Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pastasaus lang opzetten

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Apr 2014 16:27

Pastasaus lang opzetten

Ik lees steeds dat als je pastasaus maakt en die lang opzet, dat de smaak dan ook helemaal in het vlees trekt e.d. Nu ik toch alle tijd heb, heb ik bedacht dat ik dat ga proberen! Alleen, hoe pak ik dat het beste aan?

Ik heb simpel gehakt, zakje voorgesneden groente, tomatenblokje en tomatenpuree (en zout/peper). Hoe zorg ik ervoor dat de groente niet helemaal zachtgekookt wordt of dat de saus helemaal droogkookt?
<<

Anoniem173

Bericht 03 Apr 2014 16:32

Re: Pastasaus lang opzetten

Heel zachtjes opzetten, desnoods met een kookplaatje eronder. Je moet zorgen dat het echt heel zachtjes pruttelt en niet kookt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Apr 2014 16:38

Re: Pastasaus lang opzetten

Ok! En voor de rest gewoon bereiden zoals ik dat altijd doe? Worden de groente dan niet helemaal slap?
<<

Anoniem29

Bericht 03 Apr 2014 17:17

Re: Pastasaus lang opzetten

Volgende keer kun je dan beter runderschenkel o.i.d. nemen. Dat is vlees wat ook echt heerlijk wordt als het heel lang gekookt wordt (in tomatenprut).

Gehakt wordt na verloop van tijd toch droger.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Apr 2014 17:18

Re: Pastasaus lang opzetten

Ik zou de groente er pas op het laatste moment bij gooien trouwens.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Apr 2014 18:04

Re: Pastasaus lang opzetten

Ja de groenten worden zacht als je het er direct bij doet. Soms is dat juist fijn (smaakmakers zoals ui, bleekselderij, prei etc), maar als je ze zoals Intoxicated zegt er later bij hebt dan houden ze nog wat bite.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2014 18:29

Re: Pastasaus lang opzetten

Ik vind dat bij tomatensaus en klassieke bolognesesaus (met bleekselderij, wortel en rode wijn) wel veel lekkerder, ja. Ik vind ook niet dat het gehakt droog wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Apr 2014 23:00

Re: Pastasaus lang opzetten

Uiteindelijk is het best goed gelukt en heeft het iets van 1,5 uur opgestaan :D Het enige jammere was dat ik beter moet roeren, want de saus op de bodem was een beetje aangebrand.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers