Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nagels knippen, wat een ramp

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Apr 2014 08:34

Nagels knippen, wat een ramp

Sinds een maand reageert m'n zoontje van bijna 2 hysterisch op het nagelknippen. Gillen, krijsen, hij raakt volledig over z'n toeren met een soort hyperventileren er bij.

Voor zover wij weten is er niets vreemd gebeurd met nagelknippen, dus waar het vandaan komt..? Het is wel lastig want z'n teennagels zijn echt veel te lang. Ik kan echter geen nagels knippen van iemand die volledig door het lint is, dat houdt het probleem juist in stand denk ik.

Wat we al gedaan hebben:
-nagelknipper achteloos op tafel tijdens het eten, zodat het spannende er af gaat. Heeft hij geen last van, hij blijft rustig.
-hem laten spelen met de knipper, hem onze nagels laten knippen en die van zijn knuffel. Vindt hij wel leuk.
-1 nagel knippen voor 1 rozijntje. Dat wil hij niet.
-nagels knippen tijdens tv-kijken. Kan niet :(

M'n man wil het vanmiddag tijdens z'n slaapje doen. Heeft iemand nog andere tips?
#teammaple🍁
<<

Anoniem51

Bericht 06 Apr 2014 08:41

Re: Nagels knippen, wat een ramp

En 1x misschien tegen z'n zin in knippen, in de houdgreep, omdat ze nu gewoon echt te lang zijn en je geen andere keuze hebt. En vanaf dan regelmatig vijlen? Ik kan me nog wel herinneren dat ik vroeger ook als de dood was voor de nagelschaar. Voor ons is het maar een klein dingetje, maar kinderen zien een complete heggenschaar die vingers en tenen eraf knipt. Neem daarbij dat mijn moeder (door mijn weerstand) ook nog wel eens in 'het leven' knipte, dus voor mijn gevoel werd die angst nog werkelijkheid ook.
<<

ChiQ

Bericht 06 Apr 2014 08:45

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Julian vindt het ook echt vreselijk. Precies wat jij omschrijft. Wij houden hem met zijn tweeen in houdgreep en dan is de klus binnen 2 min gedaan maar hij schopt vreselijk hard en is ook overstuur maar het moet gewoon helaas.
<<

Anoniem121

Bericht 06 Apr 2014 08:48

Re: Nagels knippen, wat een ramp

ChiQ schreef:Julian vindt het ook echt vreselijk. Precies wat jij omschrijft. Wij houden hem met zijn tweeen in houdgreep en dan is de klus binnen 2 min gedaan maar hij schopt vreselijk hard en is ook overstuur maar het moet gewoon helaas.


+1 maar dat hebben ze hier ook met tandenpoetsen. Gillen alsof ze ze geslacht worden.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Apr 2014 08:48

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Wij houden D ook gewoon in de houdgreep en knippen zijn nagels. Inmiddels gaat dat goed maar zijn teennagels zijn nog steeds een drama. Dat moeten we echt met zn tweeën doen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem113

Bericht 06 Apr 2014 08:51

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Hoe vindt hij het om ingesmeerd te worden?

Als Ties in bad is geweest dan smeer ik hem altijd nog even in met babyolie en dat doe ik dan op een speelse manier. Ik neem ook zijn voetjes mee en masseer die dan lichtjes en maak grapjes over zijn "stinkvoetjes". Misschien dat je op zo'n manier hem rustig krijgt en dan ook een voor een zijn nageltjes mag knippen.

Hier vindt Ties het overigens niet erg dus ik weet niet of bovenstaande helpt. Maar wie weet :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Apr 2014 08:55

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Daarom gebruiken wij nu zo'n klein schaartje (die ook altijd bij zo'n kam/nagelschaar/enz setje zit), met zo'n ronde punt.
Dat vindt ze wel goed. En dan tussendoor soms een nagel van mij, of van haar knuffel.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 06 Apr 2014 09:02

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Ik knip de nagels van mijn dochter vaak als ze slaapt of in de buggy zit. Ze doet alsof ze het leuk vind en als ik wil gaan knippen trekt ze gauw haar vingers terug. Of ik mag maar 1 nagel knippen en dan rent ze gauw weg.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 06 Apr 2014 09:14

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Urban Naked schreef:
Wat we al gedaan hebben:

-1 nagel knippen voor 1 rozijntje. Dat wil hij niet. :smile:



Hier gaat ie in de houtgreep, of mijn schoonmoeder doet het, dan wil hij wel.
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Apr 2014 09:50

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Haha, ow, wat een herkenning... Helaas heeft mijn dochter zo'n afkeer ervan dat ik echt een nagelbijter heb nu, die voor een groot deel alles er al af heeft gebeten voor ik kan knippen :palm:

Wat hier wel een beetje hielp trouwens was oma. Daar accepteerde ze het wel redelijk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 06 Apr 2014 12:02

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Mijn dochter is helaas ook een nagelbijter :(
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Apr 2014 12:10

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Mijn dochter hebben we een tijdje in de houtgreep moeten nemen. Vervolgens ging ze nagelbijten, maar dat kwam door nervositeit. Sinds ze weer beter in haar vel zit, groeien haar nagels weer lang. Knippen vindt ze nog steeds vreselijk, maar de houtgreep is niet meer nodig. Mijn zoon is nog steeds af te leiden met een filmpje.
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 06 Apr 2014 12:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Apr 2014 12:11

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Dubbel
2010 & 2012

Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Apr 2014 12:12

Re: Nagels knippen, wat een ramp

De ene keer lukt het hier wel en de andere keer gaat het moeizaam. Vaak doen we alsof we de nagels van zijn knuffel eerst knippen of eigen nagels en dan lukt het meestal wel aardig. Of zelf de vijl in zijn andere hand geven wil ook nog weleens werken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Apr 2014 12:15

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Hmm toch wel veel mensen voor de houdgreep dus. Ik vind het moeilijk hoor, normaal ben ik ook zeker voor de 'even doorzetten-methode', maar dit gaat zo tegen m'n gevoel in. Hij is echt totaal in paniek dan, en heeft nog een half uur daarna nodig om z'n ademhaling weer op orde te krijgen omdat hij hyperventileert en van de wereld lijkt te raken. Ik kan dat dan niet :(
#teammaple🍁
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Apr 2014 12:22

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Dat kan ik me voorstellen UN, ik vond het ook vreselijk. Is het tijdens zijn slaapje niet meer gelukt?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Apr 2014 12:25

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Heeft hij trouwens last van breath holding spells? Want als dit een trigger lijkt, is dat wel erg lastig.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Apr 2014 12:40

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Oef, die heb ik even opgezocht, maar nee die heeft hij niet thank god. Wat lijkt dat me erg zeg.

Nee, tijdens slaapje toch niet gedaan.
#teammaple🍁
<<

ChiQ

Bericht 06 Apr 2014 12:58

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Julian is het wel na 3 minuten vergeten maar heeft je zoontje misschien pijn tijdens het knippen?
<<

ChiQ

Bericht 06 Apr 2014 12:59

Re: Nagels knippen, wat een ramp

ChiQ schreef:Julian is het wel na 3 minuten vergeten maar heeft je zoontje misschien pijn tijdens het knippen?


Ik heb trouwens zo'n mini nagelknippertje geen schaartje.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Apr 2014 14:37

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Urban Naked schreef:Oef, die heb ik even opgezocht, maar nee die heeft hij niet thank god. Wat lijkt dat me erg zeg.

Nee, tijdens slaapje toch niet gedaan.
Ik moest eraan denken, omdat je zei dat hij zowat van de wereld raakt. Ik heb helaas twee kinderen die er wel last van hebben, dus het totaal hysterische enz. komt me erg bekend voor.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 06 Apr 2014 14:53

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Mijn moeder knipte mijn nagels altijd als ik sliep :laughcry:

S. zijn nagels knip ik altijd als hij in trans voor de tv zit.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 06 Apr 2014 15:35

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Hier bij beide meisjes ook een periode gehad rond die leeftijd dat ze echt hysterisch werden als ik hun nageltjes wilden knippen. Bij de middelste is die periode pas net voorbij. Ze vinden het nog steeds geen feest, maar het is niet meer onmogelijk ;-)

Bij de oudste knipte ik ze meestal als ze sliep, maar de middelste slaapt zo licht dat dat geen optie was. Soms lukte het om haar te paaien met iets wat ze echt lekker vindt, maar meestal was het af en toe 'gewoon' even doorzetten, met een behoorlijke krijspartij als gevolg :-(
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Apr 2014 16:53

Re: Nagels knippen, wat een ramp

Ik zou het in zijn slaap doen, zodat er even rust komen omtrent het nagel knippen. En dan de volgende dag samen de nagels vijlen waarin hij zelf mag vijlen en dus de regie heeft.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder