Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jezelf vernoemen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Apr 2014 18:47

Re: Jezelf vernoemen

Ik ken iemand en die heeft haar kind naar haar achternaam genoemd. Het is wel een gewone naam, maar toch vind ik het gek. Zoiets als Marjolein Thomas en Henk Winters hebben een zoon. Thomas Winters.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem83

Bericht 05 Apr 2014 19:19

Re: Jezelf vernoemen

De tweede naam van onze zoon is mijn roepnaam maar dan achterstevoren. Niet bewust vernoemd, we vonden het gewoon een leuke naam, maar we hadden het ook anders kunnen schrijven. Hierdoor voor deze spelwijze gekozen.
Tweede naam van dochter is combi van beide oma's.
<<

Anoniem99

Bericht 05 Apr 2014 20:10

Re: Jezelf vernoemen

Pippa schreef:
Sam schreef:Ja wij gaan dat later doen.
Zijn zelf ook vernoemd naar ouders en vind de gedachte mooi.


Maar een deel van de naam, of gewoon de gehele naam? Ik vind bv. T(h)ijn heel leuk als naam, deel van mijn vriend zijn naam, maar de gehele naam weer minder origineel om te vernoemen om het zo te zeggen.


Wat grappig, deze naam hebben wij ook in gedachten als zijnde een vernoeming!

Tot zover mijn bijdrage ;)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Apr 2014 20:16

Re: Jezelf vernoemen

N.a.v. dit topic had ik het erover met mijn vriend. Wij hebben beide unisex namen, dus we kunnen voor zowel een jongen als een meisje onze beide namen als tweede en derde naam gebruiken.

Maar ik hou er totaal niet van. Dus de kans is erg klein dat er een vernoeming (van onszelf of familieleden) bij de toekomstige kinderen in zit.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Apr 2014 21:16

Re: Jezelf vernoemen

Carool schreef:Ik ken iemand en die heeft haar kind naar haar achternaam genoemd. Het is wel een gewone naam, maar toch vind ik het gek. Zoiets als Marjolein Thomas en Henk Winters hebben een zoon. Thomas Winters.


Dat is heel gebruikelijk in (het zuiden van) Amerika. Ik vind het altijd een beetje vreemd en kan in Nederland niet vaak met achternamen, die lenen zich er niet zo goed voor.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers