Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overdag niet willen slapen

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Apr 2014 11:17

Overdag niet willen slapen

Een fase?

D. is momenteel zo druk. Druk met optrekken. Druk met tijgeren. Druk met proberen kruipen. Druk met brabbelen. De hele dag druk. Ik heb het idee dat hij ook erg druk in zijn hoofd is. Hij is wel moe (en dus aan het jengelen) overdag maar zodra je hem in bed legt gaat hij huilen en nog drukker doen.
Ook wanneer ik hem de borst geef ligt hij niet stil en zodra hij maar in slaap dreigt te vallen laat hij los en gaat druk liggen trappelen. Op dit moment slaapt hij dus helemaal niet overdag. We volgen een vast ritueeltje maar dat lijkt ook niet te helpen.
Gek genoeg is het slapen 's avonds nooit een probleem. Hij gaat tegen 19.00u naar bed en gaat gelijk slapen. 's Nachts wordt hij meestal 1x wakker voor een voeding en daarna slaapt hij door tot een uurtje of 9. Vandaag was het zelfs 10 uur.

Herkenbaar?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Apr 2014 11:49

Re: Overdag niet willen slapen

Hebben jullie 's avonds een bedritueel? Misschien kun je die overdag ook introduceren?

Of misschien een moment om hem rustig te krijgen zonder dat hij meteen naar bed moet. Met hem 'praten', zodat hij zijn energie en emoties bij je kwijt kan?
L2014 & H2017
<<

Anoniem75

Bericht 03 Apr 2014 11:57

Re: Overdag niet willen slapen

idd een fase. Mijn zoon had dat met 1,5 jaar ook en toen dacht ik dat het gedaan was met de middagslaapjes. Maar na een week was het weer over en sliep meneer weer overdag.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 03 Apr 2014 12:04

Re: Overdag niet willen slapen

Yep, een fase :)
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Apr 2014 12:34

Re: Overdag niet willen slapen

Mzcharlotte: We hebben inderdaad een ritueel wat we zowel overdag als 's avonds doen maar dat maakt dus geen verschil. En rustig even kletsen zit er ook niet in want meneer gaat er gewoon vandoor en wanneer ik hem vast hou wordt hij boos. :laughcry:

Maar goed, als hij moe is leg ik hem op bed en als hij niet wil slapen haal ik hem er weer uit na een poosje. Zolang hij 's nacht goed slaapt vind ik het ook niet heel erg. :)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Apr 2014 12:46

Re: Overdag niet willen slapen

Wij hebben precies hetzelfde maar dan 's avonds en 's nachts....
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Apr 2014 13:29

Re: Overdag niet willen slapen

Milady schreef:Mzcharlotte: We hebben inderdaad een ritueel wat we zowel overdag als 's avonds doen maar dat maakt dus geen verschil. En rustig even kletsen zit er ook niet in want meneer gaat er gewoon vandoor en wanneer ik hem vast hou wordt hij boos. :laughcry:

Maar goed, als hij moe is leg ik hem op bed en als hij niet wil slapen haal ik hem er weer uit na een poosje. Zolang hij 's nacht goed slaapt vind ik het ook niet heel erg. :)


Bummer! Maar ik sta inderdaad liever in jouw schoenen dan in die van Silver... Oehhhh, dat lijkt me looooodzwaar!
L2014 & H2017
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Apr 2014 13:44

Re: Overdag niet willen slapen

Wat vervelend Silver! En hij slaapt overdag wel goed?

Ik vind het altijd wel lastig omdat het ook zo ineens van de ene op de andere dag is. Hij heeft een hele poos 2 slaapjes van ongeveer anderhalf uur gedaan. Daarvoor een periode dat hij ineens heel vroeg wakker was en niet meer wilde slapen en dan tussen de middag 3 uur lag te slapen en nu dus helemaal niet overdag.
Hij ligt nu wel weer in bed. Hij is rustig maar ik hoor zijn Nijntje af en toe rammelen dus hij is wel wakker. Hopelijk valt hij zo dan vanzelf in slaap.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Apr 2014 19:10

Re: Overdag niet willen slapen

Overdag slaapt ie van 10 tot 12 nonstop 2 uren. En dat is zijn slaapje. Het hangt er ook vanaf wat we die dag doen, maar is het een drukke dag of zijn we veel buiten dan heeft ie voor het eten nog wel een powernapje nodig.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 03 Apr 2014 22:07

Re: Overdag niet willen slapen

T slaapt overdag alleen maar in de kinderwagen. Zijn bed lukt al tijden niet meer. Dus zodra hij moe wordt gaan we een blokje om. Hij slaapt meestal 2x per dag. Een keer1,5/ 2 uur en nog een uurtje tegen het einde van de middag. Al slaat hij die soms over.
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers