Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:14

Bericht 13 Sep 2013 16:01

Re: najaar 2013 mama's!

Ik sluit me aan bij suus. Het is belangrijk om aan jezelf en aan je kindje te denken. Je geeft zelf al aan dat je je werk niet zo geweldig vindt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Sep 2013 16:12

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is idd niet leuk Exo, maar waarschijnlijk wel verstandig voor jezelf en jullie kleintje.

Mijn werk werd een paar weken geleden ook te zwaar. In elk geval bij een hele dag werken met veel zwemlessen. Ik kreeg toen ook meteen veel harde buiken en meer last van mijn bekken.
Dat heb ik meteen die week aangegeven. Ik werk nu wel dezelfde uren, maar meer andere werkzaamheden. Dat was bij mij gelukkig nog mogelijk.
De particuliere zwemlessen heb ik allemaal overgedragen en ik geef alleen nog een paar schoolzwemlessen. Verder vooral toezicht houden, achter de kassa, kinderen met de lessen naar binnen laten. En wat extra pauzes tussendoor.

Maar voor jou zal het wel lastiger worden om andere werkzaamheden te doen die minder belastend zijn of niet? En dan wordt helaas tot 4 weken van tevoren doorwerken ook niks. Succes alvast met het gesprek maandag en hopelijk doet de rust in het weekend je goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2013 16:34

Re: najaar 2013 mama's!

Jullie hebben gelijk, maar ik heb net wel even een flink potje zitten huilen aan de telefoon met mijn man. Dit had ik niet zien aankomen. Het voelt als falen en opgeven. Ik weet even niet wat ik met de situatie aan moet. Ik heb een schuldgevoel naar mijn collega's en naar mijn kind. En dat schuldgevoel naar mijn collega's is de grootste oorzaak voor dit hele gebeuren, want het slurpt me leeg. Ik moet altijd maar mijn best doen, niks vergeten, alles perfect voor elkaar hebben. Wat ben ik toch stom :nopompom:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Sep 2013 16:51

Re: najaar 2013 mama's!

Ik snap je heel goed Exo. Ik kan al weken niet meer werken en ik voel me onwijs schuldig. Ik heb dit gevoel ook uitgesproken naar mijn baas en collega's. Die snapte het maar vonden (vinden) het zoveel belangrijker dat ik goed voor 'ons' zorg. Dat luchtte enorm op en het heeft de band met mijn collega's juist hechter gemaakt, als ik er doorheen zit dan kan ik echt op ze bouwen. Ik heb ook heel wat tranen gelaten en ook hier (in het wintertopic) mijn gal gespuwd over hoe klote ik het vond dat hey allemaal niet ging zoals ik wilde, maar als het puntje bij het paaltje komt is er gewoon geen andere optie dan toegeven aan je lichaam.
Dus echt, trek aan de bel als get niet gaat, je hebt niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf, ook over je kindje! De vk is ervoor om je advies te geven/gerust te stellen of een controle uit te voeren. Ze vinden het echt niet erg! Zie jezelf niet als een last voor je vk, zij wil je helpen, ook al is het 3 uur 'snachts.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Sep 2013 17:20

Re: najaar 2013 mama's!

Aaah, Exo :hug:
Ik vind het heel logisch dat je ervan baalt, maar je bent niet stom hoor! En falen doe je al helemaal niet. Het zou pas stom zijn als je niks zou aangeven en over je eigen grenzen blijft gaan, want dat is slecht voor jou en voor je baby. Ik zou wel aangeven naar je collega's toe dat je je schuldig voelt, want ze kunnen je vast geruststellen en hopelijk voel je je dan ook wat beter.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 14 Sep 2013 08:00

Re: najaar 2013 mama's!

Hello ladies,

Suus,
Wel balen dat je bloeddruk zo hoog blijft. Als je bevallen bent zakt dan je bloeddruk weer of blijft ie te hoog?

Exo,
Meid je moet echt aan jezelf en de kleine denken. Het is ook moeilijk je hebt tich je "verantwoordelijkheden" maar jij en de kleine zijnhet allerbelangrijkst! Dikke knuffel :hug:

Novalee, ik hoop voor je dat ze je vandaag kunnen strippen! Hoe gaat het verders?

Nillis,
Oke ik vond je al zo actief bezig ik dacht echt dat wil ik ook hihi . Nog gefeliciteerd met jullie 14 jarige samen zijn!
Succes met taart bakken, lekker om te ruiken die appeltaart geur!

Catgirl,
Hoe is het met jou allemaal? Voor jou schiet het ook op.

Dolphine,
Hoe is het met jou allemaal?
En met je zoon is ie al gewend in het nieuwe huis?

All,
Hier gaat het zo zn gangetje. Ups en down. Gisteren een feestje gehad maar ik houd het gewoon niet goed vol meer.
Vanmiddag en avond ook een feest. Het begint om 17:15 al dus ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden. Onze w gaat logeren bij opa en oma en die komt morgenmiddag samen met opa en oma terug. Dus de ochtend lekker aanrommelen hihi.
Maandagmiddag weer op controle bij de verloskundige.

Jullie nog weekend plannen?



Iedereen een leuk weekend!
Afbeelding
<<

Tummy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 06 Sep 2013 11:04

Bericht 14 Sep 2013 09:45

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi hoi,
Daar ben ik weer! Duurde even voor ik kon inloggen. Heb alles bijgelezen. :hug: voor degenen die het nodig hebben.

Hier gaat het moeizaam, veel last van bekkenpijn en harde buiken. Kan amper lopen. Door die harde buiken ook veel misselijk en weer meer aan het spugen. Gelukkig kan het iig niet héél lang meer duren. Ben echt uitgeput, ook door de slechte nachten. Hoop dat het snel op gang komt, zo benieuwd naar ons kleintje!

Ga proberen het hier weer een beetje bij te houden, maar durf niets te beloven. Denk in ieder geval wel aan jullie hoor.
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 14 Sep 2013 12:03

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Echt kiezen voor je kindje en jezelf!! Je collega's redden zich wel. Ik had dat ook heel erg bij mijn oudste toen ik in de ziektewet ging dat gevoel maar mijn collega's stelde mij ook gerust.
Bij deze zwangerschap had ik het helemaal omdat ik een week weer mijn volledige uren draaiende na een jaar ziektewet. En toen ging ik de ziektewet weer in vanwege mijn klachten. Ik voelde mij zo schuldig en gefrustereerd dat ik mijn baas en colleg's weer opzadelde met mijn problemen. Maar gelukkig steunen ze m volledig. Ik ga nu gewoon gezellig 2 uurtjes p.w. koffiedrinken bij de bewoners. Doe dit nu al vanaf de 20ste week.

Vanavond reageer ik verder.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 14 Sep 2013 12:17

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor jullie lieve woorden :hug: Ik begin me er steeds meer bij neer te leggen.

Ik heb gisteravond nog contact gehad met de directeur en hij was begripvol. Ik ben vanaf nu de vrijdag kwijt, die gaat hij vast overdragen aan degene die ook m'n verlof gaat doen. Als blijkt dat dit niet voldoende is, gaan er meer uren af. Ook 'mag' ik van hem nu niet meer buitenschoolse activiteiten doen. Dat is heel fijn :) Hij had het er alleen over dat ik niet in de ziektewet kom, maar dat er een andere regeling is, omdat dit zwangerschapsgerelateerd is. Dat snap ik niet helemaal.

Vannacht een goede nacht gehad. Baby is weer lekker actief, na een paar dagen heel rustig. Toch ben ik heel angstig voor een vroeggeboorte. Ook gezien de geschiedenis van mijn zus. Haar kindje met 31 weken... dat beeld krijg ik nooit weer van mijn netvlies verwijderd. Ik zal zo blij zijn dat ik straks in elk geval de 32 weken gehaald heb.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Sep 2013 07:36

Re: najaar 2013 mama's!

Goeiemorgen ladies,

Tummy,
Ach meid toch bij jou gaat het ook echt niet lekker! Wat zegt de verloskundige ervan? Dikke knuffel voor jou :hug:

Bruintje beer,
Hoe gaat het met jou?

Exo,
Fijn dat de directeur begripvol was. Hopelijk kun je het zelf ook gauw accepteren. Heerlijk dat de baby voor jou weer actief was. Jouw zus haar kindje was te vroeg , maar dat wil niks over jou zeggen. Hopelijk kun je dat ook wat "loslaten" dikke knuffel :hug:


Hier gaat het wel , heb vannacht heel slecht geslapen, buik was heel strak en dan nog van die heerlijke :thumbdown: harde buiken erbij, vandaag mn gemak maar houden.

Nou hoogzwangere meiden meld jullie hier ook weer eens hihi :cheering:

Fijne dag iedereen.
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 15 Sep 2013 08:04

Re: najaar 2013 mama's!

Ja hier ben ik ook, Onze pagina was wel heel ver weg.

@ Exo, wat goed dat je al contact hebt gehad met de directeur. Spreek je gevoel uit naar collega's, ik heb gemerkt dat dat heel goed helpt. Ik merkte deze zwangerschap ook heel erg dat mijn lichaam niet wil, terwijl ik normaal bruis van energie. Ze hadden allemaal begrip voor de situatie en wilden mij alleen maar helpen.

@ Kwebbeltje, balen dat je zo slecht slaapt. Hier slaap ik op zich nog wel redelijk. Is alleen T elke ochtend rond 7.00 uur bij ons in bed, terwijl ze eerst ook nog wel eens tot 8 uur kon slapen. Maar verder gaat het goed.

@ Tummy, wat balen dat het nog steeds niet lekker gaat. Heb je afspraken met gyn/ vk tot hoe lang ze je laten lopen?

@ Pien, hoe gaat het bij jou?

@ Novalee, en bij jou?

@ all, hier gisteren heerlijk appeltaart gebakken. Was fijn om samen met mijn vriend te doen. Nu hadden we hem zo klaar, dus dat gaan we vaker doen. Verder hebben we voor vriend en T schoenen, dus die zijn allebei mooi klaar. Gisteren het buurtfeest was gezellig, maar was wel echt moe om 22.30 uur, dus lekker naar bed gegaan. Heb nu alleen al twee dagen hoofdpijn en dat is wel vervelend. Heb mijn nek wat verrekt, dus denk dat het daar wegkomt. Verder gaat het goed. Gisteravond wel wat steken weer onder in de buik en wat last van de banden, dus denk dat het kindje nog steeds aan het zakken is. Woensdag weer co bij de vk, dus we zullen dan wel horen. Verder hebben we straks verjaardag van vriend en verder geen bijzonderheden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Sep 2013 09:29

Re: najaar 2013 mama's!

@ Kwebbeltje: Ik slikte voor mijn zwangerschap al medicijnen tegen een hoge bloeddruk, dit zal ik waarschijnlijk mijn hele leven moeten blijven doen. Ik slik nu iets meer dan voor mijn zwangerschap (400 mg nu, 300 mg voor die tijd), dus hoop dat mijn bloeddruk wel weer iets daalt, maar denk dat dat wel goed komt. Voordat ik zwanger wilde worden slikte ik helemaal andere medicijnen die eigenlijk beter werken, maar die mag ik niet gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Maar uiteindelijk wil ik daar weer naar overstappen.
Hoe was het feestje gisteren?

@ Tummy: Ik hoop dat jij heel snel mag bevallen, want dit lijkt me echt niks voor je :hug:

@ Exo: Gelukkig reageerde je directeur begripvol. En heel fijn dat je baby weer lekker actief is! Wel balen van je angst voor vroeggeboorte. Hoewel de ervaring van je zus niks hoeft te zeggen over jou, kan ik me die angst wel voorstellen na jouw lichamelijke problemen. Gewoon goed naar je lichaam luisteren en je grenzen blijven aangeven, maar dat doe je al :)

@ Nillis: Veel plezier met de verjaardag vandaag!

@ All: Wij hebben gisteren gevierd dat we een jaar getrouwd zijn :D We hadden niks gepland van tevoren, omdat we natuurlijk niet wisten hoe het zou gaan, maar uiteindelijk hebben we heerlijk samen uitgebreid ontbeten thuis, gewandeld (precies tussen de buien door) en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest bij onze trouwlocatie. Was een heerlijke dag!
Ik heb nu wel steeds meer harde buiken, maar pijnlijk zijn ze nog niet. Ik krijg een beetje het gevoel dat het nog even kan duren bij ons... En eigenlijk heb ik ook niks te klagen, want ik voel me nog goed, maar ik word wel heel nieuwsgierig naar ons kleintje!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 15 Sep 2013 10:09

Re: najaar 2013 mama's!

All, ik ben gisteravond in het ziekenhuis geweest. De harde buiken hielden maar aan en ik heb een contraction meter opgezocht. De 'weeën' kwamen om de 2 minuten. Veel en veel te vaak dus. Na wat omwentelingen (hele dag bank, bed, bank, bed), heb ik de verloskundige gebeld. Zij is direct naar me toegekomen, heeft gevoeld (geen ontsluiting) en heeft me naar het ziekenhuis gestuurd met een tas vol spullen, want ik zou waarschijnlijk een nacht ter observatie moeten blijven. Ze hoopte op een fikse blaasontsteking, zo niet, dan had ik een probleem.

In het ziekenhuis urine ingeleverd en een halfuur aan de ctg gelegen. Nou, dat was echt heel eng. Om de 2 minuten steeg het metertje behoorlijk en het hartje van de baby reageerde er ook op. Ze bereidden me er al op voor om naar Groningen te moeten. Als de uitslag van de urine niet positief was, zou de enige optie weeënremmers zijn en afwachten. Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan. De baarmoedermond was onaangeroerd en lang. De weeën hadden dus geen schade opgeleverd. Daarna een echo van de baby: die ligt perfect op groei en weegt al 1440 gram! Baby heeft dus niet te lijden gehad. Dat was een hele geruststelling. Na een poos kwam de uitslag van de urine: positief. Tóch een blaas- of urinewegontsteking (gelukkig)! Toen ben ik met een antibiotica kuur naar huis gestuurd. Nu dus goed in de gaten houden of er verbetering is. Is dat niet zo, dan word ik weer opgenomen.

Morgen meld ik me dus ziek. Vannacht slecht geslapen, wegens misselijkheid door het medicijn, dus ik ben niet echt fit. Maar goed, de harde buiken zijn een stuk minder erg en de baby is lekker beweeglijk. Zo, dat moest me even van het hart.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Sep 2013 10:34

Re: najaar 2013 mama's!

Jeetje, Exo, dat is schrikken!! Wat een angstige avond heb jij gehad! Gelukkig bleek het een blaas- of urinewegontsteking te zijn en hebben de weeën nog geen schade aangericht. Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan! Wel heel fijn dat met je baby alles goed gaat en de harde buiken minder worden. Goed uitzieken hoor! Sterkte :hug:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 15 Sep 2013 10:51

Re: najaar 2013 mama's!

@ Exo, wat schrikken. Hopelijk slaat de AB snel aan. Beterschap :hug:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:20

Bericht 15 Sep 2013 11:36

Re: najaar 2013 mama's!

Hier ook even een teken van leven!

Ook hier gaat het niet lekker. Ik ben het meer dan zat en dinsdag heb ik een afspraak bij de gyn om het over inleiden te hebben. Ik kan namelijk niets meer. Als klap op de vuurpijl breekt mijn vriend zijn voet! Nu kan er dus helemaal niks meer gedaan worden.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Sep 2013 11:42

Re: najaar 2013 mama's!

Ai, das wel een heel ongelukkig moment.
Ik zou even je kraamzorgorganisatie bellen en uitleggen. In sommige gevallen krijg je dan meer uren vergoedt. Een beetje meer hulp zou dan misschien wel fijn zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Sep 2013 12:22

Re: najaar 2013 mama's!

Fenix,
Wat klote zeg! Misschien net wat dora zegt contact met kraamzorg opnemen misschien dat je inderdaad meer uren krijgt. Dikke knuffel!

Exo,
Ach meid het zit je ook niet mee! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Gelukig dat het met de baby goed gaat nu helemaal aan jezelf en de kleine denken!

Suus, oke nou hopelijk beval je snel en zakt je bloeddruk weer. WT een heerlijke dag hebben jullie gisteren nog gehad. Gezellig saampjes!
Feest was erg gezellig maar nu heb ik veel extra last van al mn kwalen dus nu mn gemak maar houden vandaag.

Nillos, gefeliciteerd mmet je vriend, leuke dag vandaag!
Wat voor schoenen heb je gekocht?

Novalee, waar ben je?? Hihi
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 15 Sep 2013 12:37

Re: najaar 2013 mama's!

kwebbeltje schreef:Novalee, waar ben je?? Hihi


Die zit gewoon nog met haar dikke buik op de bank. Of ergens anders kan ook, maar er is iig nog geen baby :(
Afbeelding
<<

Anoniem 49

Bericht 15 Sep 2013 12:45

Re: najaar 2013 mama's!

Ach jeetje Exo! Dat is heftig. :hug:
<<

Anoniem315

Bericht 15 Sep 2013 13:14

Re: najaar 2013 mama's!

Fenix, wat ontzettend vervelend, wat een pech :( Hopelijk kunnen ze je snel verder helpen.

Suus, nogmaals gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk!

Bedankt allemaal :hug: Pfff... ik ben echt kotsmisselijk van die bende én krijg m'n baas niet te pakken. Grrr!

Mijn ticker klopt trouwens precies met de metingen, 1,4 kilo en 40 cm, grappig! :thumbup:
En... mijn nichtje, dat met 31 weken is geboren, woog 1430 gram bij de geboorte.... Onze baby is nu, met 29 weken, al zwaarder. Echt een gek idee, want mijn buikje is veel kleiner dan bij m'n zus.
<<

Anoniem 49

Bericht 15 Sep 2013 13:20

Re: najaar 2013 mama's!

Als ik iets voor je doen kan moet je het laten weten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Sep 2013 13:24

Re: najaar 2013 mama's!

Fenix, wat balen dat je vriend zijn voet heeft gebroken, slechte timing! Hopelijk beval je snel en kunnen jullie wat extra hulp krijgen.

Dank je, Exo!
Hopelijk krijg je je baas snel te pakken. Mooi gewicht heeft je baby al!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 15 Sep 2013 15:35

Re: najaar 2013 mama's!

Jeetje, Exo, dat is schrikken! Fijn dat het maar een blaasontsteking is en dat alles van binnen nog rustig is. Hopelijk slaat de AB snel aan en gaan de harde buiken helemaal weg.

Annie24 schreef:
kwebbeltje schreef:Novalee, waar ben je?? Hihi

Die zit gewoon nog met haar dikke buik op de bank. Of ergens anders kan ook, maar er is iig nog geen baby :(

Om half twee zat ik op een stoel te lunchen dus je zat er niet ver vanaf, haha!

Maar wat Annie al zegt, nog geen baby! Verloskundige is gisterochtend langs geweest. Helaas was er niks veranderd ten opzichte van donderdag. Baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken, nog steeds een tuitje die helemaal naar achteren lag. Ze kon dus niks voor me doen. Maandagochtend belt de VK het ziekenhuis en word ik overgedragen tenzij ik voor die tijd weeën krijg. Maar het is akelig rustig, op wat harde buiken na dus dat verwacht ik niet. Dan moet ik me maandag in het ziekenhuis melden voor een echo en CTG. Is dat allemaal goed dan hoogstwaarschijnlijk weer naar huis en dinsdag of woensdag pas inleiden.

Kortom, voorlopig nog geen bevaltopic van mij :nopompom:
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 15 Sep 2013 15:39

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is flink schrikken!! Exo wel een supermooi gewicht. Maar ik ken je gevoel. Hier is schoonzus met 32 weken bevallen en ben ook altijd blij als die periode voorbij is. En ben nu echt bang voor een doodgeboren kindje. Kennissen van ons hebben vorige maand met 35 weken een doodgeboren kindje gekregen.

Novalee: hopelijk krijg je morgen te horen waar je aan toe bent
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers