Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 31 Mrt 2014 10:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Minoessepoes!
Afbeelding


Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mrt 2014 10:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank jullie wel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

leeentje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 49

Geregistreerd: 26 Nov 2013 21:22

Bericht 01 Apr 2014 08:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gisteravond hebben we de eerste termijn echo gehad. Hartje klopt nog steeds en het is nu al een drukte makertje! Armpjes en beentjes zwaaiden alle kanten op, zo leuk om te zien. Tot nu toe ziet alles er goed uit en zijn we een week vooruit gezet. Ben nu 11 weken en 3 dagen zwanger. Binnenkort gaan we het vertellen aan iedereen. Onze ouders weten het al maar dochterlief nog niet (3 jaar en kan nog geen geheimen bewaren) en broers en zussen. Daarna vrienden en werk. Ik ben zo benieuwd hoe onze dochter reageert! :)
Fijne dag iedereen!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 01 Apr 2014 08:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk leentje!

Hier heeft D het 4 week stil gehouden! Bij ons weten de broers en zussen het sinds gister!iedereen reageerde heel leuk!
Ik heb morgen weer een echo en dan de 24ste een termijn echo.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Apr 2014 09:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn dat alles goed is Leentje!

En Kwak, wat leuk dat je al een buikje hebt! Dat is wel vroeg, of niet? Dat maakt het wel nog net wat echter of niet? Merk je dat je buik nu sneller gaat dan bij je vorige zwangerschappen?

Ik heb gister druk over en weer gemaild met een verloskundige en een eerste afspraak gepland op 17 april, dat is rond de 7.5 a 8 weken denk ik zo ( ik weet niet wanneer de eisprong precies was). Daarnaast werden we voor morgen avond al uitgenodigd voor een vroege voorlichtingsavond, o.a. over wat allemaal alvast te regelen en voeding e.d tijdens de zwangerschap.

Wat ik zo snel zag op de website is dat de praktijk geen echo's maakt maar dat ze bij de eerste afspraak een verwijzing geven voor het echo centrum.

Wij hebben het overigens dit weekend aan onze ouders verteld, want mocht het mis gaan dan wil ik dat toch ook wel kunnen delen met ze. Verder houden we het nog even voor ons, geen idee wanneer we het de broers en zusje gaan vertellen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Apr 2014 09:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk Leentje!

Gefeliciteerd Minoessepoes!

Ik heb ook al een aardig buikje. Vrijdag hebben wij weer n echo, vind het best spannend
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 01 Apr 2014 11:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk minoessepoes dat ze een voorlichtingsavonden doen! Voor als je van de eerste zwanger bent is dat echt leuk lijkt me!

Spannend muppetje!

Mijn dodelijke vermoeidheid heeft een oorzaak! Net door de vk gebeld, ijzer te kort dus krijg staal tabletten! Ben er blij mee ook! Heeft het een oorzaak!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 01 Apr 2014 12:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Minoessepoes! Leuk dat je het ook al je ouders hebt verteld. Fijn zeg dat ze een voorlichtingsavond geven, alles is zo nieuw.

Leeentje wat fijn een goede echo! En een week vooruit gezet. Leuk dat jullie het nu aan iedereen gaan vertellen. Wij willen dat ook doen na de termijnecho.

Succes vrijdag Muppetje, ik denk dat een echo altijd wel eng blijft.

Wat fijn dat er een oorzaak is gevonden Kwak! Hopelijk voel je je wat beter als je ijzer tekort minder wordt. Veel plezier bij je echo morgen!

Hier gaat het wel aardig, nog wel heel erg moe, maar heb het idee dat ik er beter mee om kan gaan. Maandag heb ik de intake bij de vk en de week erop de termijnecho. Eindelijk begint het iets dichterbij te komen.
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 01 Apr 2014 17:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Minoessepoes, leuk dat jullie het al aan de ouders hebben verteld, waren ze verrast?
@ Muppetje, succes vrijdag bij de echo.
@ Kwak, fijn dat je morgen weer een echo hebt.
@ Romee, dat gaat opschieten, nog even geduld en dan kan jij ook je kleintje bewonderen.

Hier sinds het weekend wat last van misselijkheid en heb weinig eetlust. Verder gaat het goed ondanks wat kleine kwaaltjes. Hier over twee weken de intake en dan wordt de termijnecho gepland. Dus nog minimaal een maand geduld hebben. Hier zitten we er aan te denken om het over twee weken wel aan ouders en broers/zussen te gaan vertellen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Apr 2014 09:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik kom hier ook maar meeschrijven :) Ben nu als het goed is 5,5 week zwanger, heb 15 april de 1e echo en een week later intakegesprek bij de VK. Zal proberen een beetje bij te lezen wat er zoal geschreven is.
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 02 Apr 2014 10:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Mezzoforte! Leuk dat jullie kindjes ook niet zoveel gaan schelen in leeftijd.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Apr 2014 11:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Mezzoforte!

Ik vind het erg leuk om hier met jullie allemaal er over te kletsen omdat bijna niemand het nog weet verder en omdat we elkaar allemaal niet veel ontlopen.

Ik vind die voorlichtingsavonden ook wel leuk/interessant eigenlijk, inderdaad omdat alles nieuw is!

Mijn moeder moest huilen toen ze het hoorde, mijn vader moest het even tot zich door laten dringen. Ze hadden het nog niet verwacht omdat onze vrienden ook nog geen kinderen hebben en mijn man net een nieuwe baan heeft en daar over 3 weken pas begint. Maar ze vinden het super leuk!
Mijn schoonvader sprong meteen uit zijn stoel, zo enthousiast, hij vond het al vreemd dat we de tweede slaapkamer niet meer aangekleed hadden en hoopte al dat we daar een andere bestemming voor hadden. Mijn schoonmoeder zat al met een big smile voor mijn man het daadwerkelijk zei,ik denk dat ze er al op hoopte. Daarna begin ze heel enthousiast over het familie wiegje wat we mogen gebruiken en dat ze nog meer meubeltjes had, en dat we alles mogen hebben maar dat ze het ook begrijpt als we dat niet willen, zo lief!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Apr 2014 09:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier vanmorgen de echo gehad, alles zag er prima uit. Ze kwam uit op 11 weken 6 dagen, twee cadeau dus.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Apr 2014 09:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja Muppetje!! Super zeg! :cheering: Wat heerlijk weer een goede echo!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 04 Apr 2014 11:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Muppetje, fijn dat de echo goed was en nog twee dagen vooruit gezet ook :)

Hier gaan we het morgen aan mijn ouders vertellen en aan mijn zus en haar vriend. Heb tijd zitten nadenken wanneer ik het wilde vertellen. Mocht het mis gaan dan wil ik graag dat ik mijn verhaal bij hun kwijt kan. Dacht eerst vertel het ook aan schoonouders en rest van broers/zussen van mij en man, maar aangezien schoonmoeder nooit echt goed haar mond kan houden heb ik geen zin om het al te delen. Zit ook niet echt te wachten op medelijden van haar mocht het mis gaan, zo goed is onze band nou ook weer niet. Dus hebben we besloten het alleen aan mijn ouders en zus te vertellen en na een goede echo ook aan de rest te vertellen. Wat hier ook nog mee woog is dat ik het over een aantal weken op werk wel moet vertellen, want ik werk onregelmatig en moet anders tot aan 20 weken nachtdienst draaien.

Heb mijn ouders morgen met een smoes uitgenodigd dus denk niet dat ze al wat vermoeden. Ga lekker cakejes halen en die versier ik met roze en blauwe muisjes, denk dat de hint dan wel duidelijk is :) ben morgen trouwens 7 weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 04 Apr 2014 13:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik kom mij hier ook melden. Ik gok dat ik met 3 weken heb getest en nu rond de 4 weken ben, maar misschien ben ik ook al wel verder aangezien ik positief getest heb op dag 12 van mn pilstrip. Ik heb dinsdag een echo dus ik ben benieuwd.
Wij hebben het nog niet verteld verder en houden dat voorlopig ook nog even zo, tenzij ik al verder ben.

Framboos, heeft je vriend ook niet zo'n goede band met zijn moeder dat hij het prima vind jouw ouders wel in te lichten maar zijn moeder nog niet?

Fijn zn goede echo Muppetje! Heb je 2 dagen of 2 weken cadeau? (Heb t topic niet verder dan pagina terug gelezen).
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 04 Apr 2014 14:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Chaos, ven je door de pil heen zwanger geworden? Omdat je op dag 12 van de pil teste...
Gefeliciteerd!

Ik heb morgen echo, echo van woensdag ging niet door.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Apr 2014 14:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Chaos gefeliciteerd!! Twee dagen hoor, twee weken is wel n hele hoop, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Apr 2014 14:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Chaos
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Romée

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:31

Bericht 04 Apr 2014 15:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Chaos! Ben je ook door de pil heen zwanger geworden? Dat lijkt me helemaal schrikken, want je slikt de pil natuurlijk niet voor niks. Leuk dat je al zo vroeg een echo krijgt!

Jammer dat je echo niet doorging Kwak, maar nu mag je morgen.

Veel plezier met vertellen Framboos!

Fijn dat je echo goed was Muppetje en weer 2 daagjes winst. Komt de 12 weken grens nog dichterbij! Jij bent dit topic al bijna uit :thumbup:

Wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde Minoessepoes! Het is ook super mooi nieuws!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik merk dat ik echt om de twee uur moet eten en er gaat een hele nieuwe wereld aan eten voor me open. Ik eet nu zo anders dan normaal. Veel dingen die ik normaal echt super lekker vond, vind ik nu helemaal niks. Verder wel echt moe en energieloos, de bank is 1 van mijn beste vriendjes momenteel.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Apr 2014 17:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn dat alles goed is Muppetje! Jij kan al bijna doorschuiven naar het volgende topic als je wil! Fijn dat het eerste, toch wel spannende trimester er bijna op zit?

Gefeliciteerd Chaos! Door de pil heen zwanger geworden? En zijn jullie niet helemaal overdonderd door het nieuws? Ik moest zo wennen aan het idee en wij hadden het wel gepland.

Romee, ik herken het helemaal dat de bank je beste vriend is! Net nog een afspraak voor vanavond afgezegd, ik trek dat nu echt even heel slecht in combinatie met het om 5 uur opstaan vanochtend (doe dit 3 à 4 dagen in de week ivm werk).

Succes met de echo morgen Kwak, spannend weer?!

Wij hadden woensdag de vroege voorlichtingsavond. Ondanks dat ik niet veel hoorde wat ik nog niet wist vond ik het wel interessant en nuttig, voor mijn man was het echt een hele nieuwe wereld die open ging, hij was erg enthousiast over de avond. Ze hebben verteld over wat wel en niet eten, welke vitamines nemen, combinatietest, sporten, erkennen/gezag aan vragen enz.

Van wat voor een kwaaltjes hebben jullie last?
Ik ben heel erg moe, heb echt momenten op het werk dat ik bijna zit te knikkebollen achter de computer, mijn borsten doen echt zeer en ik ben voor af 's avonds flink misselijk, gelukkig hoef ik niet te spugen, sowieso is eten op dit moment niet mijn beste vriend!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Apr 2014 19:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja Minoessepoes, ik vind het stiekem heerlijk dat ik de twaalf weken (bijna) gehaald heb. Maandag op werk vertellen en dan mag de hele wereld het weten :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 04 Apr 2014 23:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Chaos, gefeliciteerd, wel even schrikken of niet?
De band tussen mijn man en zijn moeder is idd niet zo geweldig, dus hij staat er idd achter.

De kwaaltjes hier zijn voornamelijk erg zere borsten en af en toe misselijk (niet dat ik moet spugen hoor). Vanmiddag stond ik eten te koken voor mijn late dienst, maar werd echt kotsmisselijk. Gelukkig kwam man net thuis en heeft hij het afgemaakt, bah wat voelde ik mij beroerd zodra ik het rook. Gelukkig zakte het daarna wel weer, want moest werken.
En verder elke middag een uurtje slapen vind mijn lijf erg fijn :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Apr 2014 08:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Muppetje, fijn dat de echo goed was.

Framboos, laat je weten hoe je ouders/zus reageren? Ik heb zelf ook bewust keuzes gemaakt in wie ik het nu wel al heel vroeg vertel en wie nog niet. Wel lastig, want wil zelf heel graag erover praten :redface:

Chaos, gefeliciteerd!! Is het trouwens niet al heel vroeg voor een echo als je nog maar 4 weken bent, dacht dat er dan nog niks te zien was?

Kwak, ik hoop dat je een goede echo hebt vandaag.

Romée, grappig dat iedereen zwanger zijn toch echt anders beleeft. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap geen gekke dingen gegeten ofzo, ben benieuwd of dat deze keer anders is :P De moeheid had ik door andere omstandigheden al last van, merk nog niet dat het erger is geworden bij mij. Alhoewel, van de week een keer om 8 uur op de bank in slaap gevallen, zittend en kijkend naar een filmpje op mijn laptop welteverstaan :P (man geloofde me niet toen ik het ontkende)

Minnoessepoes, geen kwaaltjes hier. Vorige keer ook niet echt gehad, ging alleen de laatste paar weken wat vocht vasthouden. Vervelend dat je soms zo misselijk bent.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 05 Apr 2014 09:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dubbel
Laatst gewijzigd door Chaos op 05 Apr 2014 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers