Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de klas en stem is hees.

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2014 23:02

Voor de klas en stem is hees.

Sinds vanmorgen heb ik ineens een klein beetje keelpijn, maar vooral geen stem. Vandaag zat ik thuis en ik heb niet hoeven te praten. Hierdoor heeft mijn stem zeker wel rust gekregen. Nu ga ik morgen gewoon werken, terwijl ik voor de klas sta. Ergens is dat geen goed idee, omdat mijn stem wel mijn werk is. Nu sta ik in het middelbaar onderwijs en ik ga mijn lessen aanpassen dat ik niet veel hoef te praten.

Maar het is op zich wel een punt om over na te denken. Ik voel mijn verder fit, niet ziek o.i.d. dus qua lichamelijke gesteldheid zou ik zo kunnen gaan werken. Waar zou voor jou de grens liggen om niet te gaan werken? Zou dit voor jou een rede zijn om je ziek te melden als je voor de klas staat?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 31 Mrt 2014 23:29

Re: Voor de klas en stem is hees.

Oh balen, alle klassen een repetitie :D of groepswerk, dat ze lekker met elkaar kunnen overleggen.
Ik heb het 1 keer erg gehad toen ik een avond en nacht een groep moest begeleiden, maar kon gelukkig mijn collega het meeste laten zeggen!
Ik kon mij er overigens gewoon niet voor ziekmelden, omdat er al een collega ziek was en ik de enige was. We moeten met zijn tweeen zijn dus mijn collega was blij dat ik er was en vond het niet erg dat hij dus wat meer moest doen.
Als ik in mijn eentje een groep had moeten begeleiden en representatief zijn dan had het niet gekund, ik kon mezelf amper verstaanbaar maken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Apr 2014 06:54

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik heb al zo vaak hees voor de klas gestaan (basisonderwijs), dat zou voor mij echt geen reden zijn me ziek te melden. Hooguit als er meer bij komt kijken dan alleen wat heesheid en ik me dus ook (goed) ziek voel.

Silly, als je nou gewoon eerlijk bent tegen je leerlingen dat je slecht bij stem bent, houden ze er dan geen rekening mee?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem156

Bericht 01 Apr 2014 08:27

Re: Voor de klas en stem is hees.

Helix schreef:Ik heb al zo vaak hees voor de klas gestaan (basisonderwijs), dat zou voor mij echt geen reden zijn me ziek te melden. Hooguit als er meer bij komt kijken dan alleen wat heesheid en ik me dus ook (goed) ziek voel.

Silly, als je nou gewoon eerlijk bent tegen je leerlingen dat je slecht bij stem bent, houden ze er dan geen rekening mee?


Dit dus.
Ik leg het uit aan de kinderen, zorg dat ze dingen moeten doen die ze goed zelfstandig kunnen maken en zet het werk van die dag op het bord.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Apr 2014 08:32

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik sta voor VMBO B en K. Niet echt een doelgroep die daar veel rekening mee houdt. Als ze zin hebben wel.
Nu is mijn stem redelijk, maar gisteren had ik dus echt geen stem.

Maar het is meer dat het gewoon niet goed is voor je stembanden om te praten. Hierdoor duurt het herstel langer en loop je er langer mee. Voor mij zal het ook niet snel een rede zijn om mijn ziek te melden. Behalve zo een stem als gisteren. Als ik normaal zou fluisteren kwam er nog meer geluid uit. Het is meer, waar ligt het omslagpunt. Je stem is wel je instrument en je kan niet dagen hees/stemloos voor de klas staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem273

Bericht 02 Apr 2014 16:01

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik ga gewoon werken met een slechte stem. Ik weet wel dat het herstel dan langer duurt maar als ik me verder fit genoeg voel, dan ga ik werken. Overigens werk ik vaak ook met koorts nog door, ook geen goed idee ;)
Ik probeer dan wel iemand anders te laten voorlezen en muziekles etc. sla ik dan ook over. En ik probeer m'n lessen zo in te richten dat ik zo min mogelijk hoef te praten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Apr 2014 16:46

Re: Voor de klas en stem is hees.

Silly-One schreef:Ik sta voor VMBO B en K. Niet echt een doelgroep die daar veel rekening mee houdt. Als ze zin hebben wel.
Nu is mijn stem redelijk, maar gisteren had ik dus echt geen stem.

Maar het is meer dat het gewoon niet goed is voor je stembanden om te praten. Hierdoor duurt het herstel langer en loop je er langer mee. Voor mij zal het ook niet snel een rede zijn om mijn ziek te melden. Behalve zo een stem als gisteren. Als ik normaal zou fluisteren kwam er nog meer geluid uit. Het is meer, waar ligt het omslagpunt. Je stem is wel je instrument en je kan niet dagen hees/stemloos voor de klas staan.


Fluisteren is serieus nog slechter voor je stem dan praten als je hees bent! Vaak is het bij mij zo, dat als ik hees word ik op een ander "niveau" ga praten. Soms lukt het dan op normaal niveau te praten en de heesheid dus kwijt te zijn. (op het oog, mijn stem schiet zo weer terug in de heesheid)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Apr 2014 17:17

Re: Voor de klas en stem is hees.

Helix schreef:Fluisteren is serieus nog slechter voor je stem dan praten als je hees bent! Vaak is het bij mij zo, dat als ik hees word ik op een ander "niveau" ga praten. Soms lukt het dan op normaal niveau te praten en de heesheid dus kwijt te zijn. (op het oog, mijn stem schiet zo weer terug in de heesheid)


Weet ik, maar het was even ter vergelijking. Dat ik met normaal praten nog minder stem had als ik zou fluisteren. Juist als ik mijn stem kwijt ben, fluister ik totaal niet
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Apr 2014 17:19

Re: Voor de klas en stem is hees.

Silly-One schreef:
Helix schreef:Fluisteren is serieus nog slechter voor je stem dan praten als je hees bent! Vaak is het bij mij zo, dat als ik hees word ik op een ander "niveau" ga praten. Soms lukt het dan op normaal niveau te praten en de heesheid dus kwijt te zijn. (op het oog, mijn stem schiet zo weer terug in de heesheid)


Weet ik, maar het was even ter vergelijking. Dat ik met normaal praten nog minder stem had als ik zou fluisteren. Juist als ik mijn stem kwijt ben, fluister ik totaal niet


Op die manier :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Apr 2014 19:48

Re: Voor de klas en stem is hees.

Poubelle schreef:
Helix schreef:Ik heb al zo vaak hees voor de klas gestaan (basisonderwijs), dat zou voor mij echt geen reden zijn me ziek te melden. Hooguit als er meer bij komt kijken dan alleen wat heesheid en ik me dus ook (goed) ziek voel.

Silly, als je nou gewoon eerlijk bent tegen je leerlingen dat je slecht bij stem bent, houden ze er dan geen rekening mee?


Dit dus.
Ik leg het uit aan de kinderen, zorg dat ze dingen moeten doen die ze goed zelfstandig kunnen maken en zet het werk van die dag op het bord.


+ 1
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem187

Bericht 02 Apr 2014 20:57

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik zou ook gewoon eerlijk zeggen dat je hees bent en keelpijn hebt (al horen ze dat natuurlijk meteen al). En inderdaad, alles op het bord schrijven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Apr 2014 06:31

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik sta ook voor de klas en ik heb heel vaak last van mijn stem. Ik ben ongeveer 1 keer per 3-4 maanden enorm hees. Ik ga altijd werken. Mijn leerlingen vinden het hilarisch, maar ze zijn wel gewoon rustig, zodat ik niet te hard hoef te schreeuwen ;)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem280

Bericht 03 Apr 2014 09:03

Re: Voor de klas en stem is hees.

Ik sta dan niet voor de klas, maar heb mij wel 2 keer ziek gemeld toen ik geen stem meer had. Luchtweginfectie.
Op mijn werk moet ik vaak en veel telefoneren en was echt niet te verstaan. Toen ik mij ziek melde zei een collega ook, nadat ik 3 keer heb moeten zeggen wie ze aan de telefoon had, dat het maar beter was dat ik thuis bleef.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers