tijd voor mezelf.

Qua ontwikkeling gaat het hier wel oké. Soms vraag ik me wel af wat de fysio nog voor ons kan betekenen en vaak heb ik wel het gevoel dat hij daar niet veel bijleert. Want ja, hij kan alles, behalve zelf lopen maar daar oefenen we thuis ook mee. In februari en maart bijv. had de fysio een stagiaire en die liet ze dan vaak haar gangen gaan. Maar dan merkte ik dus echt dat die stagiaire niet goed op de hoogte was, want dan ging ze hem leren zichzelf rechttrekken etc terwijl hij dat al lang kan. Ik ga het deze week nog eens aankaarten want ik wil er wel met een goed gevoel heen blijven gaan, misschien dat ze mij wel kan 'overtuigen' waarom het nog belangrijk is dat we blijven komen.

Hij loopt sinds een maand of 3 langs de tafel/bank etc maar zelf lopen zit er nog niet in. Volgens de kinderneuroloog zal dat ook nog wel een tijdje duren door zijn spierziekte en door zijn kortere beentje. 2 hindernissen die hij moet overwinnen, maar dat zal hem wel lukken. Het gaat allemaal wat moeizamer, maar hij komt er wel.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 08 Apr 2014 19:10

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat leuk om van iedereen een update te lezen! En wat fijn dat het allemaal goed gaat met de kindjes. en sommigen die denken al aan een tweede (of zijn al zwanger!) wauw!!

Hier is alles nu rustig, S. heeft zich even enkele weken ontwikkeld als een tierelier. Zowel zelf leren te gaan zitten als een variant van kruipen heeft ze in drie weken geleerd. Echt superfijn voor haar (drukker voor ons) maar ze schuif het hele huis door. Ze zit met 1 been vooruit en 1 been in kruipstand en zo gaat ze vooruit, heel grappig maar ja het werkt!
Verder eet en drinkt ze heel goed ineens, dus dat zal ook wel met haar ontwikkeling te maken hebben, kost natuurlijk tonnen energie.
Verder ontwikkeld ze zich ook goed, ze zegt papa en mama, bah en opa, schudt ja of nee en vind blokjes en ringen geweldig, is daar veel mee bezig en kan ringen om de vorm doen etc.

In mei gaan we naar de revalidatiearts en anesthesist en dan hopelijk in mei of juni ook een mri. Fysio komt elke 2 weken en dat gaat goed.

Kortom: alles gaat goed :)

edit: en ik moet nog niet denken aan een tweede haha
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Apr 2014 20:45

Re: Winter 2012-2013 mama's

leuk om al jullie berichtjes te lezen!

hier ,over het algemeen, een blij meisje dat lekker speelt.Ik heb een overalletje voor haar gekocht en daar kruipt en sjouwt ze mee door de tuin en de zandbak. Ze kan nu goed los lopen en begint al lekker te kletsen. Ze imiteert een heleboel en praat ook veel na.

Ze heeft trouwens heel lang aan het handje en langs banken e.d. gelopen. vlak voor haar 1e verjaardag deed ze voor het eerst een paar stapjes los om vervolgens nog ruim 3 maanden alleen aan de hand te lopen :)

een tweede zou ik,op het gemakje, wel voor willen gaan binnenkort. wel wacht ik even tot ze wat verder los kan lopen want ik heb kans dat mn bekkeninstabiliteit weer terug komt. Dan is het wel fijn als ze goed loopt.Ik vind het wel spannend, ben nu wel echt verwend met een kind dat goed eet,slaapt etc
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Apr 2014 21:49

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk, een update. Ik ga ook morgen even reageren als ik achter een pc zit. Op de tablet vind ik zo'n verhaal te lastig ;)
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Apr 2014 22:20

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat leuk om van iedereen een update te lezen!

Hier een dreumes van ruim 15 maanden met een eigen willetje. :palm: Dus hier is het niet altijd even gezellig zullen we maar zeggen! :angel:
Over het algemeen is L nog steeds een heel makkelijk meisje, ze eet, slaapt en drinkt goed. Vind het geweldig om in de tuin te spelen met haar bal, en staat het liefst smorgens al meteen in haar pyjama buiten. Dan gaat ze bij de tuindeur staan en roept ze: uit, uit, UIT. :smile:
Ze loopt sinds ze 1 jaar is, en inmiddels is dat rennen door de kamer heen. Ze ontwikkeld zich echt razendsnel momenteel. Soms zegt ze woorden na, en ze kan haar ogen, oren en neus zelf aanwijzen. Laatst noemde ik haar "wijsneus" omdat ze een heel bijdehand koppie trok. Wijst ze haar neus aan!! Dan ben je wel even uigeluld. ;)

Hier komt er hoogstwaarschijnlijk geen tweede kindje... Aan de ene kant willen we wel heel graag, maar mijn man durft het (nog) niet aan. Verder wil/kan ik er niet over praten...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Apr 2014 06:57

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway, wat fijn om te lezen dat ze zich zo goed ontwikkeld! Ieder zijn eigen manier van kruipen he, als dat voor haar werkt is het prima! Dat echte kruipen komt vanzelf wel, dat duurde bij mijn zoontje ook heel lang.

Bolus, leuk dat jullie binnenkort wellicht ook voor een tweede willen gaan. Snap wel dat je liever hebt dat ze eerst wat beter los loopt omdat de kans op bekkeninstabiliteit natuurlijk groot is.

Pinkel, wat jammer dat er wellicht geen tweede komt bij jullie. Ik kan je man wel snappen hoor, maar het lijkt me toch heel moeilijk als je toch graag een tweede wil en die wens niet in vervulling kan zien gaan.


All, hoe ging dat bij jullie kindjes eigenlijk met lopen? Ik zie R. echt nog niet lopen, hij is daar ook echt véél te enthousiast voor. Soms heb ik hem bij zijn schouders vast en dan ligt er wat op de grond. Dat wil hij dan oprapen, dus hij bukt en dan laat ik hem los. Hij komt dan gewoon zelf recht en loopt dan 2/3 pasjes alleen. Als hij geconcentreerd is, lukt het dus wel, maar meestal is hij zo dolenthousiast dat hij gewoon naar voor valt o.i.d. Hij is alleen maar geconcentreerd als hij eerst iets van de grond kan pakken lijkt wel.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 09:36

Re: Winter 2012-2013 mama's

S loopt nog niet :p maar op zich moet je voor lopen in het begin geconcentreerd zijn dus ik vind het niet zo gek klinken. Misschien als het enthousiasme wat wegebt en plaats maakt voor concentratie. Dat het hem dan gewoon wel lukt.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Apr 2014 09:51

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat goed snoes en highway dat jullie kindjes het zo goed doen!
En nog niet lopen is nog helemaal niet erg op deze leeftijd!

Praten doet J nog helemaal niet. Hij zeg de hele dag mama, mama, mama.

Qua eten is het echt een bootwerker, die jongen eet zo vreselijk veel. Hij eet met gemak 4 volle opscheplepels vol eten op en als het even kan nog veel meer.

Lopen, J heeft er heel lang overgedaan om los te lopen. Hij kon heel goed aan 1 hand lopen, stond ook heel stevig maar zodra je hem los liet liet hij zich op de grind vallen. Op 11 maart (detail ;) ) liep hij opeens zo 10-15 stappen los en sindsdien loopt hij alleen nog maar.

Chiq, d was maar 4 maand ouder toen J werd geboren dus het valt wel mee. Ik vind het heerlijk om jong moeder te zijn en de kids snel op elkaar. Het is wel druk maar due rust moet je zelf vinden en bewaren. Als ik straks 40 ben is de jongste 14 en dan kunnen mijn man en ik genieten van onze welverdiende rust en evt verre vakanties gaan doen.

Pinkel, bij jou was de bevalling toch heel erg heftig geweest dat je op de IC belande toch?hoe gaat het nu met je? Ben je weer voorledig herstelt?

Hier blijft het waarschijnlijk bij 3. Ik vind zwanger zijn niet heel erg leuk haha....heb heel erg last van de hormonen.
Man en ik,hebben nu ook allebei zo iets van het is goed, we zijn zo compleet als de baby er is.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 09 Apr 2014 10:16

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat!

Mijn Julian is eind februari 1 geworden! :-)
Het is een vrolijk kind maar heeft al echt een duidelijk wil haha. Hij is qua karakter heel anders dan onze oudste zoon. Leuk om nu al dat verschil te zien. Maar een onbezorgd jaar was het voor hem en ons niet, helaas. We hebben een hoop voor onze kiezen gehad en op het moment gaat het ook niet zo lekker met hem. Nu weer een fikse oorontsteking en ook zijn oogje is ontstoken. Daarnaast heerst er hier heel erg de waterpokken dus die kunnen we ook verwachten. Leuk :-(
Qua ontwikkeling is hij laat, hij heeft ook fysio op het moment. Kruipen doet ie nog niet evenals optrekken. Sinds vorige week kan hij wel zelf gaan zitten!

Ig-nore, ik wil heel graag nog een kindje, maar of die er ooit gaat komen, geen idee. Met name het eerste jaar houd man tegen zeker omdat die van J. zo zwaar was. Die van mij slaapt echt nog 2 keer 2/3 uur.
Ella, wat een vlotterik! Leuk hoor.
travel, al beetje gewend in Zeeland? Is altijd een drukke tijd zo'n verhuizing. Leuk dat jullie nadenken over een tweede kindje.
chiq, ook een zo'n vlot kind! Leuk hoor! Vooral dat kletsen, heerlijk.
Kwak, inderdaad nu even tropenjaren, maar genieten is het zeker!
Snoes, wat fijn om te lezen dat het goed gaat. En inderdaad even aankaarten bij de fysio. J. heeft ook fysio en heb mij inderdaad ook wel eens afgevraagd of het wel helpt, maar goed... Lopen kan hij nog niet, en zie ik ook niet zo gauw gebeuren.
Highway, haha die bijzondere manier van kruipen komt mij hier wel bekend voor. J. teigert maar gebruikt een beentje om vooruit te komen en zijn handjes altijd op elkaar. Fijn dat alles goed gaat.
Bolus, groot gelijk om dat nog even te wachten.
Pinkel, jammer dat er waarschijnlijk geen tweede komt, zeker als je die wens heb. Hoe gaat het met jou?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Apr 2014 10:57

Re: Winter 2012-2013 mama's

Sneeuwwitje, is er een bepaalde reden/iets vastgesteld waardoor zijn ontwikkeling trager gaat?

Eten doet hij hier overigens ook veel/goed, terwijl het echt een klein/fijn mannetje blijft.

Hoe groot zijn jullie kindjes nu? De mijn was 1 maand geleden 72 cm en 8,5 kg.
2012 & 2016
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 09 Apr 2014 12:42

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hij is eigenlijk constant ziek, wat natuurlijk een hoop energie vergt van hem.
Er is niks aantoonbaar waardoor het trager gaat in ieder geval.

J. is 77 cm en 8,3 kg.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2014 12:50

Re: Winter 2012-2013 mama's

We moeten over 3 weken weer naar het CB, de vorige keer met 11,5 maand was ze 75cm en 9,8 kilo
<<

ChiQ

Bericht 09 Apr 2014 12:56

Re: Winter 2012-2013 mama's

Sneeuwitje, wat vervelend dat jouw J zo loopt te kwakkelen. Die oorontstekingen zijn vreselijk maar ze gaan hier bijna altijd icm tandjes. Als hun gebitje compleet is, zullen ze minder last hebben.

Speaking off, mijn Julian heeft op 2 kiezen na zijn gebit compleet, hij krijgt er ook gelukkig maar 4-6 of 8 tegelijk.. hij krijgt heel erg moeilijk tanden en kiezen, maar hij had 8 snijtanden tegelijk door en 4 kiezen en daarna weer 4 hoektanden. Hoe zit dat bij jullie?

Julian is een vlot kind, ik hoor dat altijd van iedereen maar lopen deed hij zomaar uit het niets, en dat terwijl hij de ochtend daarvoor nog geen eens 1 stap kon zetten zonder om te kiepen liep hij zomaar ineens van de trap naar de gang en is nooit meer gestopt.

Ik weet dat mijn kind groot is, maar hij was vorige maand (14 maanden afspraak bij CB) 84cm en 13kg.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Apr 2014 13:00

Re: Winter 2012-2013 mama's

De mijne heeft op 1 of 2 tanden na ook zijn hele gebit al compleet. Ik denk dat die laatste tanden nu aan het doorkomen zijn want hij zit weer de hele dag met zijn vinger in zijn mond en dat doet hij alleen als hij tanden krijgt.
2012 & 2016
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 09 Apr 2014 13:55

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ik ben inderdaad diegene met de flinke nasleep na de bevalling met 8 dagen op het IC.

Mijn nieren hebben het het zwaarst te verduren gehad en zijn dan ook blijvend beschadigd, maar zijn inmiddels weer op een aanvaardbaar niveau van 50%. Dat zal ook niet veel beter meer worden, maar hier is ook goed mee te leven gelukkig!
Het gaat ook gewoon heel erg goed met mijn gezondheid (op een chronische blaasontsteking na dan :angel: ). Heb een betere conditie dan voordat ik zwanger was van ons meisje, maar ja wat wil je ook als je de hele dag achter zo'n guppie aan moet rennen! ;)

En juist omdat het zo goed met mij gaat, zou ik heel graag weer zwanger worden en nog een kindje willen krijgen. Maar ja it take's two to Tango zullen we maar zeggen hé?! ;) En ik snap ook echt wel dat mijn man bang is om mij te verliezen mocht het weer misgaan bij de bevalling en ik het deze keer niet zal overleven. Bovendien kon ik met alleen die kleine meid ook mijn rust pakken als ze sliep, dat gaat niet als je er al eentje heb rondhobbelen. Maar wie weet is mijn man er over een paar maandjes ineens wel klaar voor. Ik kan nog niet alle hoop laten varen, daar zit de wens veel te diep voor! :D
Afbeelding

Afbeelding
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 09 Apr 2014 14:07

Re: Winter 2012-2013 mama's

K doet ook nog 1 middagslaap. Op een goede dag 3-4 uur, op een minder goede dag 2 uurtjes. Hij was echt bezig met een hele lange slaap maar deze week gaat het weer iets minder. Sowieso bij de oma’s slaapt hij minder lang.

Praten doet hij nog niet echt bijzonder veel, al maakt hij wel bijna de hele dag geluid. Oeh en uh enzo :) Hij kan papa, mama, bah , boe, beh en daag.

Los lopen doet hij nu denk ik 1,5 maand ofzo. AF en toe is het nog een beetje waggelen maar over het algemeen gaat het aardig goed. Buiten op een ongelijke straat valt hij nog wel eens. En als hij geen zin heeft in lopen begint hij er gewoon niet aan. (Meestal midden in een winkel of op straat :()

Travel, drukke tijd! Maar zo te zien gaan jullie er wel goed op vooruit! Wij wonen ook op de Veluwe, ’t gekke is dat je dan bijna vergeet hoe mooi het hier is…

Oh ja, klimmen gaat hier sinds een week of 3 ook fantastisch. Op de bank komen is geen probleem meer en voordat je het weet is meneerjte boven!

Wij willen wel graag een tweede, maar nog niet nu. Ik voel me eigen nu behoorlijk gebonden aan K en ben juist blij dat het iets minder wordt. K is best wel aanhankelijk, als ik thuis naar boven loop (en hem dus alleen laat) zet hij het gelijk op een brullen, dat vind ik heel lastig. Alleen spelen is nog niet echt een succes. Als ik aan tafel ga zitten gaat hij aan m’n been hangen enz. Vind dat best wel vermoeiend en was dan ook heel erg blij dat hij een lange middagslaap ging doen! Al moet ik zeggen dat van de week het spelen aardig goed ging. Op ‘zulke’ dagen moet ik er echt niet aan denken nog eentje bij te hebben. Daarnaast lijkt het me heel prettig als hij iets zelfstandiger is en misschien ook iets meer begrijpt zodat je dingen uit kunt leggen. En als ik zwanger ben heb ik echt geen zin om er eentje van 12 kg nog regelmatig te moeten tillen!

Chiq, die J is echt een snelle Jelle! Wat praat hij al veel! IK denk ook dat je er goed aan doet om hem naar het KDV te brengen voor jezelf en voor hem! K gaat maar een halve dag, maar hij leert er echt veel en ze doen zoveel leuke dingen met hem!

Bimbam, wat vermoeiend! K vindt buitenspelen ook geweldig. Hij staat de hele tijd bij de achterdeur met z’n laarzen :banaan:

Kwak, bij ons is de prullenbak ook favoriet en alle kastjes (die kunnen) zitten op slot. De rest haalt hij met regelmaat leeg.

Snoes, wat slordig met zo’n stagiare. Hopelijk krijg je wat duidelijkheid van de week.

Highway, fijn van jou ook een positieve update te lezen!

Leuk, Bolus. Ja, dat is spannend he, dat vraag ik me ook wel eens af, zou een tweede nu op K gaan lijken of totaal anders zijn? Je kunt wel van alles beredeneren, maar je weet toch niet hoe het gaat worden.

Wat leuk Pinkel, een echte wijsneus! Ik vind het ook superleuk dat ze zoveel oppikken en imiteren. K weet ook waar zijn jas hangt, wat zijn schoenen zijn, waar zijn stoel is, waar Dikkie Dik ligt, de tandenborstel enz. Tsja, ik begrijp dat een tweede een moeilijke ‘kwestie’ is voor jullie.

Snoes, hier was het ook een poosje dat hij maar 2 stapjes deed, het leek ook vaak of hij bang was ofzo en zich dan maar snel liet vallen.

Kwak, dat is ook wel waar ik over denk, snel op elkaar, ben je er snel weer uit ;) Wij zijn ook jong (25/26) dus wat dat betreft kan het. Maar ik wil later wel kunnen zeggen dat de tijd toen de kinderen klein waren fijn was en nu wel het gevoel hebben dat ik het aankan zeg maar.

Sneeuwitje, beterschap voor je mannetje!

K is ook echt een hele goede eter (behalve als iets hem niet aanstaat). Wij zijn 13 feb op t cb geweest, 11,6 kg en 83 cm. Toen was hij ruim 14 mnd

Och ja, tanden en kiezen krijgen  K heeft boven 4 tanden en 2 kiezen en onder 3! tanden en 2 kiezen.

Zo, volgens mij hebben we alle punten nu wel gehad en heb ik er verder ook niks maar aan toe te voegen wat K betreft :)
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem74

Bericht 09 Apr 2014 20:06

Re: Winter 2012-2013 mama's

Als ik een foto van K op Fb zie YMB, dan zie ik echt zo'n ondeugend boefje. Volgens mij wordt dat echt zo' mannetje waar je vaak je lach bij in moet houden :)

Wat vervelend sneeuwwitje, en dat terwijl hij niet heel lang geleden ook al een fikse oorontsteking had toch? Ik hoop ook wel op een derde, maar nu nog niet. Eerst nog even genieten van deze 2, en hopen dat mijn man nog bijdraait.

Snoes, J is daar ook te ongeduldig en te enthousiast voor. Hij begint helemaal hyper te stappen en na 2 a 3 stappen is het boem.

Wat fijn dat het nu qua gezondheid zo goed gaat Pinkel. Kan mij voorstellen dat het moeilijk is wanneer je er anders over denkt dan de partner.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Apr 2014 20:35

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat leuk om jullie verhalen te lezen over R z'n leeftijdgenootjes :).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers