Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaappatroon baby 11 weken

<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 03 Apr 2014 17:10

Slaappatroon baby 11 weken

Hallo Allemaal,

ik was benieuwd naar het slaappatroon van een baby van 11 weken. De wakkere tijd die wordt aangegeven op internet klopt wel bij mijn kleine meid, maar het aantal slaapjes en het aantal uren wat daar bij staat niet. Nu snap ik dat het gemiddelden zijn, maar zij heeft totaal geen ritme in haar slaappatroon lijkt het wel. Maakt me een beetje onzeker..
Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 03 Apr 2014 17:14

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Mijn kindjes sliepen op verzoek, waren ze tevreden dan beneden en wakker. Mopperen, oogjes wrijven was slapen in bed, wagen of draagdoek. Ik keek nooit op de klok maar naar mijn kindjes.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Apr 2014 17:33

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Ik heb daar eigenlijk nooit op gelet, ze sliepen als ze moe werden, soms veel soms bijna niet, ik ging gewoon mee in t ritme.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 03 Apr 2014 18:21

Re: Slaappatroon baby 11 weken

B heeft geen vaste tijden. Soms valt ze vanzelf in slaap in de box, soms in bedje als ik mezelf aankleed en soms in de wagenbak als we op pad zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Apr 2014 19:17

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Hetzelfde hier. En de ene keer slaapt hij een uur, de andere keer ineens drie uur. Het enige ritme dat we hebben, is eten, verschonen, knuffelen, spelen, slapen, eten, enz. Hoe lang en wanneer hangt totaal van de situatie af. Als we ergens anders zijn, gaat alles natuurlijk anders.
L2014 & H2017
<<

Anoniem272

Bericht 03 Apr 2014 20:55

Re: Slaappatroon baby 11 weken

De meeste baby's kunnen uitstekend zelf aangeven hoeveel slaapbehoefte ze hebben. De ene keer zal dat veel zijn, dan een tijdje wat minder. Gewoon in bed leggen als je haar moe ziet worden (gapen, wegkijken, in de oogjes wrijven, bleek worden etc.) En je niks aantrekken van al die mensen die vragen of je dochter al een ritme heeft (vragen mensen jou dat ook steeds?), dat is bij zulke jonge baby's nog helemaal niet haalbaar. Net als je denkt dat je een fijn ritme te pakken hebt verandert er iets en is alles weer anders.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 03 Apr 2014 21:36

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Filoria schreef:De meeste baby's kunnen uitstekend zelf aangeven hoeveel slaapbehoefte ze hebben. De ene keer zal dat veel zijn, dan een tijdje wat minder. Gewoon in bed leggen als je haar moe ziet worden (gapen, wegkijken, in de oogjes wrijven, bleek worden etc.) En je niks aantrekken van al die mensen die vragen of je dochter al een ritme heeft (vragen mensen jou dat ook steeds?), dat is bij zulke jonge baby's nog helemaal niet haalbaar. Net als je denkt dat je een fijn ritme te pakken hebt verandert er iets en is alles weer anders.
:good:

F. is al wat ouder maar ook hier wisselt het aantal uren slaap per dag. Ik kijk gewoon naar hoe zij het aangeeft en volg dat. En meestal blijkt dan later dat ze toch wel ongeveer aan dat gemiddelde aantal uren slaap komt, alleen niet elke dag precies volgens de klok.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 03 Apr 2014 23:02

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Ja mensen vragen idd steeds naar of ze al eeen ritme heeft. Ik volg idd haar ritme. Zowel met de borstvoeding als met slapen. En soms heeft ze een dag dat ze meerdere slaapjes heeft van een uurtje of 2 en soms een dag zoals vandaag. Dan komt ze 's morgens om de 2 uur voor voeding en dus elke keer slaapjes van 45 minuten en ineens maakt ze een lange slaap van dik 4 uur. Vervolgens clusterd ze vanaf een uurtje of half 6 ofzo. Dan slaapt ze niet maar wil wel drinken om de 30 a 45 minuten. En dan ineens is dat klaar en gaat ze haar nacht maken. Dan heb ik haar soms 1 en soms 2 x in de nacht. Het was wel fijn als ze haar lange slaap in mijn nacht deed haha maar dat komt vanzelf...zeggen ze haha. Behalve het cb want die wil dat ik haar wakker maak tussen 22.00 en 23.00 voor een laatste voeding. Dat heb ik weleens geprobeerd,maar dan moet ik eerst wachten totdat ze onrustig slaapt anders wordt ze niet wakker en drinkt ze nauwelijks tot niet. Dus dat werkt niet. Het enige ritme wat ik heb is slapen wakker worden voeden verschonen spelen slapen als ze aangeeft moe te zijn. Dus eigenlijk doe ik het hartstikke goed als ik jullie antwoorden zo lees
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Apr 2014 05:24

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Hier ook hetzelfde als filoria.
Je doet het dus inderdaad gewoon goed door naar haar te kijken. Hier is geen dag hetzelfde met slapen.
Soms slaapt ze overdag veel en 's avonds minder en een andere keer weer omgekeerd of alles daar tussen in
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Apr 2014 05:41

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Filoria schreef:De meeste baby's kunnen uitstekend zelf aangeven hoeveel slaapbehoefte ze hebben. De ene keer zal dat veel zijn, dan een tijdje wat minder. Gewoon in bed leggen als je haar moe ziet worden (gapen, wegkijken, in de oogjes wrijven, bleek worden etc.) En je niks aantrekken van al die mensen die vragen of je dochter al een ritme heeft (vragen mensen jou dat ook steeds?), dat is bij zulke jonge baby's nog helemaal niet haalbaar. Net als je denkt dat je een fijn ritme te pakken hebt verandert er iets en is alles weer anders.


:good:

Laat je niks wijsmaken hoor. Het cb is er om te adviseren, maar het is nog altijd aan jezelf om te bepalen wat je met het advies doet. L gaat meestal tussen 7 en 8 naar bed. De ene keer komt hij tussen 11 en 12 en de andere keer is het later in de nacht. Meestal komt hij 2 of 3 keer.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Apr 2014 06:00

Re: Slaappatroon baby 11 weken

Eens met mzCharlotte en Filoria.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers