Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na een jaar spontaan zwanger?

<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 04 Sep 2013 13:28

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

ja, bij de eerste heeft het 2 jaar geduurt toen waren wij ook best onzeker geworden of het wel kon. en bij nummer 2 duurde het iets langer dan een jaar voor ik zwanger werd. meer kids willen we niet dus is perfect zo :)
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

anoniem39

Bericht 04 Sep 2013 13:33

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Hier geen ervaring. Maar wel een dikke knuffel. En hopelijk test je alsnog snel positief!!
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 04 Sep 2013 13:59

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Carrie schreef:Oh wat jammer dat het nog niet gelukt is :( WIj gaan nu de 11e maand in. Ik ben n.a.v. tips hier naar mijn huisarts geweest, om te vragen of ik geen PCOS kon hebben. Zij gaf aan dat ik er niet uit zie als iemand met PCOS, hoewel ze er ook duidelijk bij zei dat dat niks hoeft te zeggen. Ze heeft inwendig mijn eierstokken of eileiders (weet het niet meer) gevoeld en ze voelde geen verdikkingen. Omdat mijn cyclus bijtrok naar rond de 32-35 dagen en ik een uitschieter van 46 dagen had wilde ze dat ik nog een cyclus afwachtte. Duurde die weer zo lang mocht ik de assistente bellen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. Maar mijn laatste cyclus was weer 35 dagen.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!


Bedoelen ze dan o.a overgewicht, acne en overbeharing?
Ik voldoe ook niet aan deze kenmerken maar toch is het bijna voor 100% zeker dat is PCOS heb. Moet alleen volgende maand nog bloed laten prikken.

Ik ben overigs binnen een jaar doorgestuurd omdat ik geen fatsoenlijke menstruatie heb. Ben hiervoor wel 3 keer bij de HA geweest dus ze sturen je idd niet zomaar door.

TO ik zou zeker even langsgaan anders dan na jullie vakantie. Kan me goed voorstellen dat je onbezorgd op vakantie wilt. Zou in z'n situatie er ook voor kiezen.
Afbeelding
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 04 Sep 2013 14:00

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Hier na 15 maanden spontaan zwanger. Hadden net afgesproken om na de komende vakantie (dat was 3 maanden later) eens een afspraak te gaan maken bij de huisarts. Vlak voor die vakantie testte ik positief.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 14:02

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Mijn schoonzus na 1,5 jaar proberen. Ziekenhuis onderzoeken waren al gestart. En toen plots zwanger. Inmiddels 16 weken.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2013 14:44

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Raaf schreef:
Carrie schreef:Oh wat jammer dat het nog niet gelukt is :( WIj gaan nu de 11e maand in. Ik ben n.a.v. tips hier naar mijn huisarts geweest, om te vragen of ik geen PCOS kon hebben. Zij gaf aan dat ik er niet uit zie als iemand met PCOS, hoewel ze er ook duidelijk bij zei dat dat niks hoeft te zeggen. Ze heeft inwendig mijn eierstokken of eileiders (weet het niet meer) gevoeld en ze voelde geen verdikkingen. Omdat mijn cyclus bijtrok naar rond de 32-35 dagen en ik een uitschieter van 46 dagen had wilde ze dat ik nog een cyclus afwachtte. Duurde die weer zo lang mocht ik de assistente bellen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. Maar mijn laatste cyclus was weer 35 dagen.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!


Bedoelen ze dan o.a overgewicht, acne en overbeharing?
Ik voldoe ook niet aan deze kenmerken maar toch is het bijna voor 100% zeker dat is PCOS heb. Moet alleen volgende maand nog bloed laten prikken.

Ik ben overigs binnen een jaar doorgestuurd omdat ik geen fatsoenlijke menstruatie heb. Ben hiervoor wel 3 keer bij de HA geweest dus ze sturen je idd niet zomaar door.

TO ik zou zeker even langsgaan anders dan na jullie vakantie. Kan me goed voorstellen dat je onbezorgd op vakantie wilt. Zou in z'n situatie er ook voor kiezen.


Juist! Dat zei ze inderdaad, aan de hand van die kenmerken.
Ik vraag het me af of ik het heb, juist omdat mijn cyclus aan het bijtrekken is, 35-33-29- met een uitschieter van 46-35. Zou ik het dan ook kunnen hebben denk je? Moet je cyclus echt 32-32-32 zijn, of is het normaal als het bijvoorbeeld 32-35-30 is?

Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik weer terug, over 2 maanden ofzo.
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Sep 2013 14:53

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Toen we een paar jaar geleden besloten hadden voor een kindje te gaan was ik na 2 jaar nog niet zwanger.
Ik ging weer een opleiding volgen en het leeftijdsverschil met nr 1 werd te groot. Na 1,5 jr stopte ik met de pil om andere anticonceptiemethoden te zoeken. 2 Maanden later bleek ik onverwachts zwanger, niet bij stil gestaan dat het dus wel nog kon lukken.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 04 Sep 2013 15:17

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Carrie schreef:
Raaf schreef:
Carrie schreef:Oh wat jammer dat het nog niet gelukt is :( WIj gaan nu de 11e maand in. Ik ben n.a.v. tips hier naar mijn huisarts geweest, om te vragen of ik geen PCOS kon hebben. Zij gaf aan dat ik er niet uit zie als iemand met PCOS, hoewel ze er ook duidelijk bij zei dat dat niks hoeft te zeggen. Ze heeft inwendig mijn eierstokken of eileiders (weet het niet meer) gevoeld en ze voelde geen verdikkingen. Omdat mijn cyclus bijtrok naar rond de 32-35 dagen en ik een uitschieter van 46 dagen had wilde ze dat ik nog een cyclus afwachtte. Duurde die weer zo lang mocht ik de assistente bellen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. Maar mijn laatste cyclus was weer 35 dagen.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!


Bedoelen ze dan o.a overgewicht, acne en overbeharing?
Ik voldoe ook niet aan deze kenmerken maar toch is het bijna voor 100% zeker dat is PCOS heb. Moet alleen volgende maand nog bloed laten prikken.

Ik ben overigs binnen een jaar doorgestuurd omdat ik geen fatsoenlijke menstruatie heb. Ben hiervoor wel 3 keer bij de HA geweest dus ze sturen je idd niet zomaar door.

TO ik zou zeker even langsgaan anders dan na jullie vakantie. Kan me goed voorstellen dat je onbezorgd op vakantie wilt. Zou in z'n situatie er ook voor kiezen.


Juist! Dat zei ze inderdaad, aan de hand van die kenmerken.
Ik vraag het me af of ik het heb, juist omdat mijn cyclus aan het bijtrekken is, 35-33-29- met een uitschieter van 46-35. Zou ik het dan ook kunnen hebben denk je? Moet je cyclus echt 32-32-32 zijn, of is het normaal als het bijvoorbeeld 32-35-30 is?

Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik weer terug, over 2 maanden ofzo.


Kan het bv ook niet aan het baarmoederslijmvlieg liggen, dat dit te dun is en daardoor het eitje zich niet goed kan innestelen? Op zich heb je best een nette cyclus, maar goed dat wil ook niet alles zeggen. Ik zit nu op een cyclus van bijna 60 dagen na 1x ongesteld te zijn geweest vanaf februari.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 04 Sep 2013 15:34

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

In mijn vriendengroep was een stel dat na anderhalf jaar spontaan zwanger werd en ik hoor ook van veel andere stellen in m'n naaste omgeving dat het ongeveer een jaar duurde. Natuurlijk word je overladen met 'succesverhalen', maar die komen ook eerder aan het licht dan mensen die 'in het geheim' al een poosje bezig zijn. Ik denk dus dat een jaar nog geen reden is voor ongerustheid. Echter begrijp ik je frustratie heus. Ik wens je zeer binnenkort echt goed nieuws toe!!
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2013 16:29

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Raaf schreef:
Kan het bv ook niet aan het baarmoederslijmvlieg liggen, dat dit te dun is en daardoor het eitje zich niet goed kan innestelen? Op zich heb je best een nette cyclus, maar goed dat wil ook niet alles zeggen. Ik zit nu op een cyclus van bijna 60 dagen na 1x ongesteld te zijn geweest vanaf februari.


Hm weet niet of dat kan, heb er (nog) niet zoveel verstand van :) Oh wat naar zeg, een cyclus van 60 dagen! Had ik in het begin ook, begon met 69 dagen, daarna 54.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Sep 2013 17:19

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

@ Carrie: Ik heb geen langzame 'startfase' gehad waarin mijn cyclus lang was, maar mijn cyclus schommelt normaal gesproken tussen 28 en 36 dagen. Dit schijnt niet zo'n probleem te zijn en nog niet onder onregelmatig te vallen. Dat het geen probleem is, ben ik wel een bewijs van, denk ik.

@ Taeda: Ik heb geen succesverhalen voor je, maar wens je veel sterkte! Het is erg moeilijk als het zo lang duurt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem255

Bericht 04 Sep 2013 18:36

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

EEen collega vertelde het laatst. Iemand in hun vriendenkring gingen na 2 jaar proberen het IVF traject in.
Daar werd 1 kindje uit geboren.
Na 2 jaar wilde ze voor een tweede gaan maar na anderhalfjaar gingen ze weer voor IVF.
Daar kwam ook weer een kindje uit.
Na dat kindje wilde ze nog een derde en gingen ze vrijwel meteen weer de medische molen omdat het steeds zo lang duurde. Bij de derde IVF poging was ze weer zwanger (met ergens een pauze tussendoor).
Dolgelukkig en helemaal compleet.
En toen na net een jaar dat de jongste was geboren was ze zwanger. Van een tweeling :D
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 04 Sep 2013 20:59

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Bij ons duurde het 15 maanden.
Bloedonderzoeken en kwakje ingeleverd, was allemaal goed. Toen we naar de volgende onderzoeken moesten was ik toch opeens zwanger.
Gewoon dikke pech gehad dat t zo lang duurde dus
Afbeelding

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Sep 2013 21:30

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik vind het fijn om jullie verhalen en steun te lezen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 04 Sep 2013 22:23

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Tja, mijn verhaal ken je ...
Vorig jaar augustus met de pil gestopt, in juli naar de huisarts geweest en doorverwezen naar het ziekenhuis.
Volgende week naar de gynaecoloog voor de uitslagen van de onderzoeken.

Zelf hoor ik alleen verhalen dat het bij anderen zo snel raak is dus ik ben ook erg benieuwd naar verhalen van anderen waarbij het ook gewoon een tijd duurde.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2013 22:37

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ilovethe90s schreef:Tja, mijn verhaal ken je ...
Vorig jaar augustus met de pil gestopt, in juli naar de huisarts geweest en doorverwezen naar het ziekenhuis.
Volgende week naar de gynaecoloog voor de uitslagen van de onderzoeken.

Zelf hoor ik alleen verhalen dat het bij anderen zo snel raak is dus ik ben ook erg benieuwd naar verhalen van anderen waarbij het ook gewoon een tijd duurde.

Ja was nog benieuwd hoe het met jou ging! Volgende week dus naar de gynaecoloog, spannend.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Sep 2013 22:43

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik moet inderdaad vaak aan jullie (Carrie/Ilovethe90s) denken, omdat we redelijk gelijk begonnen zijn.
Spannend Ilovethe90s!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem 42

Bericht 05 Sep 2013 00:36

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Zwanger worden van de eerste heeft ook best lang geduurd hier en ik hoor ook wel vaker verhalen dat het langer duurt bij mensen. Het lijkt soms wel alsof er geen middenweg is: of in een van de eerste rondes zwanger of het duurt echt wat langer. Dat is tenminste in mijn naaste omgeving zo.

Ik heb zelf trouwens ook PCO, maar aan mij kun je dat ook niet zien. Ik ben slank, geen overbeharing of andere mannelijke kenmerken. Alleen inderdaad een onrustige gezichtshuid, maar als ik weinig suikers / koolhydraten eet, heb ik daar ook geen last van.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Sep 2013 07:21

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Wat apart om te zien dat er zoveel voorbeelden worden gegeven wat vrouwen die net naar het ZH gingen en toen opeens net daarvoor toch zwanger raakten!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 05 Sep 2013 08:39

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Taeda schreef:Ik moet inderdaad vaak aan jullie (Carrie/Ilovethe90s) denken, omdat we redelijk gelijk begonnen zijn.
Spannend Ilovethe90s!



Ik hoop voor jullie dat jullie snel weten wat er aan de hand mag zijn en dat jullie volgend jaar een wolk van een baby hebben. Damn nu mis ik de knuffel smiley? ;)

Klinkt raar, maar ik hoop nu even goed ongesteld te worden. Ik heb soms z'n last van mijn buik en mijn gezicht zit onder de puistjes. Ben niet zwanger en hoewel we bezig zijn moet ik toch eerst een goede eisprong krijgen. Vandaar dan maar ongesteld worden.
Afbeelding
<<

Mika

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:03

Bericht 05 Sep 2013 12:34

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Wij zijn nu ong 2 jaar bezig, nog zonder mm. Ik ben al wel bij de huisarts geweest en ben doorverwezen naar het zkh. Maar mijn man moet ook een doorverwijzing hebben en die moet nog naar de huisarts. Ik ben niet naar huis gestuurd om te temperaturen gelukkig, was daar ook bang voor. Wij gaan door voor sperma testen en adhv die uitslag evt verder testen. Mijn cyclus is aardig regelmatig, 27-30 dagen, dus misschien ligt het aan mijn eisprong?
Geen idee, maar ik hoop dat wij binnenkort ook wat kunnen testen, even man over de drempel helpen voor het huisartsbezoekje....
Carpe Diem!
<<

Anoniem301

Bericht 13 Sep 2013 15:29

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

He 90's, heb je de uitslag al? Ben benieuwd!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers