Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

<<

Anoniem 43

Bericht 07 Apr 2014 14:27

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 22 Apr 2014 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 07 Apr 2014 14:29

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Eerst zorgen dat ik een rijbewijs krijg en een 2e auto voor de deur. Voor de rest oppotten. Misschien een deel in de hypotheek stokken.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 07 Apr 2014 14:39

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Maar jullie zouden dus geen onderscheid maken tussen een gewonnen prijs (Staatsloterij) of een erfenis van je oma?
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2014 15:42

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou er een andere auto van kopen, het hele huis aan de buitenkant laten schilderen, stukje aanbouwen, tuin afmaken, nieuwe bank uitzoeken, lekker op vakantie gaan, ander bed kopen, rolluiken laten plaatsen en de rest gaat een tijdje op de spaarrekening.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Apr 2014 16:41

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bazinga schreef:Maar jullie zouden dus geen onderscheid maken tussen een gewonnen prijs (Staatsloterij) of een erfenis van je oma?


Ik wel denk ik. Maar een mooie herinnering aan mijn Oma zou dan niet perse een heel duur kado voor mezelf zijn. Ik zou iets tastbaars als herinnering kopen (ik denk een sieraad) en verder zou ik het geld hetzelfde besteden als dat het zou zijn alsof het van de Staatsloterij is. Ik geloof ook wel dat mijn Oma het een prachtig doel zou vinden dat mijn maandelijkse lasten lager zouden zijn, zodat ik minder hoef te werken en meer vrije tijd heb bijvoorbeeld.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 07 Apr 2014 17:23

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou een nieuwe auto kopen, flink shoppen, op vakantie gaan, studieschuld en restschuld van betalen en de rest in een nieuw huis stoppen.
<<

Anoniem187

Bericht 07 Apr 2014 20:05

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bazinga schreef:Maar jullie zouden dus geen onderscheid maken tussen een gewonnen prijs (Staatsloterij) of een erfenis van je oma?


Weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 07 Apr 2014 20:20

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bazinga schreef:Maar jullie zouden dus geen onderscheid maken tussen een gewonnen prijs (Staatsloterij) of een erfenis van je oma?

Ik dacht altijd van niet, maar nu het een erfenis van iemand is vind ik toch dat je het niet zomaar uit kan geven aan alles. Klinkt misschien een beetje stom, maar je wilt t toch besteden aan iets waarvan je weet dat diegene dat goed zou keuren ofzo.
Staatsloterij zou ik eerder over de balk gooien als in reizen, vakantie, auto etc.
<<

Anoniem91

Bericht 07 Apr 2014 20:58

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Wij kunnen helaas niet aflossen in de hypotheek anders hadden we dat gedaan. Nu zijn er banken die wel een ton aannemen om af te lossen binnen de hypotheek vanwege die eenmalige schenking/erfenis.

Maar wat ik zou doen? Ik heb op dit moment werkelijk geen idee! Ik denk dat ik alvast de eenmalige schenking aan de kinderen zou doen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Apr 2014 21:09

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Bazinga schreef:Maar jullie zouden dus geen onderscheid maken tussen een gewonnen prijs (Staatsloterij) of een erfenis van je oma?


Ik zou een erfenis denk ik wel zorgvuldiger besteden dan een gewonnen prijs. Ik zou bv een erfenis van mijn ouders verstandiger besteden dan een extraatje als een gewonnen prijs. En dat uit respect voor mijn ouders / wat zij gespaard hebben en omdat ik weet dat dat hun wens zou zijn. Dus dan zou ik er mijn hypotheek voor een deel mee aflossen (als dat op dat moment het verstandigste zou zijn), een opleiding/cursus gaan doen of een investering in mijn huis / meubels oid. Iets wat redelijk nuttig zou zijn. Daarnaast zou ik er wel iets leuks mee gaan doen als bv een reis maar ik zou er wel zuinig op zijn omdat het zo'n beetje de enige erfenis is die ik kan verwachten.

Een gewonnen prijs zou ik misschien meer besteden aan een droomreis of een luxe uitgave. Maar ook daarvan zou ik een deel sparen/beleggen oid voor het geval dat ik het later beter kan gebruiken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 07 Apr 2014 21:09

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Dan zou ik een leuk huisje kopen. (denk dat de bank max 50.000 wel aan hypotheek erbij wil lenen).
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 08 Apr 2014 08:03

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ik zou een gedeelte aflossen aan hypotheek. Ook zou ik wat bij de kinderen op de spaarrekening wat zetten. Ik zou de tuin aanpakken en een nieuw bed kopen voor ons
Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Apr 2014 08:45

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Ons huis te koop zetten en opzoek gaan naar een nieuw huis dat meer aan onze wensen voldoet.

En ik zou een vakantie boeken. :D
<<

Anoniem31

Bericht 08 Apr 2014 09:03

Re: Wat zou jij doen met een onverwachte erfenis?

Een mooiere caravan kopen en de rest op de spaarrekening. En dan altijd kunnen kopen wat nodig is
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat