Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Apr 2014 10:31

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

Exogenesis schreef:Fulltime kolven lijkt me echt vreselijk! Knap dat degenen die dat hebben gedaan, zo hebben doorgezet! :thumbup:


Er staan sowieso verhalen tussen, kort- en langgevoed, waarvoor ik diep diep respect heb. Ik wil tot zes maanden, maar ik weet niet of als de tijd daar is, ik het los kan laten :)
L2014 & H2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Apr 2014 11:42

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

mzcharlotte schreef:
Exogenesis schreef:Fulltime kolven lijkt me echt vreselijk! Knap dat degenen die dat hebben gedaan, zo hebben doorgezet! :thumbup:


Er staan sowieso verhalen tussen, kort- en langgevoed, waarvoor ik diep diep respect heb. Ik wil tot zes maanden, maar ik weet niet of als de tijd daar is, ik het los kan laten :)


Hoe bedoel je of je hetlos kan laten? Is 6 maanden echt een absolute grens voor je dan?

OT: ik voed nog steeds en heb geen problemen gehad tot nu toe.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 04 Apr 2014 12:08

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

De eerste heb ik 27 maanden gevoed, ze stopte uit zichzelf. De tweede is nu bijna 23 maanden en drinkt nog steeds aan de borst en de jongste uiteraard ook nog :-) Gelukkig nooit echt problemen gehad en het tandemen bevalt prima. Ik heb daardoor ook erg weinig last gehad van stuwing dit keer, de middelste dronk de ergste stuwing weg en de jongste kreeg daardoor altijd meteen de 'achtermelk'.

Ook ik heb overigens veel respect voor de kolvers! Ik werk van huis uit en kan dus meestal live voeden, daardoor is het ook zo goed vol te houden.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Apr 2014 12:50

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

Zenna schreef:
mzcharlotte schreef:
Exogenesis schreef:Fulltime kolven lijkt me echt vreselijk! Knap dat degenen die dat hebben gedaan, zo hebben doorgezet! :thumbup:


Er staan sowieso verhalen tussen, kort- en langgevoed, waarvoor ik diep diep respect heb. Ik wil tot zes maanden, maar ik weet niet of als de tijd daar is, ik het los kan laten :)


Hoe bedoel je of je hetlos kan laten? Is 6 maanden echt een absolute grens voor je dan?

OT: ik voed nog steeds en heb geen problemen gehad tot nu toe.


Oh nee hoor. Maar ik begon met 'kijken hoe het gaat', naar een doel van 6 maanden. En nu zie ik wel tot wanneer ik het fijn vind en is 6 maanden nu een 'ten minste'.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Apr 2014 15:20

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

L. heeft de eerste 3,5 week in het ziekenhuis gelegen. Alleen de eerste dag heeft hij kunstvoeding gekregen omdat mijn productie toen nog op gang was, de 2e dag kreeg hij borstvoeding aangevuld met kunstvoeding en vanaf de 3e dag kreeg hij volledig mijn afgekolfde borstvoeding.
Ik heb hem uiteindelijk ook nog een paar weken live gevoed maar dat gaf enorm veel pijn en ellende. Ik had spruw, vasospasmen en L. had nooit goed geleerd om netjes te happen dus die deed zijn mond niet echt open voor de borst. Bovendien ging hij nadat mijn ergste overproductie gezakt was en de melk niet meer direct in zijn mond spoot ook erg onrustig drinken, tepelklemmen, hoofd naar achter gooien etc. Lactatiekundige heeft me nog geprobeerd te helpen maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het zo goed als hopeloos was, dat L. van zo ver (eerst keek hij alleen maar naar de borst) was gekomen maar nooit nog beter zou gaan leren aanhappen en in combi met de vasospasmen en daar bovenop nog spruw was dat echt onmogelijk pijnlijk.

De eerste twee maanden heeft hij volledig afgekolfde borstvoeding gekregen. Mijn productie was echter door alle pijn en stress flink gekelderd en op het moment dat ik dat probeerde weer op te krikken overleed mijn man. Toen ben ik nog een tijd door gegaan met kolven maar ben ik langzamerhand steeds meer flesjes kunstvoeding gaan geven. Met 4 maanden ben ik toen uiteindelijk gestopt. Ik vond het verschrikkelijk, maar het ging gewoon echt niet meer, ik zat er totaal doorheen. Nog steeds kan ik er wel verdrietig over zijn dat het met de borstvoeding niet gegaan is zoals ik het graag gewild had, ook al weet ik verstandelijk dat ik er echt alles aan gedaan heb, gevoelsmatig zit het me gewoon niet lekker.
<<

Anoniem134

Bericht 04 Apr 2014 16:02

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

Ik heb 7 weken borstvoeding gegeven, kreeg toen een borstontsteking waarna de productie zo hard terug liep dat ik ben gestopt. Ga het bij dit kindje ook weer proberen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 04 Apr 2014 17:33

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

Helaas veel te kort! Door mijn gezondheidstoestand destijds liep de productie enorm terug. Ik hoop dat als ik in de toekomst weer mama mag worden het deze keer wel kan voor zolang als mogelijk.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Apr 2014 18:17

Re: Hoelang hebben jullie borstvoeding gegeven?

Wat zijn er toch veel meiden die een borstontsteking hebben gehad. Ik wist echt niet dat dat zo veel voorkwam eigenlijk.

Maar dat sommige zo lang hebben gevoed echt knap hoor! Ik hoop hier iig totdat T. minimaal 10 weken is vol te houden. De rest is mooi mee genomen maar langer dan een jaar zou ik persoonlijk niet willen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers