Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Apr 2014 11:23

Re: Biechttopic

Ik voel me echt zo ontzettend stom en ik kan het maar niet loslaten

Ik sta nummer 1 voor een huisje van de woningstichting. Vanmorgen ben ik gebeld. Helemaal blij. Vrijdag heb ik een gesprek. Ik dacht dat ik het goed had geregeld met mn IB60 verklaring. Maar nu blijkt dat ik ook een recent loonstrookje nodig heb. Hartstikke logisch natuurlijk, maar niet bij nagedacht want bij het reageren stond bij het stukje info alleen iets over die IB60. Nu lees ik idd verder op de site en een recent loonstrookje is ook echt nodig.
Ik ontvang een uitkering en moet dus bij het UWV mn loonstrookje opvragen. Ik kan niet inloggen op mijn UWV want weet mijn wachtwoord niet meer van mijn Digi D :palm: Ik heb echt al van alles geprobeerd.

Nu heb ik dus maar een herstelcode aangevraagd maar dat kan alleen via de post en ook het UWV gebeld. Ook die kan alleen via de post een recent loonstrookje doorgeven. Dus nu kan ik alleen maar hopen en wachten dat iig 1 van de 2 instanties voor vrijdag mijn gegevens doorstuurt. Heb dus eigenlijk maar 2 werkdagen. En heb er dus eigenlijk een hard hoofd in dat dit voor vrijdag goedkomt. Heb ik donderdag geen post van beide instanties ontvangen zal ik proberen om de afspraak met de woningbouw te verzetten.

Het had zo'n leuke dag kunnen zijn maar nu voel ik me dus echt heel stom.
Ik wou het gewoon even van me afschrijven
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Apr 2014 11:25

Re: Biechttopic

Wat balen zeg! Je hebt in ieder geval nu alles in werking gesteld wat je kunt doen. Misschien even ergens afleiding zoeken?
Eventueel kun je de woningstichting alvast bellen dat vrijdag heel slecht uit komt en of het ook maandag kan, dat geeft je weer 2 dagen rek qua post.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Apr 2014 11:27

Re: Biechttopic

Ik zou de woningbouw even bellen om het te zeggen en vragen wat je het beste kan doen. Komt vast goed!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Apr 2014 11:32

Re: Biechttopic

Mamsie schreef:Ik zou de woningbouw even bellen om het te zeggen en vragen wat je het beste kan doen. Komt vast goed!


Zoals ik de woningbouw ken zijn ze hier vrij streng en genadeloos in, dus ik betwijfel of het slim is om dit aan te geven.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2014 11:36

Re: Biechttopic

De kans is trouwens best groot dat je voor donderdag de post in huis hebt. Zeker van de Digi-D.

En een uitkering is vaak een vast bedrag toch? Als het echt niet lukt is een afschrift waar je uitkering op staat misschien ook wel voldoende.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Apr 2014 11:50

Re: Biechttopic

Ik denk dat je je post wel op tijd zult hebben en ik denk ook dat als je elke maand hetzelfde bedrag ontvangt dat ze akkoord zullen gaan met een afschrift en je IB60 formulier.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Apr 2014 11:51

Re: Biechttopic

Green_Pepper schreef:
Mamsie schreef:Ik zou de woningbouw even bellen om het te zeggen en vragen wat je het beste kan doen. Komt vast goed!


Zoals ik de woningbouw ken zijn ze hier vrij streng en genadeloos in, dus ik betwijfel of het slim is om dit aan te geven.


Als je je loonstrook een paar dagen later hebt?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Apr 2014 11:52

Re: Biechttopic

Wij moesten juist van 2 jaar een IB60 inleveren maar hadden de nieuwste nog niet ontvangen en toen vonden ze 3 laatste loonstroken ook best. Dus er valt vast wel wat te regelen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Apr 2014 11:55

Re: Biechttopic

Mamsie schreef:
Green_Pepper schreef:
Mamsie schreef:Ik zou de woningbouw even bellen om het te zeggen en vragen wat je het beste kan doen. Komt vast goed!


Zoals ik de woningbouw ken zijn ze hier vrij streng en genadeloos in, dus ik betwijfel of het slim is om dit aan te geven.


Als je je loonstrook een paar dagen later hebt?


Ja, ik moest dat beslist op de afgesproken dag aanleveren. Als ik dat niet had dan zou de woning naar de volgende persoon gaan. Er staat op de website bij het reageren ook altijd heel duidelijk aangegeven dat je in het bezit moet zijn van die papieren op het moment dat je een afspraak hebt voor het accepteren van de woning. Biechtje heeft het helaas verkeerd begrepen, maar de regels zijn wel echt streng.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Apr 2014 11:59

Re: Biechttopic

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat geeft de burger weer moed.
Ik ontvang idd elke maand een vast bedrag. Ik wilde eerst nog even wachten met contact op te nemen met de woningbouw, wil geen slapende honden wakker maken. Gelukkig komt de post hier al aan het begin van de middag dus mocht ik donderdag geen post hebben ontvangen zal ik gelijk naar de woningbouw bellen.


Ik zal de tip van het afschrift laten zien onthouden. Mss dat dat dan ook nog een mogelijkheid is.

En idd zoals Green_Pepper beschrijft zo werkt het ook bij mijn woningbouw
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Apr 2014 16:34

Re: Biechttopic

Ik baal van mijn sociale leven en ik voel me alleen.
Op zich heb ik veel vrienden, maar die wonen verspreid door heel Nederland. Ik heb geen relatie en een aantal van mijn vriendinnen wel. In het weekend spreken zij dus vaak met hun vriend af.
Anderen werken in de horeca waardoor die vaak 's avonds aan het werk zijn
Twee andere goede vriendinnen die dicht in de buurt wonen hebben allebei zo hun problemen. De één wil niet naar de kroeg waar we vaak heengingen omdat haar ex daar vaak is en zij het niet trekt om hem te zien, daar word ze enorm verdrietig van.
De andere heeft last van paniekaanvallen waardoor ze de stad niet in wil.
Ik vind het heel gezellig om met hen af te spreken, gewoon een bakkie thuis te doen maar ik vind het ook leuk om op stap te gaan, om te dansen. Maar het gebeurt me steeds vaker dat ik op vrijdagavond alleen op de bank hang en dan voel ik me echt rot.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 04 Apr 2014 16:56

Re: Biechttopic

Biechtje van de woning, is het gelukt met de papieren? Zo ja, Heb je de woning toegewezen gekregen?

Eenzaam biechtje, is er niet iets wat je zelf kunt ondernemen? Ik ben op salsa les gegaan en nu ga ik regelmatig naar feestjes. Je leert snel mensen kennen en er is altijd wel iemand om gezellig mee te praten en/of te dansen. Het is maar een voorbeeld he, er zijn vast nog een heleboel andere dingen die je leuk vindt en je eventueel kunt gaan doen.

Sterkte.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 04 Apr 2014 17:48

Re: Biechttopic

Hier waren ze met mijn woning helemaal niet streng bij de woningbouw, maar goed ik was dan ook de enige kandidaat die in aanmerking kwam...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem30

Bericht 04 Apr 2014 18:18

Re: Biechttopic

Poppy schreef:Hier waren ze met mijn woning helemaal niet streng bij de woningbouw, maar goed ik was dan ook de enige kandidaat die in aanmerking kwam...


Hoe kan dat dan, dat jij de enige was die in aanmerking kwam? Genoeg mensen die hier zoeken, toch?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 04 Apr 2014 19:41

Re: Biechttopic

Pippa schreef:
Poppy schreef:Hier waren ze met mijn woning helemaal niet streng bij de woningbouw, maar goed ik was dan ook de enige kandidaat die in aanmerking kwam...


Hoe kan dat dan, dat jij de enige was die in aanmerking kwam? Genoeg mensen die hier zoeken, toch?


Klopt, maar de woning was bedoeld voor een student en ik was de enige van de 150 mensen die hadden gereageerd die aan die eis voldeed. En ik had een aangifte wegens huiselijk geweld natuurlijk, dat hielp ook wel. Want ze wezen me bij de woningbouw op deze woning aangezien ik studeerde, ik zat daar voor een urgentie, maar dat was dus niet nodig. 2 weken later was dit huis van mij. De mooiste meevaller die ik in jaren had gehad!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 04 Apr 2014 19:44

Re: Biechttopic

Ik zou bij gebrek aan beter een afschrift van de bank meenemen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Apr 2014 11:40

Re: Biechttopic

Ik wil eigenlijk niet biechten. Niet onder mijn eigen account, niet onder Biechtje. Maar ik heb het gevoel dat als ik het er niet uitgooi, dingen pas echt slecht gaan worden. Misschien dat het delen alleen al helpt.

Ik voel me al meer dan een jaar helemaal niet goed. Het gaat met ups en downs. Ik heb gesprekken met een psycholoog en ben in het afgelopen jaar aan meerdere ad's geweest. Sinds zes weken heb ik weer een andere variant. Het moet helpen, maar ik val huilend in slaap met de sterke wens om de volgende dag niet meer wakker te worden. Ik heb vannacht het plan opgezet om het bos in te gaan en niet meer terug te komen, maar nu ik wakker ben weet ik zelf ook dat ik dat niet kan maken. Maar toch blijft er iets roepen dat mijn leven voorbij is en dat ik niet meer verder wil.

Wat kan ik in hemelsnaam nog meer doen om van dit rotgevoel af te komen? Want natuurlijk wil ik niet echt dat het leven voorbij is. Anders had toch allang actie ondernomen?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Apr 2014 11:42

Re: Biechttopic

Wat een heftige biecht! Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met je psycholoog of een andere hulpverlener.
<<

Anoniem99

Bericht 07 Apr 2014 11:49

Re: Biechttopic

Wat naar Biechtje. Kan je misschien contact opnemen met maatschappelijk werk? Zij kunnen vast wel inschatten wat voor jou nu (wellicht) kan helpen.
Sterkte!
<<

anoniem213

Bericht 07 Apr 2014 12:02

Re: Biechttopic

Nu bellen naar je huisarts of naar je psycholoog (of allebei) en een gesprek aangaan. Meld maar dat het een spoedsituatie is. Misschien is er iets van een crisisopname mogelijk. Blijkbaar wil je wel verandering, want je reageert hier ook. Sterkte.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Apr 2014 15:54

Re: Biechttopic

Oooh Biechtje dat is echt echt écht niet goed!
Idd NU bellen naar je huisarts/psycholoog/psychiater of naar allemaal en je biechtje voorlezen. Bel ook je vader/moeder/goede vriendin en doe daar hetzelfde bij!

Verder; :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: je kan het gebruiken.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Apr 2014 16:18

Re: Biechttopic

Bedankt voor het advies. Ik heb een afspraak staan met de huisarts.

Ik heb zelf niet echt door hoe heftig het biechtje is, denk ik. Ik zit gewoon vast. Heb al honderd keer de telefoon opgepakt om iemand te bellen, maar ik zou niet weten wie. Niemand wil mij om zich heen als ik down ben (dat is me al meerdere malen letterlijk medegedeeld). Dus ik speel al heel lang mooi weer.

Er moet iets drastisch veranderen in mijn leven, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Alles is nu zo fout, hoe krijg ik dat ooit weer goed? En hoelang gaat dat duren voor ik weer geluk vind? En is het dat wel waard om daar zolang op te wachten?

Maar ik wacht het gesprek met de huisarts weer af.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 07 Apr 2014 16:26

Re: Biechttopic

Biechtje, goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts en voor wanneer? Heb je wel uitgelegd van de ernst voor de afspraak ?
En je zegt dat je nergens terecht kan, heb je geen goede band met je ouders of hele goede vriend of vriendin?
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Apr 2014 16:30

Re: Biechttopic

Morgenochtend om negen uur. Ik heb gezegd dat ik de medicatie wilde bespreken. Verder niet.

Ik heb een band met mijn ouders en deze is goed zolang ik goed ben. Bij problemen moet ik het zelf oplossen. Vrienden heb ik wel, maar dat zijn geen vrienden waarmee ik de diepte in kan gaan. Of misschien ook wel, heb het nooit geprobeerd. Het is me al vaak gezegd dat ik anders in het leven moet staan, dat ik daarmee meer bereik en mensen aan mij bind, maar dat is iets wat ik niet kan. Ik weet wel dat mijn 'alleen zijn' echt door mezelf komt. Maar hoe verander ik dat?
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 07 Apr 2014 17:14

Re: Biechttopic

Biechtje gelukkig dat je morgen om 9 uur al bij de huisarts terecht kan. Ik hoop dat je morgen voor jezelf alles heel goed kan verwoorden hoe jeje voelt en wat je gedachten zijn.
Over je ouders, is dat jouw beleving dat je er alleen terecht kan als het goed gaat en niet wanneer je problemen hebt of hebben ze dat gezegd tegen je? Want jij kan niet voor een ander denken hè .
Anders in het leven staan, hoe bedoel je dat?
Dikke knuffel in ieder geval!
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers