Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In je eentje op reis-topic

<<

Anoniem7

Bericht 01 Sep 2013 08:31

In je eentje op reis-topic

Wie heeft er nog meer plannen om binnenkort alleen op reis te gaan? Misschien animo voor een topic?

Waar ga je heen?
Wanneer en hoe lang ga je?
Wat ga je doen?
<<

Anoniem122

Bericht 01 Sep 2013 09:00

Re: In je eentje op reis-topic

Ik vertrek als alles doorgaat rond 3 februari naar Bangkok. Ik ga daar van 10 feb. tot 13 juni stage lopen in mijn eentje. Telt dat ook als alleen reizen? En daarna nog 1,5 maand rondreizen maar dat waarschijnlijk samen met mijn vriend.

Heb er onwijs veel zin in en vind het tegelijkertijd DOOD eng! Vooral om zolang mijn vriend te missen. Wil dit perse doen omdat ik denk dat het goed is voor mn ontwikkeling en gelukkig staat mijn vriend er ook volledig achter.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 11:26

Re: In je eentje op reis-topic

Gaaf Tuktuk! Dat soort reizen zijn zeker goed voor je persoonlijke ontwikkeling! Ben ook heel blij dat ik een tijd alleen in het buitenland heb gewoond, was, ondanks het gemis van mijn toen nog vriend, eigenlijk de tofste periode uit mijn leven tot nu toe!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Sep 2013 11:37

Re: In je eentje op reis-topic

In november ga ik alleen naar New York voor een week. Eerder ben ik alleen naar Madrid en Lissabon geweest. Ik vind het echt ideaal om stedentrips alleen te doen. Lekker doen wat je zelf wil en geen tijd kwijt zijn aan dingen waar je zelf niet zoveel waarde aan hecht, maar toch zou doen om je reispartner een plezier te doen.
03/2019
11/2020
<<

koalabeer

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:13

Bericht 01 Sep 2013 16:24

Re: In je eentje op reis-topic

Ik wil wel op reis ergens eind september maar omdat ik een klein budget heb weet ik nog niet waar naar toe.
<<

Anoniem7

Bericht 01 Sep 2013 17:03

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ga eind oktober zes dagen naar Toronto, de stad verkennen.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 17:21

Re: In je eentje op reis-topic

Leuk topic Maple!

Ik ben vrij veel alleen op reis geweest, vind het heerlijk. Het geeft echt een soort rust om eens beslissingen echt totaal in je eentje te maken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2013 17:24

Re: In je eentje op reis-topic

Ik heb twee jaar geleden een taalreis in m'n eentje gedaan, twee weken in Florence. Is me goed bevallen! Stedentrips lijken me ook leuk alleen, dus dat ga ik zeker eens proberen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt inderdaad. Alleen het dineren vind ik altijd wat minder als je alleen bent, dan voel ik me vaak een beetje zielig ofzo. Hoe doen jullie dat?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 17:32

Re: In je eentje op reis-topic

Ik vind alleen uit eten juist wel lekker, omdat je dan echt even tot rust komt. Vroeger vond ik het ook wel 'eng', bang dat mensen het raar vonden, maar nu ga ik juist lekker uitgebreid eens zitten, om even tot rust te komen. Ik vind het eigenlijk zonde om maar snel happie te halen, ik geniet juist zo van eten, dus ik ga tegenwoordig gewoon uitgebreid dineren (met voorgerecht en nagerecht) als ik daar zin in heb. Ik bedoel: Waarom niet?!
Ik heb altijd wel iets van een telefoon/tablet bij me, neem dan de tijd om even te Facebooken/forummen, en vaak bekijk ik ook m'n foto's even. En anders staar ik gewoon lekker even in het luchtledige en kijk ik mensen. Heerlijk om niet te hoeven kletsen maar gewoon te observeren.
Het enige lastige is als ik naar de wc moet, want ik wil m'n spullen natuurlijk niet alleen laten. Dat doe ik meestal voordat ik ga zitten (even tegen serveerster zeggen van ja goh ik kom hier zo eten, maar ik moet heel even naar de wc), en als ik weg ga. Dan neem ik m'n tas gewoon mee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Sep 2013 17:37

Re: In je eentje op reis-topic

Ja internetten kan wel, maar alleen als ze WiFi hebben natuurlijk. In Florence zat ik ook wel eens een beetje in m'n taalgidsje te bladeren bijvoorbeeld, maar gelukkig ging ik daar de meeste dagen met een klasgenootje uit eten. Maar idd, het is heus niet raar, zeker niet als toerist in het buitenland en groot gelijk dat je lekker uitgebreid gaat eten ook.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 17:42

Re: In je eentje op reis-topic

Ja WiFi of zelf een internet pakket. Dat heb ik in Europa sowieso eigenlijk altijd wel aan staan. Maar ik heb ook wel geleerd dat het echt niet erg is om af en toe niets te doen. Het is verrassend verfrissend om eens gewoon je eigen gedachten te horen op zo'n moment.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 18:17

Re: In je eentje op reis-topic

Ik nam ook wel een boek of een tijdschrift mee. Of gewoon lekker rondkijken inderdaad. Vond het de eerste paar keer ook wat onwennig om alleen te dineren, maar in feite is het heel fijn! Overigens kijkt niemand je raar aan hoor.
<<

MeaVota

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:27

Bericht 01 Sep 2013 20:45

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ga in januari voor een half jaar naar Afrika.
Ik ga eerst met een groepsreis ( dus niet echt alleen) een 45-daagse rondreis maken van Kaapstad naar Nairobi. Vervolgens ga ik 16 weken vrijwilligerswerk doen in Uganda en Malawi. Hier wil ik tijdens mijn vrije weekenden ook dingen gaan doen.
Alis Volat Propriis
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Sep 2013 08:05

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ga volgende week een paar dagen naar Berlijn. Ik heb de vlucht 2 weken geleden geboekt. Nu nog een hostel. Mensen in mijn omgeving kijken wel eens vreemd op als ik zeg dat ik graag alleen reis. Ik vind het ook wel weer spannend, de afgelopen 3 jaar ben ik niet alleen weggeweest, maar heb er veel zin in.
Ik ben nog nooit in Berlijn geweest dus ga sowieso de highlights af. Verder zie ik wel wat het me brengt.
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 02 Sep 2013 09:54

Re: In je eentje op reis-topic

Wat een leuk topic! Ik hou ervan om alleen op vakantie te gaan. Ultieme gevoel van vrijheid. Lekker anoniem in een stad ronddwalen. Ik ben alleen naar Londen en Berlijn geweest. Ook ben ik vorig jaar alleen op zomervakantie geweest. 1 week all inclusive aan het strand.
Binnenkort ga ik alleen naar New York. Dit is de eerste verre reis die ik ga maken en heb er zo'n zin in!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Sep 2013 11:34

Re: In je eentje op reis-topic

Als jullie alleen reizen verblijf je dan liever in een hostel of toch in een hotel? En wil je graag contact met andere mensen of blijf je die paar dagen echt op jezelf?
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 02 Sep 2013 12:37

Re: In je eentje op reis-topic

Wat een leuke plannen allemaal! Bij mij begint het ook weer erg te kriebelen om te reizen. Maar zit momenteel in de ww dus niet echt handig helaas. Hoewel ik wel aan het kijken ben of ik eventueel tijdje in het buitenland (Thailand of Afrika) vrijwilligerswerk kan gaan doen (en dan weekenden bv rondtrekken), maar dan moet ik dus uitzoeken hoe dat met ww zit (of ik daarna daar weer recht op heb) Ik voel me nuttiger als ik vrijwilligerswerk doe dan alleen maar solliciteren op vacatures die er niet zijn :?
<<

Anoniem321

Bericht 02 Sep 2013 13:16

Re: In je eentje op reis-topic

Carra schreef:Als jullie alleen reizen verblijf je dan liever in een hostel of toch in een hotel? En wil je graag contact met andere mensen of blijf je die paar dagen echt op jezelf?


Tegenwoordig heb ik toch liever een hotel of iig een eigen kamer in een hostel/pension. Ik slaap slecht tot niet als ik een kamer/ruimte moet delen met vreemde mensen. Ik ben bovendien zeer gesteld op mijn privacy.

Edit: Ik heb niet echt veel behoefte om contact te maken met andere mensen. MIjn ervaring is dat dit trouwens toch wel gauw gebeurt. Tijdens mijn laatste reizen heb ik wel veel aanspraak gehad, zowel van locals als toeristen.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Sep 2013 21:17

Re: In je eentje op reis-topic

Ik vind in een hotel tegenwoordig ook wel lekkerder. Vind het heerlijk om beetje rust te krijgen 's avonds en 's ochtends in m'n eentje in m'n kamer.
<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 18:03

Re: In je eentje op reis-topic

Leuke plannen allemaal!
TukTuk, eindelijk kun je je droom werkelijkheid maken... Je schrijft al zo lang over een stage in Thailand :)
Carra, zit je al in Berlijn? Veel plezier!
MeaVota, mooie reis!

Ik ga binnenkort alleen naar Tanzania. Ik heb de Lonely Planet thuis liggen, die zal ik eens gaan bekijken en aan de hand daarvan maak ik een plan. Ik heb een paar opties en weet nog niet precies wat ik wil gaan doen.
<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 18:04

Re: In je eentje op reis-topic

***
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 18 Sep 2013 08:54

Re: In je eentje op reis-topic

Ik vind al die meiden die alleen gaan reizen zo stoer! Ik zou dat echt niet durven joh!
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Sep 2013 18:02

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ga volgende zomer in mijn eentje naar Thailand, daar ben ik ik al vaker geweest. Het is een van mijn favoriete landen en Bangkok vind ik een superstad.

Alleen eten kan ik ook echt van genieten. In het begin vond ik dat inderdaad ook wat ongemakkelijke en verstopte ik me krampachtig achter mijn Lonely Planet :wink: , tot me opviel dat eigenlijk niemand het gek vond. En dat is het natuurlijk ook niet. Ik heb trouwens ook regelmatig aanspraak als ik alleen eet en soms krijg ik alsnog een tafelgenoot. Zeker in Zuidoost-Azie is contact snel gemaakt.
<<

Anoniem20

Bericht 18 Sep 2013 22:00

Re: In je eentje op reis-topic

wat gaaf Twellie, dat je alleen gaat! Hoelang ben je van plan te gaan?
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Sep 2013 23:10

Re: In je eentje op reis-topic

@Juani: Ik ben van plan om 10 a 12 dagen te gaan. Eerst (of aan het einde) wat dagen doorbrengen in Bangkok en verder de directe omgeving bekijken. Ik ben al eerder in alle bekende, grotere plaatsen rondom Bangkok geweest maar misschien ga ik wel wat kleinere dorpjes afstruinen of zo.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers