Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Apr 2014 17:28

Re: Draagdoekentopic

Ja ik vond het ook leuk om te horen! Ze zei dat ze er zonder mij ook nooit opgekomen was om een marsupi te kopen, dan was ze gewoon voor die baby björn gegaan en had ze 'm waarschijnlijk alleen voor het hoogst noodzakelijke gebruikt terwijl ze nu ook echt draagt om haar kindje dicht tegen zich aan te hebben.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Apr 2014 19:03

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk, Pompoen.

Snoezel, wat een heerlijke foto's!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 02 Apr 2014 19:06

Re: Draagdoekentopic

Snoezel wat een mooie foto's
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem151

Bericht 02 Apr 2014 19:23

Re: Draagdoekentopic

Wat een heerlijke foto Snoezel!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Apr 2014 20:25

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Pompoen!

Hahaa snoezel, ik wilde het daar niet zo zeggen!
L2014 & H2017
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Apr 2014 20:29

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Pompoen! Ik heb de Marsupi ook, en vind het inderdaad een ideaal ding!

Geweldige foto's Snoezel, ziet er heerlijk uit :love:
<<

Anoniem97

Bericht 03 Apr 2014 09:52

Re: Draagdoekentopic

@Steep, was het nog gelukt?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 03 Apr 2014 11:48

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een vraagje aan de ervaren draagmoeders hier, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

We maken op dit moment met veel plezier gebruik van zowel de geweven doek (deze pakt mijn man voornamelijk) en de Storchenwiege (mijn favoriet). Zoon vindt het heerlijk om dicht tegen je aan te zitten en als de huiluurtjes aanbreken met name eind van de middag/begin van de avond is het de ideale manier om hem rustig en slapend te krijgen. Ook ga ik regelmatig lekker met hem wandelen in de drager.

Nu mag ik als kraamcadeau nog een drager uitzoeken, dus ik was eigenlijk op zoek naar een 'opvolger' van de Storchenwiege voor als hij wat ouder is. Maar nou vroeg ik me af:
- Is dat uberhaupt wel nodig of voldoet de Storchenwiege alleen ook? En tot welke leeftijd?
- Welke ergonomische drager kunnen jullie mij aanbevelen?
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Apr 2014 14:12

Re: Draagdoekentopic

Ik heb geen ervaring met de storchenwiege maar ik lees dat hij tot 15 kg te gebruiken is, dus dat betekend dat je er nog best heel lang mee kan doen!

Ik zelf heb een Manduca en ben daar heel tevreden over, die is tot 20 kg te gebruiken dus wel iets langer. Maar dan zou je twee dragers hebben die je nu al kunt gebruiken.

Ik zou dan eerder voor een drager specifiek voor de wat oudere kindjes gaan. Je zou bijvoorbeeld een peuterdrager van rose and rebellion kunnen nemen, daar heb ik goede verhalen over gehoord. Ze hebben van dat merk ook een kleuterdrager. De peuterdrager zou geschikt zijn van 1,5- 3 jaar, de kleuterdrager van 3-6 jaar.

Ik zelf zie mijn kleuter niet meer op mijn rug zitten, ik vind de 10 kg die hij nu weegt al best pittig en op zich houd ik dat best even vol en vind ik het heerlijk, maar ik denk dat er punt komt waar het gewoon niet meer gaat en niet meer prettig is.

Ik zou dan afhankelijk van het budget (rose and rebellion is niet goedkoop) of een peuterdrager kopen die daar meer op toegespitst is of een draagzak die wat meer kg aan kan dan de storchenwiege.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 03 Apr 2014 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Apr 2014 14:24

Re: Draagdoekentopic

Whahahaha, auto-correct? Rosé?? :-))
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 03 Apr 2014 17:31

Re: Draagdoekentopic

Ik zou dan ook voor een peuter drager gaan. Ik ben fan van de wompat. Ook de Tula is erg fijn. Maar de Manduca, rose en rebellion, zijn fijn ook goede dragers.

Wat je zou kunnen doen is naar een inloopochtend gaan, dan kan je verschillende proberen en kijken welke jij t mooist en fijnst vind. Want dat is meestal erg persoonlijk.

Maar die jij hebt voldoet ook aan je eisen, die is tot circa 15 kilo, dat is gemiddeld 3/3,5 jaar.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 03 Apr 2014 19:00

Re: Draagdoekentopic

Pompoen en Gaia, bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Ik wist uberhaupt niet dat de drager die ik nu heb tot 15 kg gaat, dus dat is goed om te horen.

Ik zal me eens verdiepen in de verschillende merken peuterdragers. Ik bedenkt me nu dat het natuurlijk ook een optie is om te investeren in een luchtige doek voor aankomende zomer! :banaan: Nog tips op dat vlak? Ik draag nu met een Didymos Indio en dat vind ik een prettige en mooie doek.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Apr 2014 21:30

Re: Draagdoekentopic

Mijn draagdoek is vandaag aangekomen!! :banaan:
Ik heb er wel gelijk een vraag over aan jullie: Het is een tricotdoek van Bykay, volgens 'dragenenzo.nl' is dat een rekbare doek. Moet ik dan een bepaalde knooptechniek gebruiken? Of ergens rekening mee houden?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Apr 2014 21:38

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:Whahahaha, auto-correct? Rosé?? :-))


Dus... ik had het al een paar keer verbeterd maar mijn autocorrect is blijkbaar zéér eigenwijs!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Apr 2014 21:42

Re: Draagdoekentopic

solei schreef:Mijn draagdoek is vandaag aangekomen!! :banaan:
Ik heb er wel gelijk een vraag over aan jullie: Het is een tricotdoek van Bykay, volgens 'dragenenzo.nl' is dat een rekbare doek. Moet ik dan een bepaalde knooptechniek gebruiken? Of ergens rekening mee houden?


Ja, een rekbare doek kun je niet zo gebruiken als een geweven doek. Je knoopt hem namelijk eerst, vrij strak. Daarna zet je pas je kindje in de doek.
Deze knoop kun je daarvoor gebruiken: https://www.youtube.com/watch?v=JTeAmMEOccc
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 03 Apr 2014 22:17

Re: Draagdoekentopic

Misschien is hier nog interesse in een mooie zomerse doek?

Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn EllaRoo Cielo.
Hele fijne en inmiddels heerlijke zachte doek.
Mijn jongste dochter wil helaas echt niet meer gedragen worden.

Voor meer info mag je me een pb sturen!
<<

Anoniem97

Bericht 04 Apr 2014 11:28

Re: Draagdoekentopic

Doeken die wat luchtiger zijn voor de zomer zijn deze bijv http://www.dragenenzo.nl/c-1122167/zomerdraagdoek/


Op fb is er een draagpraat groep, daar kan je ook veel info vinden en ervaringen delen.

https://www.facebook.com/groups/Draagpraat/
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Apr 2014 18:20

Re: Draagdoekentopic

solei schreef:Mijn draagdoek is vandaag aangekomen!! :banaan:
Ik heb er wel gelijk een vraag over aan jullie: Het is een tricotdoek van Bykay, volgens 'dragenenzo.nl' is dat een rekbare doek. Moet ik dan een bepaalde knooptechniek gebruiken? Of ergens rekening mee houden?


Wat pompoen zegt. En alleen DIE knoop gebruiken, de rest van de knopen die je overal leest zijn voor niet-rekbare doeken. Ook alleen buik-tegen-buik dragen. Her en der vind je bijvoorbeeld ook nog de kommahouding, dan ligt het kind met zijn zijkant tegen je (een beetje zoals iedereen een baby vasthoudt), maar dat wordt tegenwoordig afgeraden.
Ik vond een rekbare doek altijd wel fijn om mee te beginnen en voor de kleine kindjes. Je knoopt ze ook gewoon zonder kind, dus dat vond ik ook altijd wel fijn in het begin. Ook als ik bijvoorbeeld naar het postkantoor ga knoop ik doek vast om thuis, kind gewoon in de mc in de auto en op de parkeerplaats frommel ik kindje erin.

Succes met alvast oefenen!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Apr 2014 19:21

Re: Draagdoekentopic

Het lukt! En het voelt gelijk zo geborgen en niet alsof het kindje/de knuffel :P er ieder moment uit kan vallen. Juist niet. Heel knus en ik kan niet wachten tot mijn kindje erin kan.

Bedankt voor de tips allemaal!
Die van thuis knopen en dan ergens heen rijden en kindje erin is ook een goede.
En Pompoen, het was een erg duidelijk filmpje.

(als ik de doek vaak gebruik in het begin, mag ik van mezelf er zelf een kopen :ja: Maar eerst maar eens kijken hoe het gaat straks.)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Apr 2014 18:04

Re: Draagdoekentopic

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Apr 2014 18:07

Re: Draagdoekentopic

Leuk Slakje!

soleil, het is echt verslavend. Ik vind het heerlijk om mijn baby tegen me aan te hebben.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Apr 2014 18:27

Re: Draagdoekentopic

Ja, dat vind ik ook, het is zó gezellig en knus om je kindjes bij je te dragen. En ik merk ook gewoon hoe fijn Lucas dat vind. Op mijn rug is hij áltijd stil (mits ik beweeg of naar buiten ga). Ik vind het ook fijn omdat hij verder niet echt wil knuffelen, maar dan zit hij heerlijk in mijn nek te kriebelen en aan me te friemelen. Vandaag was hij steeds met andere forummers aan het sjansen in de dierentuin en dan legde hij zijn hoofdje tegen mijn rug aan. Zo heerlijk!
<<

Anoniem75

Bericht 07 Apr 2014 14:18

Re: Draagdoekentopic

Oke wat doe ik verkeerd..

Afbeelding

Normaal knoopte ik 'm anders maar daar kreeg ik het deze keer ontzettend van in m'n rug. Bij deze dus niet alleen T. zakt dus helemaal schuin onderuit. Dit is trouwens een Hoppediz draagdoek.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Apr 2014 16:00

Re: Draagdoekentopic

Geen expert, maar volgens mij zit de doek te los. Misschien als je n probeert strakker te trekken? Vooral de horizontale band? Misschien dat je ook een spuugdoekje op kan rollen en die in de bovenste rail als nekrolletje kan inrollen? Denk dat T dan ook meer steun heeft bij het nekje en minder snel wegzakt...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 07 Apr 2014 16:22

Re: Draagdoekentopic

Ik vond 'm al aardig strak zitten. Maar ik zal wel te bang zijn dat ik T. plet ofzo :laughcry: Een spuugdoekje oprollen en in z'n nekje leggen had ik hier ook gedaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers