Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Quality time & drukke baan

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Apr 2014 21:32

Re: Quality time & drukke baan

Ik zou echt niet kunnen zonder tv! (trouwens zou voor mijn werk/studie ook niet handig zijn) Vind ik overigens wel echt knap hoor. Maar ik kan al niet tegen stilte en ook ik moet gewoon up-to-date blijven (jaha, dat is mijn eigen keuze :p).
Je geeft goede tips Tulp, alleen is hier de situatie nog niet om vaak bij elkaar te slapen.

Marin, ik begrijp jou helemaal! Als we dan een avondje vinden om samen door te brengen, ben ik en/of hij vaak gewoon moe. Ik heb (of hij) dan ook lang gereisd en dan vind ik het wel best om lekker lui op de bank te zitten. Oke, ik doe dan wel een kaarsje aan haha, heel romantisch filmpje kijken dus :ja:. Maar als we dan weer druk druk zijn, denk ik inderdaad wel een beetje van „hebben we die tijd nou goed gespendeerd”. Dus ik ga eens uitproberen en kijken hoe je dan die tijd optimaal benut om echt van elkaar te genieten (en ook niet uit elkaar te groeien).

Trouwens ik denk dat je al hard je best doet om die vrije dagen samen leuk in te vullen. Dat is toch ook al super! Dan heb je toch echt tijd samen. Ik denk dat het gewoon veel plannen is en ook genieten van dat kusje ‚s avonds, ook al is het maar voor 5 min. Wat ik ook altijd romantisch vind, is een briefje hier en een briefje daar :)

Verder denk ik dat je je meer schuldig voelt naar je vriend dat je werkt, dan dat jullie echt langs elkaar heen leven nu. Zo lees ik het in je openingspost trouwens. Verder probeer inderdaad ook gewoon te genieten van je werk, je vind dit werk leuk! En dan hoort het er nu eenmaal bij. Het is vast even wennen na jullie vakantie, maar komt goed!
<<

Anoniem132

Bericht 03 Apr 2014 21:39

Re: Quality time & drukke baan

Marin schreef:Hahaha Jill ik vind t juist een lieve reactie :)

Wij zijn (waren) ook eigenlijk gewend om altijd alles samen te doen. Samen vuilnis weg brengen, samen afwassen, samen boodschappen doen, als hij brood staat te maken of te douchen sta ik er altijd bij te kletsen. Dat is altijd super gezellig al zijn het van die stomme kleine huishoudelijke klusjes. Dus die momentjes probeer ik idd zo veel mogelijk wel te pakken want dan hebben we vaak nog net even de tijd om te kletsen als ik bijv wel een avond thuis ben. En idd niet hip, maar wel gezellig! ;-)


Gelukkig maar.
Ik heb lange tijd in m'n hoofd gehad dat ik de perfecte vriendin moest zijn. Maar dat probeer ik nu ook los te laten en dat geeft ook rust. Ik ben ook moe na een dag werken en heb niet altijd zin om dan nog van alles te doen, de laatste paar maand kan ik daar ook aan toegeven.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Apr 2014 21:46

Re: Quality time & drukke baan

Ja dat klopt helemaal tabbie. Ik voel me idd schuldig dat ie dan vrijwel elke avond alleen is. Hij vindt een avondje af en toe heerlijk hoor, maar te veel is ook niet leuk. Idem dito voor het weekend. Dan is er bijv een super leuke markt op zondag, maar ja... Marin moet werken. Of nog erger: dan heb ik nachtdienst in het weekend wat voor mij overdag slapen betekent.. Dan moet ie die óf de hele dag stil zijn (want ik word serieus al wakker als ie de douche aan zet, mijn schuld i know ik ben een lichte slaper en verdraag geen oordopjes) óf hij moet de deur uit. Daar voel ik me dan dus schuldig over, dat vind ik gewoon niet leuk. Het is niet anders, maar ik voel me dan zo lullig dat mijn werk dan overrulet.

Maar zometeen komt ie me gelukkig ophalen ipv dat ik met de tram moet dus dan hebben we extra tijd samen, daar kan ik zo blij van worden. :cheering:
<<

Anoniem132

Bericht 03 Apr 2014 21:52

Re: Quality time & drukke baan

Niet schuldig voelen hoor, ik weet dat gaat niet zomaar over. Maar ik neem aan dat jij overdag als hij aan het werk is ook alleen bent. Dat is dan net zo simpel gezegd. Oh dat slapen overdag is idd wel lastig. Geniet van die extra momentjes samen, leuk! :)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 03 Apr 2014 21:54

Re: Quality time & drukke baan

Wat fijn voor die tijd samen die je dan zo meteen even hebt. Kleine genietmomenten.

Dat wat Tabbie noemt over schuldig voelen viel me laatst ook al op. Daar verder toen niet op gereageerd. Mijn reactie toen en nu is dat je het natuurlijk ook om kunt draaien je beleving: Hij werkt op de momenten dat jij vrij bent. Anders hadden jullie op een doordeweekse dag of ochtend ergens samen naar toe kunnen gaan / hadden jullie dan samen dingen kunnen doen. Dus hij zou zich ook schuldig kunnen voelen.

Ik begrijp uiteraard dat het niet zo simpel is als dat klinkt maar meer om je te laten zien dat je je niet schuldig hoeft te voelen want dat doet hij waarschijnlijk ook niet met zijn baan. Jullie werken samen voor jullie gezamenlijke toekomst dus er is niemand die een schuldgevoel hoeft te hebben. Het is alleen jammer dat dat inhoudt dat je niet meer tijd samen kunt besteden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 03 Apr 2014 22:03

Re: Quality time & drukke baan

Dat zeggen jullie goed Jill en Rapa Nui. Zo had ik het nog niet gezien. Omdat ik degene ben die onregelmatig werkt voor ik me al gauw degene die weer eens niet kan. Maar ik vind t zelf ook nooit een probleem om op een dinsdag of woensdag vrij te zijn inderdaad. (Maar meer omdat ik dan gewoon voor mezelf aan t werk ben). Maar bedankt, dat helpt wel!
En idd samen naar een mooie toekomst! :) als we straks verhuist zijn heb ik ook een kortere reistijd waarschijnlijk, dat helpt ook!
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers