Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Apr 2014 20:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ella schreef:Biechtje met het broertje waarvan de kinderen niet erkend zijn hoe is het? Heb je nog actie ondernomen?


Ja! Ik heb inderdaad contact opgenomen met het amk. In eerste instantie kwamen ze met adviezen over dat ik het zelf met haar moest bespreken, toch heb ik uiteindelijk een melding gedaan. Een anonieme, wel laf... Als er meer meldingen waren dan zou er in ieder geval een onderzoek gestart worden. Vanuit mijn werk weet ik dat een dergelijk onderzoek veel tijd in beslag neemt. Ik ben benieuwd. Mijn broertje wil graag de rust laten terugkeren alvorens stappen te ondernemen richting erkenning. Als zij geld van hem wil hebben ( wat te verwachten is) dan zullen het zijn kinderen moeten worden, zij kan dan een vaderschapsactie nemen of hij kan via de rechter een verzoek tot erkenning indienen. Komend weekend mag mijn broertje de kinderen "hebben" omdat zij wil gaan stappen, dat is voor mijn broertje wel fijn. Voor nu is het allemaal erg onzeker en spannend, ik krijg een knoop in mijn buik als ik aan de situatie denk en aan mijn nichtje in het bijzonder. Mijn broertje heeft haar gisteren gezien en volgens hem zag ze er goed uit, ze gaf ook niet aan dat er iets thuis gebeurd was. Normaal gesproken is ze daar heel open over, geheel betrouwbaar is dat natuurlijk niet. Afwachten...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Apr 2014 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
Biechtje schreef:Hoi lieve meiden,

Even dit topic aangezien ik dit liever niet onder mijn eigen naam op het forum heb. Ik maak me namelijk behoorlijk wat zorgen sinds deze week. Ik weet ook niet zo goed waarom nu opeens, maar het overvalt me nogal. Vorig jaar april ben ik gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wilde worden, maar omdat ik klaar was met al die hormonen. In principe zou een kindje welkom zijn, maar vanwege omstandigheden willen we er volgend jaar pas echt voor gaan. Eerst nog wat dingen op de rit en we vinden het ook fijn om nog met z'n tweetjes te zijn. Mijn angst is om niet zwanger te kunnen worden. Eerlijk gezegd heb ik me nooit echt voor kunnen stellen hoe het is om zwanger te zijn. Het lijkt wel alsof ik voel dat het niet gaat lukken. Na bijna een jaar gestopt te zijn met de pil is mijn cyclus ook echt onregelmatig en lang. Gemiddeld tussen de 40 en 50 dagen. Ik heb twee keer een cyclus gehad van 35 dagen. Ik weet dat jullie geen antwoorden hebben, maar misschien ben ik gewoon op zoek naar geruststelling. Iedereen om me heen lijkt zwanger te worden, en ik betrap mezelf erop dat ik soms moeite heb om blij te zijn voor diegene. Erg toch!!

Is het raar om naar de dokter te gaan? We proberen nl. nog niet zwanger te worden, dus in principe geen probleem. Anderzijds ben ik de eerste week van januari ongesteld geweest en ben ik nu echt aan het wachten...

Bedankt voor het lezen!


Hier ben ik weer. Ik ben de laatste cyclus na 75 dagen ongesteld geworden. Ik ben naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Conclusie is PCOS. Ik moet zeggen dat ik er echt even van ondersteboven ben, terwijl ik ook echt wel weet dat dit niet betekent dat ik onvruchtbaar ben. Mijn vriend is mee geweest naar het ziekenhuis en we hebben echt een goed gesprek gehad daar. Als we voor een kindje gaan, kan ik bellen en dan wordt alles in werking gesteld om het zo maar te zeggen. Ik baal er wel heel erg van dat we niet zwanger kunnen worden zoals ik voor ogen had. Stoppen met de pil en een spannende tijd tegemoet gaan. Bij ons zal alles planmatig verlopen met controles en gesprekken in het ziekenhuis. Ik heb het nog maar net gehoord dus ik hoop wel dat ik het binnenkort allemaal wat kan relativeren. Ben echt even verdrietig en teleurgesteld. Overigens ook opgelucht, want veel klachten waar ik al behoorlijke tijd mee loop zijn gerelateerd aan PCOS.

Wie wil er ervaringen delen? Ik ben echt benieuwd naar hoe anderen met dit nieuws omgaan. Ik weet ook niet of ik er open over wil zijn bij vriendinnen en mijn ouders. Pfff :( . Wij gaan trouwens nog niet voor een kindje, omdat mijn vriend er nog niet klaar voor is. Wat mij betreft zouden we er voor gaan, maar het zal nog ongeveer een jaar duren (of eerder als mijn vriend het aangeeft).


Hoi, ik had een heel verhaal getypt en ineens was alles weg. Morgen reageer ik even opnieuw.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Apr 2014 22:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@biechtje met pcos

Ook ik heb PCOS. Negen maanden na het stoppen met de pil heb ik de stap naar de huisarts gezet omdat ik cyclussen van meer dan 50 dagen had. Hij stuurde me door naar het ziekenhuis en al snel kwam de diagnose PCOS. Ik herken je gevoelens, deze had ik ook. Wat was ik bang dat ik nooit zwanger zou worden, en ik was boos op mijn eigen lichaam dat me in de steek liet. Gelukkig bleek bij mij Clomid goed te helpen en was ik vrij snel zwanger van de oudste. Toen we voor een tweede gingen mocht ik meteen naar het ziekenhuis. Ik moest deze keer een iets hogere dosering Clomid gebruiken maar ook toen was ik heel snel zwanger. Bij de derde bleek de Clomid ineens niet meer te werken en moest ik over op injecties. Dit sloeg ook goed aan en ik was weer heel snel zwanger. Bij mij bleken mijn angsten dus gelukkig ongegrond. Maar het is zeker jammer dat het allemaal klinischer wordt en dat je er daardoor ook veel minder onbezorgd instaat, je bent er veel meer mee bezig. Maar het hoeft zeker niet te betekenen dat het niet goed gaat komen! Laat het voor nu bezinken in ieder geval. Ik ben er altijd open over geweest, wij kregen vanuit onze omgeving veel opmerkingen of het geen tijd werd voor kinderen en zo leverde dat minder pijnlijke situaties op. Maar je moet uiteindelijk gewoon doen wat goed voor jullie voelt!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 03 Apr 2014 20:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Knillis schreef:@biechtje met pcos

Ook ik heb PCOS. Negen maanden na het stoppen met de pil heb ik de stap naar de huisarts gezet omdat ik cyclussen van meer dan 50 dagen had. Hij stuurde me door naar het ziekenhuis en al snel kwam de diagnose PCOS. Ik herken je gevoelens, deze had ik ook. Wat was ik bang dat ik nooit zwanger zou worden, en ik was boos op mijn eigen lichaam dat me in de steek liet. Gelukkig bleek bij mij Clomid goed te helpen en was ik vrij snel zwanger van de oudste. Toen we voor een tweede gingen mocht ik meteen naar het ziekenhuis. Ik moest deze keer een iets hogere dosering Clomid gebruiken maar ook toen was ik heel snel zwanger. Bij de derde bleek de Clomid ineens niet meer te werken en moest ik over op injecties. Dit sloeg ook goed aan en ik was weer heel snel zwanger. Bij mij bleken mijn angsten dus gelukkig ongegrond. Maar het is zeker jammer dat het allemaal klinischer wordt en dat je er daardoor ook veel minder onbezorgd instaat, je bent er veel meer mee bezig. Maar het hoeft zeker niet te betekenen dat het niet goed gaat komen! Laat het voor nu bezinken in ieder geval. Ik ben er altijd open over geweest, wij kregen vanuit onze omgeving veel opmerkingen of het geen tijd werd voor kinderen en zo leverde dat minder pijnlijke situaties op. Maar je moet uiteindelijk gewoon doen wat goed voor jullie voelt!


Wat een herkenning en gelukkig ook een positief verhaal! Ik ben me goed aan het inlezen en heb er al een stuk meer vertrouwen in nu ik lees hoeveel mogelijkheden er zijn. Ontzettend bedankt voor je reactie! Merk je ook iets lichamelijks door de hormonen? Ik heb bijv. ook haartjes op mijn onderbuik en (kleine) inhammen. Hoop zo dat dit niet erger wordt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Apr 2014 22:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb zelf eigenlijk nooit last gehad van de hormonen gelukkig. Wel ben ik volgens mij niet echt een typische PCOS' er want ik ben (of nou ja, was :D) niet te zwaar en heb ook geen last van acne of overbeharing of zo. Ik denk dat je nog wel meer reacties zal krijgen want er zitten hier veel meer meiden met PCOS (ook met succesverhalen trouwens).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 03 Apr 2014 23:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

PCO-biechtje, toen ik met de pil stopte werd mijn cyclus ook lang en onregelmatig. Na zes maanden aankijken zijn we bij de huisarts geweest. Daar kreeg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog waar de diagnose PCO werd gesteld. Ik kreeg medicijnen om een menstruatie op te wekken en daarna medicijnen om een eisprong te stimuleren, namelijk Clomid. De laagste twee doses (50 en 100mg) sloegen niet aan maar 150mg gelukkig wel. Daardoor heb ik zes "rondes" en eisprong gehad maar helaas niet zwanger. Toen kreeg ik een HSG-onderzoek, waarbij ze contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders spuiten en dat volgen via een scherm om te kijken of alles open is. Daar kwam niks uit, alles zag er goed uit. We besloten toen een pauze te nemen van het hele ziekenhuisgebeuren omdat we op dat moment al ruim een jaar aan het probereen waren (en 9 maanden in het ziekenhuis) en in de tweede maand van die pauze was ik spontaan zwanger! Toen na de geboorte van de oudste mijn menstruatie weer op gang kwam had ik een nette cyclus van rond de 30 dagen en ook van de tweede ben ik zonder hulp zwanger geraakt. Op dit moment is mijn cyclus wel iets langer geloof ik, al moet ik zeggen dat ik het nu niet zo bijhoud. Een zwangerschapswens is er nu toch niet.

Het is niet leuk om dit nieuws te horen te krijgen omdat je je het zwanger worden heel anders had voorgesteld. Maar "gelukkig" is PCO een veel voorkomend probleem en is er in veel gevallen makkelijk iets aan te doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Apr 2014 10:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik moet heel ff mn ei kwijt... Ben sinds een paar maanden gestopt met de pil en had een cyclus van 32, 32, 28. Nu zit ik op dag 36 en ben ik nog steeds niet ongesteld.... Had al twee testen gedaan rond dag 30, maar die waren beide negatief. Nu vanmorgen weer een test gedaan, na vijf minuten aflezen, negatief. Je mocht hem tot na 15 min aflezen dus voor ik 'm de vuilnisbak in pleur(na eerst even wat tranen hebben laten lopen vanwege teleurstelling en verwarring) kijk ik er nog een keer op en.... EEN STREEPJE! Verrekte licht en dus eigenlijk bijna te laat....
Nu ben ik nog verwarder maar wel enigszins hoopvol... Zou het dan toch? Vanmiddag maar even een cb test halen denk ik? WHa!! Wat nu? NIet te gloven ddat het dan net deze maand raak zou zijn terwijl er weinig ehhhhh activeit is geweest zo gezegd :p
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Apr 2014 10:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Er is maar 1 goede beurt nodig ;-). Ik zou een cb test halen inderdaad, maar houdt er ook rekening mee dat je cyclus nog van slag kan zijn. 36 dagen is nog niet bizar lang ofzo.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 04 Apr 2014 11:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou ook een cb halen en dan morgen of overmorgen in de morgen nog een test doen.
<<

Anoniem113

Bericht 04 Apr 2014 12:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Over PCO: voor mijn zoontje hebben wij een half jaar clomid gebruikt toen was ik zwanger. 150 mg. Daarvoor ook een keer maar dat werd helaas een miskraam.

Nu ben ik weer zwanger en helemaal natuurlijk! Ik had een cyclus van ongeveer 6 weken en gebruikt ovulatietesten. En voor dit kindje zijn we ongeveer even lang bezig geweest.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Apr 2014 14:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad een CB halen en heb hier nog een test liggen (2 in 1 verpakking). dus ga morgenochtend denk ik die tweede test doen en dan zondag evt. de cb.... Spannend.....
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Apr 2014 08:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nou, net weer getest en dit keer was er wel binnen de 5 minuten wat te zien maar heeeel licht (net zo licht als gister). Morgenochtend dus maar de cb test.... Blijft spannend!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 05 Apr 2014 09:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zo ging het bij mij ook (echt precies hetzelfde, ik was één van de eerdere biechtjes hier) en in dat geval kan ik zeggen: gefeliciteerd!!!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Apr 2014 10:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
Ella schreef:Biechtje met het broertje waarvan de kinderen niet erkend zijn hoe is het? Heb je nog actie ondernomen?


Ja! Ik heb inderdaad contact opgenomen met het amk. quote]
Wat goed van! Fijn dat je broertje ze in ieder geval het weekend weer kan zien. Hopelijk blijft het allemaal rustig en kan hij ze snel erkennen.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 05 Apr 2014 10:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met de PCOS; ik heb geen PCOS maar gebruik wel medicatie waardoor het voor mij allemaal ook heel medisch wordt. Ik heb een epileptische aanval gehad toen ik 16 was en gebruik sindsdien medicatie. Na die aanval ben ik ook altijd aanvalsvrij gebleven. Als ik stop met de medicatie is de kans 50 % dat ik weer een aanval krijg en dat wil ik niet. Dus ik kan niet stoppen, wel heb ik afgebouwd naar de laagste dosis. Door de medicatie die ik gebruik heeft het kindje meer kans op bepaalde afwijkingen waardoor ik vanaf het begin bij een gynaecoloog moet lopen. Ook wordt het een hele planning in combinatie met de neuroloog etc. Het leuke en onbezorgde is er zo wel een beetje af en ik was er ook echt een beetje verdrietig over dus kan me je gevoel goed voorstellen. Gelukkig zijn er heel veel succes verhalen als het om PCOS gaat dus het gaat voor jullie ook echt wel goedkomen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Apr 2014 10:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

MissBitchy schreef:Zo ging het bij mij ook (echt precies hetzelfde, ik was één van de eerdere biechtjes hier) en in dat geval kan ik zeggen: gefeliciteerd!!!


Bedankt! Vandaag cbtest gedaan en die zegt zwanger! !!!! Dus over eeb week of 12 zal ik me bekend maken :P
<<

Anoniem97

Bericht 06 Apr 2014 10:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd biechtje!
<<

Anoniem123

Bericht 06 Apr 2014 11:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd biechtje! Maar uhh over 8 weken ben je al 12 weken :P
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Apr 2014 11:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het PCOS biechtje. Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de reacties!! Ik voel me al wat beter inmiddels. Mijn vriend is ook zo positief en meelevend, dat helpt echt.

Biechtje voor me, gefeliciteerd!!!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Apr 2014 15:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ook ik heb PCO. Mijn oudste is zonder medicatie geboren, de jongste met behulp van Clomid 100 mg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Apr 2014 15:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb ook PCO. Hormoonbehandelingen hielpen hier niet, maar een operatie was voor mij het wondermiddel. Inmiddels hier ook een zoontje van 16 maanden.
2012 & 2016
<<

Anoniem75

Bericht 07 Apr 2014 14:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb een hele lichte vorm van PCO. Mijn cyclus varieerde tussen de 32 en de 47 dagen en 2 maanden na een HSG onderzoek/baarmoederfoto (waar ze dus ook alles een keer goed doorspuiten) was ik na precies een jaar zwanger van ons tweede kindje. Ik heb verder geen medicatie gebruikt.

Zwanger Biechtje : gefeliciteerd!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Apr 2014 19:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb ook PCO, bij beide Clomid gebruikt. Bij Lars 100mg, nu 50. De eerste keer 1,5 jaar bezig geweest, nu de stoute schoenen aangetrokken en meteen naar de gyn gegaan. Eerste ronde raak.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Apr 2014 15:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@ Anoniem Antwoord met epilepsie. Ik heb jaren geleden ook 2 epileptische aanvallen achter elkaar gekregen op mijn toenmalige werk. Hier ook voor aan de medicijnen gegaan. Tussendoor nog van alles meegemaakt maar ik wilde gewoon van de medicijnen af want ik vind het maar troep. Arts zei dat de kans heel groot was dat het weer terug zou komen als ik stopte met de medicijnen maar ik wilde het toch proberen. Tot op de dag van vandaag (nu 4 jaar geleden) heb ik geen enkele aanval meer gehad.
Waarom probeer je niet een keer om van de medicijnen af te gaan? Wie weet gaat het wel goed en ben je er overheen gegroeid. Ik dwing je niet ofzo maar wil alleen maar laten zien dat het ook goed kan gaan :)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Apr 2014 22:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Er zijn ook medicijnen die niet schadelijk zijn voor het ongeboren kindje! Je kunt ook (eventueel samen met SEIN) kijken of je eventueel over kunt op andere medicatie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx