Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Sep 2013 13:59

Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

Ik kwam dit artikel net tegen;


http://www.ouders.nl/artikelen/flexibele-kinderopvang-heeft-een-keerzijde

wat vinden vinden jullie hiervan?
Hoe ervaren jullie dit zelf?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 13 Sep 2013 14:09

Re: Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

Tja, mijn kinderen gaan niet naar het kdv omdat ik dat goed voor ze vindt. Dan zou ik er inderdaad wel voor kiezen om twee middagen naar een psz te gaan met dezelfde kinderen. Mijn kinderen gaan naar het kdv omdat ik moet werken, en gelukkig heb ik een standaard baan met vaste werktijden en gaat Lotte dus twee vaste dagen. De meeste kinderen zijn er allebei die dagen, want het zijn de meest gangbare dagen, andere kinderen zijn er maar één van de twee. De leidsters zijn normaal gesproken altijd dezelfde, maar er komt nogal eens een keer iets tussen waardoor er een invalster staat.
Ik denk dat met flexibele opvang het juist vaak zo is dat een kind helemaal niet zo vaak gaat, het ene kind zal daar last van hebben, het andere niet. Als ouders merken dat iets niet werkt voor hun kind zullen ze wel een andere oplossing zoeken denk ik.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 13 Sep 2013 14:10

Re: Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

Ik denk dat ze wel deels gelijk hebben in dit artikel al moet je het denk ik wel per kind zien. Het ene kind zal er meer moeite mee hebben dan het andere kind. Het is natuurlijk niet altijd dat ze elke keer een andere leidster hebben, leidsters werken vaak meerdere dagen.
Als kinderen wel standaard elke week op dezelfde dagen komen dan zien zij ook heel veel verschillende kinderen en soms ook leidsters.

De sfeer binnen het kinderdagverblijf en de pedagogische kwaliteiten van de medewerkers zijn in mijn ogen ook heel erg belangrijk, het is een totaal plaatje dus ik vind niet dat alle flexibele kinderopvang niet goed zijn voor een kind, dat vind ik te kort door de bocht.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 13 Sep 2013 15:22

Re: Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

Wij hebben flexibele opvang bij een kleinschalig kdv en zien dus gewoon veel dezelfde leidsters. Er zijn ook maar 2 groepen. Een baby/ dreumes en een peuterplus groep. T gaat sowieso 2 dagedelen p. week en het maakt haar volgens mij niets uit welke dagen. De overige dagen ben ik thuis en in het weekend mijn vriend. Ik ben blij dat we door de flexibiliteit weinig opvang nodig hebben en T veel thuis is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Sep 2013 15:38

Re: Flexibele kinderopvang heeft een keerzijde?

Nee ik kan me hier ook niet in vinden. Hier ook een kleinschalig kdv met maar 2 groepen en 2 vaste leidsters. Normaliter vind hij het ontzettend leuk om te gaan maar de afgelopen paar keer vind hij het wat minder leuk omdat er 1 leidster ziek is. Afgelopen week waren ze er allebei niet meer en ook de vaste inval niet. Toen liet ik hem met pijn in mijn hart achter, want er waren alleen maar relatief onbekende leidsters (had ze wel een paar keer gezien maar wist hun namen niet). Maar dit heeft niks te maken met zijn flexibele opvang want als het zijn vaste dag was geweest was het net zo geweest.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers