Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2014 19:16

Re: Biechttopic

Goed dat je een afspraak hebt morgenochtend!! Het is wel belangrijk dat je dan ook zegt wat er in je biechtje staat.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel een schouder over hoor. (Je mag me ook PMen)
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 07 Apr 2014 20:44

Re: Biechttopic

Mijn ouders hebben dat letterlijk gezegd. Er wordt weleens geluisterd, maar het wordt eerder weer vergeten of juist niet over gepraat maar slechts voor waar aangenomen.

Ik stoot heel veel mensen af. Dat lijk ik expres te doen, omdat ik bang ben om me aan een persoon te binden. Ik heb al vaak het commentaar gehad dat ik me moet aanpassen. Maar ik zou niet weten hoe. Het is echt niet leuk om altijd alleen te zijn, maar het is beter dan me binden aan iemand en mijn hart gebroken krijgen. Als ik dat toch eens kon aanpassen, dan zou ik al heel anders in het leven staan.

Dank je wel, Siepie. Heel lief. Ik ben er alleen niet zo goed in. :redface:
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Apr 2014 20:52

Re: Biechttopic

Biechtje,

Goed dat je naar de huisarts toe gaat en een afspraak gaat maken. Kun je niet via je huisarts of psycholoog bij een depressiegroep? Misschien dat het helpt als je dingen kunt delen met mensen die 'in hetzelfde schuitje zitten' als jij en je elkaar tips en steun kunt geven.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat er voor jou snel een dag aanbreekt waarop je niet meer met dit gevoel in slaap valt en niet meer zo wakker zult worden. Vreselijk om je zo te moeten voelen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem187

Bericht 07 Apr 2014 21:23

Re: Biechttopic

Geen tips voor je Biechtje, wel een dikke knuffel. Dapper van je dat je naar de huisarts gaat, dat vind ik al heel knap!
<<

Anoniem38

Bericht 07 Apr 2014 22:07

Re: Biechttopic

Je hebt de goede stap ondernomen! Heel veel sterkte! Je mag mij ook PM'en als je je ei kwijt wil. Ik kan me wel zo ongeveer helemaal voorstellen hoe je je voelt..
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2014 23:25

Re: Biechttopic

Geeft niks. Ik verwacht er overigens niks voor terug hoor, wil je alleen laten weten dat er mensen zijn die om je geven en dat je -zelfs met al je ellende- de moeite waard bent.

Ik heb geen idee wie je bent maar iedereen is de moeite waard! Mocht je toch behoefte hebben aan een schouder dan pm je me maar. :hug:
30-04-2017
<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:43

Bericht 08 Apr 2014 08:41

Re: Biechttopic

Biechtje.. heel veel succes zometeen. Ik weet hoe moeilijk/eng deze stap kan zijn, daarom des te beter dat je het doet!! Net als mijn voorgangers mag je mij ook pm-en!
Succes
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 08 Apr 2014 12:22

Re: Biechttopic

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. We hebben alles besproken. Op het eind van het gesprek waren we het er beiden over eens dat ik het verkeerd heb aangepakt. Daarover wil ik op het forum, ook anoniem, niet over hebben. We hebben afgesproken dat ik de gesprekken met de psycholoog voortzet, en dan om vooral te kijken naar vervolgstappen (vervolgtherapie), en dat ik mijn AD blijf slikken zonder domme dingen te doen. Het heeft me voornamelijk erg opgelucht om eerlijk te zijn.

Ik heb vandaag een veel betere dag dan de afgelopen weken. Dus ik ga mijn hoofd ook verder leegmaken door mijn huis een goede poetsbeurt te geven.

Dank jullie wel voor het lezen en reageren. Ook dat heeft me geholpen.

Ik las nog iets over groepstherapie. Dat heb ik één keer in mijn leven gedaan en dat doe ik nooit weer. Elke week lag er een andere groepslid in het ziekenhuis met een overdosis. Verschrikkelijk gewoon.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Apr 2014 12:28

Re: Biechttopic

Knap van je Biechtje! Fijn ook dat je een betere dag hebt vandaag.
Wanneer spreek je je psycholoog weer?

Heel veel sterkte :hug:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Apr 2014 12:34

Re: Biechttopic

Goed biechtje!! Hou het gevoel van vandaag vast. En idd je huis opruimen werkt ook altijd goed!
30-04-2017
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 08 Apr 2014 19:33

Re: Biechttopic

Goed van jezelf biechtje , een opgeruimd huis geeft vaak ook een beter gevoel in je hoofd. Dikke knuffel en heel vel sterkte
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 08 Apr 2014 20:57

Re: Biechttopic

Goed zo Biechtje! En blijf praten met iemand, ook al is het de huisarts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 08 Apr 2014 22:01

Re: Biechttopic

Vandaag heb ik een dag gehad die ik eigenlijk al heel lang nodig was.

Vanochtend belde ik mijn vader om te melden dat ik vrijdagavond mijn doos oud papier zou langsbrengen. Hij zei 'Helemaal goed. De koffie staat dan ook gelijk klaar'. Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen zijn we geen sterren in gevoel, maar iets zei me dat hij een gewoon kletspraatje met me gemist had. Dus dat voelde wel even goed en dat ga ik vrijdagavond doen.

Na het telefoontje met mijn vader belde mijn moeder. Of ik een kop thee kwam drinken. Met haar heb ik het gehad over wat ik hier heb verteld. Ze luisterde, gaf me tips. Ze luisterde een keer echt, zonder haar kop in het zand te steken. Het voelde goed om het te vertellen. Ze zei alleen maar; Je bent zo'n verschrikkelijk lief mens, ik snap niet dat je dat zelf niet ziet. Ik zie dat nu ook niet, maar kennelijk ben ik dat wel.

Voor wie het vroeg, morgen heb ik een afspraak staan.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Apr 2014 20:47

Re: Biechttopic

Je ziet het pas zelf als je weer in jezelf gelooft... Sterkte!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Apr 2014 13:42

Re: Biechttopic

Ik ben wel benieuwd hoe het met het Biechtje gaat? Heb je je hart bij de psycholoog kunnen luchten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 11 Apr 2014 07:59

Re: Biechttopic

Bah.. ik voel me ontzettend rot.. ik ben al een paar weken onder behandeling bij een psycholoog.. we kwamen niet echt verder omdat ik mijn gevoel volledig heb uitgeschakeld en niet meer weet hoe ik er bij moet komen. We zijn nu truucjes aan het uitproberen...
maar deze week ben ik zooo futloos, ik wil helemaal niks, voel me eenzaam en alleen met mijn gedachten, denk steeds vaker hoe het leven zou zijn zonder mij (voor anderen, maar ook hoe mn uitvaart er uit zou zien, wie zouden er komen etc).. vooropgesteld dat ik geen zelfmoordgedachten heb..ben ik wel bang die te krijgen.
Ik heb nu heel sterkl; waarom moet ik bij mn gevoel komen als het zo negatief is. Ik weet wel dat dat nodig is om verder te komen, maar ik wil dit niet voelen. Ik wil weer plezier maken :(
ik weet niet wat ik met dit biechtje wil, maar voornamelijk even (anoniem) van me afschrijven
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 11 Apr 2014 20:49

Re: Biechttopic

Ik weet niet of ik dit hier mag vertellen, als het niet mag dan verwijder ik het weer. Maar ik word heel erg getriggerd door een persoon op het forum. Ik heb zelf een eetstoornis gehad en de laatste tijd ben ik weer veel bezig met eten en gewicht. Deze persoon meld zovaak dat ze te dik is etc waardoor ik denk als zij dik is ben ik helemaal een zeekoe. En ik probeer het te ontwijken maar het lukt me niet, zelf in topics die niet over afvallen gaat staan die opmerkingen. Ik heb geprobeerd om een tijdje weg te blijven van het forum maar ik heb hier ook veel steun.

Ik weet niet wat ik met deze biecht wil, misschien alleen even gezegd hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2014 20:54

Re: Biechttopic

Ena laatste biechtje: Wat heftig allemaal, ik heb totaal geen tips, maar ik hoop dat je snel de weg naar boven weer kunt vinden!

Laatste biechtje: Dat is best heftig, het zou inderdaad zonde zijn als je daarom niet meer op het forum kunt komen.
Pfoei, eigenlijk heb ik voor jou ook totaal geen tips ofzo... :(
Maar wilde toch even laten 'weten' dat iemand je biecht gelezen heeft.
Sterkte!
<<

Anoniem51

Bericht 11 Apr 2014 20:55

Re: Biechttopic

Ik zou de reactie van die persoon proberen te vermijden/links te laten liggen (als je iemand via d'r profiel als vijand toevoegt dan krijg je haar reacties niet meer te zien, toch?). Eventueel kun je haar via PM erop aanspreken, maar ik denk dat ik dat niet eens de moeite waard zou vinden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Apr 2014 20:59

Re: Biechttopic

Laatste biechtje, wat vervelend! Lijkt me heel moeilijk om te vermijden. Ik denk dat ik zoals Dundas voorstelt die gene even op vijand zou zetten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem38

Bericht 11 Apr 2014 21:53

Re: Biechttopic

Ik voel me nu wel aangesproken, geloof ik.. Het is nimmer mijn intentie geweest om iemand te triggeren. Ik hang nu in een verkeerde modus, maar ik zal er op letten het hier wat minder te uiten. En sorry als ik ht ben/was!
<<

Anoniem124

Bericht 11 Apr 2014 21:56

Re: Biechttopic

Jip83 schreef:Ik voel me nu wel aangesproken, geloof ik.. Het is nimmer mijn intentie geweest om iemand te triggeren. Ik hang nu in een verkeerde modus, maar ik zal er op letten het hier wat minder te uiten. En sorry als ik ht ben/was!


Ik vermoed dat jij je noet aangesproken hoeft te voelen! (Niet omdat jij niet de smalste bent, integendeel, maar omdat jij er zelf open over bent een 'probleem' te hebben). Er zitten hier ook meiden met een top body en eetpatronen op het randje van gezond en extreem die van mening zijn dat ze goed bezig zijn. Dat zou veel eerder Triggeren denk ik.
<<

Anoniem38

Bericht 12 Apr 2014 16:26

Re: Biechttopic

M-Train schreef:
Jip83 schreef:Ik voel me nu wel aangesproken, geloof ik.. Het is nimmer mijn intentie geweest om iemand te triggeren. Ik hang nu in een verkeerde modus, maar ik zal er op letten het hier wat minder te uiten. En sorry als ik ht ben/was!


Ik vermoed dat jij je noet aangesproken hoeft te voelen! (Niet omdat jij niet de smalste bent, integendeel, maar omdat jij er zelf open over bent een 'probleem' te hebben). Er zitten hier ook meiden met een top body en eetpatronen op het randje van gezond en extreem die van mening zijn dat ze goed bezig zijn. Dat zou veel eerder Triggeren denk ik.


Uhm, ja, dat kan ook en zie ik inderdaad ook.. Die triggeren mij ook op de manier wat Biechtje omschrijft. Ik probeer die topics over te slaan.
<<

Anoniem99

Bericht 12 Apr 2014 16:32

Re: Biechttopic

Ik dacht juist niet aan jou Jip!
Biechtje, spreek diegene er desnoods op aan. Ik vind best dat diegene het mag weten.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Apr 2014 09:35

Re: Biechttopic

Sienna schreef:Ik dacht juist niet aan jou Jip!
Biechtje, spreek diegene er desnoods op aan. Ik vind best dat diegene het mag weten.


Oh gelukkig! Dan zie ik dingen die er niet zijn. Fijn dat twee mensen het even bevestigen, Thanks!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers