Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Apr 2014 20:17

Re: Afvaltopic

Bliss, fijn dat je toch nog onder de 84 zit. Houden zo!

Ik ben ook geen ster in eieren koken. Bij mij zijn ze alleen soms nog half zacht terwijl ik ze dan wel 10 minuten gekookt heb (en ik kijk ook op de klok). Geen talent dus, heel irritant. Even een (misschien hele domme) vraag hierover, nu we het er toch over hebben: Als het water kookt, zetten jullie het dan zachter of laat je het wel echt doorborrelen? (ik heb het idee dat het hier bij mij misgaat namelijk)

Oh en even on-topic:ik woog vanmorgen 71,1 dus toch weer 0,2 eraf :-) Maarrr... heb morgen een high tea (wel als lunch dus niet als 'extra' maar toch) dus ik vrees dat er wel iets bij gaat komen. Ik zie het wel, en eventueel doe ik daarna even extra streng. Ik ga er van genieten iig!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2014 20:23

Re: Afvaltopic

Nou ik zit niet onder de 84, die 83.9 zie ik als een schijnbeweging, daarna was het 2x 84.1. Maar goed, ik hoop toch stiekem dat ik eind volgende week écht onder de 84 zit. Moet ik alleen niet te veel avonden zoals nu hebben; net drie crackers met kaas zitten snaaien > vreetkick! Gelukkig is de kaas nu op :palm:

Ik zet het gas niet lager als het water kookt trouwens en ik laat m'n eieren altijd ongeveer 7 minuten koken.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 04 Apr 2014 20:31

Re: Afvaltopic

Goed bezig, Lookie! Bliss ook natuurlijk. ;)

Officieel houd ik helemaal niet van een slurpeitje, maar ergens in de afgelopen maanden had ik een zachtgekookt eitje en toen vond ik het opeens prima te doen met peper en zout. Dus ik probeer het continu opnieuw. Dat mislukt, omdat ik misschien niet altijd de drie minuten aanhoud die ervoor staan. Want bij vijf minuten zijn ze al hardgekookt en als ik iets te lang bezig ben in de keuken dan zijn de extra drie minuten natuurlijk snel om.

En sorry dat ik soms wat kattig uit de hoek kom, maar ik ben het soms even zo zat. Zelfs een gekookt ei wordt me uitgelegd en het zal lief bedoeld zijn, maar als ik een ei wil koken, anders dan ik gewend ben, dan raadpleeg ik google. Gedaan, drie minuten en toch hard gekookt. Zou het dan niet zo zijn dat ik twee minuten te lang in de keuken stond voor ik op de klok keek?
<<

Anoniem273

Bericht 04 Apr 2014 20:35

Re: Afvaltopic

Marley schreef:Goed bezig, Lookie! Bliss ook natuurlijk. ;)

Officieel houd ik helemaal niet van een slurpeitje, maar ergens in de afgelopen maanden had ik een zachtgekookt eitje en toen vond ik het opeens prima te doen met peper en zout. Dus ik probeer het continu opnieuw. Dat mislukt, omdat ik misschien niet altijd de drie minuten aanhoud die ervoor staan. Want bij vijf minuten zijn ze al hardgekookt en als ik iets te lang bezig ben in de keuken dan zijn de extra drie minuten natuurlijk snel om.

En sorry dat ik soms wat kattig uit de hoek kom, maar ik ben het soms even zo zat. Zelfs een gekookt ei wordt me uitgelegd en het zal lief bedoeld zijn, maar als ik een ei wil koken, anders dan ik gewend ben, dan raadpleeg ik google. Gedaan, drie minuten en toch hard gekookt. Zou het dan niet zo zijn dat ik twee minuten te lang in de keuken stond voor ik op de klok keek?


3 minuten is toch gewoon 3 minuten? Je zal dan toch iets fout hebben gedaan ja, als je ei hardgekookt was.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2014 20:36

Re: Afvaltopic

Logisch Marley. Heb je al een wekkertje gekocht?

Ik heb net 2 chocolaatjes gehad. Kon eigenlijk niet meer, maar ik had zon craving ernaar. Ik heb in ieder geval genoten en het waren er maar 2.
<<

Anoniem50

Bericht 04 Apr 2014 20:38

Re: Afvaltopic

Azi, ik bedenk me te laat dat ik op de klok moet kijken. Het was helemaal niet zo serieus bedoeld als ik zei. Ik moet leren dingen letterlijk te zeggen, want het komt kennelijk niet over als ik zeg dat ik in de keuken bezig ben en dan opeens bedenk dat ik op de klok moet kijken. :wink:

Ik ben vandaag niet buiten geweest. Dus nee, geen kookwekkertje. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. :)
<<

Anoniem54

Bericht 04 Apr 2014 21:04

Re: Afvaltopic

Net gewogen en 81,8 raar want vannochtend was het nog 82,5. Deze week dus -0,5 kilo.

Ik wil echt begin mei 77 kilo wegen. Dus nog 5 weken voor 4 kilo. Dan ben ik in totaal 20kg afgevallen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2014 21:09

Re: Afvaltopic

Wow, jij gaat echt hard, Lemon! Eerst gingen we nog redelijk gelijk op, maar jij trekt ff een sprint nu :D Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar?!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem54

Bericht 04 Apr 2014 21:24

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:Wow, jij gaat echt hard, Lemon! Eerst gingen we nog redelijk gelijk op, maar jij trekt ff een sprint nu :D Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar?!


Toen ik begon ging het hard. Bijna 1 kilo per week. Toen ben ik op vakantie geweest en daar veel gegeten, was dus wat aangekomen. En nu weer streng bezig waardoor er vorige week heel veel af was.

Ik weet niet wat het is maar ik zit opeens in een afval flow ofzo. Begin dit jaar woog ik bijna 100 kilo en meerdere mensen zeiden dat ik dikker was geworden. Ik ging kleding kopen en kwam niet eens in de kleding van de Zara meer. 1 Januari is toen de knop om gegaan en het gaat zo goed nu. Ik voelde mij zo dik, mijn darmen deden elke dag pijn en mijn gezicht zat vol met onzuiverheden.

Nu voel ik mij super. Mijn darmen doen bijna nooit meer pijn, mijn huid straalt en ik krijg zoveel zelfvertrouwen van iedereen die zegt dat ik er goed uitzie.

Ik denk dat echt de knop om moet gaan. Vroeger dacht ik altijd als mensen dat zeiden, 'het zal wel met je knop', maar nu die bij mij om is ga ik ervoor. Ik heb al in weken geen vreetkick meer gehad. Ik heb niet eens trek meer in suiker zooi.

Ook vind ik dit topc heel fijn. Iedereen is zo aardig voor elkaar en jullie motiveren mij echt. Bliss ik weet zeker dat jij deze zomer ook op je streefgewicht komt! Net als iedereen in dit topic trouwens.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2014 21:44

Re: Afvaltopic

Ja ik vind dit topic ook fijn! Bij mij is de knop ook nog steeds om hoor, het heeft lang geduurd, maar ik ben nu vastbesloten die laatste kilo's eraf te krijgen. Als t ff kan graag vóór de zomer :)
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Apr 2014 06:20

Re: Afvaltopic

Oh jullie gaan echt te snel in dit topic :O haha. Ik hou he tniet meer bij.

Even gauw wilde ik kwijt dat ik weer aan het afvallen ben en ik erg blij ben. Hopelijk maandag dat ik 'officieel' weeg (deed ik voorheen woensdag maar ben even geswitcht) is het ook nog zo. En ik doe mijn best!

Het is nu van 98,3 al naar 97,5. Ben benieuwd!

Al heb ik gisteren bij Elsa op E. haar verjaardag een lekker stukje monchou met witte chocoladetaart gehad. Zo lekker! En een paar van die cakepops? (bolletjes cake) en een stukje rockyroad, komkommer en paar naturel chipjes.
Als diner heb ik dan wel gekozen voor een rauwkostsalade. En dat beviel mij erg goed.

Succes iedereen dit weekend!
<<

Anoniem286

Bericht 05 Apr 2014 06:33

Re: Afvaltopic

Marley schreef:
En sorry dat ik soms wat kattig uit de hoek kom, maar ik ben het soms even zo zat. Zelfs een gekookt ei wordt me uitgelegd en het zal lief bedoeld zijn, maar als ik een ei wil koken, anders dan ik gewend ben, dan raadpleeg ik google. Gedaan, drie minuten en toch hard gekookt. Zou het dan niet zo zijn dat ik twee minuten te lang in de keuken stond voor ik op de klok keek?


Ik snap de reacties wel,in je eerst reactie doe je heel negatief, je gaat iets proberen, je kan dingen niet etc. Dat doe je wel vaker in posts is me opgevallen. Dat is niet erg, maar als mensen dan vriendelijk uitleggen hoe zoiets werkt blijf je volhouden dat er allerlei omliggende redenen zijn waarom het jou toch niet gaat lukken...Misschien dat je de reacties die je 'zat' bent niet krijgt als je iets doet aan je manier van posten?

Hier gaat het goed! Zo weer naar de sportschool en ik heb er zin in!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Apr 2014 07:09

Re: Afvaltopic

Lemon en Blis goed afgevallen :thumbup: Ga zo door!

Marley trek het je niet aan meid. De meiden bedoelen het goed die je de tips geven.
Ik eet eigenlijk altijd harde eieren, dat vind ik makkelijker haha qua kooktijd. Dan is het niet erg als ze iets langer er in zitten ;)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Apr 2014 07:10

Re: Afvaltopic

D'n Ibbel schreef:Lemon en Bliss goed afgevallen :thumbup: Ga zo door!

Highway> sport ze! :banaan:

Marley trek het je niet aan meid. De meiden bedoelen het goed die je de tips geven.
Ik eet eigenlijk altijd harde eieren, dat vind ik makkelijker haha qua kooktijd. Dan is het niet erg als ze iets langer er in zitten ;)
<<

Anoniem291

Bericht 05 Apr 2014 07:13

Re: Afvaltopic

Ik heb het goede voornemen zo te gaan hardlopen. Gisteravond havermoutrepen in de koelkast gezet dus die straks even proeven en vandaag ga ik zelf pitabroodjes maken met kipshoarma dus ben benieuwd.

Fijne en gezonde dag allemaal
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Apr 2014 07:16

Re: Afvaltopic

Hoochie> havermoutrepen in de koelkast?
Succes met hardlopen!
<<

Anoniem291

Bericht 05 Apr 2014 08:04

Re: Afvaltopic

Ja heb ze zelf gemaakt dus moeten daarna minimaal 6 uur in de koelkast om hard te worden. Ze heten mueslirepen maar zijn met havermout dus ik noem het havermoutrepen.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 05 Apr 2014 09:13

Re: Afvaltopic

Ibbel: Ik wil even zeggen dat ik het zo knap vind dat je al zoveel bent afgevallen en dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt. Super dat je nu weer begint af te vallen! En je moet ook af en toe lekker genieten hoor, anders hou je het niet vol.

Bliss: Zie je wel, hopelijk is de weegschaal op je weegdag onder de 84. Bij mij schommelt mijn gewicht per dag ook echt enorm.

Hoochie: Lekker havermoutrepen, heb je een recept? Ben je nog gaan hardlopen?

Lemon: wat val jij snel af! Hoe doe je dat, volg je een bepaald dieet? Wel super fijn hoor, dan blijf je ook gemotiveerd.

Highway: Gebruik jij nog de weightcare producten? Lekker gesport?

Lookie: Geniet van je high tea! Lekker :)

Cotton: Had ik helemaal niet gezien van die banaan, ik kijk eigenlijk meestal alleen naar de kcal omdat ik weet dat ik door de maaltijdvervangers veel koolhydraten binnen krijg. Knap dat je het maar bij 2 chocolaatjes hebt gehouden!

Ik woog vanochtend 99,1! Ik ben helemaal blij maar dinsdag is pas mijn officiele weegdag. De dag na het sporten ben ik altijd een stuk zwaarder dus misschien verplaats ik mijn weegdag naar zaterdag, op vrijdag sport ik nooit. Morgen heb ik zondig dag, heb er nu al zin in. Gelukkig ga ik 's ochtends bodysteppen en daarna bodypumpen dus dan verband ik al zo'n 800 kcal :). Ik zit hier nog steeds in de flow, echt super fijn. Ik begin mijn shakes 's ochtends echt lekker te vinden.
Afbeelding
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 05 Apr 2014 09:16

Re: Afvaltopic

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td][td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lookie[/td][td=50,white]1,70[/td] [td=50,white]72[/td] [td=50,white]71,3[/td] [td=50,white]0,7[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]82,3[/td] [td=50,white]14,7[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]10[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]69,7[/td] [td=50,white]1[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Cotton[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75,8[/td] [td=50,white]73,2[/td] [td=50,white]2,6[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Parel[/td][td=50,white]1,76[/td][td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]79,8[/td] [td=50,white]0[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Marin[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75[/td] [td=50,white]74,6[/td] [td=50,white]0,4[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Marley[/td][td=50,white]1.61[/td][td=50,white]77,2[/td] [td=50,white]75,9[/td] [td=50,white]1,3[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Novalee[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]89,3[/td] [td=50,white]86,1[/td] [td=50,white]3,2[/td] [td=50,white]65/70[/td][/tr][tr][td=50,white]Highway[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]86,3[/td][td=50,white]84,2[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Flower[/td][td=50,white]1,67[/td][td=50,white]76,0[/td][td=50,white]73,3[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Rain[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]67,8[/td][td=50,white]66,1[/td][td=50,white]1,7[/td] [td=50,white]56,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Scampi[/td][td=50,white]1,58[/td][td=50,white]76,4[/td][td=50,white]74,4[/td][td=50,white]2[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Bliss[/td][td=50,white]1,83[/td][td=50,white]95,5[/td][td=50,white]85,1[/td][td=50,white]10,4[/td] [td=50,white]82,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Sushi[/td][td=50,white]1,70[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]24,4[/td] [td=50,white]-[/td][/tr][td=50,white]Fiwen[/td][td=50,white]1,74[/td][td=50,white]83[/td][td=50,white]72[/td][td=50,white]11[/td] [td=50,white]65[/td][tr][td=50,white]Liz[/td][td=50,white]1,82[/td] [td=50,white]108[/td] [td=50,white]99,1[/td] [td=50,white]8,9[/td] [td=50,white]85[/td][/tr][/table]
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Apr 2014 09:19

Re: Afvaltopic

Hoochie> heb je een recept? Klinkt wel goed eigenlijk. Haha. Is het makkelijk te maken?

Liz> Ahh wat lief van je! Ik heb even in een grote dip gezeten idd, afvallen wilde niet lukken, kwam wat aan weer. Hopelijk blijft het lijntje nu wel dalen. Maar jij bent ook echt super bezig zeg! Ook lekker afgevallen al! Wat super! :thumbup:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Apr 2014 09:36

Re: Afvaltopic

Goed zo Liz, jij bent ook lekker bezig! Oh ik zou nog naar die broeken kijken, hoop dat ik er morgen aan denk (ben vandaag de hele dag weg). Ik heb volgens mij sowieso nog één hele fijne broek liggen!

En ik ging net op de weegschaal: 83.6! :D Nu dus echt onder de 84, yeah! Zal na het weekend wel weer meer zijn, maar het gaat weer de goede kant op, dus dat motiveert lekker. Ennn check dit: m'n BMI is nu 24.96, voor het eerst in ongeveer tien jaar zit ik weer onder de 25! Dat was in eerste instantie eigenlijk m'n doel, maar het is toch wel lekker om er wat ruimer onder te zitten, dus ik ga gewoon nog ff door.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem291

Bericht 05 Apr 2014 09:38

Re: Afvaltopic

het is echt super makkelijk. Ik heb het nu met boter maar zag ergens dat het ook met olie kan

Recept voor circa 8 mueslireepjes
Tijd: 10 min. + min. 6 uur in de koelkast

Benodigdheden:

50 gram boter
6 eetlepels honing
100 gram noten/zaden/gedroogd fruit
100 gram havermout
Bereidingswijze:

Smelt de boter in een pannetje en voeg de honing toe. Laat dit nu 3-4 minuten zachtjes pruttelen. Ondertussen maal je de havermout en de noten/zaden/gedroogd fruit wat fijner met een keukenmachine. Zet vervolgens het vuur uit en voeg de havermout en je noten toe.



Meng alles goed door elkaar. Leg een stuk huishoudfolie in een ovenschaal en schep het havermoutmengsel erin. Strijk het geheel glad met de achterkant van een lepel.



Zet de mueslirepen voor minimaal 6 uur in de koelkast.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 05 Apr 2014 10:08

Re: Afvaltopic

Klinkt lekker Hoochi! Zou je de boter ook kunnen vervangen voor kokosolie?

Na een tijdje op -9 te zijn blijven hangen zat ik vanochtend ineens al op -11. Maar sinds gistreren misselijk en vanacht diarree, dus zal wel tijdelijk zijn :nopompom:
Maar gaat in ieder geval de goede kant weer op!
<<

Anoniem286

Bericht 05 Apr 2014 10:13

Re: Afvaltopic

Liz: ja nog steeds, in ieder geval doordeweeks gebruik ik shakes en repen. De avondmaaltijden heb ik opgegeven want die vond ik vies. Dus ik eet komende week wel gewoon normale avondmaaltijden. We krijgen een doos van hellofresh dinsdag dus ik ben benieuwd, redelijk gezond geloof ik.

Best lekker gesport net, helaas was ik bijna klaar met fietsen toen er een meneer naast me kan fietsen die vreselijk stonk naar zweet (ala sportschool, kan gebeuren) maar ook enorm stonk naar ochtendgeur uit zijn mond, het hing gewoon om hem heen. Ik ben dus tien minuten te vroeg gestopt, ik had het niet meer :(. Ieh

Fijn bliss; een gezond bmi!

Jorja; beterschap!
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 05 Apr 2014 10:19

Re: Afvaltopic

Highway: ik eet 's middags ook altijd een weightcare reep. Ik vind de karamel reep echt heel lekker. 's Ochtends neem ik een shake van de body en fit shop. Ik neem altijd de vanille shake met cacao poeder en lijnzaad, is net chocolade milkshake, zo lekker! Wat jammer van het sporten, ik zou ook echt kotsmisselijk worden. Maar toch heb je gesport, super goed van je.

Jorja, goed zo! Hopelijk voel je je snel weer fit.

Hoochie, klinkt lekker! Ik ga ze ook snel maken.

Bliss, als je tijd hebt zou ik graag je broeken zien :).

Ik maak trouwens zelf ijsjes van diepvriesfruit, magere melk en zoetstof. Ik vind ze zo lekker! En ik maak 's avonds graag appel of pruimen crumble met havervlokken. Ik word best creatief met gezonde tussendoortjes.

Geniet van jullie weekend!
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers