Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 13:04

Re: najaar 2013 mama's!

Novalee schreef:
Pien schreef:@Novalee, ben je teleurgesteld? Ik denk idd dat het een goed plan is om je in te stellen op een ziekenhuisbevalling.
Sinds ik weet dat ik me maandag moet melden heb ik er ook veel meer rust bij gekregen.
Ja, wel een beetje. ..............................................


Ik ken die druk.... Ik had dit keer ook heel graag thuis willen bevallen maar omdat de kleine zo bleef bewegen en draaien heeft de vk me al gewaarschuwd dat dit waarschijnlijk een medische indicatie zou zijn die ik zou krijgen. En dat klopt, ook als nu mijn vliezen bijv breken moet ik naar het ziekenhuis.

Ik heb precies hetzelfde met een bruiloft, de 24ste al! Tevens hebben wij de 28ste ook groot feest, beide is zeer naaste familie waar ik echt bij wil zijn. Ik heb overigens over het ziekenhuis aardig wat verbeterpunten gehoord. Zo mag de partner nu de eerste nacht blijven slapen, misschien geeft dat je al een heel ander gevoel!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Sep 2013 13:26

Re: najaar 2013 mama's!

In het ziekenhuis waar ik ben bevallen mocht mijn vriend de nacht voor en na de bevalling blijven slapen! Bij een vriendin die 3 maanden later is bevallen kon dit helaas niet (ander ziekenhuis). Ik zou gewoon eens vragen in het ziekenhuis waar je gaat bevallen!

Ik hoop dat jullie ukkies snel komen! Succes dames.
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 13:28

Re: najaar 2013 mama's!

Novalee en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis. ...
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Sep 2013 13:30

Re: najaar 2013 mama's!

Pien schreef:Novalee en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis. ...


Hé dat is leuk! : ) Misschien bevallen jullie wel tegelijk :thumbup:

En dan hoef je het dus niet meer na te vragen :nerd:
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 12 Sep 2013 13:33

Re: najaar 2013 mama's!

Jade schreef:
Pien schreef:Novalee en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis. ...


Hé dat is leuk! : ) Misschien bevallen jullie wel tegelijk :thumbup:

En dan hoef je het dus niet meer na te vragen :nerd:


Ik beval ook in dat ziekenhuis. Tenminste, in het moeder en kind centrum ernaast. Daar mag de partner ook gewoon blijven slapen.
Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 13:34

Re: najaar 2013 mama's!

@sazzle, behalve als je medische indicatie krijgt of de 42weken bereikt....
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 13:36

Re: najaar 2013 mama's!

Jade schreef:
Pien schreef:Novalee en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis. ...


Hé dat is leuk! : ) Misschien bevallen jullie wel tegelijk :thumbup:

En dan hoef je het dus niet meer na te vragen :nerd:


En wat zou toevallig is is dat we met onze dochters ook tegelijk in het ziekenhuis waren. Heb novalee toen ook zien lopen langs mijn kamer toen ze volgens mij een rondleiding kreeg.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Sep 2013 13:42

Re: najaar 2013 mama's!

Pien schreef:@sazzle, behalve als je medische indicatie krijgt of de 42weken bereikt....


Ik zou ook met medische indicatie in het Moeder en Kind Centrum bevallen. Uiteindelijk is het dan de OK geworden, maar boven is het ziekenhuisgedeelte, beneden het geboortehuis voor de niet medische bevallingen.

En het klopt wel hoor, het MKC is echt een enorme verbetering ten opzichte van de oude kamers. Zowel de verpleegafdeling als de kraamafdeling. Je blijft nu lekker op dezelfde kamer als waar je ook bevalt, meer dan genoeg ruimte, een eigen douche en toilet
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Sep 2013 13:44

Re: najaar 2013 mama's!

Pien schreef:
Jade schreef:
Pien schreef:Novalee en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis. ...


Hé dat is leuk! : ) Misschien bevallen jullie wel tegelijk :thumbup:

En dan hoef je het dus niet meer na te vragen :nerd:


En wat zou toevallig is is dat we met onze dochters ook tegelijk in het ziekenhuis waren. Heb novalee toen ook zien lopen langs mijn kamer toen ze volgens mij een rondleiding kreeg.


Dat is wel heel bijzonder inderdaad! EIgenlijk moet je een leuke foto maken samen, voor later in het plakboek.
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 12 Sep 2013 13:45

Re: najaar 2013 mama's!

Pien schreef:@sazzle, behalve als je medische indicatie krijgt of de 42weken bereikt....


Echt? Oh dat wist ik niet eens. Ik heb nu sowieso medische indicatie..

Ff snel op internet gekeken:

Thuis

Ben je gezond zwanger, dan mag je in Nederland kiezen om thuis te bevallen. De zorg die je nodig hebt, is vierentwintig uur per dag en zeven dagen in de week beschikbaar. Jouw verloskundige en een kraamverzorgende komen naar je toe om je bij te staan en te begeleiden. Dit systeem van hooggekwalificeerde service is uniek in de wereld.

Het Geboortehuis

Kies je voor een zogenaamde poliklinische bevalling, dan heb je in Harderwijk de mogelijkheid om in het Geboortehuis te bevallen.

Het Moeder&Kind Centrum
Een bevalling onder begeleiding van een gynaecoloog is noodzakelijk wanneer daar een medische indicatie voor is. Deze medische indicatie wordt door de verloskundige, de verloskundig actieve huisarts of de gynaecoloog vastgesteld. Je kunt dan onder begeleiding van de klinisch verloskundige en/of gynaecoloog bevallen in het Moeder&Kind Centrum van het ziekenhuis.


Dan beval je met een medische indicatie in het moeder en kind centrum. Maar stel dat je dus de 42 weken bereikt zoals Pien zegt.. dan beval je daar toch ook? Of.. waar anders? Ja, als je een keizersnede krijgt op de OK..
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Sep 2013 13:48

Re: najaar 2013 mama's!

Klopt Sazzle, dan beval je daar ook.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 13:50

Re: najaar 2013 mama's!

Het moeder en kind centrum beneden zeg maar, heeft maar 2kamers en daar moet je in principe binnen 2uur na je bevalling weg zijn. Boven heb je de gewone kraamafdeling waar je volgens mij bevalt als je medische indicatie hebt. Hier mag de man blijven slapen, beneden niet omdat je dasr rvht alleen voor het bevallen bent dus vanaf een cm of 4 tot 2uur na de geboorte.
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 12 Sep 2013 13:54

Re: najaar 2013 mama's!

Pien schreef:Het moeder en kind centrum beneden zeg maar, heeft maar 2kamers en daar moet je in principe binnen 2uur na je bevalling weg zijn. Boven heb je de gewone kraamafdeling waar je volgens mij bevalt als je medische indicatie hebt. Hier mag de man blijven slapen, beneden niet omdat je dasr rvht alleen voor het bevallen bent dus vanaf een cm of 4 tot 2uur na de geboorte.


Oh beneden. Dat is volgens mij het geboortehuis. Hmm, zoals je het zegt klinkt het niet echt aantrekkelijk.. :nopompom: Maar goed, ik beval dus inderdaad 'boven''.
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 12 Sep 2013 13:55

Re: najaar 2013 mama's!

Ach, het zijn nu ook die stomme hormonen hoor. Als het echt zover komt tja dan is het zo, dat zien we dan wel weer. Maar ik hoop gewoon héél erg van niet. Vorige keer ben ik 's ochtends overgedragen aan het ziekenhuis en de hele dag aan de CTG gelegd. Onder het mom van "De weeën zijn nu nog te ver uit elkaar maar je lichaam is wel bezig dus we willen je nog even de kans geven" zou ik pas de volgende dag ingeleid worden. Achteraf bleek het gewoon te druk op de afdeling, en hadden ze geen tijd voor nog een bevalling. Toen ben ik 's avonds alsnog spontaan bevallen. Hopelijk doen ze dat deze keer niet en word ik dan wel gewoon meteen 's ochtends ingeleid en is van 's nachts in het ziekenhuis blijven helemaal geen sprake.(VK had vandaag voldoende hoop dat mocht nog een keer strippen geen zin hebben ik maandag in elk geval wel inleidbaar zou zijn.) En anders, mits het niet medisch noodzakelijk is, dan eis ik gewoon dat ik naar huis mag al is het weer 2 uur 's nachts :P

Het stomme is trouwens wel dat ik toen de hele nacht alleen op een kamer met een tweede bed heb gelegen dus er was best plek geweest voor m'n vriend.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 12 Sep 2013 13:56

Re: najaar 2013 mama's!

@ catgirl, ze beginnen op tijd met strippen, omdat ik heel graag thuis wil bevallen en niet tot 42 weken wil lopen. Met T ben ik ingeleid met 42+1 weken en dat hopen we nu voor te zijn. Maar ik moet natuurlijk wel te strippen zijn.

@ Novalee :hug: :hug: Kan je alleen succes wensen. Verder herken ik het wel. Ik wil ook zo graag thuis bevallen zonder inleiden. Gelukkig staat vk daar ook achter en willen ze vanaf 40 weken beginnen met strippen als dat lukt.

@ Pien, :hug: :hug: , Jij ook heel veel succes. hoop dat jullie beide snel mogen bevallen.

@ all, hier weinig bijzonderheden. De cake en cupcakes zijn gisteren goed gelukt en al in de vriezer. Verder vanmorgen het poppenhuis in de grondverf gezet, dus dat is ook zover. Verder eigenlijk weinig nieuws. blijft zo doorgaan met een druk kind in de buik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 12 Sep 2013 14:19

Re: najaar 2013 mama's!

Goeiemiddag meiden,

Ik meld me hier ook maar weer even hihi.
Hier gaat alles zo zn gangetje. Morgen en zaterdag avond hebben we 2 feestjes en die van zaterdag is een bruiloft , ik had graag iets nieuws gehad van kleding vind het aan de ene kant zonde en aan de andere kant wil ik heeeeeel graag iets nieuws :yes:
Wat zouden jullie doen?

Nou heb ik van snoozebaby die grijze wikkeldeken voor de baby . Ik denk dat is lekker om daar die kleine lekker in te wikkelen. Nou heb ik ook van lodger wrapper een wikkeldeken gezien op internet. Nu dacht ik dat is misschien ook wel lekker voor in de kinderwagen. Hebben jullie die toevallig?

Nou even op jullie reageren.

Dolphine, ik heb dat ook snel misselijk met eten omdat die kleine zo heerlijk hoog ligt. Hoe bevalt het in je nieuwe huis al helemaal gesetteld? Gelukkig dat je je weer wat beter voelt.

Aardbei, wat leuk zeg van die mevr dat ze het 3d beeld nog heeft aangezet. Mijn zoon vond het knutselen erg leuk dus die gaat voortaan iedere dinsdag uit school knutselen.

Suus, gelukkg dat het met de kleine in je buik goed gaat. Wel balen van je bloeddruk. De tips al uitgeprobeerd :^^:
Fijn dat de medicatie geen kwaad kan voor de baby , kan dat glucose gebeuren nog kwaad voor de baby?

Pien, lekker geluncht? Bij jullie ook al zo druk met de feestjes

Exogenis, ben je al gewend om met de kleuters te werken? Jij over 7 weken met verlof, heb je er al zin in?

Catgirl, ben jij het nog beu? Fijn dat het met de box netjes geregeld wordt, scheelt weer stress.
En de enveloppen geschreven?

Saszle hoe is het met jou allemaal?

Nillis, fijn dat jij wat afspraken met de verloskundige hebt gemaakt over hoe of wat. Slim dat je de cc al hebt gebakken en in de vriezer hebt gedaan. Met het poppenhuis ook al begonnen, wat ben jij nkg actief zeg!

Novalee,
Het is te hopen dat ze je zaterdag wel kunnen strippen. Ik zou ook van een ziekenhuisbevalling uit gaan dan valt het in ieder geval niet tegen. Ik snap dat je wilt bevallen ivm de bruiloft van je zus, iedere dag die je al bevallen bent heb je weer een dag extra om sneller te herstellen. En probeer echt mondig te zijn! Het gaat om jou en je kleine! Dikke knuffel voor jou :hug:


Groetjes
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Sep 2013 11:25

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben vanochtend weer voor controle naar het ziekenhuis geweest. MIjn bloeddruk blijft aan de hoge kant, maar niet verontrustend. Verder ziet alles er helemaal goed uit, dus geen enkele reden om in te leiden, ook omdat ik me verder nog goed voel. Grote kans dat ik de 40 weken ook gewoon ga halen dus (en hopelijk niet heel veel meer dan dat...). Dinsdagmiddag mag ik weer voor controle komen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 13 Sep 2013 14:29

Re: najaar 2013 mama's!

@ suus, fijn dat het ondanks hoge bloeddruk goed blijft gaan.

@ kwebbeltje, ik ben alleen heel actief op de ochtenden dat T bij het kdv is. Anders houd ik het ook niet vol hoor.

@ all, hier vanmorgen even een kadootje gekocht voor vriend. Die is maandag jarig en vieren het zondag. Het een slabber en speen met papa is the best gekocht. Deze kan T dan geven. Verder hebben we gisteren een nieuwe filmcamera gekocht. onze oude was kapot en we vinden het toch wel heel leuk om weer films van de kids te kunnen maken.
Gisteren waren we ook alweer 14 jr samen. Verder niets bijzonders voor gedaan, maar is toch wel een hele tijd. Verder voel ik me nog steeds goed. Morgen hebben we buurtfeest en had ik een bruiloft, maar dat heb ik afgezegd aangezien die pas om 21 uur begon en ik heen en terug wel 1 uur in de auto zit. Verder morgen nog even een appeltaart voor verjaardag vriend bakken en vanavond gaan we nog even schoenen voor T kopen. Dan kan die de winter ingaan, want is haar klerenkast weer compleet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2013 14:50

Re: najaar 2013 mama's!

Kwebbeltje, kleuters went nog niet echt. Ik vind er echt niks aan :nopompom: Dat betekent dus dat ik heel erg uit kijk naar mijn verlof! :thumbup:

Ik heb vannacht een vreselijke nacht gehad. Door maagzuur gedwongen op mijn rug te liggen en continue harde buiken gehad. Meerdere keren in een minuut. Ik werd er gek van! Hierdoor kon ik mijn kindje ook niet voelen. Ik heb op het punt gestaan de spoedlijn te bellen, maar ik kreeg het vage idee dat ik dan in het ziekenhuis ging belanden. Daarna droomde ik half en half dat ik begon te bloeden, dat ik er pijn bij kreeg, echt weeën en dat ons kindje ging komen. Ik was bijna in paniek. Gatverderrie, wat een rotnacht. Ik voelde me vanochtend heel 'leeg' en dacht (doemdenker) dat de baby was overleden. Gelukkig heb ik gedurende deze dag de baby wel weer gevoeld, maar ik ben de hele nacht en ochtend ongerust geweest. Bleh!

Woensdag controle, dus dan zal ik het maar aangeven. Die harde buiken komen namelijk wel vaker dan de 6 genoemde keren per uur...
<<

Anoniem272

Bericht 13 Sep 2013 15:06

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, ik zou toch vandaag alvast bellen als ik jou was.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2013 15:37

Re: najaar 2013 mama's!

Ja, maar dan? Dan zeggen ze: neem rust. En dat doe ik nu. Maar juist in rust komen ze opzetten.
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:14

Bericht 13 Sep 2013 15:41

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, ik zou ook even bellen. Dan kan je aangeven dat het juist in rust is. Dan kunnen ze wellicht advies geven. En wat betreft maagzuur. Ik ga vaak op mijn linkerzij liggen ipv mn rug of rechterzij. Dat werkt wel.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Sep 2013 15:42

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, fijn dat jij je ook nog goed voelt.

Exo, wat vervelend van die harde buiken! En wat raar dat je er juist last van hebt als je rustig aan doet. Ik denk dat ik ook even zou bellen, woensdag duurt nog zo lang en lijkt me vervelend als je daardoor steeds slecht slaapt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2013 15:56

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb gebeld. Ze vermoedt dat het echt mijn werk is, dat onrust veroorzaakt. Ze zei dat als ik er zóveel heb, ik risico loop op premature weeën en ze vindt dat ik mijn werk moet gaan halveren. Maandag dus maar in gesprek met de directeur... :cry:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Sep 2013 15:59

Re: najaar 2013 mama's!

Niet leuk natuurlijk, maar wel heel goed dat je gebeld hebt! Jij en je baby zijn nu het belangrijkst en je baby moet nog een hele tijd lekker bij je blijven.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers