Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby mee in de trein

<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 09:56

Re: Baby mee in de trein

Susan schreef:De meeste treinen hebben tegenwoordig ook een in/uitgang voor rolstoelen, daar rij je je wagen zo naar binnen.

Volgens mij is dat niet helemaal waar. De sprinters zijn gelijk aan de perrons maar alle andere treinen, zeker de dubbeldekkers, hebben nog wel een flinke instaphoogte. Ik zou gewoon op het perron een medereiziger vragen of hij je kan helpen. Afhankelijk van welke trein je hebt en hoe lang hij is ben je nog wel even bezig met het zoeken naar de conducteur, als jij helemaal achteraan staat en de conducteur vooraan...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 10:01

Re: Baby mee in de trein

Ik had het niet over sprinters, bij sprinters is het overal laag. Gewone treinen hebben ook vaak een rolstoelingang die staat aangegeven met een pictogram bij de deur. Ik zei dus niet dat bij gewone treinen alle ingangen laag zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 10:04

Re: Baby mee in de trein

http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... ebeperking

Kijk even onder 'Extra voorzieningen in trein en station', onder het kopje 'Voorzieningen in de meeste treinen'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Apr 2014 10:08

Re: Baby mee in de trein

Ik zie net dat ik 2 keer een sprinter heb, dus dan moet het helemaal goedkomen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 10:13

Re: Baby mee in de trein

Het klopt dat er speciale rolstoelingangen zijn, maar de instap is daar naar mijn weten niet lager. Je zult er met een rolstoel nog altijd geholpen moeten worden door personeel met een rijplank of een rolstoellift. Volgens mij is het enige rolstoelvriendelijke aan deze ingangen dat een rolstoel op het balkon vrij kan draaien en dat er geen 'vasthou-stangen' in de weg staan op het balkon.
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 10:17

Re: Baby mee in de trein

Dolphinne schreef:Ik zie net dat ik 2 keer een sprinter heb, dus dan moet het helemaal goedkomen!

Dat moet lukken! Het voordeel van een sprinter vind ik ook dat je de overhang tussen tweede klas en balkon niet zo erg merkt, ik voel me daar op het balkon in elk geval niet alsof ik in zo'n apart, ongezellig en naar urine stinkend hok zit.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Apr 2014 10:30

Re: Baby mee in de trein

Iedere trein heeft inderdaad een rolstoel ingang. Bij dubbeldekker,de koplopers (hoge cabine)en de oude sprinters zal je alleen Hulp nodig hebben. Rolstoelen moeten zich ook altijd van te voren aanmelden zodat er medewerkers klaar staan met een rolstoel brug. Conducteurs kunnen het eventueel ook mocht er fout gecommuniceerd zijn.
Een kinderwagen erin tillen is wel een handigheidje voor. Als je achterstevoren de trein in stapt is er bij de meeste stations voldoende ruimte om net de achterwielen op het onderste treeplanken te trekken. Dan stap je zelf helemaal de trein in en kan je de wagen erin trekken. Zo doe ik het zelf wel eens als ik met een dubbeldekker weg ga. Liever pak ik de sprinter omdat dat gewoon simpel instappen is.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2014 10:32

Re: Baby mee in de trein

Ik heb vaak zat met wagen met de trein gereisd en ik ben heel vaak bij die rolstoelingangen ingestapt, zonder hulp.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 10:39

Re: Baby mee in de trein

Fenix schreef:Iedere trein heeft inderdaad een rolstoel ingang. Bij dubbeldekker,de koplopers (hoge cabine)en de oude sprinters zal je alleen Hulp nodig hebben. Rolstoelen moeten zich ook altijd van te voren aanmelden zodat er medewerkers klaar staan met een rolstoel brug. Conducteurs kunnen het eventueel ook mocht er fout gecommuniceerd zijn.
Een kinderwagen erin tillen is wel een handigheidje voor. Als je achterstevoren de trein in stapt is er bij de meeste stations voldoende ruimte om net de achterwielen op het onderste treeplanken te trekken. Dan stap je zelf helemaal de trein in en kan je de wagen erin trekken. Zo doe ik het zelf wel eens als ik met een dubbeldekker weg ga. Liever pak ik de sprinter omdat dat gewoon simpel instappen is.

Dit is wat ik bedoel inderdaad. Ik reis zelf ook vaak met de trein, schoonvader is machinist, ik zal het hem wel eens vragen. Ik heb zelf namelijk nooit een trein gezien die bij elke ingang een hoge instap heeft en bij de rolstoelingangen een lage. Als dat zo makkelijk was dan hadden ze de hele trein wel laag gemaakt :)
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Apr 2014 10:40

Re: Baby mee in de trein

Hoef je niet te vragen hoor ;) ik ben zelf conducteur. Haha
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 10:41

Re: Baby mee in de trein

Haha oh echt? Welke standplaats? Misschien ken je m'n schoonvader (en zijn vrouw, conductrice) wel.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Apr 2014 10:42

Re: Baby mee in de trein

Susan schreef:Ik heb vaak zat met wagen met de trein gereisd en ik ben heel vaak bij die rolstoelingangen ingestapt, zonder hulp.


Dat kan. Maar een rolstoel ingang is niet lager dan een gewone ingang. Het betekend alleen dat er meer ruimte op het balkon is.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Apr 2014 10:42

Re: Baby mee in de trein

Dundas schreef:Haha oh echt? Welke standplaats? Misschien ken je m'n schoonvader (en zijn vrouw, conductrice) wel.

Ik lelystad. En mijn vriend Haarlem.
Volgens mij valt het kwartje bij mij. Jouw schoonouders zitten in Amersfoort toch?
Laatst gewijzigd door Fenix op 04 Apr 2014 10:48, in totaal 2 keer gewijzigd.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem51

Bericht 04 Apr 2014 10:43

Re: Baby mee in de trein

Oh, zij zitten in Utrecht. Nu ik dit zo lees heb ik dit volgens mij wel eens eerder aan je gevraagd :)
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 04 Apr 2014 10:44

Re: Baby mee in de trein

O Utrecht. Ja we hebben beide een naam wisseling ondergaan. Haha
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 04 Apr 2014 13:34

Re: Baby mee in de trein

Toen ze klein was ging ze in de wagenbak mee. Ik kon dan niet een coupé in, maar ging altijd op een bank/stoel bij het instap gedeelte. Ik zou niet teveel mee sjouwen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers